Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Snel emotioneel?

<<

Anoniem17

Bericht 30 Jan 2014 21:50

Snel emotioneel?

Ben jij snel emotioneel?
Ik lees hier op het forum regelmatig dat iemand 'met tranen in de ogen' en bericht heeft gelezen, of zelfs dat 'de tranen over de wangen stromen'. Dat heb ik nog nooit gehad, hoe zielig een bericht ook is. 'Kippenvel' lees ik ook vaak, dat heb ik ook nog nooit gehad (nja, ik heb wel eens kippenvel gehad maar niet doordat ik hier een spannend/mooi/heftig/etc. verhaal las). Ik merk wel dat sommige verhalen hier echt veel indruk op mij maken, daar praat ik soms later ook over met mijn moeder of zus (die weten dat ik hier kom) en die blijven lang door mijn hoofd spoken. Maar echt een emotionele reactie heb ik volgens mij nog nooit gehad.
Als ik films kijk daarentegen stromen soms wel letterlijk de tranen over mijn wangen, en van muziek kan ik ook enorm geëmotioneerd raken. Misschien dat het geluid en de beelden erbij ervoor zorgen dat ik daar wel die reactie op krijg.

Hebben jullie wel eens echt een fysieke reactie gekregen n.a.v. een verhaal hier? En ben je snel emotioneel?
<<

Anoniem 52

Bericht 30 Jan 2014 21:52

Re: Snel emotioneel?

Nou, toen ik hoorde van Sushi dat Carlos er niet meer was, was ik wel even ontdaan, ja. En ik krijg wel vaak een brok in m'n keel, maar ben verder niet heel erg (snel) emotioneel.
<<

ChiQ

Bericht 30 Jan 2014 21:53

Re: Snel emotioneel?

Ik schoot net wel vol bij het bericht van Vlindertje. Stel je eens voor al die dromen, wensen en hopen die je hebt voor je kind en dan zonder dat je hem mag leren kennen moet je al afscheid nemen en begraven of cremeren. Je bent gewoon ouder zonder baby, geen getrappel meer, en nooit een huiltje horen. Gewoon je baby niet zien opgroeien. Ja als moeder, kan ik daar erg vol van schieten.
<<

Anoniem9

Bericht 30 Jan 2014 21:56

Re: Snel emotioneel?

Elliot schreef:Ben jij snel emotioneel?
Ik lees hier op het forum regelmatig dat iemand 'met tranen in de ogen' en bericht heeft gelezen, of zelfs dat 'de tranen over de wangen stromen'. Dat heb ik nog nooit gehad, hoe zielig een bericht ook is. 'Kippenvel' lees ik ook vaak, dat heb ik ook nog nooit gehad (nja, ik heb wel eens kippenvel gehad maar niet doordat ik hier een spannend/mooi/heftig/etc. verhaal las). Ik merk wel dat sommige verhalen hier echt veel indruk op mij maken, daar praat ik soms later ook over met mijn moeder of zus (die weten dat ik hier kom) en die blijven lang door mijn hoofd spoken. Maar echt een emotionele reactie heb ik volgens mij nog nooit gehad.
Als ik films kijk daarentegen stromen soms wel letterlijk de tranen over mijn wangen, en van muziek kan ik ook enorm geëmotioneerd raken. Misschien dat het geluid en de beelden erbij ervoor zorgen dat ik daar wel die reactie op krijg.

Hebben jullie wel eens echt een fysieke reactie gekregen n.a.v. een verhaal hier? En ben je snel emotioneel?

Ik heb hetzelfde als jou. Natuurlijk vind ik het verdrietig voor de forummers, maar zelf huil ik er niet om. Terwijl ik in het dagelijks leven wel behoorlijk snel huil.
<<

Anoniem30

Bericht 30 Jan 2014 21:57

Re: Snel emotioneel?

Zoals het verhaal van Vlindertje krijg ik wel tranen in mijn ogen. Maar ook als ik op televisie iets zieligs zie moet ik huilen, of als ik iets ergs lees. Ik ben (vrij) snel emotioneel.
<<

Anoniem12

Bericht 30 Jan 2014 22:00

Re: Snel emotioneel?

Ik heb hetzelfde als Forti. Bij een film of TV heb ik wel heel snel tranen en bij geschreven tekst ook wel eens, maar dat ligt er helemaal aan hoe het geschreven is.
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 30 Jan 2014 22:19

Re: Snel emotioneel?

Ik het precies hetzelfde! Kan wel met iemand meeleven, maar huilen, nee. Hetzelfde gevoel heb ik bij opmerkingen als: ik proest mijn thee over het toetsenbord van het lachen. Ik vraag me altijd af of ik dat dan letterlijk of figuurlijk moet nemen.
<<

Anoniem16

Bericht 30 Jan 2014 22:34

Re: Snel emotioneel?

Ja ik ben echt te snel emotioneel. Altijd geweest en vrees dat het altijd zal blijven. Het is mijn eerste reactie vaak, wanneer ik echt boos ben, blij, verdrietig etc.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 30 Jan 2014 22:40

Re: Snel emotioneel?

Ik ben ook extreem emotioneel. Zat zondag nog met tranen in mn ogen BZV te kijken, gewoon omdat ik Johan en Ingrid zo schattig vond samen! Ik huil helaas erg snel, ook uit bijv. frustratie en ik kan hier op zo'n moment niks tegen doen. Heel irritant en altijd ongelegen. Bij geschreven tekst heb ik het wel iets minder geloof ik.
Qua lachen ben ik niet zo uitbundig geloof ik. Ik kan heel zelden wel eens ergens de slappe lach van krijgen (ok, vorige week nog van een filmpje van LuckyTV), maar ik hoor in de bios bijvoorbeeld vaak mensen echt schaterlachen! Nou, dat heb ik dus nooit :P
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem16

Bericht 30 Jan 2014 22:42

Re: Snel emotioneel?

Bliss; ow ja uit frustratie is ook heel herkenbaar! Ik baal dan zo van mezelf, of als ik mezelf niet gehoord vind... op mijn werk kan ik het goed tegenhouden maar daarna komen de waterlanders. Helaas heeft R hetzelfde probleem, die huilt ook snel.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 30 Jan 2014 22:43

Re: Snel emotioneel?

Ik word ook snel emotioneel. Het verhaal van Vlindertje raakt me ook wel en daar moet ik echt van huilen, ik heb het ook wel vaker bij verhalen van forummers die ik niet eens ken.
In het dagelijkse leven huil ik ook heel snel, net zoals Bliss bij dingen als BZV, maar ook gewoon als ik met vriendinnen ben, op de training, op een wedstrijd. En dan niet van pijn of verdriet, maar gewoon, emotie.

Aan de andere kant kan ik ook heel goed lachen, ik heb heel erg vaan de slappe lach en dan is het vaak nog om mezelf ook. Dan bedenk ik iets en daar moet ik om lachen en ik kan het niemand uitleggen omdat ik gewoon zo aan het lachen ben. Ook leuk :ja:
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 30 Jan 2014 22:44

Re: Snel emotioneel?

Ik heb hetzelfde als jij Elliot. De verhalen hier doen me heel veel, kan er ook wel echt mee bezig zijn, maar huilen? Nee, dat niet. Terwijl ik bij een film of serie weer wel heel snel kan zitten janken.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Jan 2014 22:44

Re: Snel emotioneel?

Ik heb het tegenwoordig wel iets meer dan vroeger, dat ik volschiet door iets, maar echt huilen heb ik dan weer niet zo vaak. Als ik het heb dan is het eerder bij een verhaal dat ik hoor dan bijvoorbeeld bij een film. Ik denk dat ik in mijn hele leven misschien twee keer heb gehuild bij een film (ik weet maar één concrete keer, de andere heb ik even als marge voor als me nog iets te binnen schiet). Ik hoor ook van mensen die huilen bij All You Need Is Love, maar dat heb ik al helemaal niet. Daar schiet ik niet eens een beetje bij vol.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 30 Jan 2014 22:46

Re: Snel emotioneel?

Als ik gedronken heb, is het trouwens helemaal erg! Hoe vaak ik al niet in de kroeg heb staan janken! :laughcry:

Ik lach ook wel veel en vaak hoor trouwens, maar om bijv. films lig ik niet snel helemaal in een deuk. Als ik heel erg moet lachen, heb ik trouwens ook meteen de tranen over mn wangen lopen. Volgens mij is er iets niet helemaal goed aangesloten bij mijn traanbuizen, ik grap wel eens dat er iets dichtgebrand moet worden ofzo.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem16

Bericht 30 Jan 2014 22:47

Re: Snel emotioneel?

Mijn moeder zegt altijd je mag wel meeleven maar niet mee lijden... Ik wil niet zeggen dat ik natuurlijk echt lijd maar ik kan wel met bepaalde verhalen, zoals van Vlindertje en toen van Pompoen, het echt niet goed loslaten.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 30 Jan 2014 22:48

Re: Snel emotioneel?

Bliss schreef:Als ik gedronken heb, is het trouwens helemaal erg! Hoe vaak ik al niet in de kroeg heb staan janken! :laughcry:

Ik lach ook wel veel en vaak hoor trouwens, maar om bijv. films lig ik niet snel helemaal in een deuk. Als ik heel erg moet lachen, heb ik trouwens ook meteen de tranen over mn wangen lopen. Volgens mij is er iets niet helemaal goed aangesloten bij mijn traanbuizen, ik grap wel eens dat er iets dichtgebrand moet worden ofzo.


Als ik sport en in de zomer zweet ik eigenlijk amper, dus ik zeg altijd dat mijn afvalstoffen er toch op de één of andere manier uit moeten :thumbup:
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 30 Jan 2014 22:49

Re: Snel emotioneel?

Ik ben wel snel emotioneel. Kan heel diep geraakt worden door muziek, beelden, voelbare of zichtbare emotie bij een ander enz. Meestal heb ik dat niet zo snel met een geschreven verhaal, tenminste niet wanneer ik de schrijver niet persoonlijk ken, dus hier op het forum heb ik het zelden. Maar heel soms wanneer een situatie herkenbaar is of 'dichterbij' komt, kan ik ook daar wel emotioneel van worden. Loslaten kan ik dan wel weer gelukkig, al kan ik wel even in dat gevoel blijven hangen. Nu ik zwanger ben is dat sterker.

Snel emotioneel wel in positieve én negatieve zin trouwens, heb naast een hoge gevoeligheid ook een goed inbeeldingsvermogen dus dan kan ik wel eens hardop in de lach schieten wanneer ik bepaalde situaties echt in gedachten voor me kan zien.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 30 Jan 2014 23:32

Re: Snel emotioneel?

Ik niet bij verhalen op papier zeg maar. Behalve hele mooie boeken (oké, Harry Potter haha) en bij films huil ik eigenlijk standaard!

Vind het niet erg, alleen soms als ik film ga kijken met nieuwe mensen ofzo. Dan probeer ik stiekem mijn traantje weg te deppen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 30 Jan 2014 23:34

Re: Snel emotioneel?

Elliot schreef:Ben jij snel emotioneel?
Ik lees hier op het forum regelmatig dat iemand 'met tranen in de ogen' en bericht heeft gelezen, of zelfs dat 'de tranen over de wangen stromen'. Dat heb ik nog nooit gehad, hoe zielig een bericht ook is. 'Kippenvel' lees ik ook vaak, dat heb ik ook nog nooit gehad (nja, ik heb wel eens kippenvel gehad maar niet doordat ik hier een spannend/mooi/heftig/etc. verhaal las). Ik merk wel dat sommige verhalen hier echt veel indruk op mij maken, daar praat ik soms later ook over met mijn moeder of zus (die weten dat ik hier kom) en die blijven lang door mijn hoofd spoken. Maar echt een emotionele reactie heb ik volgens mij nog nooit gehad.
Als ik films kijk daarentegen stromen soms wel letterlijk de tranen over mijn wangen, en van muziek kan ik ook enorm geëmotioneerd raken. Misschien dat het geluid en de beelden erbij ervoor zorgen dat ik daar wel die reactie op krijg.

Hebben jullie wel eens echt een fysieke reactie gekregen n.a.v. een verhaal hier? En ben je snel emotioneel?


Ik had dat eigenlijk nooit, ik moet ook meestal niet uitbundig lachen om dingen die hier gepost worden en ook meestal niet huilen. Maar sinds ik moeder ben en sinds A. is overleden zitten mijn tranen denk ik wat hoger én wordt ik sneller geraakt door dingen die raken aan wat ik meegemaakt heb óf wat mijn kind zou kunnen overkomen.
Nu zit ik dus ineens regelmatig met tranen in mijn ogen dingen te lezen terwijl ik hiervoor soms stiekem een beetje dacht dat mensen niet zo overdreven moesten doen :laughcry: .

Overigens kan ik wel echt jánken bij mooie boeken of televisieprogramma's. BZV had ik dat helemaal niet bij, maar bij all you need is love...ai. Oh en Extreme home make over, echt zó'n slecht programma, volgens mij doen ze aan huilhypnose of zo want ik moet áltijd huilen!
<<

Anoniem75

Bericht 30 Jan 2014 23:45

Re: Snel emotioneel?

Ik heb zoiets zelden maar van het topic van Vlindertje schiet ik toch echt wel vol. Waarschijnlijk omdat ik zelf moeder ben icm met de hormonen van de zwangerschap.

Verder ben ik ook echt een emo muts. Ik jank bij bruiloften, begrafenissen, tv programma's zoals Hello Goodbye etc maar bij verhalen/topics eigenlijk nooit.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Jan 2014 23:49

Re: Snel emotioneel?

Ik heb trouwens wel een keer gehuild naar aanleiding van een nieuwsbericht en dat was destijds met die steekpartij op dat kinderdagverblijf in Dendermonde, dat is voor mij echt het meest aangrijpende en angstaanjagende nieuwsbericht ooit. Natuurlijk zijn er meer vreselijke nieuwsberichten, maar dat heeft toen zoveel indruk gemaakt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 31 Jan 2014 00:02

Re: Snel emotioneel?

Ik ben snel emotioneel - ik huil bij boeken, films, in real life als er iets heftigs is gebeurd en ook soms met forum verhalen. Laatst kregen we een e-mail op het werk dat de moeder van een collega was overleden. Ik heb geen speciale band met die collega en zijn moeder van in de 80 ken ik al helemaal niet, toch stonden de tranen me in mijn ogen en toen laatst de baby van een collega was geboren pinkte ik ook stiekem een traantje weg. Uit woede of machteloosheid huil ik meestal niet maar ik ben ook bijna nooit boos. Daarentegen lach ik wel heel veel.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Anoniem51

Bericht 31 Jan 2014 00:41

Re: Snel emotioneel?

Ik ben niet snel emotioneel in de zin van huilen, maar ik reageer altijd wel heel sterk vanuit m'n emoties. Ben ik moe, dan merk je dat direct, ben ik blij, dan merk je dat direct, ben ik boos, dan kan ik dat niet verbergen, etc etc. Alleen verdriet komt er niet zomaar uit. Dan ben ik gesloten en als het emmertje vol is, stroomt hij over.

Ik kan me wel goed inleven, dat probeer ik wel veel. Maar ik zal niet zo snel tranen in m'n ogen krijgen van een naar bericht wat ik hier, of ergens anders lees. Maar dat wil niet zeggen dat het me niets doet.
Laatst gewijzigd door Anoniem51 op 31 Jan 2014 00:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem108

Bericht 31 Jan 2014 00:42

Re: Snel emotioneel?

Nee, want 99% van de forummers ken ik niet persoonlijk en dus kan een topic mij ook niet dusdanig raken dat ervan moet huilen. Ik kan er wel van schrikken, maar meer ook niet. Kippenvel kan ik wel krijgen bij forummers die ik ken en iets heel naars meemaken.

Verder kan ik alleen huilen als ik zelf slecht in m'n vel zit en ik kijk iets wat zielig is. Maar dan heeft dat meer te maken met dat ik zelf labiel ben op dat moment, dan dat het me echt om hetgeen gaat waarnaar ik kijk. Als ik zoiets nog eens bekijk als ik gewoon blij ben, raakt het me veel minder en schiet ik zeker niet vol.
<<

Anoniem50

Bericht 31 Jan 2014 02:00

Re: Snel emotioneel?

De laatste jaren heb ik dat wel meer. Dan kunnen de tranen letterlijk in mijn ogen springen als ik iets lees op het forum. En bij films ben ik echt een tranendal. Kan zelfs nog huilen bij een horror en dat is toch niet de genre waarbij je moet huilen.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers