Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bijholtontsteking..

<<

Anoniem16

Bericht 27 Jan 2014 23:27

Bijholtontsteking..

Ik vermoed dat ik (weer) een bijholtontsteking aan het kweken ben;) Alles voelt vol, het 'klopt' in mijn gezicht wanneer ik buk en het voelt allemaal wat warm aan.
Nu weet ik dat jullie natuurlijk geen artsen zijn maar ik vraag me af of zoiets ook niet gewoon vanzelf over zal gaan ( binnen niet al te lange tijd ;) )

Ik heb echt geen tijd deze week om naar de dokter te gaan en zomaar een ab kuur geeft ie natuurlijk ook niet. Iemand toevallig, door ervaring, enig idee hoelang dit duurt zonder kuurtje?
Ik heb er trouwens al bijna een week last van dus hoop steeds dat het ergste al voorbij is. Waar ik voor de kinderen bij iedere scheet denk, help de dokter! ;), denk ik bij mezelf altijd; mm gaat vast wel weer over.

Lang leve het (te) drukke leven momenteel.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 27 Jan 2014 23:29

Re: Bijholtontsteking..

Brufen en neusspray! Is het met een paar dagen over.
<<

Anoniem16

Bericht 27 Jan 2014 23:30

Re: Bijholtontsteking..

Ik heb alleen zoutoplossing vd kinderen in huis.. dat heb ik al een paar keer geprobeerd ( wel een nieuwe spray natuurlijk) maar zou dat ook werken?
<<

Anoniem130

Bericht 27 Jan 2014 23:41

Re: Bijholtontsteking..

Ben je verkouden (of net geweest)?

Want dan is het hoogstwaarschijnlijk viraal en heeft antibiotica sowieso geen zin, dat zal een goede huisarts dan ook niet geven (pas als het te lang duurt of je heel ziek bent en hoge koorts/pijn hebt). Hoelang dit soort dingen duren, beetje afhankelijk van je weerstand, in principe virale infecties ca. 7-10 dagen.

Een vol gevoel is bij een verkoudheid sowieso normaal, dan hoeft het nog niet per se een bijholteontsteking (sinusitis) te zijn. Een sinusitis denk je eerder aan bij echt pijn bij het bukken en verdere infectiesymptomen als koorts en ziektegevoel.

Paracetamolletje voor de pijn en verder neusspray inderdaad. Bij voorkeur met xylomethazoline, dat werkt namelijk echt op je gezwollen slijmvliezen om die weer te doen slinken. Zoutoplossing spoelt wel een beetje, maar doet verder niets. Stomen kan ook eventueel helpen de klachten te verminderen.

Oh en niet met kracht je neus snuiten. Beterschap!
<<

Anoniem16

Bericht 27 Jan 2014 23:45

Re: Bijholtontsteking..

Dank je wel Whatever, ik ben idd flink verkouden erbij.
<<

anoniem213

Bericht 27 Jan 2014 23:50

Re: Bijholtontsteking..

Ik heb smalle holtes en het daardoor snel te pakken. Doorgaans gaat het niet sneller over met ab dan met stomen en neusspray. Ik haat stomen, maar het werkt echt goed, dus zeker doen.
<<

Anoniem75

Bericht 28 Jan 2014 00:18

Re: Bijholtontsteking..

2 dagen Ibuprofen gebruiken (= ontstekingsremmend) en je bent er zo vanaf. En als je je neus snuit moet je maar door 1 neusgat snuiten (zachtjes) en de andere dichthouden. Neusspray kan evt ook helpen. Ook die zoutoplossing voor kinderen. En stomen is ook goed.
<<

Anoniem16

Bericht 28 Jan 2014 11:39

Re: Bijholtontsteking..

Bedankt voor alle tips! Hopelijk is het snel weer verdwenen.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers