Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vertellen of niet?

<<

Anoniem40

Bericht 27 Jan 2014 23:18

Vertellen of niet?

Ik zit nog in mijn proeftijd bij mijn huidige baan. In het begin was het heel leuk, maar toch gaan me een paar dingen tegenstaan. Ik kan er wel mee leven, zeker omdat ik weet dat ik nog t/m december moet omdat mijn vriend en ik in januari 2015 op wereldreis gaan.
Maar een tijdje terug had ik een slechte dag op werk en in mijn chagrijnige bui heb ik 2 sollicitaties verstuurd. Nu werd ik vandaag gebeld dat ik bij 1 op gesprek mag komen. Ik ga dat zeker doen, want ik heb niks te verliezen en toevallig wilden ze het gesprek inplannen op mijn vrije dag, komt goed uit dus.

Maar... zal ik eerlijk zijn over mijn wereldreis? Dan lijkt het me vrij zeker dat ik de baan niet krijg. Als ik niks zeg, moet ik in september opzeggen als ik de baan krijg (3 maanden opzegtermijn), dat is misschien ook stom als ze er dan achter komen dat ik deze plannen al lang had. En heeft het wel nut om nu nog een nieuwe baan te zoeken? Ik vind het zo moeilijk!
<<

Anoniem115

Bericht 28 Jan 2014 00:08

Re: Vertellen of niet?

Ik zou het in het eerste gesprek nog nier melden.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 28 Jan 2014 07:50

Re: Vertellen of niet?

Randall schreef:Ik zou het in het eerste gesprek nog nier melden.


Dit zou ik ook zo doen, maar voor je eventueel een contract tekent, zou ik dit wel melden. Stel je voor dat ze in jou een goede aanwinst zien en in je willen investeren en jij zegt in september alweer op. Dat komt niet netjes over en misschien levert het je wel een slechte referentie op.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem286

Bericht 28 Jan 2014 10:20

Re: Vertellen of niet?

Nee ik zou het niet vertellen, ook niet voordat ik zou tekenen. Ik zou dan tegen juli/aug er eens over beginnen en aangeven dat je daar over zit te denken en dan in september de knoop doorhakken en opzeggen.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 28 Jan 2014 11:50

Re: Vertellen of niet?

Highway schreef:Nee ik zou het niet vertellen, ook niet voordat ik zou tekenen. Ik zou dan tegen juli/aug er eens over beginnen en aangeven dat je daar over zit te denken en dan in september de knoop doorhakken en opzeggen.


Zo zou ik het ook doen.
<<

Kannibaal

Bericht 28 Jan 2014 12:07

Re: Vertellen of niet?

Ik ook, precies wat Highway zegt.
<<

Anoniem215

Bericht 28 Jan 2014 17:37

Re: Vertellen of niet?

Ik zou het niet zeggen. Zoals Highway het zegt zou ik ook doen.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 28 Jan 2014 20:02

Re: Vertellen of niet?

Ik vind het wel van de functie afhangen en hoeveel tijd en energie ze er in moeten steken om jij het werk naar behoren te laten doen. Als het iets is wat je zo kunt oppakken en anderen ook dan zou ik er geen probleem mee hebben om het pas later te zeggen. Ik weet alleen uit ervaring hoeveel tijd en energie het me zelf in het verleden heeft gekost om iemand in bepaalde functies in te werken en dan ben je zo maanden verder voordat iemand zelfstandig iets kan. En pas met een jaar zit je er echt een beetje in. Stel dat het zo'n functie is dan zou ik het voor mezelf niet kunnen maken om het dan niet te noemen. En dan misschien niet bij een eerste gesprek maar wel bij een vervolg.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem40

Bericht 30 Jan 2014 16:25

Re: Vertellen of niet?

Het gaat om een functie die ik hopelijk toch wel binnen 1-2 maanden zelfstandig kan doen. Ik heb straks om 5 uur het gesprek en ik ga het niet vertellen. Ben wel een beetje zenuwachtig, maar ach, ik heb niks te verliezen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 30 Jan 2014 18:05

Re: Vertellen of niet?

Je bent inmiddels met het gesprek bezig. Succes!
Ik zou het ook niet vertellen, niet direct al.

Ik hoop voor jou dat je een goede indruk achterlaat en dat het wat kan worden!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 31 Jan 2014 09:52

Re: Vertellen of niet?

Hoe ging het?
<<

Anoniem40

Bericht 31 Jan 2014 10:41

Re: Vertellen of niet?

Ik heb geen idee hoe het ging eigenlijk. Het was meer een soort kennismaking, ze hebben geen enkele standaard sollicitatievragen gesteld. Wel wat ik in mijn vrije tijd doe, of ik broers/zussen heb en nog wat andere rare dingen. Mijn toekomstplannen zijn dus totaal niet ter sprake geweest.
Ze hadden 9 mensen uitgenodigd op gesprek en ik heb niet het idee dat ik door ga. Maandag bellen ze me!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 31 Jan 2014 10:51

Re: Vertellen of niet?

Dat is nog eens wat anders haha. Klinkt inderdaad meer als een praatje hoe je bent, dan wat je kan.
<<

Anoniem40

Bericht 31 Jan 2014 11:32

Re: Vertellen of niet?

Ik weet ook niet of ik het doe als ik het wel zou worden. Degene die de baan nu heeft, heeft het 9 jaar gedaan en moet noodgedwongen stoppen door een allergie. Ze zoeken dus echt iemand voor langere tijd en dat zou ik wel lullig vinden. Aan de andere kant; als ik zwanger zou worden ben ik er ook bijna een jaar tussenuit. Ik wacht het allemaal af en ik heb toch besloten om ook op andere dingen te gaan solliciteren.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 31 Jan 2014 11:37

Re: Vertellen of niet?

Inderdaad en ik zou me nooit laten tegen houden om dat hun iemand willen voor hele lange termijn. Ik kan me ook voorstellen dat je op een gegeven moment jezelf toch meer wilt ontwikkelen of een nieuwe uitdaging wilt. Ik denk dat nog weinig jonge mensen direct 9 jaar dezelfde functie bij hetzelfde bedrijf uitoefenen.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers