Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


nav: getalletje gewicht

<<

Anoniem51

Bericht 11 Feb 2014 22:09

Re: nav: getalletje gewicht

-ED- schreef:Haha, je zou mijn dagen hier eens moeten zien! Maar ik kiés ervoor om sport hoog op mijn prioriteitenlijstje te zetten en dat is het grote verschil. Ik vind het eigenlijk wel een beetje zielig als je echt gelooft dat je nog geen 30 minuten tijd hebt om een rondje hard te lopen. Kennelijk zit je je hele leven dan in een soort slachtofferpositie en heb je het gevoel daar met geen mogelijkheid uit te kunnen. Toch zijn het allemaal keuzes. Keuzes, keuzes, keuzes. Echt hoor, het geeft je een heleboel meer vrijheid in je leven als je je daarvan bewust wordt!

Maar, maar maar, de keerzijde bij jou is weer dat jouw kinderen vier sets opa's en oma's hebben die te pas en te onpas worden ingeschakeld. Die luxe heeft Slakje niet.

Maargoed, ik ga, ik bounce alle kanten op, hier.
<<

Anoniem44

Bericht 11 Feb 2014 22:12

Re: nav: getalletje gewicht

Slakje, het gaat me niet om jouw persoonlijke situatie. Iéder mens heeft tijd om zo nu en dan een rondje te rennen. Echt hoor, er zijn legio voorbeelden bekend van mensen met een totaal geschift, druk leven, die toch gewoon hun rondjes rennen. Alleenstaande moeders met zes kinderen, zakenvrouwen die de wereld over reizen en weken van 80 uur maken, allemaal lopen ze hard. En jij zou dat niet kunnen? Nee, je wílt het niet! Dat is iets totaal anders!
<<

Anoniem44

Bericht 11 Feb 2014 22:15

Re: nav: getalletje gewicht

Afbeelding

:idea: *TING* :idea:
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 11 Feb 2014 22:18

Re: nav: getalletje gewicht

Nee, inderdaad, ik wil niet. Wat ik wel wil is slagen voor mijn opleiding, mijn kinderen af en toe eens zien, de was doen en als het ook even kan een beetje tijd met mijn partner doorbrengen. Wat zou ik dan moeten vervangen door het lopen? Wat denk je? Zullen we mijn opleiding op een lager pitje zetten? Of misschien mijn partner niet meer zien? Of mijn kinderen? Of gewoon niet meer wassen. Nee, ik zal de rest van de komende 3 jaar in de kleren die ik nu aanheb lopen. Keuzes, keuzes, keuzes.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem51

Bericht 11 Feb 2014 22:21

Re: nav: getalletje gewicht

Slakje, jij doet toch alles (veel) op de fiets? Dan beweeg je en moet ED niet zo mauwen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 11 Feb 2014 22:23

Re: nav: getalletje gewicht

Bwa, ik neem eerst de bus en dan halfuurtje naar kdv en halfuurtje naar school en dan 's avonds opnieuw. Maar dat is meer omdat het moet. Moest ik een auto hebben, zou het per auto gaan, haha. Dan zou ik iig meer in het huishouden kunnen doen en effectief met de meisjes kunnen bezig zijn tussen thuiskomen en bedtijd. Nu komen we thuis, eten ze snel en gaan ze naar bed.

Oh, en hoewel ik het nu vanuit mijn eigen ervaring bekijk en uitleg (of toch een poging doe), is dit voor zoveel andere mensen, op zoveel andere manieren door te trekken.

ED, de zogezegd superieure madam, is bij mijn weten nog steeds niet helderziend.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem44

Bericht 11 Feb 2014 22:27

Re: nav: getalletje gewicht

Van mij hoeft niemand te bewegen hoor, doe lekker waar je zelf zin in hebt. Ik bestrijd alleen het idee dat je er geen tijd voor hebt. Lees anders deze blog eens: http://www.stukjebijbeetje.com
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 11 Feb 2014 22:29

Re: nav: getalletje gewicht

Ja, ik steek hier geen tijd meer in. Oogkleppen, oogkleppen, oogkleppen. Zet ze eens af.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 11 Feb 2014 23:46

Re: nav: getalletje gewicht

-ED- schreef:Oh, en voor mij hoeft ook echt niet iedereen in maatje 36 te passen hoor, mijn god nee! Maar als je 12 kilo moet afvallen om een BMI te krijgen van 23, dan pas je niet in een maatje 38 en ook niet in een maat 40, dan heb je gewoon duidelijk overgewicht.


Ik ben gemiddeld qua lengte, maar moet 8 kg afvallen om op een bmi van 23 uit te komen en draag maat 38/40. Kleding maat 42 slobbert als een gek. En heb dan geen muffintop met mijn 38/40. Graag een verklaring.....
Te zwaar ja dat klopt een klein beetje dus dat moet er nu weer af. Eigen schuld ja ook dus ik moet het zelf veranderen, maar dat het qua maten niet kan dat is te kort door de bocht.
2015 💙
<<

Anoniem280

Bericht 12 Feb 2014 00:09

Re: nav: getalletje gewicht

-ED- schreef:Slakje, het gaat me niet om jouw persoonlijke situatie. Iéder mens heeft tijd om zo nu en dan een rondje te rennen.Echt hoor, er zijn legio voorbeelden bekend van mensen met een totaal geschift, druk leven, die toch gewoon hun rondjes rennen. Alleenstaande moeders met zes kinderen, zakenvrouwen die de wereld over reizen en weken van 80 uur maken, allemaal lopen ze hard. En jij zou dat niet kunnen? Nee, je wílt het niet! Dat is iets totaal anders!


Alleen dit doet het hem al. Niet íedereen kán rennen!
Ik doe ook niet aan sport, tijd er wel voor, maar op mijn werk doe ik genoeg aan beweging, waarom dan nog sporten?
Ik word er niet ontspannen van.
<<

Anoniem313

Bericht 12 Feb 2014 09:06

Re: nav: getalletje gewicht

Laat je toch alsjeblieft niet zo opnaaien door iemand die daar overduidelijk op uit is en plezier aan beleeft.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 12 Feb 2014 09:15

Re: nav: getalletje gewicht

Maar jullie lezen nu zelf niet wat ED zegt. Ze zegt niet dat iedereen moet sporten, of dat iedereen moet hardlopen. Ze zegt alleen dat iedereen er tijd voor kan maken als je het zou willen.

En dat je daar misschien andere dingen voor moet laten of moet schuiven in je planning oke, maar als je het wilt kan het. Dan maar iets minder tv kijken, iets minder tijd met je gezin, snel een soepje eten ipv een maaltijd koken, 30 minuten minder forummer op een dag (tel je tijd van het geven van alle reacties op een dag eens op!). Of sporten in het weekend. Als je wilt kan het, wil je het niet prima. Keuze van prioriteiten.
Smile, it's free!
<<

Anoniem44

Bericht 12 Feb 2014 09:29

Re: nav: getalletje gewicht

Precies Lavendel, dat is precies wat ik bedoel! Van mij hoeft niemand te sporten, maar zeggen dat je er geen tijd voor hebt, dat klopt gewoon niet. Ik ken een boel mensen die een druk leven hebben, kinderen hebben, een baan hebben, alles erop en eraan, maar toch - net als ik - (halve) marathons lopen. Je kan mij niet wijsmaken dat jullie - vrouwen die hier echt véél op het forum zitten - geen tijd zouden hebben om een blokje om te gaan van 20 a 30 minuten. Dat klopt gewoon niet. Veel mensen met zo'n druk leven zetten hun wekker een uurtje eerder en lopen dan in het donker 's ochtends. Als je iets echt wilt, dan kán het ook!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 12 Feb 2014 09:32

Re: nav: getalletje gewicht

Ja, op dienmanier. Maar ik denk dat voor iedereen wel hetzelfde is, dtone als je een halfuurtje per dag me je gezin kan doorbrengen, je dat wel doet ipv lopen. Als je zo denkt dan kan alles. Slapen moet dan ook niet meer.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem44

Bericht 12 Feb 2014 09:34

Re: nav: getalletje gewicht

Als je een half uur per dag met je gezin kunt doorbrengen, dan moet je natuurlijk niet dat ene half uur opofferen, maar er zitten nog 23 en een halve uur in een dag. Kom op, wees eens wat creatiever! Het gaat me er dus niet om dat iedereen dit zou moeten doen, maar een optie is het wel. Ja, dat zeker.
<<

Anoniem280

Bericht 12 Feb 2014 09:43

Re: nav: getalletje gewicht

Ik doelde niet op bewegen hoor, ben ik met je eens, daar heb je zeker op een dag wel een halfuur voor hebt. Ik zat meer met het woord rennen. Ik ken namelijk mensen die absoluut maar 1 minuut kunnen rennen/hardlopen en die daarna totaal niets meer kunnen. Mijn zus namelijk, heeft met stand van heupen te maken, lange wandelingen maken kost haar ook teveel energie. Daarom zei ik niet iedereen kan rennen/hardlopen.
En echt niet dat er geen tijd voor is, tijd is er wel, en anders maak je er wel tijd voor, maar ik niet.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 12 Feb 2014 09:45

Re: nav: getalletje gewicht

Poppemie. Om het even duidelijk te maken.
Om het4u30 sta ik op, ik doe huishoudelijk werk, maak me klaar. Om het5u15 wek ik de kinderen. Om het6u15 vertrekken we. Om het8u kom ik aan op school en leer ik nog. Tot half 5 les, om u18u30 thuis, om u19u kinderen in bed, dan koken, eten, huishoudelijk werk, zakken klaarmaken. Het valt te zien of ik zelf moet koken of niet, studeer van 20u tot 21u30 of van u21u tot 22u. Daartussen moet ik ook de verplichtingen van doktersafspraken, familie, vrienden, winkel, administratie, ...

Als ik een test heb, studeer ik bijna de hele avond.

Sorry, voor slecht typen, tablet
AfbeeldingAfbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Feb 2014 09:51

Re: nav: getalletje gewicht

Oh, nou, dan kun je toch bést om 3.45 opstaan om nog te gaan rennen. Kwestie van prioriteiten stellen. Slaap is zó overschat. Keuzes, keuzes, keuzes.

Echt, Slak, geef het op. Wat je ook zegt, ze blijft toch vinden dat ze zonder enige uitzondering gelijk heeft.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem44

Bericht 12 Feb 2014 09:58

Re: nav: getalletje gewicht

Ik ken mensen die in hun middagpauze op hun werk gaan hardlopen.
<<

Anoniem44

Bericht 12 Feb 2014 09:58

Re: nav: getalletje gewicht

Zit je nu dan ook op school, Slakje?
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 17:24

Bericht 12 Feb 2014 10:02

Re: nav: getalletje gewicht

-ED- schreef:Ik ken mensen die in hun middagpauze op hun werk gaan hardlopen.


Lekker, daarna weer bezweet aan het werk. Je moet maar net de functie hebben waarbij dat kan. Gewoon een stuk lopen doe ik wel in pauzes. T is denk ik maar net in hoeverre het je prioriteit heeft.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 12 Feb 2014 10:02

Re: nav: getalletje gewicht

Ja, maar ze storen de les weer voor de duizenden keer. Ik heb maar een korte middagpauze en heb ook geen mogelijkheid me te wassen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem124

Bericht 12 Feb 2014 10:11

Re: nav: getalletje gewicht

Vrij hebben om even te surfen of relaxen op de bank is praktisch gezien iets heel anders dan vrij hebben om even te kunnen gaan sporten. Daarvoor heb je namelijk iemand nodig die op de kindjes let.
Maar ED, dat begrijpen alleen mensen die in werkelijkheid zelf kinderen hebben.

Ik heb t 'probleem' ook wel. Ik wandel stevig met de tweeling in de duowagen maar wil ook graag weer hardlopen. Dat deed ik veel toen ik nog midden in de stad woonde , ik savonds , voelde me toch veilig. Nu kan ik pas gaan lopen als m'n man thuis is, vaak pas rond 8 half 9, hij werkt veel over momenteel. En dan is het al donker en durf ik hier in t dorp niet meer in m'n uppie te lopen. In de zomer maar weer dan. In het weekend ben ik te lui.
<<

Anoniem44

Bericht 12 Feb 2014 10:12

Re: nav: getalletje gewicht

Ik heb een man die ook voor mijn dochter zorgt, als ik aan het hardlopen ben dan is hij gewoon thuis met dochter. Slakje, ik dacht dat jij ook een relatie had? Waar is je man in dit hele verhaal?
<<

Anoniem280

Bericht 12 Feb 2014 10:14

Re: nav: getalletje gewicht

-ED- schreef:Ik ken mensen die in hun middagpauze op hun werk gaan hardlopen.


Mooi dat er zulke mensen bestaan, mij niet gezien, ben dan blij dat ik een half uurtje kan zitten.
Maar waarom begin je steeds weer over dat hardlopen, alsof er niets anders is dan alleen dat.
Laatst gewijzigd door Anoniem280 op 12 Feb 2014 10:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers