Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opgebouwd pensioen

<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 15:39

Bericht 27 Jan 2014 20:46

Opgebouwd pensioen

Ik heb een vraagje over je pensioenopbouw. Ik weet hier heeeeel weinig vanaf, maar ben nu toch ergens benieuwd naar.

Elke maand dat je werkt bouw je wat pensioen op. Maar wat gebeurd er als je tijdelijk stopt met werken? Wordt dit geld dan wel in een potje bewaard en kun je verder met opbouwen als je weer gaat werken? Of moet je er echt werk van maken dit geld ergens te parkeren?

Nu ik dit schrijf bedenk ik nog iets. Wat gebeurt er als je eerst pensioen opbouwt bij pensioenfonds X (bij. omdat je in de zorg werkt), en later verder gaat bij pensioenfonds Y (omdat dit fonds nu eenmaal hoort bij je werkgever in je nieuwe baan in de bouw om maar wat te noemen...)?

Hopelijk weten jullie hier meer van dan ik! :nerd:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Jan 2014 20:48

Re: Opgebouwd pensioen

Er is echt een geniale site voor deze vraag kwam ik een jaar geleden ofzo achter :)

www.mijnpensionoverzicht.nl

Als het goed is staat daar het antwoord voor al je vragen. Ik vroeg me tot die tijd ook steeds af hoe dat goed ging komen, haha!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 27 Jan 2014 20:49

Re: Opgebouwd pensioen

Oh en om je vragen te beantwoorden (ik weet er erg weinig van, maar deze antwoorden dan net weer wel): Je hoeft niets te 'doen', je geld wordt bewaard. En, ja, ook je pensioen van meerdere werkgevers blijft gewoon bestaan. Het telt allemaal bij elkaar op.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem193

Bericht 27 Jan 2014 22:16

Re: Opgebouwd pensioen

Soms is het wel verstandiger om het opgebouwde pensioen bij À over te laten zetten naar B. Als je uiteindelijk bij 10 verschillende fondsen iets hebt staan, levert dat uiteindelijk vrij weinig op. Dan kun je beter bij 1 alles hebben staan, mits dat mogelijk is natuurlijk.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers