Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Is dit normaal ofzo?

<<

Anoniem27

Bericht 27 Jan 2014 23:06

Is dit normaal ofzo?

De blokker dagkaart voor de NS kost 15,50. Kun je de hele dag in Nederland met de trein reizen in de daluren. Nu wil ik deze kaart graag van iemand over kopen, vraagt diegene er 25 euro voor. Ben ik nou gek dat ik dit echt raar vind? Hij kost toch gewoon 15,50, moet ik er dan meer voor gaan betalen? Wat vinden jullie hiervan?
Laatst gewijzigd door Anoniem27 op 27 Jan 2014 23:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem50

Bericht 27 Jan 2014 23:07

Re: Is dit normaal ofzo?

Marktplaats zeker?
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 27 Jan 2014 23:13

Re: Is dit normaal ofzo?

Haha dat vind ik ook heel erg raar. Nee denk niet dat diegene normaal is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Belle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 58

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:28

Bericht 27 Jan 2014 23:15

Re: Is dit normaal ofzo?

Ik had van de week ook 2 van zulke kaartjes op marktplaats gezet omdat ik ze toch niet nodig had. Ik vroeg er gewoon de prijs voor die ik zelf had betaald. Alleen kreeg ik hogere biedingen waardoor ik er €45,- voor kreeg. Leuk meegenomen maar ik zou nooit zelf dat bedrag er voor vragen. Maar ik vind het wel aso dat mensen zelf meteen 10 euro er bovenop vragen hoor.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2088

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 27 Jan 2014 23:23

Re: Is dit normaal ofzo?

Ik snap dat ook niet. Dat je er hetzelfde voor wilt hebben vind ik wel te begrijpen, al is het ook gewoon jouw risico als verkoper dat je misschien met iets minder genoegen moet nemen. Maar voor zoiets zou ik nooit meer vragen dan de oorspronkelijke prijs.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 28 Jan 2014 00:12

Re: Is dit normaal ofzo?

Het zou mij niets verbazen als mensen veel van die kaarten kopen om ze met winst te verkopen. Is maar net wat een gek er voor betaald.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 28 Jan 2014 12:58

Re: Is dit normaal ofzo?

Ik ga normaal gesproken nooit met de trein maar laatst wel en toen was ik net te laat om zo'n goedkoop kaartje bij de blokker te halen. Iemand vlakbij bood ze aan en ik heb er uiteindelijk 17 euro voor betaald, dus 1,5 euro meer. Maar ik ben alsnog blij, omdat het voor mij nog altijd veel geld scheelde en tsja, dan had ik zelf maar eerder zo'n goedkoop kaartje moeten halen. Het is inderdaad maar net wat de gek er voor geeft he.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Jan 2014 13:17

Re: Is dit normaal ofzo?

Nee, dat vind ik niet normaal en dat zou ik ook niet doen, ik zou geloof ik liever gewoon op het station het dubbele betalen 25 euro aan diegene van Marktplaats. Heb echt een hekel aan dat aasgierengedrag.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem23

Bericht 28 Jan 2014 13:30

Re: Is dit normaal ofzo?

Ohh dat vind ik zo karig als mensen dat doen.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 28 Jan 2014 13:37

Re: Is dit normaal ofzo?

Ik doe het zelf niet maar kan het me aan de andere kant wel voorstellen. Een normale dagkaart bij de NS is ca. 40 euro. Das als je het daar mee vergelijkt ben je weer goedkoper uit. Er zijn gewoon veel mensen die zulke tijdelijke kaarten kopen bij de Kruidvat/Blokker en daarmee gaan handelen, is vrij snel en gemakkelijk geld verdienen. Die kaarten zijn nu nog vrij lang geldig dus vragen ze er nu een hoger bedrag voor, er zullen best nog veel mensen zijn die dan toch goedkoper kunnen reizen. Als de geldigheid van die kaarten afloopt dan kun je dit soort kaarten juist weer voor minder dan de kostprijs kopen. En je bent natuurlijk ook niet verplicht om ze van hun te kopen: graag of niet. Je had ze ook zelf meteen bij de Blokker of Kruidvat kunnen kopen. Dat laatste bedoel ik niet persoonlijk naar jou toe en is niet aanvallend bedoeld maar is meer een constatering hoe het in de praktijk werkt.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Jan 2014 13:38

Re: Is dit normaal ofzo?

Ik vind het gewoon een sneue manier om je geld te verdienen. Daarom zou ik serieus nog liever 40 euro bij de NS betalen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem23

Bericht 28 Jan 2014 13:41

Re: Is dit normaal ofzo?

Maar Rapa Nui, zo verpest je het toch gewoon voor anderen? Dan schiet die hele actie zijn doel voorbij. Net als lui die dan bij de H&M designerlijnen mega veel kopen en het dan voor een veel hoger bedrag op marktplaats verkopen. Of kaartjes voor festivals en concerten. Ik vind dat gewoon triest. Zoek lekker een ander zakcentje.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Jan 2014 13:44

Re: Is dit normaal ofzo?

Harrison schreef:Maar Rapa Nui, zo verpest je het toch gewoon voor anderen? Dan schiet die hele actie zijn doel voorbij. Net als lui die dan bij de H&M designerlijnen mega veel kopen en het dan voor een veel hoger bedrag op marktplaats verkopen. Of kaartjes voor festivals en concerten. Ik vind dat gewoon triest. Zoek lekker een ander zakcentje.


Daar zat ik ook net aan te denken inderdaad. Het doel van zo'n actie is dat consumenten een voordeeltje hebben, dat je een keer een designerkledingstuk hebt voor een H&M-prijs. Niet dat een andere partij dat weer opkoopt en er winst op maakt. Ik zou ook niet zo'n H&M-kledingstuk kopen via Marktplaats, dan is inderdaad het hele idee er al af. Dan kan je net zo goed gaan voor een echt designstuk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 28 Jan 2014 13:49

Re: Is dit normaal ofzo?

Ik doe het zelf ook niet en ben het er ook zeker mee eens dat je het verpest voor anderen. Net als bij tickets voor voorstellingen e.d. Ik kan me ook prima voorstellen dat je dat geld er dan niet voor over hebt / aan zo iemand wil betalen en op http://www.spoordeelwinkel.nl naar een aanbieding gaat kijken of het volle pond betaald.

Maar het is tegenwoordig wel vrij normaal en het mag ook wettelijk dus is het een eenvoudige manier om wat bij te verdienen. Stel dat je 10 kaartjes koopt en je vraagt 10 euro per kaartje meer heb je toch al snel weer 100 euro verdiend zonder er al te veel moeite voor moeten doen. Als ze op het laatst de kaartjes niet kwijt zijn moeten zij er weer geld op neer leggen want dan is het aanbod op Marktplaats weer zo groot dat mensen er het volle pand niet voor willen betalen en bv maar 10 euro bieden.

En ik denk dat het de NS niet veel uit maakt: die wil gewoon mensen de trein in hebben en dat krijgen ze op beide manieren.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 28 Jan 2014 13:50

Re: Is dit normaal ofzo?

Ik vind het inderdaad wel jammer als mensen meteen teveel vragen voor zo'n treinkaartje, maar als het kaartje tegen kostprijs aangeboden wordt en mensen meer dan de vraagprijs bieden, dan is daar toch niks mis mee?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 28 Jan 2014 13:53

Re: Is dit normaal ofzo?

iloverocknroll1984 schreef:Ik vind het inderdaad wel jammer als mensen meteen teveel vragen voor zo'n treinkaartje, maar als het kaartje tegen kostprijs aangeboden wordt en mensen meer dan de vraagprijs bieden, dan is daar toch niks mis mee?


Ja, dat kwam ik in het verleden inderdaad ook vaak tegen. Dat ik zoek was naar een kaartje maar dat er zo veel belangstelling was dat het toch die hogere prijs werd en als anderen dat dan op die manier krijgen dan neem je dat dan toch ook zelf weer als start bod. Het is allemaal een beetje dubbel.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 28 Jan 2014 13:57

Re: Is dit normaal ofzo?

Maar dan zetten ze toch dat bieden aan en wachten ze dus langer dan de eerste die het gewoon voor de 'vraagprijs' wilt overnemen direct te berichten en te accepteren.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 28 Jan 2014 13:58

Re: Is dit normaal ofzo?

Oh haha, ik zie dus op die spoordeelwinkel een kaartje voor 19 e, dat is dan toch alweer goedkoper dan die gladjakker op marktplaats.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 28 Jan 2014 14:06

Re: Is dit normaal ofzo?

Ja maar is het dan zo raar om eerst te wachten of je hogere biedingen krijgt? Zou dat zelf ook doen. Zoals ik al zei in mijn eerdere post, ondanks dat ik 1,5 euro meer heb betaald dan de verkoopster oorspronkelijk, was zij blij dat ze het kaartje kwijt was (en zelfs nog met 1,5 euro winst) en ik omdat het mij veel scheelde ten opzichte van een normaal treinkaartje. Beide partijen blij, prima dan toch?

Edit: iets anders is natuurlijk het bewust zo veel mogelijk designerkleding bij H&M kopen en dan tegen dubbele prijzen weer verkopen of concertkaartjes of zo, dat vind ik ook niet tof.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 28 Jan 2014 14:11

Re: Is dit normaal ofzo?

Susan schreef:
Harrison schreef:Maar Rapa Nui, zo verpest je het toch gewoon voor anderen? Dan schiet die hele actie zijn doel voorbij. Net als lui die dan bij de H&M designerlijnen mega veel kopen en het dan voor een veel hoger bedrag op marktplaats verkopen. Of kaartjes voor festivals en concerten. Ik vind dat gewoon triest. Zoek lekker een ander zakcentje.


Daar zat ik ook net aan te denken inderdaad. Het doel van zo'n actie is dat consumenten een voordeeltje hebben, dat je een keer een designerkledingstuk hebt voor een H&M-prijs. Niet dat een andere partij dat weer opkoopt en er winst op maakt. Ik zou ook niet zo'n H&M-kledingstuk kopen via Marktplaats, dan is inderdaad het hele idee er al af. Dan kan je net zo goed gaan voor een echt designstuk.


Maar zo sociaal denkt nou eenmaal niet iedereen. Ik denk dat een groot deel van de mensen met zulke dingen voor zichzelf gaat, als je er dan voordeel uit kan halen is dat inderdaad niet wat het eigenlijke doel is. Maar het lukt ze blijkbaar toch. Om zoiets te stoppen zou je zulke dingen compleet moeten boycotten. Maar mensen willen die spullen toch en zijn dan blijkbaar toch iets minder principieel en betalen er meer voor dan in de winkel. Inderdaad niet zoals de winkeliers het bedoelen, maar ja er gebeurd zoveel zoals het niet bedoeld is.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Jan 2014 14:16

Re: Is dit normaal ofzo?

Ik boycot dat ook, want ik ga het dan niet op Marktplaats voor veel meer geld kopen. Dan kan ik net zo goed iets echt exclusiefs kopen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 28 Jan 2014 14:22

Re: Is dit normaal ofzo?

Voor festival/concertkaarten mag je niet meer dan 110% procent vragen. Nu weet ik alleen niet of dat echt vastgelegd is in de wet of dat dat alleen een (al dan niet ongeschreven) regel is van de sites waar ik altijd kaartjes koop/verkoop.
Het enige wat je eraan zou kunnen doen is een melding maken bij het bedrijf waar de kaartjes vandaan komen.
Ik weet dat B2S (organisator van o.a. hardstylefeesten) dit soort meldingen erg serieus neemt, de verkoper in kwestie een mail stuurt en de barcodes van de tickets blokkeert.

Ik vind het ook diep en diep triest dat mensen op deze manier hun geld verdienen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 28 Jan 2014 14:49

Re: Is dit normaal ofzo?

Mijn moeder verkoopt best veel via marktplaats en zij is altijd blij met wat zij eraan kwijt was en toch te klein blijkt te zijn ofzo. Die wacht ook niet op hogere biedingen, ze krijgt die vaak wel nadat ze al een lager bod geaccepteerd heeft. Dit vindt ze echter niet erg: want ze hoeft er niet op te verdienen, zoals ze het zelf zegt. En ze gaat ook niet een dag wachten voordat ze er antwoord op geeft. Misschien is zij gewoon heel netjes. Verder koop ik eigenlijk nooit iets op marktplaats en anders enkel bij dat soort mensen. Als er staat "bieden" reageer ik daar niet eens op, dat boycot ik inderdaad.
<<

Anoniem122

Bericht 28 Jan 2014 14:54

Re: Is dit normaal ofzo?

Maar is het toch gewoon ook kwestie van vraag en aanbod? Dat is hetzelfde met bepaalde dingen verzamelen bijvoorbeeld.. Zo heb je bijvoorbeeld Magic kaarten, dan betaal je bijvoorbeeld 5 euro voor een pakje met x aantal kaarten, als je dan een kaart in je pakje hebt, die bijvoorbeeld een waarde heeft van 60 euro, ga je die toch ook niet voor een paar euro verkopen omdat je dat er ook voor betaald hebt?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Jan 2014 15:01

Re: Is dit normaal ofzo?

Ja, maar dat zijn volgens mij verzamelobjecten waarbij het het idee is dat ze meer waard (kunnen) worden, dat vind ik wat anders dan iets wat wordt verkocht met het doel de consument een voordeeltje of buitenkansje te bieden en wat dan vervolgens door dat soort handelaartjes wordt weggesnaaid om er een eigen handeltje van te maken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron