Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Toeslagen

<<

Anoniem186

Bericht 28 Jan 2014 12:24

Toeslagen

We krijgen nog steeds zo'n 1200 euro toeslagen terug van de belastingdienst van 2012. Ik had ze net gebeld met de vraag wanneer we de definitieve beschikking krijgen. Kunnen ze niks over zeggen, kan maanden of jaren duren.
Dat is toch raar?! Wij moeten toch ook op tijd wijzigingen doorgeven en aangifte doen.
Die man zei dat het een nogal grijs gebied is. Ik vind dat echt vreemd.
<<

Anoniem193

Bericht 28 Jan 2014 12:40

Re: Toeslagen

Helemaal grijs is het niet. Het kan duren tot september 2014 werd mij gezegd. (ongeveer 1,5 jaar nadat je IB aangifte hebt gedaan over dat jaar)
Wij hebben over dat jaar nog 6 maanden KOT tegoed voor 2 kinderen. Ik geloof zo'n 2000,- en hoop ook dat het er heel snel is. Heb er ook al 3/4x achter aangebeld.
<<

Anoniem193

Bericht 28 Jan 2014 12:40

Re: Toeslagen

<<

Anoniem50

Bericht 28 Jan 2014 12:41

Re: Toeslagen

Ze mogen er niets over zeggen, omdat ze niet willen worden gehouden als het toch anders loopt.

Meestal is het zo dat je in april aangifte doet voor het jaar ervoor. In juli krijg je een aanslag. En meestal volgen daarop de toeslagen in augustus/september. Maar goed, het kan voorkomen dat het pas een jaar later wordt berekend. En dan is het nog zo dat een definitieve aanslag nog niet zo definitief is, die kan in vijf jaar na het aanslagjaar nog worden herbekeken/berekend etc.
<<

Anoniem12

Bericht 28 Jan 2014 12:45

Re: Toeslagen

Maar eigenlijk is het wel gek. Want als er niets (niets betalen/niets terugkrijgen) aan de hand is, dan krijg je de definitieve berekening aan het einde van het jaar daarop, tenminste dat is bij mij zo en bij m`n vriend ook. Zo heb ik de definitieve beschikking van m`n toeslag van 2012 gekregen in okt/nov 2013 en dat is ieder jaar hetzelfde liedje. Over 2013 krijg ik geld terug, ik ben benieuwd of het dan ook langer duurt voordat ik dit jaar die definitieve beschikking krijg.

Ik krijg een beetje het idee dat als je moet betalen ze er als de kippen bij zijn, als het gelijk loopt dat ze rustig aan doen en dat wanneer zij moeten betalen dat het dan allemaal maar lang duurt.

Maar goed, misschien duurt het met KOT sowieso langer? Dan weet ik niet.
<<

Anoniem12

Bericht 28 Jan 2014 12:46

Re: Toeslagen

Alibi schreef:http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/nieuws/vanaf_oktober_definitieve_berekening_kinderopvangtoeslag_2012

Hier staat het ook.

Oh met KOT duurt dat dus eigenlijk standaard wel lang..
Laatst gewijzigd door Anoniem12 op 28 Jan 2014 12:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 28 Jan 2014 12:49

Re: Toeslagen

Ik snap iets over de KOT niet. Ik heb vorig jaar een schatting moeten maken van de uren. Wanneer geeft je dan op wat het exact is geworden? Heb namelijk deze week van de opvang het overzicht gehad. Doe je dat bij de aangifte voor 1 april. Ik heb al van de BD een overzicht gehad wat ik dit jaar terug ga krijgen
<<

Anoniem186

Bericht 28 Jan 2014 12:51

Re: Toeslagen

Dat van mij gaat overigens niet over KOT, maar over zorgtoeslag en kindgebondenbudget.

Ja Rush, dat gevoel heb ik ook. Ik vind het zo vreemd... We zouden het geld goed kunnen gebruiken. En daarnaast hebben we natuurlijk ook al lang en breed aangifte gedaan over 2012. Ik weet eigenlijk niet of we daar al een definitieve aanslag van binnen is, want anders zou het helemaal raar zijn.
<<

Anoniem193

Bericht 28 Jan 2014 12:55

Re: Toeslagen

Bij KOT moet naast het inkomen ook het aantal uren van het KDV/BSO/gastouder gecontroleerd worden.
Daardoor duurt het langer.
Over 2011 moest ik KOT terugbetalen, die aanslag kreeg ik ook pas in augustus 2013.
<<

Anoniem193

Bericht 28 Jan 2014 12:58

Re: Toeslagen

Ella schreef:Ik snap iets over de KOT niet. Ik heb vorig jaar een schatting moeten maken van de uren. Wanneer geeft je dan op wat het exact is geworden? Heb namelijk deze week van de opvang het overzicht gehad. Doe je dat bij de aangifte voor 1 april. Ik heb al van de BD een overzicht gehad wat ik dit jaar terug ga krijgen

Dat kun je doen via mijntoeslagen.nl.
Vul je een wijziging in en dan het exacte aantal uren. Wel is het handiger om te wachten tot je IB aangifte gedaan hebt, want dan weet je exact je toetsingsinkomen.
KOT-2013 aanpassen kan nog tot 1 september 2014.
KOT-2014 aanvragen/wijzigingen kan tot maximaal 3 maanden na de wijzigingsdatum.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 28 Jan 2014 13:01

Re: Toeslagen

Alibi schreef:
Ella schreef:Ik snap iets over de KOT niet. Ik heb vorig jaar een schatting moeten maken van de uren. Wanneer geeft je dan op wat het exact is geworden? Heb namelijk deze week van de opvang het overzicht gehad. Doe je dat bij de aangifte voor 1 april. Ik heb al van de BD een overzicht gehad wat ik dit jaar terug ga krijgen

Dat kun je doen via mijntoeslagen.nl.
Vul je een wijziging in en dan het exacte aantal uren. Wel is het handiger om te wachten tot je IB aangifte gedaan hebt, want dan weet je exact je toetsingsinkomen.
KOT-2013 aanpassen kan nog tot 1 september 2014.
KOT-2014 aanvragen/wijzigingen kan tot maximaal 3 maanden na de wijzigingsdatum.


Dankje wel!
<<

Anoniem193

Bericht 28 Jan 2014 13:03

Re: Toeslagen

Jans schreef:Dat van mij gaat overigens niet over KOT, maar over zorgtoeslag en kindgebondenbudget.

Ja Rush, dat gevoel heb ik ook. Ik vind het zo vreemd... We zouden het geld goed kunnen gebruiken. En daarnaast hebben we natuurlijk ook al lang en breed aangifte gedaan over 2012. Ik weet eigenlijk niet of we daar al een definitieve aanslag van binnen is, want anders zou het helemaal raar zijn.


Heb je al op mijntoeslagen gekeken? Misschien kun je daar zien welk gegeven ze missen? Want ZT en KGB heb ik nog niet gehoord dat dat zo lang duurt.
<<

Anoniem186

Bericht 28 Jan 2014 13:04

Re: Toeslagen

Alibi schreef:
Jans schreef:Dat van mij gaat overigens niet over KOT, maar over zorgtoeslag en kindgebondenbudget.

Ja Rush, dat gevoel heb ik ook. Ik vind het zo vreemd... We zouden het geld goed kunnen gebruiken. En daarnaast hebben we natuurlijk ook al lang en breed aangifte gedaan over 2012. Ik weet eigenlijk niet of we daar al een definitieve aanslag van binnen is, want anders zou het helemaal raar zijn.


Heb je al op mijntoeslagen gekeken? Misschien kun je daar zien welk gegeven ze missen? Want ZT en KGB heb ik nog niet gehoord dat dat zo lang duurt.


Ja, daar heb ik gekeken. Ze missen niks, ze zijn de gegevens nog aan het controleren. Vaag he?! Volgens die man van de belasting was het dus vrij normaal...
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 28 Jan 2014 13:07

Re: Toeslagen

Wij moeten de definitieve kot over 2011 nog steeds krijgen :palm:

Het geld heb ik in 2012 al gehad als voorschot door aan de hand van de aangifte over 2011 zelf alles al te wijzigen :banaan:
Afbeelding
<<

Anoniem12

Bericht 28 Jan 2014 13:08

Re: Toeslagen

Jans schreef:Ja, daar heb ik gekeken. Ze missen niks, ze zijn de gegevens nog aan het controleren. Vaag he?! Volgens die man van de belasting was het dus vrij normaal...

Ze zitten gewoon op hun centen daar bij het BD. :face:
<<

Anoniem186

Bericht 28 Jan 2014 13:12

Re: Toeslagen

Annie24 schreef:Wij moeten de definitieve kot over 2011 nog steeds krijgen :palm:

Het geld heb ik in 2012 al gehad als voorschot door aan de hand van de aangifte over 2011 zelf alles al te wijzigen :banaan:


Dat heb ik dus ook gedaan, maar dat hielp ook niet. Ik heb nog niks ontvangen.
<<

Anoniem186

Bericht 28 Jan 2014 13:13

Re: Toeslagen

Rush schreef:
Jans schreef:Ja, daar heb ik gekeken. Ze missen niks, ze zijn de gegevens nog aan het controleren. Vaag he?! Volgens die man van de belasting was het dus vrij normaal...

Ze zitten gewoon op hun centen daar bij het BD. :face:


Haha, ja ik denk het ook. Maar ze zijn verplicht om tegenwoordig ook de rente uit te betalen, dus veel zullen ze er niet mee opschieten lijkt me.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 28 Jan 2014 13:18

Re: Toeslagen

Ik snap ook niks van de belastingdienst. Ik moet geld betalen, en mijn man krijgt het :confused:. En dat is sinds dat we getrouwd zijn... Ipv dat ze het gewoon van hem inhouden, maar nee hij moet het nu zelf aan ze terug betalen...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 28 Jan 2014 13:25

Re: Toeslagen

Jans schreef:
Annie24 schreef:Wij moeten de definitieve kot over 2011 nog steeds krijgen :palm:

Het geld heb ik in 2012 al gehad als voorschot door aan de hand van de aangifte over 2011 zelf alles al te wijzigen :banaan:


Dat heb ik dus ook gedaan, maar dat hielp ook niet. Ik heb nog niks ontvangen.


Raar! Heb je dat wel voor 1-4-2012 gedaan? Daarna kan het idd niet meer.

Dit jaar doe ik het ook weer zodra we de uitkomsten van de aangifte hebben.
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 28 Jan 2014 13:27

Re: Toeslagen

Nee, volgens mij niet. Ik denk iets later.. Dan ga ik daar dit jaar even goed op letten. Want van 2013 krijgen we eenzelfde bedrag terug.
<<

Anoniem193

Bericht 28 Jan 2014 13:58

Re: Toeslagen

Jans schreef:
Annie24 schreef:Wij moeten de definitieve kot over 2011 nog steeds krijgen :palm:

Het geld heb ik in 2012 al gehad als voorschot door aan de hand van de aangifte over 2011 zelf alles al te wijzigen :banaan:


Dat heb ik dus ook gedaan, maar dat hielp ook niet. Ik heb nog niks ontvangen.


Ik ook, op 16 augustus 2013 voor het jaar 2012. Maar die wijzigingen staan nu nog steeds in behandeling :cry:
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 28 Jan 2014 14:10

Re: Toeslagen

Jans schreef:Nee, volgens mij niet. Ik denk iets later.. Dan ga ik daar dit jaar even goed op letten. Want van 2013 krijgen we eenzelfde bedrag terug.


Dan komt het daardoor :ja:

Als je de wijziging vóór 1 april doorgeeft krijg je een nieuwe voorlopige aanslag. Die betalen ze dan uit als je op basis daarvan te weinig hebt gehad. Als je het later doorgeeft moet je idd wachten op de definitieve aanslag en krijg je dan pas het geld.

Wij geven sowieso altijd de inkomsten te hoog door dus krijgen standaard terug. Als ik het niet in zou vullen elk jaar had ik nu nog dat geld van 2011 niet :( Van 2012 hebben we trouwens de definitieve aanslag in november 2013 al gehad. Beetje raar dus dat we 2012 al wel hebben en 2011 nog steeds niet...
Ach, het geld hebben we al en dat klopt gewoon, dus die definitieve zien we vanzelf wel verschijnen.
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Jan 2014 20:50

Re: Toeslagen

wij moeten nog vanaf 2008 zorgtoeslag krijgen. De boekhouder is er sinds toen al mee bezig. Sinds 2011 krijgen we wel zorgtoeslag.
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers