Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


mediamarkt btw vrije dagen

<<

Anoniem132

Bericht 29 Jan 2014 23:14

Re: mediamarkt btw vrije dagen

Ik heb toch wat besteld, niet dat ik veeeel goedkoper uit was maar ach :) Wat een gezeur om de MM actie. Nee ze betalen niet letterlijk je btw want die is wettelijk verplicht. Maar je krijgt wel de korting wat je btwbedrag anders was. En tja wil je dan nog niks kopen ook goed, niemand verplicht iemand daartoe.
<<

July

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:49

Bericht 30 Jan 2014 00:44

Re: mediamarkt btw vrije dagen

Kannibaal,

Ik zelf werk bij de mm en krijg deze vraag van klanten een keer of wat per dag.
Mediamarkt betaald inprincipe natuurlijk wel de btw want zoals lejow en meerdere voorgangers al hebben uitgelegd is een verkoopprijs 121%.

In Nederland ben je verplicht hoe dan ook btw op een bon te vermelden. Het btw bedrag op de bon is het bedrag na de verrekende korting.

Stel wij zouden het niet op de bon zetten hoenisbhet dan voor bedrijven bijvoorbeeld belasting aftrekbaar?
Deze mensen hebben dan nog eens dubbel mazzel :)

Ik snap je gedachtegang. Maar het is wel een beetje een koppige.

Feit blijft dat de btw 'betaald' wordt door mm.

Als het niet zo kloppen, waarom zo mm deze actie dan al jaren mogen doorvoeren en heeft de belastingdienst daar nooit een stokje voor gestoken?
Afbeelding
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 30 Jan 2014 01:25

Re: mediamarkt btw vrije dagen

July schreef:Kannibaal,

Ik zelf werk bij de mm en krijg deze vraag van klanten een keer of wat per dag.
Mediamarkt betaald inprincipe natuurlijk wel de btw want zoals lejow en meerdere voorgangers al hebben uitgelegd is een verkoopprijs 121%.

In Nederland ben je verplicht hoe dan ook btw op een bon te vermelden. Het btw bedrag op de bon is het bedrag na de verrekende korting.

Stel wij zouden het niet op de bon zetten hoenisbhet dan voor bedrijven bijvoorbeeld belasting aftrekbaar?
Deze mensen hebben dan nog eens dubbel mazzel :)

Ik snap je gedachtegang. Maar het is wel een beetje een koppige.

Feit blijft dat de btw 'betaald' wordt door mm.

Als het niet zo kloppen, waarom zo mm deze actie dan al jaren mogen doorvoeren en heeft de belastingdienst daar nooit een stokje voor gestoken?

Ik vind de discussie zinloos, dat voorop gesteld. Maar jouw uitleg als mediamarkt-medewerkster klopt niet. Een voorbeeld:

Een product kost normaal €121 euro incl 21% btw. De klant betaalt €121, mediamarkt draagt 21% btw af oftewel €21 en ontvangt zelf €100.
De actie impliceert dat de klant nu €100 afrekent en mediamarkt de overige €21 voor haar rekening neemt, en afdraagt als btw aan de belastingdienst. Immers, "wij betalen de btw voor u".
Dat is echter niet het geval. De klant betaalt €100 incl 21% btw. Deze 21% is gelijk aan €17,36. Mediamarkt draagt dus €17,36 btw af aan de belastingdienst en ontvangt zelf €82,64.

Conclusie is dat mediamarkt niet minder korting geeft dan in de campagne geclaimd wordt (21% korting wordt immers nergens gezegd), maar wel minder btw afdraagt dan geïmpliceerd wordt.
<<

Anoniem198

Bericht 30 Jan 2014 22:25

Re: mediamarkt btw vrije dagen

Kannibaal schreef:
Lejow schreef:
Susan schreef:Dat klopt ook, maar de fout ligt dan toch bij mensen die wel denken dat ze 21% korting krijgen?


Inderdaad. En er is dus niks 'in werkelijkheid' aan, want er wordt door MM nergens gezegd dat je 21% korting krijgt.


Nee ze zeggen dat ze de BTW voor je betalen, maar dat klopt ook niet (zie mijn vorige post).


Je moet toch iets origineels verzinnen om klanten naar je winkel te krijgen. Btw weg ermee klinkt toch leuker dan 17,zoveel % korting? Kan mij er niet druk om maken of het wel of niet klopt. Korting is altijd meegenomen.
<<

Anoniem193

Bericht 30 Jan 2014 22:53

Re: mediamarkt btw vrije dagen

:12:
<<

Anoniem111

Bericht 31 Jan 2014 09:00

Re: mediamarkt btw vrije dagen

Alibi schreef::12:

Nou inderdaad, laat die mieren ff met rust ofzo...
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 31 Jan 2014 22:03

Re: mediamarkt btw vrije dagen

:good:
<<

Anoniem99

Bericht 02 Feb 2014 21:43

Re: mediamarkt btw vrije dagen

Mijn vriend had vandaag toch maar even mooi € 40,00 korting ;)
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 16 Sep 2014 12:05

Re: mediamarkt btw vrije dagen

Iemand (lees Lejow :angel: ) een idee of mediamarkt binnenkort weer een kortingsactie heeft? Ik wil graag een mini-laptop gaan kopen omdat deze makkelijker mee te nemen is dan mijn laptop en zodat ik deze kan gebruiken bij colleges en in de UB maar als arme student is korting natuurlijk altijd mooi meegenomen :smile:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Sep 2014 12:12

Re: mediamarkt btw vrije dagen

Gehehe :)

De echte BTW dagen zijn er altijd eind januari, alleen werd er afgelopen jaar al gezegd dat ze misschien niet meer terug zouden komen.
Hoe het verder zit met grote kortingen weet ik niet, ze hebben net de fris aan de start (of weet ik veel hoe het heette) gehad.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 16 Sep 2014 12:15

Re: mediamarkt btw vrije dagen

Dank je. Dan ga ik toch vanmiddag maar alvast kijken zolang kan ik niet wachten heb hem toch wel op korte termijn nodig. Ja klopt ze hadden laatst ook steeds wat aanbiedingen maar niet wat ik zocht!
<<

Anoniem193

Bericht 16 Sep 2014 12:25

Re: mediamarkt btw vrije dagen

Siem, zodra je weet welke je wilt hebben, even zoeken op internet kan ook zo tientallen euro's schelen.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 16 Sep 2014 12:26

Re: mediamarkt btw vrije dagen

Bedankt voor de tip ik ga even kijken wat voor soort model en dan gaat mijn broer voor mij kijken die heeft er wel verstand van :P
<<

Anoniem193

Bericht 16 Sep 2014 12:28

Re: mediamarkt btw vrije dagen

Er komt deze week ook 1 bij de aldi.
Misschien is dat wat je zoekt? Kan als laptop en als tablet.
Aldi verkoopt meestal wel goed digitaal spul.

http://www.aldi.nl/aldi_116_multimode_t ... _9277.html
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 16 Sep 2014 12:37

Re: mediamarkt btw vrije dagen

Bedankt voor het meedenken, ik ben inderdaad aan het kijken voor laptop en tablet (als dat gaat lukken) maar met deze zit ik al aan mijn budget en ik zie dat er alleen een proef-versie op zit van office en die is wel essentieel voor mij. Op het moment neig ik naar een asus transformer maar ik moet sowieso eerst nog even gaan kijken hoe groot de schermpjes zijn ik hoop nl dat ik een 10 inch ook nog groot genoeg vind dan heb ik wat meer keus in mijn prijsklasse
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 16 Sep 2014 19:59

Re: mediamarkt btw vrije dagen

Je zou even verschillende MM's kunnen vergelijken. Er zijn een aantal nieuwe vestigingen (alle Saturnwinkels zijn MM geworden) en dan hebben ze per vestiging acties. Weet alleen of je dat online kunt vinden.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Sep 2014 20:08

Re: mediamarkt btw vrije dagen

Ik hoop dat de MM die straks bij ons opent leuke openingsacties heeft!
08/2018
05/2021
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 21 Sep 2014 16:32

Re: mediamarkt btw vrije dagen

MissEnergy schreef:Ik hoop dat de MM die straks bij ons opent leuke openingsacties heeft!


Ja, dit weekend van ze open toch?
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Sep 2014 16:39

Re: mediamarkt btw vrije dagen

Aankomende donderdag gaan ze open Pandora.
2014 2016
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12145

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Sep 2014 17:16

Re: mediamarkt btw vrije dagen

Ik zag gister op de bussen hier dat ze openingsaanbiedungen hebben geen idee wat geen folder van gezien
Afbeelding
<<

Pink

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:07

Bericht 23 Sep 2014 17:08

Re: mediamarkt btw vrije dagen

MissEnergy schreef:Ik hoop dat de MM die straks bij ons opent leuke openingsacties heeft!


Hoop het ook, wil nog graag een nieuwe camera:-)
<<

Anoniem73

Bericht 23 Sep 2014 17:54

Re: mediamarkt btw vrije dagen

Doet de Apple Imac computer wel mee?
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers