Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Even wat kwijt Update: laatste pagina :)

<<

Anoniem286

Bericht 29 Jan 2014 22:51

Even wat kwijt Update: laatste pagina :)

Ik weet eigenlijk niet heel goed wat ik met dit topic wil, ik heb de afgelopen dagen telkens op het punt gestaan om een topic aan te maken maar ik klik het steeds weg. Dat is ook een beetje hoe ik me voel, ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet voelen en niks is goed.

Zoals sommige van jullie wel weten gaat de ontwikkeling van S niet helemaal goed, de linkerkant van haar lijfje heeft een hoge spierspanning en daarvoor zijn we inmiddels ook bij de kinderarts geweest. Inmiddels zijn we 2 mislukte mri's verder (ze werd wakker) en gaan we binnenkort naar het WKZ naar de kinderneuroloog (en een mri onder narcose).

De arts die ons doorverwees gaf al wel aan dat ze naar zijn idee een lichte cerebrale parese heeft. Toen hij dat zei reageerde ik opgelucht, het was hetgeen wat ik al dacht, eindelijk erkenning.

Maar nu weet ik niet meer wat ik moet voelen. Ik raak gefrustreerd dat ze een hoop nog niet kan en ben dan strontjaloers als ik lees/zie dat andere jongere kindjes dingen wel kunnen. Ik word boos als mensen de diagnose wegwuiven en zeggen 'gelukkig is het niet erger' want ik vind het wel heel erg. Maar als iemand in huilen uitbarst denk ik 'doe niet zo overdreven het is niks'. Ik weet gewoon niet wat ik moet voelen, het voelt bijna alsof ik niet verdrietig mag zijn van mezelf, want uiteindelijk 'valt het wel mee'.

Het gaat overigens wel goed met S, we hebben fysio en ze vind het 'gymmen' erg leuk. Ze rolt nu soms zelfs van buik naar rug en we zien vooral vooruitgang in het gebruik van haar handje! Dat is van een gespannen klauwtje/vuistje veranderd in een losse vuist en soms zelfs een open handje. Daarnaast is ze natuurlijk ook nog de mooiste baby ever ;)

Ik snap het als jullie niet zo heel veel hiermee kunnen, ik kan er zelf dus ook niet zoveel mee op het moment maar ik moet het gewoon kwijt. Ik weet gewoon niet wat ik voel.
Laatst gewijzigd door Anoniem286 op 15 Sep 2014 20:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem24

Bericht 29 Jan 2014 23:03

Re: Even wat kwijt

Ik heb er totaal geen ervaring mee of verstand van maar ik wil je wel even laten weten dat ik je verhaal gelezen heb. Ik weet inderdaad weinig zinnigs te zeggen behalve dat je elk gevoel dat je hier bij hebt er mag zijn. De ene keer zal het moeilijker zijn dan de andere keer en je hoeft jezelf niet groot te houden door te denken "er zijn ergere dingen". Natuurlijk ben je "blij" dat ze niks heeft dat nog erger is maar ze heeft wel degelijk iets en het gaat om jouw kind dus mag je daar boos, verdrietig, en welke gevoelens nog meer over hebben! Geef jezelf en je emoties de ruimte.
Heel veel succes in Utrecht en ik hoop voor je dat er snel een definitieve diagnose komt waar aan gewerkt kan worden.
:hug:
<<

Anoniem286

Bericht 29 Jan 2014 23:18

Re: Even wat kwijt

Lief dat je reageert, ik snap inderdaad ook wel dat niemand er echt wat mee kan maar het feit dat ik et even neer kan schrijven en dat andere mensen het lezen en evt reageren is wel heel erg prettig.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 29 Jan 2014 23:36

Re: Even wat kwijt

Ik heb het ook gelezen en ik wist ook niet wat ik moest schrijven. Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoeld qua wisseling van gevoelens, misschien heeft het tijd nodig? En de bevestiging dat het ook echt zo is? Nu kun je zeg maar ook niks, snap je wat ik bedoel?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 30 Jan 2014 01:06

Re: Even wat kwijt

Wat lijkt me dat een achtbaan van gevoelens. Aan de ene kant de bevestiging dat je echt niet gek bent maar aan de andere kant het gevoel van mijn kindje mankeert wat. Ik wil je wel even heel veel sterkte wensen en een dikke knuffel geven.
2015 💙
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 30 Jan 2014 02:03

Re: Even wat kwijt

Wat moeilijk, Highway. Zoals Tulp zegt, inderdaad een achtbaan van emoties.

Veel succes bij de komende bezoeken aan de arts. Ik hoop dat ze een duidelijk beeld kunnen schetsen van wat er niet juist zit bij S. En dat ze snel een gepaste behandeling kan krijgen. Sterkte & knuffel!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 30 Jan 2014 06:58

Re: Even wat kwijt

Ik sluit me helemaal bij Slakje aan! Sterkte meis.
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:39

Bericht 30 Jan 2014 07:24

Re: Even wat kwijt

Wat ontzettend rot meis. Ik denk dat je gevoelens naar anderen wel logisch zijn hoor, en dat dit voorkomt uit de emotie waarvan je juist niet weet hoe je er mee om moet gaan. Ook al `valt de diagnose mee`, het is en blijft je kind. Je wilt niets liever dan dat je kind gezond is en zich ontwikkelt zoals andere kindjes dat doen. En als dat dan niet gebeurt, om wat voor reden dan ook, ben je daar verdrietig om en maak je je zorgen.

Ik zou proberen iets met die emoties te doen, ze op de een of andere manier toch te uiten. Anders prop je het op, en komt het er straks als een vulkaan uitbarsting uit. Misschien hulp zoeken zodat je erover kan praten?

Heel veel sterkte met de aankomende onderzoeken. Dikke :hug:
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem132

Bericht 30 Jan 2014 07:44

Re: Even wat kwijt

Ik wou je even sterkte wensen. Ik heb zelf CP en het was voor mijn ouders ook lastig om andere kindjes zien te ontwikkelen. En alle opmerkingen in de trant van "gelukkig is ze verstandelijk wel "goed" ". Natuurlijk vonden ze dat fijn maar dat maakte mijn situatie niet minder erg voor mn ouders. Ok waarschijnlijk een reactie waar je niet veel aan hebt. Maar ok. Veel sterkte en succes. Je teksten klinken optimistisch :)
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8838

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 30 Jan 2014 08:00

Re: Even wat kwijt

Wat rot allemaal. :hug:
2012
2016
2020

Instagram
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 30 Jan 2014 08:01

Re: Even wat kwijt

Wat ontzettend naar zeg. Heel veel succes bij de komende afspraken bij de arts. Ik vind het heel begrijpelijkdat he ermee zit, opmerkingen die mensen dan 'goedbedoeld' kunnen maken begrijp ik nooit zo goed.

Sterkte!!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 30 Jan 2014 08:05

Re: Even wat kwijt

Zal een stukje onzekerheid ook niet meespelen in je gevoelens? Aan de ene kant is er een diagnose, maar dat is t. Het verloop, de behandeling, het hoe en wat ontbreekt nog. En er gaan nog vele onderzoeken komen.
Veel sterkte
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 30 Jan 2014 08:07

Re: Even wat kwijt

Even een :hug: Geen ervaring! Maar het lijkt me allemaal zo rot! Al die onderzoeken en onzekerheid!!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:54

Bericht 30 Jan 2014 08:42

Re: Even wat kwijt

Volgens mij hoort wat jij beschrijft echt bij een soort van verwerkings-acceptatie proces, waar je doorheen moet. Zou je aanraden om jezelf in ieder geval gewoon te laten voelen wat je voelt...Misschien juist eens al het verdriet en boosheid toelaten!
Ik begrijp je heel goed hoor. Natuurlijk is het wegpraten door anderen van zo'n diagnose not done bij jou, het is wel jouw kind en jij wil natuurlijk dat het gewoon helemaal gezond is! Maar als iemand er heel dramatisch over doet, wil je het zelf niet zo negatief inzien en benader je het weer positiever. Beide reacties zijn toch goed; het probleem serieus nemen, het is niet niks natuurlijk, maar ook niet te negatief inzien.
Geef jezelf de tijd om ermee om te leren gaan!
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 30 Jan 2014 09:22

Re: Even wat kwijt

Ik vind het ook niet gek dat je je zo voelt hoor. Aan de ene kant ben je blij dat het niet erger is, ben je blij dat je zo'n mooi lief meisje hebt. Aan de andere kant is er wél iets aan de hand met je meisje en niet zo maar iets maar CP. En hoewel dat misschien niet zo heel 'erg' is wil je natuurlijk altijd dat je kind gezond is!

Dikke knuffel!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 30 Jan 2014 10:05

Re: Even wat kwijt

Ik weet niet zo goed wat te zeggen, maar wil wel even zeggen dat ik je gevoel begrijp. Het is ook allemaal zo onbekend en onzeker.
En je weet niet hoe de ontwikkeling gaat, dat maakt dat je je toch zorgen maakt.

In ieder geval een dikke knuffel!
Afbeelding
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 30 Jan 2014 10:06

Re: Even wat kwijt

Vervelend en rot Highway!
maar je meisje doet het wel goed en maakt sprongen vooruit.
Het gaat je natuurlijk niet in de koude kleren zitten en ik denk voor jou dat je het even de tijd moet geven het te verwerken voor jezelf.
Maar je komt hartstikke sterk over, en je bent een steun voor je kleine meisje.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 30 Jan 2014 10:17

Re: Even wat kwijt

Hier wel herkenbaar.
Luuk heeft bij de geboorte een erbse parese opgelopen en met name de eerste maanden was het heel erg onzeker hoe dit zou ontwikkelen en of de functie van de arm wel terug zou komen. Als dit niet het geval zou zijn geweest had hij in Leiden een operatie moeten ondergaan.
Ik kreeg ook goed bedoelde opmerkingen van mensen van, hij heeft gelukkig geen zuurstof tekort opgelopen etc. Ja tuurlijk daar waren we heel blij mee maar de onzekerheid van het wel niet gaan ontwikkelen bleef.
Gelukkig is het bij Luuk goed gekomen, wonderbaarlijk kwam de functie in zijn arm terug en hij heeft zich redelijk normaal kunnen ontwikkelen. Terugrollen van buik naar rug heeft hij nooit gekund waarschijnlijk door te weinig kracht in zijn schouder arm. Maar verder gaat het nu goed! Wel nog fysiotherapie en controles bij het plexusteam in Leiden.
IK wil je in iedergeval een dikke :hug: geven.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem97

Bericht 30 Jan 2014 10:21

Re: Even wat kwijt

Wat rot!
Ik sluit me aan bij wat er gezegt is, dikke knuffel :hug:
<<

Anoniem66

Bericht 30 Jan 2014 10:22

Re: Even wat kwijt

Volgens mij zijn dat redelijk normale gevoelens Highway. Ik herken ze wel van bij mijn middelste (hij heeft hemofilie) van eerder. Denk dat je gewoon even door een proces heen moet. Bij mij duurde het een aantal maanden en nu heb ik er geen last meer van. Het is er, het moet behandeld worden en we maken er gewoon het beste van. Gun jezelf even die gevoelens, is echt niet erg. :hug:
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 30 Jan 2014 10:42

Re: Even wat kwijt

Gaia schreef:Wat rot!
Ik sluit me aan bij wat er gezegt is, dikke knuffel :hug:


Bij gebrek aan zinvollere woorden, sluit ik me ook aan bij de rest. Heel veel sterkte en kracht gewenst om door dit proces te gaan. :hug:
L2014 & H2017
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 30 Jan 2014 10:46

Re: Even wat kwijt

Wat naar dat je niet weet hoe je je moet voelen! Ik herken het wel, al is dat een hele andere situatie geweest. Geef het de tijd! In het WKZ zal ze in goede handen zijn, die artsen zijn daar echt heel erg kundig!
Wat fijn dat ze het 'gymmen' als leuk ervaart, dat scheelt vaak al de helft omdat ze het niet erg vind om iets te 'moeten'. Hoe moeilijk het ook is, probeer erover te praten het lucht heel erg op is mijn ervaring. En als het je helpt gewoon hier lekker je verhaal doen! Sterkte met je kleine meisje!

:hug:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 31 Jan 2014 09:45

Re: Even wat kwijt

Jullie reacties doen me heel veel goed, dank jullie wel. Het is ook gewoon zo'n gekke periode nu. Vandaag de uitnodiging voor het WKZ gekregen en we moeten nog tot eind maart wachten. Natuurlijk niet zo heel erg aangezien het geen 'progressief' iets is, en de behandeling is wat we nu al doen, maar toch. Duurt lang.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 31 Jan 2014 21:02

Re: Even wat kwijt

Oh Highway even een dikke :hug: voor jouw. Logisch dat je je zo voelt, het is niet niks. Kan je er met je vriend/man goed over praten? Maart klinkt nog ver weg, ik snap je gevoel hierbij ook goed. Je wilt natuurlijk zo snel mogelijk meer duidelijkheid hebben.
<<

Anoniem20

Bericht 31 Jan 2014 21:15

Re: Even wat kwijt

Wat naar dat je je zo voelt highway. Volgens mij is het heel normaal dat je even door een achtbaan van emoties moet. Opgelucht omdat je bevestiging hebt mbt diagnose, verdriet, jaloezie....maar ook trots!
En het is een prachtig meisje, die komt er wel!
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers