Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Parttime moeder door scheiding

<<

Dimphna

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 28 Jan 2014 16:47

Bericht 28 Jan 2014 16:53

Parttime moeder door scheiding

Mijn ex en ik zijn nu bijna een halfjaar uit elkaar. Dat is al heftig natuurlijk na een relatie van 11 jaar en vlak voor onze bruiloft.
Maar we hebben ook een dochtertje van bijna 4, haar zie ik nu maar 50% en heb erg het gevoel dat ik parttime moeder ben en mis haar enorm.
Vind het erg moeiijk om hier een weg in te vinden, zijn er hier moeders die dit ook hebben? Hoe zijn jullie hiermee omgegaan?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 28 Jan 2014 17:20

Re: Parttime moeder door scheiding

Ik ben geen moeder maar mijn vriend heeft wel lange tijd co-ouderschap gevoerd. Helaas kan dat nu door afstand en schoolgang niet meer. Ik wil je vooral zeggen dat ik het van zowel jou als je ex erg knap vindt dat jullie het belang van jullie dochter voorop hebben kunnen zetten: een jeugd waarin ze haar papa en mama beide evenveel ziet. Daar zal ze jullie later denk ik dankbaar voor zijn.

Sterkte
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Dimphna

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 28 Jan 2014 16:47

Bericht 28 Jan 2014 17:32

Re: Parttime moeder door scheiding

Dat vind ik heel fijn dat je dat zegt! Ze heeft er nu soms heel moeilijk mee, zeker als ze me een paar dagen niet heeft gezien blijft ze erg bij me en houd me erg in de gaten
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 28 Jan 2014 17:54

Re: Parttime moeder door scheiding

Dat snap ik, er gebeurt ook zoveel in haar leventje. Ik hoop dat jij en je ex goed kunnen blijven communiceren, het is zo belangrijk om een loyaliteitsconflict (proberen) te voorkomen. Hoe oud is ze?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 28 Jan 2014 17:57

Re: Parttime moeder door scheiding

Ik heb sinds mijn zoon 8 maand is een co- ouderschap. Hij is nu 5.
Hier is hij het dus helemaal gewend en weet hij ook niet anders. Hij is volgens mij ook even graag bij ons of bij zijn vader.
Het gaat hier wel vrij goed. Al is het contact met ex dat niet te noemen. We proberen dat in elk geval niet aan zoon te laten merken al is dat wel lastig. Kinderen krijgen vaak veel meer mee dan je denkt.

Wij hebben in elk geval de afspraak om alle vragen of discussies via mail of telefoon te doen en nooit waar zoon bij is. Verder staat alles vast in een ouderschapsplan.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Dimphna

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 28 Jan 2014 16:47

Bericht 28 Jan 2014 18:32

Re: Parttime moeder door scheiding

Praten gaat erg moeizaam, na weken aandringen komt ie vanavond eindelijk praten over haar school/BSO enzo.
De situatie is ook erg lastig op het moment, huis staat nog te koop. Wie ons dochtertje heeft slaapt in huis zodat zij altijd lekker in haar bedje ligt. En de ander slaapt dan bij zijn/haar ouders :eyes:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 28 Jan 2014 19:35

Re: Parttime moeder door scheiding

De communicatie tussen mijn vriend en zijn ex loopt helaas ook nog steeds erg moeizaam. Ook hier de afspraak om geen discussie te voeren waar mijn stiefzoontje bij is. Contact loopt hier ook voornamelijk via mail en whatsapp, dat blijkt een stuk te schelen in de discussies.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 28 Jan 2014 20:33

Re: Parttime moeder door scheiding

Dat is inderdaad lastig lijkt me om zelf steeds van huis te wisselen.
Ik had toen geluk urgentie te kunnen krijgen en na 2 maand met zoon bij mn ouders wonen, woonde ik al in mijn eigen huisje.

Zou het een optie voor een van jullie zijn om iets te gaan huren?

Hier ging de communicatie in het begin nog wel goed. Ook meerdere keren samen verjaardag/ sinterklaas gevierd. Maar het laatste 1,5 jaar is dat verslechterd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Dimphna

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 28 Jan 2014 16:47

Bericht 28 Jan 2014 21:30

Re: Parttime moeder door scheiding

Helaas loopt bij ons de communicatie niet super.
Hij wil haar verjaardag over 2 maanden ook niet samen vieren :snik:

Helaas is het niet mogelijk om al iets voor ons zelf te huren want heb daar helaas geen voor over ivm de hypotheek enzo. Moet echt wachten tot ons huis verkocht is
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 28 Jan 2014 22:00

Re: Parttime moeder door scheiding

Het is voor jou pijnlijk dat hij jullie dochters verjaardag niet wil vieren, maar misschien verwacht je nu teveel in te korte tijd. Ons is verteld dat het jaren kan duren voordat je zulke stappen kunt zetten. In ieder geval zou ik zoiets alleen doen wanneer jullie normaal kunnen omgaan met elkaar, omdat jullie dochter de spanning ongetwijfeld op zal pikken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Dimphna

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 28 Jan 2014 16:47

Bericht 28 Jan 2014 22:09

Re: Parttime moeder door scheiding

Ja daar heb je natuurlijk ook gelijk in. Het is voor mij ook allemaal erg pijnlijk, zag het allemaal niet aankomen en zeker niet paar weken voor onze bruiloft waar alles voor geregeld was.
Vind het nu ook heel moelijk om een weg te vinden om haar zo weinig te zien, maar het is voor haar het beste dat ze mij en papa even vaak ziet.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 29 Jan 2014 08:50

Re: Parttime moeder door scheiding

Je mag echt trots zijn op jezelf hoor, menig ouder denkt er na een relatiebreuk heel anders over. Ik wens je sterkte en mocht je iets willen weten of je verhaal even kwijt willen, dan mag je me altijd pm-en.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem32

Bericht 29 Jan 2014 09:04

Re: Parttime moeder door scheiding

Heel veel sterkte! Wat een ontzettend moeilijke situatie.

Ik heb er zelf ook ervaring mee. Ben vandaag precies 3 jaar alleen. Mijn zoontje is 4,5 en wij hebben ook co ouderschap.
Tot de dag van vandaag kan ik er nog moeilijk aan wennen hem te delen. Het breekt regelmatig mijn hart en zeker wanneer ik zelf niks te doen heb en thuis zit.
Als ik afleiding heb door mijn werk of ect dan gaat het nu. Maar in begin was het echt vreselijk.
Mocht je je verhaal kwijt willen of meer weten enz. Mag je mij ook evt pm-en.
<<

Dimphna

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 28 Jan 2014 16:47

Bericht 29 Jan 2014 13:42

Re: Parttime moeder door scheiding

Echt heel lief van jullie. Het is 'fijn' om te lezen dat ik niet de enigste ben, is ook logisch natuurlijk maar heb er zoveel moeite mee. En dan zegt me ex.heel makkelijk, ja je moet er maar weg in zien te vinden en accepteren!! Ja hoe?! Me hart Breekt keer op keer :(
<<

Anoniem32

Bericht 29 Jan 2014 13:50

Re: Parttime moeder door scheiding

Dat kost echt tijd. Dat gaat niet zomaar in 1 keer. En het went nooit voor mijn gevoel dan.
Ik zelf werk fulltime en studeer daarbij. De dagen dat hij er dan niet is werk ik zoveel mogelijk mijn uren enz.
Dan heb ik meer tijd als hij weer bij mij is.

Hoe is jullie co ouder verdeeld?
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 29 Jan 2014 19:19

Re: Parttime moeder door scheiding

Het went idd.
Ik vind het inmiddels soms ook wel fijn om een paar dagen zonder kind (en nu dan met 1 kind) te hebben.
Dat waren ook meestal mijn werkdagen.
Nu kan ik op die dagen wat bijslapen ;-).

Hier is zoon op zo, ma, di bij vader. Wo, do, vr bij ons en de zaterdag wisselt per week.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Dimphna

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 28 Jan 2014 16:47

Bericht 29 Jan 2014 19:33

Re: Parttime moeder door scheiding

Hopelijk went het snel, ik heb haar woensdag overdag en s avonds komt papa. Nu bij mijn ouders, het was vandaag huilen toen ik ging het breekt zo me hart.
Op ma, di, wo heb ik haar
Op do, zo bij papa
Vrijdag en zaterdag wisselt. Oneven weken werk ik op vrijdag en even weken op zaterdag.
<<

Dimphna

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 28 Jan 2014 16:47

Bericht 29 Jan 2014 19:36

Re: Parttime moeder door scheiding

Ze is eigenlijk ook het liefste bij mij maarja dat gaat helaas niet meer, echt een mama' s kindje
<<

Anoniem16

Bericht 29 Jan 2014 19:38

Re: Parttime moeder door scheiding

Wat heftig zeg! Kan me voorstellen dat het heel moeilijk is. Dat is mijn grootste angst stel dat ik ooit zou scheiden. Ik wil de kinderen niet 50-50.

Als ze het er echt zo moeilijk mee heeft is het dan geen idee om haar toch een tijdje wat meer bij jou te houden?
<<

Dimphna

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 28 Jan 2014 16:47

Bericht 29 Jan 2014 19:46

Re: Parttime moeder door scheiding

Mijn grootste nachtmerrie is ook waarheid geworden :(

Ze heeft er niet altijd even veel mee moeite mee, ze huilt ook niet altijd. Maar andersom is het nooit en is ook veel blijer als ze mij weer ziet.

Hoop zo dat het huis snel verkocht is, wordt knettergek bij me ouders.
<<

Anoniem16

Bericht 29 Jan 2014 19:54

Re: Parttime moeder door scheiding

Ja dat snap ik. Het lijkt me inderdaad zo moeilijk. Maar willen jullie dit 50-50 zo volhouden of na een tijdje kijken hoe het gaat en dan eventueel nog veranderen? Ik heb een kind in mijn klas gehad dat er niet mee om kon gaan die wisselingen en toen hebben de ouders toch besloten dat kind bij moeder was en de weekenden bij vader.

Succes met eht verkopen van je huis.
<<

Dimphna

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 28 Jan 2014 16:47

Bericht 29 Jan 2014 20:01

Re: Parttime moeder door scheiding

Ik heb al weleens erover gehad omdat ze het soms zo moeilijk heeft maar hij wil absoluut 50% maarja dat snap ik ook natuurlijk.
We zullen zie hoe het straks gaat als we beide een eigen plekje hebben, nu reizen wij en straks moet zij dat natuurlijk.
Mocht dan blijken dat ze het erg moeilijk heeft zullen we misschien toch moeten kijken of we het kunnen veranderen.
<<

Anoniem16

Bericht 29 Jan 2014 20:03

Re: Parttime moeder door scheiding

Ja idd, als ze er echt last van zou krijgen dan is het misschien een idee om er nog eens naar te kijken. Hebben jullie wel iemand die jullie hierin begeleidt? Met het co ouderschap zeg maar?
<<

Dimphna

Noob

Berichten: 16

Geregistreerd: 28 Jan 2014 16:47

Bericht 29 Jan 2014 20:05

Re: Parttime moeder door scheiding

Nee hebben we niet, dat wil hij niet :eyes:
<<

Anoniem331

Bericht 29 Jan 2014 20:09

Re: Parttime moeder door scheiding

Het ís natuurlijk wat een teer onderwerp, wat ik echt wel begrijp, maar het klinkt wel raar dat je zegt dat ze echt liever bij jou is en dat het een mama's kindje is. Geef je kind ook de tijd om er aan te wennen. En wat je zegt, wellicht dat het voor je kind ook duidelijker word wanneer ieder een eigen huis heeft. De lijnen duidelijk zijn wanneer ze bij papa of bij mama is, en dat jij je beter gaat voelen omdat je een eigen plek hebt. Dan hoef je ook niet steeds te verkasssen, want ook dat lijkt me erg vermoeiend.
Het lijkt me wat overkomen dat jij het zo voelt dat je kind bij jou het beste af is, en dat de vader een soort tweede keus is. Voor jullie alle drie is het erg wennen, maar geef het de tijd.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers