Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bso

<<

Koekiemonster

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 140

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:29

Bericht 30 Jan 2014 21:08

Bso

A. Word eind van het jaar pas 4 maar we zijn nu al even aan het rondkijken hoe dat straks gaat. Ze zit nu op vrijdag de hele dag op de crèche en de andere 2 dagen bij de oma's. Maar als ze straks naar school gaat zal er toch het een en ander veranderen.... De ene oma kan dan waarschijnlijk niet meer oppassen dus dan zal ze of 2 middagen naar de andere oma moeten of 2 x naar de bso. Het zal dan om de maandag en vrijdag middag gaan want de dinsdag zal ze naar oma gaan. Wat betalen jullie voor hele middagen bso of kun je dat ook via een gastouder regelen is dat goedkoper? En krijg je hier ook toeslagen voor terug?
<<

Anoniem272

Bericht 30 Jan 2014 23:01

Re: Bso

Een gastouder is wat goedkoper, zeker als je vóór 18.30 ophaalt (de meeste BSO's zijn tot 18.30 open en je betaalt daar dan ook voor als je je kind eerder ophaalt). Je krijgt ook gewoon toeslag. Gastouders voor grotere kinderen zijn wel lastiger te vinden dan voor baby's en peuters. Je zou dan nog het beste een briefje op school kunnen ophangen: misschien is een van de ouders wel gastouder en kan die dan haar eigen kind en jouw kind ophalen.

Ik heb ervaring met zowel BSO als gastouder: onze zoon ging in groep 1 naar de BSO een middag per week, nu gaat hij naar een gastouder. Ik merk dat opvang bij de gastouder fijner is voor hem. Minder andere kinderen, minder prikkels, meer rust en aandacht voor hem. Hij is heus wel moe als ik hem ophaal, maar niet zo oververmoeid als toen ik hem van de BSO haalde. Hij had op een gegeven moment standaard een driftbui als ik hem ging halen. Heel sneu.
<<

Anoniem219

Bericht 31 Jan 2014 09:00

Re: Bso

D gaat op maandag en dinsdag naar de voorschoolse opvang en op dinsdag ook naar de naschoolse. Voor de vso betalen we 60 per maand en voor de nso 101 per maand maar dan mag ze in vakanties en schoolstudiedagen ook de hele dag komen.

Ik krijg 110 euro van de belasting terug, dus betaal maar 50 zelf

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers