Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat vinden jullie? Oma oppas

<<

Ellebel

Noob

Berichten: 234

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:12

Bericht 29 Jan 2014 16:08

Wat vinden jullie? Oma oppas

Mijn moeder past iedere woensdag en regelmatig op vrijdag op mijn zoon op bij mij thuis. Zij wilde zelf bij ons oppassen zodat mijn zoon in zijn eigen omgeving kan blijven en zij alle spullen van hem bij de hand heeft. Wij hebben haar hier vrij in gelaten, ze ook in haar eigen huis kunnen oppassen.

Nu onvangt zij soms vriendinnen bij mij thuis op de koffie. Daar heb ik ook geen problemen mee zolang het maar in overleg is en ik het vooraf weet (en niet wekelijks). Maar nu is het zojuist voor de 2e keer deze maand voorgekomen dat dezelfde vriendin gewoon langs is gekomen, nu zelfs met haar man. Ik vind dit gewoon echt niet fijn. Ik kan ook niet goed beargumenteren waarom niet, het is puur een gevoel. Ik wil liever geen bezoek als ik er zelf niet ben, ik wil zelf een beetje in de hand houdenwat er met mijn zoon gebeurd en ik krijg er gewoon de kriebels van. Volgens mijn moeder stel ik me aan en is het wel haar vrije dag (dus met andere woorden, dan doe ik wat ik wil). Wat vinden jullie? Vinden jullie het oké als de oppas bezoek in jouw huis ontvangt?
17-05-2013
<<

Ellebel

Noob

Berichten: 234

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:12

Bericht 29 Jan 2014 16:09

Re: Wat vinden jullie? Oma oppas

Bah en die vrouw draagt hele sterke parfum en de vorige keer rook mijn zoon helemaal naar haar. Vanavond zodra oma weg is gaat hij dus meteen in bad!
17-05-2013
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 29 Jan 2014 16:21

Re: Wat vinden jullie? Oma oppas

Nee, dat zou ik niet leuk vinden. Dan kan ze beter bij haar thuis oppassen.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 29 Jan 2014 16:31

Re: Wat vinden jullie? Oma oppas

Ik vind dat je best aan kan geven dat je niet teveel visite van haar in jouw huis wil. Je zegt nog dat je liever zelf bepaald wat er met je zoon gebeurt. Bedoel je hiermee dat je liever niet hebt dat oma met anderen afspreekt op de dagen dat ze oppast? Daarover vind ik dat je weinig te zeggen hebt. Wel kan je aangeven dat jij je niet prettig voelt als het in jouw huis gebeurt.
<<

Anoniem12

Bericht 29 Jan 2014 16:33

Re: Wat vinden jullie? Oma oppas

Als oma vriendinnen uit wil nodigen als ze oppast, dan moet ze in haar eigen huis gaan oppassen vind ik.
Laatst gewijzigd door Anoniem12 op 29 Jan 2014 16:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 29 Jan 2014 16:37

Re: Wat vinden jullie? Oma oppas

Maar als oma nu gewoon bij haar thuis zou oppassen en ze ontvangt vriendinnen, dat kan je toch ook niet in de hand houden wat er met je zoon gebeurt?

Ik zou het denk ik niet zo'n groot probleem vinden, zolang ze het inderdaad vantevoren aangeeft en niet elke keer een heel leger uitnodigt ofzo.
2012 & 2016
<<

Ellebel

Noob

Berichten: 234

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:12

Bericht 29 Jan 2014 16:39

Re: Wat vinden jullie? Oma oppas

Parisienne schreef:Ik vind dat je best aan kan geven dat je niet teveel visite van haar in jouw huis wil. Je zegt nog dat je liever zelf bepaald wat er met je zoon gebeurt. Bedoel je hiermee dat je liever niet hebt dat oma met anderen afspreekt op de dagen dat ze oppast? Daarover vind ik dat je weinig te zeggen hebt. Wel kan je aangeven dat jij je niet prettig voelt als het in jouw huis gebeurt.


Nja moeilijk uit te leggen. Deze vrouw is heel lief hoor, maar ook heel claimend. Van vandaag weet ik het fijne nog niet, maar de vorige keer is ze 3 uur (!) gebleven en ik weet ook zeker dat ze zich 3 uur met zoon heeft bezig gehouden. Dus veel te veel vasthouden etc en niet de vrijheid geven om zef te spelen en zichzelf te vermaken. Ik ben blij als mijn zoon zelf kan aangeven wat hij wel en niet wilt.
Mijn moeder ziet dit overigens niet zo en vind dat ik me ook hierin aan stel. Maja mijn moeder vond ook dat ik de baby met de doop maar gewoon door iedereen moest laten vasthouden, want dat hoort er nu eenmaal bij. Ze denkt er iig anders over dan ik en dat maakt denk ik ook dat ik het lastig vind. Ze laat alles maar gebeuren, maar wellicht zit ik vanavond weer met een overstuur kind.
17-05-2013
<<

Anoniem113

Bericht 29 Jan 2014 16:41

Re: Wat vinden jullie? Oma oppas

Mijn moeder past ook elke week bij ons thuis op en ik heb er geen probleem mee als zij mensen uitnodigd. Ze doet dit ook wel eens. Het is niet dat ze meteen een groot feest geeft ofzo.

Waarom vind je het zo vervelend dan?
<<

Ellebel

Noob

Berichten: 234

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:12

Bericht 29 Jan 2014 16:42

Re: Wat vinden jullie? Oma oppas

Het gaat me overigens niet alleen om zoon hoor, ik vind eigenlijk ook dat mijn huis geen open huis hoeft te zijn. Deze vriendin kwam voordat zoon er was een paar keer per maand onverwacht bij mijn moeder op bezoek. Ik ben een beetje bang dat ze de weg naar mijn huis nu gevonden heeft, omdat het de tweede keer al is deze maand.

Ik krijg zelf nooit onverwacht bezoek omdat ik daar niet van houd en iedereen dat weet, dus het voelt ook niet fijn dat er nu onverwacht bezoek in mijn huis als ik er niet eens ben.
17-05-2013
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 29 Jan 2014 16:44

Re: Wat vinden jullie? Oma oppas

Parisienne schreef:Ik vind dat je best aan kan geven dat je niet teveel visite van haar in jouw huis wil. Je zegt nog dat je liever zelf bepaald wat er met je zoon gebeurt. Bedoel je hiermee dat je liever niet hebt dat oma met anderen afspreekt op de dagen dat ze oppast? Daarover vind ik dat je weinig te zeggen hebt. Wel kan je aangeven dat jij je niet prettig voelt als het in jouw huis gebeurt.


:good: Goed verwoord. Ik kan me voorstellen dat je liever geen vreemden in je huis wilt, maar oma kan net zo goed afspreken in een cafe of in haar eigen huis. Ik vraag me af hoeveel anders dat dan is voor je kind. Ik zou er zelf niet zo'n probleem mee hebben denk ik.
L2014 & H2017
<<

Ellebel

Noob

Berichten: 234

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:12

Bericht 29 Jan 2014 16:49

Re: Wat vinden jullie? Oma oppas

Als ze ergens anders afspreekt ben ik iig al van het feit af dat er mensen onverwacht bij mij over de vloer komen waar ik niet op zit te wachten.

Stel (en nu loop ik heel erg op de zaken vooruit) dat ik aan mijn zoon merk dat hij steeds overprikkelt is van de afspraakjes van oma, dan kan ik er altijd nog voor kiezen om oma niet meer te laten oppassen. De gastouder heeft nog plek dus dat in binnen een week geregeld. Ik ben het er namelijk heus wel mee eens dat oma ook moet kunnen afspreken, maar ik vind wel dat hier grenzen aan zitten. Ze kiest er namelijk zelf voor om op haar kleinzoon te passen en als kleinzoon er last van heeft dan gaat zijn belang boven dat van haar en haar vriendinnen.
17-05-2013
<<

Anoniem113

Bericht 29 Jan 2014 16:51

Re: Wat vinden jullie? Oma oppas

Maar dan is het een heel ander verhaal. Maar als je zoontje gewoon vrolijk is. En waarschijnlijk geniet van alle aandacht die hij krijgt is er toch niets mis mee?

En ik denk niet dat deze mensen zomaar bij jou op de koffie gaan komen toch? Zijn toch vriendinnen van je moeder.
<<

Ellebel

Noob

Berichten: 234

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:12

Bericht 29 Jan 2014 16:59

Re: Wat vinden jullie? Oma oppas

Nee ze komen niet zomaar bij mij, maar ook mijn eigen vriendinnen bellen niet zomaar aan. Ik ben daar wat terughoudender in en vind dat onverwacht niet prettig. Daarom vind ik het nóg onprettiger dat anderen wel zomaar op de stoep staan. Tsja misschien ben ik een rare hoor, maar dat is wat ik al aangaf, het is echt puur een gevoel dat ik ervan krijg.

Zoon is soms overstuur, soms niet. Onvoorspelbaar wat dat betreft. We zullen het vanavond wel zien hoe zijn bui is.
17-05-2013
<<

Anoniem12

Bericht 29 Jan 2014 16:59

Re: Wat vinden jullie? Oma oppas

Clapperdie schreef:En ik denk niet dat deze mensen zomaar bij jou op de koffie gaan komen toch? Zijn toch vriendinnen van je moeder.

Dat zegt ze toch ook niet?

Ze is bang dat die vriendin nu het pad naar haar huis gevonden heeft, uiteraard wanneer haar moeder daar is. Als je niet van onverwacht bezoek houdt kan ik me voorstellen dat het nogal een big deal is als je moeder haar vriendinnen gewoon langskomen waaien. Het is en blijft wel jou eigen huis.
<<

Ellebel

Noob

Berichten: 234

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:12

Bericht 29 Jan 2014 17:05

Re: Wat vinden jullie? Oma oppas

Rush schreef:
Clapperdie schreef:En ik denk niet dat deze mensen zomaar bij jou op de koffie gaan komen toch? Zijn toch vriendinnen van je moeder.

Dat zegt ze toch ook niet?

Ze is bang dat die vriendin nu het pad naar haar huis gevonden heeft, uiteraard wanneer haar moeder daar is. Als je niet van onverwacht bezoek houdt kan ik me voorstellen dat het nogal een big deal is als je moeder haar vriendinnen gewoon langskomen waaien. Het is en blijft wel jou eigen huis.


Juist, dat bedoel ik! En voor zoon, tsja als hij nu vanavond weer overstuur is dan vind ik dat mijn moeder daar ook rekening mee dient te houden. Het belang van je kleinzoon gaat toch voor neem ik aan?
17-05-2013
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 29 Jan 2014 17:12

Re: Wat vinden jullie? Oma oppas

Als dat het geval is wel ja. Voor haar is het makkelijk, aan het einde van de dag gaat ze naar huis en zitten jullie met een onrustig kindje. Dat lijkt me ook weer niet de bedoeling van oma.
L2014 & H2017
<<

Ellebel

Noob

Berichten: 234

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:12

Bericht 29 Jan 2014 17:18

Re: Wat vinden jullie? Oma oppas

Ik vind het maar lastig, ik wil ook niet te zeikerig overkomen en haar ook wat vrijheid gunnen. Ze werkt zelf ook nog 3 dagen en heeft haar eigen huishouden. Ik zal vanavond eens met mijn man overleggen wat hij vindt, als hij het wel prima vindt moet ik me er maar overheen zetten denk ik (tenzij zoon vaker overstuur is na dit soort dagen).
17-05-2013
<<

miss22

Noob

Berichten: 112

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:08

Bericht 29 Jan 2014 18:50

Re: Wat vinden jullie? Oma oppas

Ik zou zelf persoonlijk er geen problemen mee hebben als het "eens" voor zou komen.
Maar met vrije regelmaat zou ik zelf niet op prijs stellen.
Bij ons wilde oma wel oppassen maar dan ook liever bij haar thuis zodat ze gezellig naar familie kon, wij komen zelf absoluut niet bij die familie dus daar is dan ook echt een stokje voor gestoken.
Nu past ze sinds een aantal weken 1 dagdeel per week bij ons op en dat gaat super
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 29 Jan 2014 19:36

Re: Wat vinden jullie? Oma oppas

Ik zou het geen punt vinden eigenlijk. Mijn schoonmoeder past ook op in ons huis. Een keer zijn wij een weekend weg geweest en is ze 1 nacht blijven slapen. Toen heeft ze ook een nicht van haar uitgenodigd om te blijven eten. Dat vonden we echt geen probleem. Koffie bezoekjes zou ik nogmaals dus ook niet erg vinden. We zijn allang blij dat ze lekker hier in huis komt oppassen.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 29 Jan 2014 19:45

Re: Wat vinden jullie? Oma oppas

Ik kan heel goed begrijpen dat je ermee zit, zeker in jouw eigen huis. Het zal dan ook prima kunnen om dit aan te geven vind ik. Toch zou ik het niet van oma verlangen om helemaal niet meer af te spreken. Dan inderdaad in haar eigen huis. Mocht kind er teveel last van hebben zou ik zelf gaan kiezen voor een KDV of gastouder.

Mijn stiefmoeder neemt mijn dochter elke maandag ook ergens mee naartoe. Ze zijn heel veel op pad, ook vaak even bij iemand koffie drinken. Ik vind het niet altijd even leuk, maar merk dat dochter het vaak wel gezellig vindt. Ik zou nooit bij mijn stiefmoeder aangeven dat ik wil dat ze rustiger aan doet. Het is inderdaad wel haar vrije dag.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers