Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


show je voorraadkast/keukenkastjes

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 06 Sep 2013 12:14

show je voorraadkast/keukenkastjes

Ik ben wel benieuwd naar jullie voorraadkast/kelder/keukenkastjes. Hoe hebben jullie het ingedeeld? Ben je blij met de indeling? Oogt het rommelig of juist netjes?

Kom maar op met de foto's! :cheers:
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 06 Sep 2013 14:33

Re: show je voorraadkast/keukenkastjes

tussendoor heb ik even een baby verzorgd, dus iets vertraging.. maar ik zal aftrappen.

**
Laatst gewijzigd door Olivia op 08 Sep 2013 14:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 06 Sep 2013 14:37

Re: show je voorraadkast/keukenkastjes

Toevallig van de week een foto gemaakt van 1 kastje:

Afbeelding
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 06 Sep 2013 14:44

Re: show je voorraadkast/keukenkastjes

Dat is ook wel handig zo! Ik heb mijn keukenkastjes bijna leeg omdat ik het er niet geordend in krijg.

Ik ga dat eens even onthouden met al die pakjes :thumbup:
<<

Nyx

Bericht 06 Sep 2013 14:47

Re: show je voorraadkast/keukenkastjes

Zal eens meedoen dan, stond toch te koken. :angel:

Ik moet nog steeds een koffiepot.

Afbeelding

Bovenste lade, redelijk opgeruimd

Afbeelding

En mijn troeplade kwam ik net achter;

Afbeelding

Goh, ben wel een ramp met foto's maken hoor. :nerd:
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 06 Sep 2013 14:56

Re: show je voorraadkast/keukenkastjes

haha ik heb een rommel kastje Nyx! Ik word altijd gek van alle bakjes.
**
Marin: gebruik jij verschillende soorten rijst? Ik ben heel saai en gebruik altijd zilvervliesrijst, maar welke (gezonde!) rijstsoorten gebruik je nog meer?
Laatst gewijzigd door Olivia op 08 Sep 2013 14:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Nyx

Bericht 06 Sep 2013 15:07

Re: show je voorraadkast/keukenkastjes

Haha, mijn bakjeskast staat nog niet eens op de foto. Ik heb al mijn bakjes bij de potten, pannen en schalen gestouwd. Ik vond thee en koffie samen wel leuk staan. Één handeling. Al staat mijn koffiezetapparaat helemaal aan de andere kant van de keuken. :laughcry: Ik ben alleen zo klein dat ik niet bij de kast daarboven kan komen. Niet goed over nagedacht. :P
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 06 Sep 2013 15:27

Re: show je voorraadkast/keukenkastjes

Nyx schreef:Haha, mijn bakjeskast staat nog niet eens op de foto. Ik heb al mijn bakjes bij de potten, pannen en schalen gestouwd. Ik vond thee en koffie samen wel leuk staan. Één handeling. Al staat mijn koffiezetapparaat helemaal aan de andere kant van de keuken. :laughcry: Ik ben alleen zo klein dat ik niet bij de kast daarboven kan komen. Niet goed over nagedacht. :P


Haha, daarom staat de koffie ook niet hoog bij ons. Thee drinken we in de zomer eigenlijk heel weinig.
<<

Anoniem119

Bericht 06 Sep 2013 15:45

Re: show je voorraadkast/keukenkastjes

Jade, ja afhankelijk van soort gerecht kies ik soort rijst. Maar eigenlijk eten we bijna nooit rijst haha.
<<

Anoniem193

Bericht 06 Sep 2013 17:30

Re: show je voorraadkast/keukenkastjes

Jade, moet die boter niet in de koelkast bewaard worden? Of is het geen boter, die blauwe bakjes op je eerste foto?
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 06 Sep 2013 17:55

Re: show je voorraadkast/keukenkastjes

Alibi schreef:Jade, moet die boter niet in de koelkast bewaard worden? Of is het geen boter, die blauwe bakjes op je eerste foto?



Euhmm moet dat? Ik doe dat altijd alleen als de boter open is..

Van huis uit zo geleerd eigenlijk. :(
<<

Nyx

Bericht 06 Sep 2013 18:36

Re: show je voorraadkast/keukenkastjes

Je haalt het toch ook uit de koelkast in de supermarkt? En dan is het ook nog niet open. Mag ik hopen tenminste. :P
<<

Anoniem9

Bericht 06 Sep 2013 18:40

Re: show je voorraadkast/keukenkastjes

Nyx schreef:Je haalt het toch ook uit de koelkast in de supermarkt? En dan is het ook nog niet open. Mag ik hopen tenminste. :P


Maar bijvoorbeeld bij de Adli of Lidl niet.. Boter wordt er niet minder van hoor. Tja, tenzij het 30 graden is binnen.. ;)
<<

Anoniem193

Bericht 06 Sep 2013 18:40

Re: show je voorraadkast/keukenkastjes

Nyx schreef:Je haalt het toch ook uit de koelkast in de supermarkt? En dan is het ook nog niet open. Mag ik hopen tenminste. :P


Dat is mijn idee ook, wat in de supermarkt in de koelkast ligt, gaat thuis ook in de koelkast.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 06 Sep 2013 18:50

Re: show je voorraadkast/keukenkastjes

Jade schreef:
Alibi schreef:Jade, moet die boter niet in de koelkast bewaard worden? Of is het geen boter, die blauwe bakjes op je eerste foto?



Euhmm moet dat? Ik doe dat altijd alleen als de boter open is..

Van huis uit zo geleerd eigenlijk. :(


Hier is ook één supermarkt waar de boter niet in gekoeld staat. In alle andere supermarkten staat hij wel koel
<<

Nyx

Bericht 06 Sep 2013 18:52

Re: show je voorraadkast/keukenkastjes

Alibi schreef:
Nyx schreef:Je haalt het toch ook uit de koelkast in de supermarkt? En dan is het ook nog niet open. Mag ik hopen tenminste. :P


Dat is mijn idee ook, wat in de supermarkt in de koelkast ligt, gaat thuis ook in de koelkast.


Dat is precies hoe ik het ook doe. Bij de champignons moet ik ook altijd nadenken; Haalde ik het uit de koelkast of gewoon bij het groente en fruit?

Maar wat Forti zegt is ook weer heel logisch. Want ook al haal ik champignons bij de Jumbo e.d. uit de koelkast, bij de Lidl ligt het gewoon weer tussen de groente en fruit. Kaas ligt bij de Jumbo in de koelkast, maar bij de Aldi niet. And so on. Och, zolang ik ruimte heb in de koelkast. :yes:
<<

Anoniem30

Bericht 06 Sep 2013 18:53

Re: show je voorraadkast/keukenkastjes

Forti schreef:
Nyx schreef:Je haalt het toch ook uit de koelkast in de supermarkt? En dan is het ook nog niet open. Mag ik hopen tenminste. :P


Maar bijvoorbeeld bij de Adli of Lidl niet.. Boter wordt er niet minder van hoor. Tja, tenzij het 30 graden is binnen.. ;)

Maar bij albert heijn koop je het wel al koud, dan vind ik het raar om hem warm in de kast te leggen en dan weer koud als je hem gebruikt. Alles wat in de supermarkt koud ligt, leg ik thuis ook gelijk weer koud.
<<

Anoniem 42

Bericht 06 Sep 2013 21:50

Re: show je voorraadkast/keukenkastjes

Ik zet het ook in de koelkast, maar volgens mij hoeft dat eigenlijk niet. Mijn oma bewaart zelfs aangebroken roomboter buiten de koelkast buiten de zomers om en zelfs dat bederft niet.
<<

Anoniem193

Bericht 06 Sep 2013 22:11

Re: show je voorraadkast/keukenkastjes

Ben toch even in de koelkast gaan kijken.
Ik heb momenteel 2 pakjes staan, goede start van de jumbo, daar staat op: gekoeld bewaren.
En een normale halvarine van de Aldi en daar staat op: na openen gekoeld bewaren.

Nog geen duidelijkheid dus.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 08 Sep 2013 14:09

Re: show je voorraadkast/keukenkastjes

Alibi schreef:Ben toch even in de koelkast gaan kijken.
Ik heb momenteel 2 pakjes staan, goede start van de jumbo, daar staat op: gekoeld bewaren.
En een normale halvarine van de Aldi en daar staat op: na openen gekoeld bewaren.

Nog geen duidelijkheid dus.


Ik heb ook even gekeken en er staat op: na aankoop gekoeld bewaren. :thumbup:
<<

Piertje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 392

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:15

Bericht 08 Sep 2013 21:50

Re: show je voorraadkast/keukenkastjes

Onlogisch eigenlijk dat daar per supermarkt verschil in zit. Bedenk ik me nu omdat jullie het erover hebben.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 09 Sep 2013 08:12

Re: show je voorraadkast/keukenkastjes

Ik heb ook foto's gemaakt.
We hebben een voorraadkast in de bijkeuken. Daar staat ook de vriezer en wasmachine en droger.
Afbeelding

en ik de keuken:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn bakjes la:
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers