Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Even wat kwijt Update: laatste pagina :)

<<

YMB

Kwebbel

Berichten: 338

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:15

Bericht 31 Jan 2014 22:33

Re: Even wat kwijt

juani schreef:Wat naar dat je je zo voelt highway. Volgens mij is het heel normaal dat je even door een achtbaan van emoties moet. Opgelucht omdat je bevestiging hebt mbt diagnose, verdriet, jaloezie....maar ook trots!
En het is een prachtig meisje, die komt er wel!

Hier sluit ik me helemaal bij aan! S. komt er wel! En sowieso is en blijft ze julie grote trots! Je gevoelens zijn helemaal niet vreemd en denk dat t goed is dat je het nu wel opgeschreven hebt!
NoName
09-12-2012
22-06-2015
<<

Anoniem20

Bericht 22 Feb 2014 20:41

Re: Even wat kwijt

Hoe gaat het inmiddls highway?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Feb 2014 22:18

Re: Even wat kwijt

Mijn kind heeft dan wel iets anders, maar ik herken veel van je gevoelens, van de jaloezie op ouders van kinderen die wel de dingen kunnen die jouw kind niet kan (en dan ergernis als ze daar luchtig over doen en doen alsof het vanzelfsprekend is, maar ook als ze ermee pronken of erover opscheppen, het steekt dan allebei), reacties van anderen die in het verkeerde keelgat schieten, omdat ze het voor je gevoel altijd bagatelliseren of juist doen alsof het onoverkomelijk is en allebei is rot, en gewoon het hele verwerkingsproces. Het wordt beter, dat kan ik je wel vertellen, het wordt echt beter, maar het kost tijd en pijn, helaas.

Sterkte! :hug:
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 22 Feb 2014 22:44

Re: Even wat kwijt

Susan schreef:Mijn kind heeft dan wel iets anders, maar ik herken veel van je gevoelens, van de jaloezie op ouders van kinderen die wel de dingen kunnen die jouw kind niet kan (en dan ergernis als ze daar luchtig over doen en doen alsof het vanzelfsprekend is, maar ook als ze ermee pronken of erover opscheppen, het steekt dan allebei), reacties van anderen die in het verkeerde keelgat schieten, omdat ze het voor je gevoel altijd bagatelliseren of juist doen alsof het onoverkomelijk is en allebei is rot, en gewoon het hele verwerkingsproces. Het wordt beter, dat kan ik je wel vertellen, het wordt echt beter, maar het kost tijd en pijn, helaas.

Sterkte! :hug:


Maar Susan, hoe moeten mensen jou dan benaderen? Je geeft namelijk best wel uitersten in je voorbeelden.
Dit is gewoon een oprechte vraag hoor! Ik heb zelf een redelijk groot en zichtbaar litteken op mijn voorhoofd, niet echt iets wat je niet opvalt zeg maar. Sommige mensen vragen wat ik heb, maar de meesten staren je aan en weer anderen die praten achter je rug om tegen een ander en speculeren ondertussen over wat ik zou hebben.
Dan heb ik nog liever dat ze alleen maar even kijken of het aan me vragen moet ik zeggen! Soms had ik er geen zin en deed ik mijn oordopjes in en leek het alsof ik muziek aan het luisteren was en dan storen ze je vaak niet.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Feb 2014 22:54

Re: Even wat kwijt

Oh, het is niet zo dat mensen die op een bepaalde manier reageren ruzie met me hebben of zo, ik blijf wel vriendelijk verder, ik geef alleen aan dat ik het wel herken dat zulke reacties allebei vervelend kunnen zijn. Het fijnste is het als mensen oprecht belangstelling tonen en gewoon naar je verhaal luisteren, en niet zelf al van alles invullen.

Ik heb bijvoorbeeld wel eens meegemaakt dat een oudere dame in de bus gewoon vroeg: 'Waarom doet hij zo?' Dat vond ik geen probleem.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 22 Feb 2014 23:25

Re: Even wat kwijt

Oh op die manier! Dan bedoelen we dus precies hetzelfde. Oprechte interesse kan ik zeker wel waarderen, en geef dan vaak ook uitgebreid antwoord.

Hoe gaat hij er zelf mee om? Of let hij er niet zo op als mensen naar hem kijken?

Ik vind het altijd zo triest van die starende mensen met vaak een "dommige" blik in de ogen! Daar kan ik me wel aan irriteren moet ik zeggen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 23 Feb 2014 00:56

Re: Even wat kwijt

Nee, hij merkt het niet als mensen staren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 23 Feb 2014 21:53

Re: Even wat kwijt

Susan schreef:Nee, hij merkt het niet als mensen staren.


Gelukkig maar!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 23 Feb 2014 22:02

Re: Even wat kwijt

Het gaat hier zijn gangetje, s leert steeds meer maar voornamelijk op taalvlak, qua kruipen, gaan zitten etc gaat het langzaam ( ze kan nog steeds alleen maar rollen en zitten als we haar neerzetten,w el wordt ze heel slim en kan ze bijv helemaal plat liggen in zitstand en dan weer omhoog komen om toch een speeltje te kunnen pakken). ze probeert zoch soms op te trekken maar alleen met 1 handje en dan lukt het niet, het andere handje probeert ze dan nog niet te gebruiken. Inmiddels is de fysio ook op het kdv langs geweest, wat heel fijn is, zodat zij ook de oefeningen met haar kunnen doen.

Susan, wat 'fijn' dat je het herkent. (natuurlijk helemaal niet fijn maar je zult wel snappen hoe ik het bedoel).jij natuurlijk ook sterkte. Wel goed ook om te horen dat het uiteindelijk minder wordt, ik merk dat ik nu heel snel geirriteerd raak als het erover gaat, hopelijk slijt dat snel.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 24 Feb 2014 14:04

Re: Even wat kwijt

Highway, mijn zoontje kon met een jaar ook nog niet kruipen en ook nog niet zelf gaan zitten. Dat had/heeft ook allemaal te maken met zijn spierziekte. Tijgert S. wel of niet? Mijn zoontje is pas vanaf dat hij 10 maanden (of mss zelfs later) was gaan tijgeren en nu sluipt hij het hele huis door. Inmiddels kan hij sinds een week wel kruipen, maar hij vindt sluipen leuker, dus dat doet hij nu meestal. Hij was dus ook pas 14,5 maand toen hij ging kruipen. Gaan zitten kan hij ook pas sinds hij 14 maanden is.

Ziet de fysio wel vooruitgang bij haar? Toen hij 1 jaar was had ik nooit gedacht dat hij nu, met bijna 15 maanden, dit alles zou kunnen. Zijn spiertjes werken echt goed mee tegenwoordig en dat hij niet de snelste is, kan me echt niets schelen. Al herken ik wel je gevoel, ik vind het heel vervelend als mensen overdreven gaan opscheppen over hun kind. Als ik bijvoorbeeld heel trots vertel dat mijn zoontje zelf kan gaan zitten (omdat dat voor hem gewoon echt een hele prestatie is) en ik krijg een reactie à la "Oh joh, hij is natuurlijk al 14 maanden. Maar mijn kind kan dit of dat, kan R. dat ook?" Dan voel ik me echt verdrietig, dat ze dat zo bagatelliseren en er overheen walsen alsof het niets is. Voor hen misschien niet, maar voor ons wel.
2012 & 2016
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 24 Feb 2014 18:27

Re: Even wat kwijt

Snoes dat vind ik wel heel onsubtiel van die mensen zeg! Onze dochter is qua fijne motoriek en praten vrij vlot,ons achternichtje van 2 maanden ouder niet zo dus ze gaan gelijk op. Haar moeder benadrukt altijd heel erg wat haar dochter al kan, ik zeg dan meestal gewoon wat knap ipv te zeggen oh dat kan A ook, vind ik zo flauw en ook helemaal niet belangrijk.
<<

Anoniem286

Bericht 24 Feb 2014 18:34

Re: Even wat kwijt

Nee ze tijgert nog niet, ze 'hupst' wat rond op haar bips maar dat is meer per ongeluk dan bewust.
Ik herken het wel inderdaad wat je zegt over anderen, ook al doen ze het niet bewust. Vandaag staat er een filmpje van een kindje op van de zwangerschapscursus, die loopt, klimt op een stoeltje en gaat dan zitten. Dat vind ik dan wel wat lastig om te zien maar ook dubbel, want ik vind het wel heel knap en leuk voor hun.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 25 Feb 2014 13:53

Re: Even wat kwijt

Dat herken ik ook wel Highway. Ik vind het ook altijd heel knap als andere kindjes wat kunnen (ook al is dat meestal gewoon op een normale termijn) maar het is dan wel lastig soms als ik dan zie dat mijn zoon dat nog niet kan. Al moet ik wel zeggen dat ik dat gevoel meestal heb bij moeders die echt overdreven opscheppen over hun kind/baby, alsof het een 'wonderbaby' is. Daar kan ik gewoon écht niet tegen.

Hebben jullie nog onderzoeken/afspraken voor haar gepland staan? Of is het voorlopig afwachten?
2012 & 2016
<<

Anoniem286

Bericht 24 Mrt 2014 21:53

Re: Even wat kwijt

Even een update, vandaag in het WKZ geweest en zij zijn het eens met de diagnose van de eerste arts. Verwijzing MRI gekregen maar dit kan wel 6 maanden duren. Het zal alleen een bevestiging zijn van wat we al weten. Verder ontwikkelt S zich heel goed, ze kan zelf gaan zitten sinds 2 weken ofzo, dus helemaal feest.
We worden nu ook verwezen naar de revalidatie arts en die zal haar de komende jaren monitoren en zo nodig 'iets inschakelen' vooralsnog doet ze het goed met de fysio.
<<

Anoniem166

Bericht 24 Mrt 2014 23:01

Re: Even wat kwijt

Wat fijn dat S. het zo goed doet, Highway! Wat kan het lang duren voor S. een mri kan krijgen. Maakt de (definitieve) uitkomst daarvan nog uit voor de behandeling?
<<

Anoniem286

Bericht 24 Mrt 2014 23:40

Re: Even wat kwijt

Nee, het is echt meer een bevestiging + een mogelijke inschatting van de 'schade', maar dat is eigenlijk natte vinger werk. Het wordt afwachten hoe ze zich ontwikkelt. Ik vind het ook lang duren, maar wie weet vlt het mee en hebben we de mri eerder, ik hoop volgende week toch wel een datum te horen.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 25 Mrt 2014 09:16

Re: Even wat kwijt

Fijn dat ze het zo goed doet en dat alles zo goed in de gaten wordt gehouden!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 25 Mrt 2014 13:19

Re: Even wat kwijt

Wat vervelend dat je zo lang moet wachten op de MRI! Wel ontzettend fijn dat ze zich zo goed ontwikkeld en dat ze zelf kan gaan zitten!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 25 Mrt 2014 14:08

Re: Even wat kwijt

Wat fijn dat ze zelf kan gaan zitten! Ziet de fysio nog steeds goede vooruitgang?
Vervelend van het lange wachten, hopelijk kan je toch sneller terecht.
2012 & 2016
<<

Anoniem286

Bericht 15 Sep 2014 21:16

Re: Even wat kwijt

Update:
Inmiddels zijn we alweer een tijdje verder dus ik wilde weer een update geven. Het gaat enorm goed met S. Sinds 2-3 weken loopt ze inmiddels los. Dit is echt heel snel gegaan. Je ziet bij het lopen uiteraard wel dat ze haar linker been stijf houdt en wat moeilijker stapt maar ze hobbelt maar door. We weten nu ook dat ze in de witte stof van haar rechter hersenhelft een litteken heeft zitten. De precieze oorzaak is nog onduidelijk, mogelijk toch door de geboorte (zuurstof tekort bv) en er wordt nog gekeken of het een virus is geweest. Dit willen ze nakijken door de hielprik gegevens op te vragen. Waarom ze dat denken is mij niet helemaal duidelijk (iets met kalkdeeltjes bij het litteken) maar mogelijk krijgen we daar dus nog wat meer duidelijkheid over ;).
Het is voor ons fijn dat er nu iets gevonden is, het geeft wel wat rust. Onderbewust was ik toch bang voor gekke dingen.
Ze doet het inmiddels gewoon erg goed, we worden nu verwezen naar een revalidatiecentrum waar ze haar verder zullen begeleiden, bv ergotherapie omdat het gebruik van haar handje toch wel flink achterblijft. Onze fysiotherapeut is ook echt geweldig en sinds zij in beeld is gaat ze constant weer met sprongen vooruit.
Maar ze doet het dus erg goed, wilde dat even laten weten :)
<<

Anoniem84

Bericht 15 Sep 2014 21:18

Re: Even wat kwijt

Wauw, wat goed, dan is ze met haar 18 maanden eigenlijk helemaal niet laat met lopen! Heel gaaf dat jullie zoveel bereikt hebben met alle inspanningen en nu hopen dat die inspanningen zich blijven lonen en de ontwikkeling zich goed door blijft zetten!
<<

Anoniem166

Bericht 15 Sep 2014 21:21

Re: Even wat kwijt Update: laatste pagina :)

Wat fijn dat ze het zo goed doet, Highway. Ik ben benieuwd wat er uit de info van de hielprik komt. Gelukkig weet je ongeveer wat voor oorzaak ze verwachten. Ik kan me voorstellen dat je opgelucht bent, omdat je toch wat bang kan zijn onbewust. En wat Rejoy zegt, ze is helemaal niet laat. S. komt er wel!
<<

Anoniem286

Bericht 15 Sep 2014 21:24

Re: Even wat kwijt Update: laatste pagina :)

Ja wij waren ook echt zeer verbaasd!! Met alles flink laat en dan ineens even laten zien dat ze toch kan lopen. Zonder spalkje of wat anders, echt superfijn :)
Bedankt voor jullie lieve reacties!
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 15 Sep 2014 21:26

Re: Even wat kwijt Update: laatste pagina :)

Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met S!! En met 18 maanden lopen is hartstikke goed. Mijn dochtertje liep net na haar eerste verjaardag. Dat is ook wel een gek gezicht hoor, zo'n klein hummeltje dat rondwaggelt. :smile:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 15 Sep 2014 21:27

Re: Even wat kwijt Update: laatste pagina :)

Wow wat goed van haar!!
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers