Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nuclear Security Summit

<<

Anoniem17

Bericht 28 Jan 2014 13:41

Nuclear Security Summit

Op 24 en 25 maart a.s. vind in Den Haag de Nuclear Security Summit plaats. Zo'n beetje de hele wereldtop komt in Den Haag vergaderen over het bestrijden van nucleaire terrorisme. Als beveiliging worden er heel veel wegen afgesloten en wordt er 4 x zoveel politie ingezet als tijdens de troonwisseling.

http://www.vananaarbeter.nl/voorbereidopweg/nss/

Voor mij betekent het dat ik twee dagen niet naar mijn werk kan want ik woon vlakbij Schiphol, dus precies de route die ik rijd is zo'n beetje volledig afgesloten. Ik mag dus lekker twee daagjes thuis werken.

Hebben jullie er ook last van? En wat vinden jullie hier van? Ik vind het eigenlijk best een groot beveiligingsrisico en een hele hoge kostenpost. Kunnen die mensen dit niet via een videoconference bespreken? Of denk ik nou weer te makkelijk?
<<

Anoniem50

Bericht 28 Jan 2014 13:53

Re: Nuclear Security Summit

Het lijkt me voornamelijk eng. Alle leiders bij elkaar in een klein land. Heb het gevoel dat het niet anders dan mis kan gaan, hoe goed ze alles ook beveiligen.
<<

Anoniem17

Bericht 28 Jan 2014 13:56

Re: Nuclear Security Summit

Ja precies Marley, er hoeft maar één gek iets te doen en de hele wereld is ineens 'stuurloos'.
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:31

Bericht 28 Jan 2014 13:58

Re: Nuclear Security Summit

Nee, denk dat ik er heel weinig van ga meekrijgen. Ik ben ook eens benieuwd of het qua beveiliging allemaal goed gaat. Heb niet gehoord of ze het leger ook hiervoor gaan inzitten?
Afbeelding
<<

Anoniem17

Bericht 28 Jan 2014 13:59

Re: Nuclear Security Summit

Het zou me niet verbazen Raaf! Op Schiphol is er één landingsbaan gereserveerd voor alle vliegtuigen van de wereldleiders zodat ze niet hoeven te wachten tot ze kunnen landen en er schijnen ook bepaalde vliegroutes omgeleid te worden zodat er geen vliegtuigen over Den Haag vliegen? Dat zei mijn collega net, ik weet alleen niet of het waar is.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 28 Jan 2014 14:07

Re: Nuclear Security Summit

Gelukkig kun je thuiswerken.
Ik vind het vooral bizar dat er dus complete gebieden afgesloten worden om zoiets en dat daardoor er mensen zijn die gewoon niet naar hun werk enzo kunnen.

Ik vind het ook een 'eng' idee dat er zoveel leiders bij elkaar zitten. Het lijkt zo'n makkelijk doelwit. Maar goed in principe zou je dan ook in elk land gewoon een aanslag op het regeringsgebouw kunnen plegen als je echt een land wilt raken. Lijkt me ook behoorlijk efficiënt. Is alleen meer werk om dat land voor land te doen ;)
<<

Anoniem17

Bericht 28 Jan 2014 14:10

Re: Nuclear Security Summit

Ik lees net dat het hele luchtruim in een straal van 100 km rondom Den Haag volledig dicht wordt gegooid.. :wtf:
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 28 Jan 2014 14:12

Re: Nuclear Security Summit

Ja zoiets las ik ook. Ik snap het ergens wel, maar ik vind het ook zo absurd.
<<

Anoniem50

Bericht 28 Jan 2014 14:14

Re: Nuclear Security Summit

Dat had ik gisteren al gehoord. Alleen vliegtuigen met een ontheffing mogen binnen de straal komen. Ik ben nog niet overtuigd of het dan wel goed gaat. Ze doen in ieder geval hun best. Is het niet zo dat er maar één atoombom nodig is om Nederland weg te vagen? Geloof dat ik even een tijdje op vakantie ga.
<<

Anoniem23

Bericht 28 Jan 2014 14:25

Re: Nuclear Security Summit

Haha, laat die hele Summit nou net over atoombommen (oa) gaan Marley. Zou wel ironisch zijn.
Ik snap wel dat ze allemaal bij elkaar moeten komen en dat ze er de nodige veiligheidsmaatregelen voor treffen. Je gaat over zo'n relevant onderwerp natuurlijk niet even met elkaar skypen haha!
<<

Anoniem50

Bericht 28 Jan 2014 14:27

Re: Nuclear Security Summit

Ja, daarom vond ik mijn gedachte ook wel treffend. Niet dat ik nu iemand op ideeën wil brengen. :pale:
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 28 Jan 2014 15:24

Re: Nuclear Security Summit

Banana schreef:Gelukkig kun je thuiswerken.
Ik vind het vooral bizar dat er dus complete gebieden afgesloten worden om zoiets en dat daardoor er mensen zijn die gewoon niet naar hun werk enzo kunnen.

Mijn werk zit dus precies in het gebied wat afgesloten wordt. Idiote is dat de gemeente miljoenen uitgeeft aan beveiliging en organisatie, maar niet bedacht heeft dat bedrijven die hierdoor dicht moeten misschien een compensatie verwachten daarvoor. Gevolg: iedereen moet nu verplicht 2 vrije dagen opnemen!
<<

Anoniem30

Bericht 28 Jan 2014 15:25

Re: Nuclear Security Summit

Ik ben geselecteerd op mijn werk en gescreend om juist te werken met zulke dagen in de hotels rondom het gebied...
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 28 Jan 2014 15:26

Re: Nuclear Security Summit

Natuurlijk is het even spannend en veel werk rondom de beveiliging, maar het is toch niet de eerste keer dat al die hoge piefen bij elkaar komen? De G8 en G20 zitten wel vaker bij elkaar dus om dat te beveiligen hebben ze wel vaker mee te maken gehad.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 28 Jan 2014 15:33

Re: Nuclear Security Summit

Het ziet er naar uit dat mijn man zo ook niet op zijn werk kan komen en alle leveranciers ook niet of moeilijk. Hij gaat echt niet 2 vrije dagen opnemen hoor. Ik denk dat niemand bij hem op het werk daarmee akkoord gaat.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem23

Bericht 28 Jan 2014 15:33

Re: Nuclear Security Summit

De G8 en G20 zitten alleen niet in Den Haag :P.
<<

Anoniem30

Bericht 28 Jan 2014 15:34

Re: Nuclear Security Summit

Ik vind het hele idee alleen niet zo prettig eigenlijk.
<<

Anoniem17

Bericht 28 Jan 2014 15:39

Re: Nuclear Security Summit

Wij hoeven ook geen vrij te nemen en mogen gewoon allemaal thuis werken. Er zijn expres geen zittingen gepland op die dag zodat het voor niemand strikt noodzakelijk is om op de rechtbank te zijn.

Harri, ik snap ook wel dat ze niet even gaan skypen hoor, haha! Maar dit kost zoveel geld en tijd, ik vraag me wel af of er niet een andere oplossing voor zou zijn. Al kan ik die ook niet zo één twee drie bedenken :wink:
<<

Anoniem315

Bericht 28 Jan 2014 15:40

Re: Nuclear Security Summit

Ik vind het hele gebeuren best een beetje eng. Maar nu ben ik sowieso nogal een doemdenker. Ik denk dat het ook een kwestie van tijd is voordat de mensheid zichzelf vernietigt.
<<

Anoniem12

Bericht 28 Jan 2014 15:41

Re: Nuclear Security Summit

Als we gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan, dan gaan we met z`n allennnnnnnnnnnnnnnnnnnn!! :banaan:
<<

Anoniem315

Bericht 28 Jan 2014 15:43

Re: Nuclear Security Summit

Gezellig joh! :banaan:
<<

Anoniem23

Bericht 28 Jan 2014 15:49

Re: Nuclear Security Summit

Haha. Er gebeurt dan waarschijnlijk helemaal niks spannends. Behalve dat een boel wereldleiders dood zijn. Er staat toch zo weer een vice-president oid klaar om tijdelijk te vervangen, verkiezingen, klaar.
<<

Anoniem16

Bericht 28 Jan 2014 15:53

Re: Nuclear Security Summit

Ik snap niet zo goed dat er sowieso al over gesproken wordt. Zoiets moet denk ik gepland worden zonder er enige rukbaarheid aan te geven. Dan nog wel bewaking enz maar misschien hadden ze het beter helemaal stil kunnen houden.
<<

Anoniem23

Bericht 28 Jan 2014 15:55

Re: Nuclear Security Summit

Het luchtruim en snelwegen dichtgooien gaat niet echt zonder dat iemand er wat van merkt, haha!
<<

Anoniem17

Bericht 28 Jan 2014 16:35

Re: Nuclear Security Summit

Huh Printje, hoe zie je dat voor je? Alle toegangswegen tussen Schiphol en Den Haag worden (gedeeltelijk) afgesloten en het hele luchtruim gaat dicht. Dat kan toch niet stilletjes? Er zitten ontzettend veel bedrijven in Den Haag, duizenden mensen kunnen helemaal niet op hun werk komen.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers