Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(Dag)planning maken?

<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 29 Jan 2014 14:32

Re: (Dag)planning maken?

Marley, dat laatste werkt voor mij wel heel goed. Als ik een leuke vacature zie niet direct schrijven, maar even wat anders doen. Een stuk lopen, fietsen, schoonmaken of iets anders waarbij ik ondertussen rustig na kan denken over wat ik in de brief kan zetten. Dus lijkt me een goed idee, een apart blok voor zoeken en een blok voor brieven schrijven.
<<

Anoniem122

Bericht 29 Jan 2014 14:36

Re: (Dag)planning maken?

Heb je een boekenvoordeel in de buurt? Daar verkopen ze volgens mij wel die agenda's (Bureau agenda's worden ze genoemd)
Je zou ook nog bij een kantoorhandel kunnen kijken.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 29 Jan 2014 14:57

Re: (Dag)planning maken?

Oh ja dat eten deed ik ook. Gewoon bijna iedere dag gaan en sinds kort doe ik netjes weekmenu's maken :-). Maar ik snap het wel hoor, juist omdat je alleen woont stoort niemand anders zich aan je troepjes. alleen je eigen gevoel iedere avond weer is gewoon killing. Je weet dan dat je weer niks hebt gedaan en spreekt jezelf streng toe, en de dag erna verandert er niks. Erg herkenbaar! Nu werk ik gewoon 40 uur per week en is het dan direct anders maar het is gewoon ook zo dat je van geen werk hebben luier wordt.

Probeer inderdaad je dingen in stukjes te hakken die je moet doen. Al werkt het voor mij dan wel weer het beste als ik gewoon in 1x achter elkaar het hele huis schoonmaak dan iedere dag een klein beetje. Maar dat is persoonlijk. Je moet even je weg opnieuw zien te vinden en een strikte dagplanning kan je daar zeker bij helpen. En dan kan je hem daarna wel weer wat laten vieren.. maar eerst wat strenger zijn en je aan je ritme houden. Ook al is het lastig!
<<

Anoniem50

Bericht 29 Jan 2014 15:17

Re: (Dag)planning maken?

TukTuk schreef:Heb je een boekenvoordeel in de buurt? Daar verkopen ze volgens mij wel die agenda's (Bureau agenda's worden ze genoemd)
Je zou ook nog bij een kantoorhandel kunnen kijken.


Die hebben we niet. Ik ben bij de Readshop, Bruna, Primera en Action geweest.

Ik heb Boekenvoordeel even gegoogled en de dichtstbijzijnde zit 20km verderop. Maar ik weet nu wel welke je bedoeld. Ze hebben ook nog leuke kleuren.
<<

Anoniem193

Bericht 29 Jan 2014 15:20

Re: (Dag)planning maken?

Ik heb op mijn werk nog een agenda liggen met op elke bladzijde een dag. Is dat wat je zoekt?
Die wil ik wel naar je opsturen, anders gooi ik hem weg.

Afbeelding zo ziet de binnenkant eruit.
<<

Anoniem50

Bericht 29 Jan 2014 17:20

Re: (Dag)planning maken?

Alibi, lief! Ik lees het alleen te laat, want ik ben inmiddels voorzien.

Beetje nutteloze foto, maar ik ben er dus klaar voor. :)

.
Laatst gewijzigd door Anoniem50 op 30 Jan 2014 16:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem27

Bericht 29 Jan 2014 17:24

Re: (Dag)planning maken?

Maar Marley, allemaal leuk en aardig maar is er ook iemand die je kan helpen met de uitvoer? Al open je hier je eigen topic ;). Mijn ervaring is namelijk dat mensen prima kunnen plannen maar niet tot uitvoer komen.. Want dat is denk ik nog wel het lastigste?
<<

Anoniem50

Bericht 29 Jan 2014 17:40

Re: (Dag)planning maken?

Is dat niet mijn eigen verantwoordelijkheid? Ik wil best vertellen of ik dagelijks alles heb gedaan wat er op de planning stond, maar of dat nu zo'n leuk topic wordt?

Ik kan best plannen, maar ik ben een kwartiertjesplanner. Opstaan, kwartiertje koffie op de bank, kwartiertje douche, kwartiertje opmaken en gaan. Ik merkte alleen aan mezelf dat als ik met mezelf had afgesproken dat ik 's middags ging schoonmaken, dat ik 's morgens voor me uit zat te staren. Het idee geen tijd te hebben om te wandelen. Als ik nu opschrijf dat ik van 10.00u tot 12.00u ga wandelen en van 14.00u tot 16.00u administratie (even klein voorbeeldje hoor) dat ik het voor mezelf inzichtelijker krijg. En dat de tijd niet op is, maar dat ik juist tijd overhoud?
<<

Anoniem122

Bericht 29 Jan 2014 17:41

Re: (Dag)planning maken?

Marley schreef:Is dat niet mijn eigen verantwoordelijkheid? Ik wil best vertellen of ik dagelijks alles heb gedaan wat er op de planning stond, maar of dat nu zo'n leuk topic wordt?

Ik kan best plannen, maar ik ben een kwartiertjesplanner. Opstaan, kwartiertje koffie op de bank, kwartiertje douche, kwartiertje opmaken en gaan. Ik merkte alleen aan mezelf dat als ik met mezelf had afgesproken dat ik 's middags ging schoonmaken, dat ik 's morgens voor me uit zat te staren. Het idee geen tijd te hebben om te wandelen. Als ik nu opschrijf dat ik van 10.00u tot 12.00u ga wandelen en van 14.00u tot 16.00u administratie (even klein voorbeeldje hoor) dat ik het voor mezelf inzichtelijker krijg. En dat de tijd niet op is, maar dat ik juist tijd overhoud?


Oeh dat is zo herkenbaar!
Hopelijk gaat de agenda je helpen!
<<

Anoniem119

Bericht 29 Jan 2014 23:10

Re: (Dag)planning maken?

Goede stap Marley!
<<

Anoniem50

Bericht 30 Jan 2014 02:17

Re: (Dag)planning maken?

Ik ben vanavond aan het kleuren geweest. Ik moest er even de handigheid inkrijgen en de bezigheden de juiste kleuren geven, maar nu staat het best wel leuk. Nu lekker slapen, want voor morgenvroeg gaat om 08.00u de wekker, zodat ik er zeker om 08.30u uit ben. Begin is gemaakt.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 30 Jan 2014 08:00

Re: (Dag)planning maken?

Succes!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem27

Bericht 30 Jan 2014 12:00

Re: (Dag)planning maken?

Hoe is het gegaan met opstaan en om 08:30 beginnen?
<<

Anoniem50

Bericht 30 Jan 2014 13:59

Re: (Dag)planning maken?

Ik lig op schema, vandaag. Gaat nog niet helemaal zoals het zou moeten, nog veel werk-ontwijkend-gedrag (Vanochtend was het tijd voor werk achter de laptop en dan kan ik het niet laten om hier te lezen en te reageren), maar ik hoop dat ik niet kan verwachten dat het vanaf dag 1 helemaal perfect gaat?

Over vijf minuten zit mijn lunchpauze erop en dan is het tijd voor wandelen. Na 15.00u is het tijd voor eten en wederom een laptopronde, zo noem ik het maar.

Heb alleen zo slecht geslapen vannacht dat ik bang ben dat ik vanavond tijdens Dr. Phil in slaap ga vallen en dan kan ik een goede nachtrust wel vergeten. Moet dus eigenlijk een bezigheid zoeken tussen 17.00u en 20.00u. Zou niet weten wat.
<<

Anoniem173

Bericht 30 Jan 2014 14:01

Re: (Dag)planning maken?

Kan je geen workout gaan doen voor de tv om 5 uur? Lekker een kwartier springen. Dan even douchen en relaxen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 30 Jan 2014 14:06

Re: (Dag)planning maken?

Je kunt inderdaad niet verwachten dat het in 1 x helemaal perfect gaat. Maar als je je gewoon weer herpakt, na een dip, gaat het denk ik steeds beter!

Kun je het wandelen niet beter naar de avond schuiven anders? Weet niet of de route een beetje te doe is in het donker? Maar ik zou proberen om de buitenlucht op te zoeken, of bij iemand op visite te gaan ofzo. Dan heb je minder snel de neiging om in slaap te vallen.

Van douchen en relaxen word ik namelijk alleen maar loom. Of vanavond wat huishoudelijke klusjes doen, zodat je actief blijft kan misschien ook wel helpen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 30 Jan 2014 14:09

Re: (Dag)planning maken?

Eens met Chiq.

Verder denk ik dat je teveel nadenkt over de planning. Soms moet je gewoon DOEN. En inderdaad, wel een vaste structuur om 7 uur uit bed, douchen en ontbijten, daarna meteen de deur uit want dan ben je al aangekleed. Op vaste tijden eten en op een vaste tijd naar bed. En niet steeds zeggen dat je het niet kan, wat dat geloof ik niet. Maakt dat jezelf ook niet wijs. Dus, niet te ingewikkeld doen met allerlei ingewikkelde planningen en agenda's, dat loopt dan natuurlijk weer mis (niet zo gek!) en dan ben je misschien sneller geneigd om de handdoek weer in de ring te gooien en dan ben je weer terug bij af. Gezond verstand it issssss!
<<

Anoniem50

Bericht 30 Jan 2014 14:41

Re: (Dag)planning maken?

En dan zijn er dingen die je niet in een agenda kunt plannen. Een vader op de praatstoel. Maar goed, dan ga ik een uur later, niets aan te doen.

Winegum, de route die ik wandel is door een bos/bij een plas en daar is geen verlichting. Dus dat zal helaas niet gaan. In de zomermaanden, of althans als het weer langer licht is, dan wandel ik in de avonduren.

Sogood, ik ben het ook met jullie eens hoor. Maar ik ben zo verdomde makkelijk voor mezelf. Geen mens heeft het zo makkelijk als ik het heb en dat maakt het ook gelijk heel erg moeilijk. Daarom wil ik een strohalm, al is het maar om mezelf op weg te helpen. Ik weet dat het vanuit mezelf moet komen, maar dat komt het maar gedeeltelijk. Ik doe het nu, omdat er druk op ligt. Ik kan de boel besodemieteren, maar dan besodemieter ik mezelf. Op schrift komt het net wat harder terug dan dat ik denk:"Goh, vandaag heb ik niet gedaan wat ik mezelf gisteren heb beloofd". Want dan denk ik:"Ah, morgen dan maar". Dat schiet niet op.

AM; Kan, maar ik denk dat ik lamme benen heb van de wandeling. Denk dat ik vanavond maar even de deur uitga.
<<

Anoniem50

Bericht 30 Jan 2014 17:00

Re: (Dag)planning maken?

De wandeling zit er ook weer op. Even bewijs, zodat niemand denkt dat ik ondertussen ben gaan tukken.
Afbeelding

Het was niet zo'n geweldige wandeling. Was even vergeten dat het nog steeds vriest en dat alle sneeuw dat maandag wegsmolt weer is opgevroren. Maar ach, er was een doorkomen aan.
<<

No. 3

Bericht 30 Jan 2014 17:05

Re: (Dag)planning maken?

Goed zo, Marley! Vind je het fijn, dat wandelen?
<<

Anoniem50

Bericht 30 Jan 2014 17:14

Re: (Dag)planning maken?

No. 3 schreef:Goed zo, Marley! Vind je het fijn, dat wandelen?


Ja, in principe wel. Fietsen vind ik echt niet leuk om te doen, hardlopen zie ik mezelf met dit gewicht absoluut niet doen en dan is wandelen het enige wat overblijft. Daarnaast geniet ik erg van de natuur en ik mag graag veel fantaseren/nadenken tijdens het lopen.

Vandaag heb ik wederom gemerkt dat ik de route die ik loop helemaal niet zo leuk vind. Ik doe er 25 minuten over om bij een plas/bos te komen en ook weer 25 minuten om thuis te komen. In die 25 minuten zie ik winkels, woonhuizen, supermarkten en scholen. Eenmaal in de natuur heb ik zin om door te wandelen. Kan ik ook terugzien in de grafieken. Niet heel handig dus.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 30 Jan 2014 19:47

Re: (Dag)planning maken?

Ik rijd daarom altijd met de auto/fiets naar het bos om daar te gaan wandelen. Ik vind de route naar het bos toe ook saai om te lopen namelijk.
<<

Anoniem50

Bericht 31 Jan 2014 18:03

Re: (Dag)planning maken?

Isabel, een echt bos zit hier 15km vandaan. Dat vind ik zonde om vier keer per week naartoe te rijden. En fietsen doe ik niet. :P Plas/bos waar ik nu loop heeft wel een looproute uitgestippeld, maar de meeste paaltjes zijn al weg. :laughcry: Ik loop maar gewoon de route die ik ken. Er loopt nog wel een stuk bos achter een grote brug, maar daar durf ik alleen niet te lopen. Rare verhalen over gehoord haha.

Vandaag zit er ook weer op. Had een beetje moeite om op gang te komen en als het aan mij had gelegen dan had ik niet gewandeld, maar was ik het nieuwe appartement van mijn oma gaan bekijken. 'Gelukkig' was mijn pap al thuis, dus nu ga ik morgen even kijken/helpen. Moest mezelf dus echt een schop onder de kont geven.

Afbeelding

Laatste keer dat ik hem omhoog haal, hoor. Anders wordt het ook zo irritant. ;)

Haha, ik zie nu dat ik de verkeerde heb geupload. Nou ja, gaat om het idee. :12: :palm:
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 31 Jan 2014 20:31

Re: (Dag)planning maken?

Ik vind hardlopen ook echt verschrikkelijk. Ik begrijp echt niet wat andere mensen er zo leuk/ontspannend aan vinden....wandelen of fietsen werkt voor mij ook veel beter. Verder is er veel herkenbaar van wat je zegt. Hoe heet die app?
<<

Anoniem50

Bericht 31 Jan 2014 23:08

Re: (Dag)planning maken?

Runkeeper, Zelda.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers