Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Melkproductie verhogen

<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 30 Jan 2014 20:49

Melkproductie verhogen

Vorige week kolfde ik nog 100cc per borst, nu nog maar de helft. Ik kolf iedere 3 uur. Ook ' 's nachts. ( met een dubbelzijdige kolf 10 min)
Ben wel wat verkouden, misschien dat dat er mee te maken heeft. Maar grote vraag is: hoe verhoog ik mijn melkproductie? Op deze manier kan ik nauwelijks een voorraadje aanleggen.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 30 Jan 2014 21:08

Re: Melkproductie verhogen

Elke 2 uur kolven overdag, en heel veel drinken.
M:21072011
J :08012014
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 30 Jan 2014 21:14

Re: Melkproductie verhogen

Galactogil. Meer kolven. Voldoende rusten en goed eten/drinken.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 30 Jan 2014 21:22

Re: Melkproductie verhogen

Wat is galactogil? Is dat vrij verkrijgbaar?
Zou inderdaad wel wat mee moeten drinken. Daar kan ik gelijk mee beginnen. Voldoende rust is nu best lastig met twee kids.
Voel me ook nog niet echt top. Veel bloed verloren tijdens de bevalling en nu verkouden. Zal wellicht ook wat invloed hebben.
<<

Anoniem28

Bericht 30 Jan 2014 21:26

Re: Melkproductie verhogen

Ik zou eerst proberen om om de twee uur te gaan kolven overdag, verder kun je nog proberen om een aantal keren achter elkaar een TSR op te wekken. Dus kolven tot de borst 'leeg' is, even een paar minuutjes wachten en opnieuw kolven tot je weer een toeschietreflex krijgt en dat een aantal keren achter elkaar proberen.
En inderdaad genoeg drinken, mijn productie was ook flink lager als ik te weinig dronk.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 30 Jan 2014 22:05

Re: Melkproductie verhogen

Galactogil zijn korrels voor in thee of water. Hebben een verhogende werking.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 30 Jan 2014 23:31

Re: Melkproductie verhogen

Bij mij hielp meer drinken heel goed, daar zou ik zeker mee beginnen. Dipje kan ook komen door verkoudheid volgens mij. Mag ik vragen waarom je kolft en geen live voeding geeft (dat neem ik tenminste aan als je zo vaak kolft)?
<<

Anoniem272

Bericht 30 Jan 2014 23:47

Re: Melkproductie verhogen

Nachtrust is ook goed voor je melkproductie. Je zou bijvoorbeeld van 23u tot 5u kunnen slapen. Het is geloof ik goed voor je productie om in de vroege ochtend te voeden, maar midden in de nacht (dus tussen 23u en 5u) kun je beter gewoon slapen. Dan ziek je ook beter uit van je verkoudheid.

En qua hoeveelheid: ik heb er niet heel veel verstand van hoor, maar voor een baby van amper twee weken oud is 50cc per borst wel voldoende toch?

Ik kolf ook 100cc per borst, maar onze dochter is dan ook al drie maanden oud.

Als je een voorraadje aan wil leggen zou ik dat eerder doen door vaker te kolven (dus één keer meer dan je dochter drinkt), dan door meer per keer te kolven. Als je snapt wat ik bedoel.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 30 Jan 2014 23:52

Re: Melkproductie verhogen

Filoria schreef:Nachtrust is ook goed voor je melkproductie. Je zou bijvoorbeeld van 23u tot 5u kunnen slapen. Het is geloof ik goed voor je productie om in de vroege ochtend te voeden, maar midden in de nacht (dus tussen 23u en 5u) kun je beter gewoon slapen. Dan ziek je ook beter uit van je verkoudheid.

En qua hoeveelheid: ik heb er niet heel veel verstand van hoor, maar voor een baby van amper twee weken oud is 50cc per borst wel voldoende toch?

Ik kolf ook 100cc per borst, maar onze dochter is dan ook al drie maanden oud.

Als je een voorraadje aan wil leggen zou ik dat eerder doen door vaker te kolven (dus één keer meer dan je dochter drinkt), dan door meer per keer te kolven. Als je snapt wat ik bedoel.


Ja bij mij in het ziekenhuis zei de lactatiekundige dat ook. Beter 's nachts slapen en als je dan tóch wakker bent kolven dan daarvoor wakker worden.
<<

Anoniem 45

Bericht 31 Jan 2014 00:16

Re: Melkproductie verhogen

Fenegriek thee drinken werkt goed om de productie te verhogen. Je kam fenegriek bij de natuur winkel krijgen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Indigo