Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat je niet wilde weten over de zalm op je bord.

<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 27 Jan 2014 20:01

Wat je niet wilde weten over de zalm op je bord.

http://newsmonkey.be/article/2439

Ik zag dit voorbij komen op Facebook, ik schrik hier wel van zeg!

Laat jij zalm nu links liggen of blijf je het gewoon eten?
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 27 Jan 2014 20:16

Re: Wat je niet wilde weten over de zalm op je bord.

Ik blijf het gewoon eten.
Het kleuren gebeurt bij gerookte zalm en dat eet ik bijna niet. Ik haal het liefste mijn visje op de markt met kop en staart eraan. Zo zie ik ook hoe hij er 'heel' uit ziet.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem119

Bericht 27 Jan 2014 23:19

Re: Wat je niet wilde weten over de zalm op je bord.

Ja dat wist ik en maakt me niks uit. Wij hebben thuis trouwens ook liquid smoke van datzelfde merk, maar dat smaakt toch heel anders dan gerookte zalm. We hebben ook een rookoventje en als we een tuin hebben gaan we zalm koud roken.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 28 Jan 2014 13:59

Re: Wat je niet wilde weten over de zalm op je bord.

Tja zo zal er met het meeste eten wel iets zijn. De cateraar op mijn werk heeft bijvoorbeeld ook nooit tonijn, is ook van alles mis mee (ook fish farms etc.) Ik vind het gewoon veel te lekker om te laten staan.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 28 Jan 2014 15:00

Re: Wat je niet wilde weten over de zalm op je bord.

Dit heb je natuurlijk ook met kip, kalfsvlees of weet ik veel wat voor product.
Heb mezelf ingelezen in de vleeskippen industrie, dan wil je eigenlijk zelfs geen biologische kip meer...
<<

Anoniem215

Bericht 28 Jan 2014 15:42

Re: Wat je niet wilde weten over de zalm op je bord.

Ik had me zo voorgenomen om niet op de link te klikken. :(
Nou ga ik erg twijfelen.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 28 Jan 2014 15:48

Re: Wat je niet wilde weten over de zalm op je bord.

Ieuww die foto van due zalm met die ziekte aan z'n kop..
hmm bah en uitwerpselen waar ze ziek van worden..
Lastig hoor eet het niet vaak maar nu toch even overheen zetten als ik het eet
<<

Anoniem119

Bericht 28 Jan 2014 17:29

Re: Wat je niet wilde weten over de zalm op je bord.

Ik vind het allang fijn dat ze vis kweken en dus niet zoveel meer uit de zee vissen. Weet je, je kan wel tegen zo'n kwekerij zijn, maar het alternatief van de zee leeg vissen is ook niet goed.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 28 Jan 2014 19:59

Re: Wat je niet wilde weten over de zalm op je bord.

Je kan natuurlijk ook (gedeeltelijk) voor biologisch vlees of alternatieven kiezen. Het is niet dat je per se zalm, tonijn, kip, kalf oid moet eten.

Als je dit bericht leest weet je gewoon dat het stukje zalm helemaal niet gezond is en dat je eigenlijk veel antibiotica en gifstoffen in je lichaam krijgt als je het eet. En dat geldt waarschijnlijk ook voor meer vis en vlees.

En dat het diertje zo moet lijden vind ik echt erg. Het diertje heeft ook gevoel.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 28 Jan 2014 20:07

Re: Wat je niet wilde weten over de zalm op je bord.

Suusie schreef:Dit heb je natuurlijk ook met kip, kalfsvlees of weet ik veel wat voor product.
Heb mezelf ingelezen in de vleeskippen industrie, dan wil je eigenlijk zelfs geen biologische kip meer...


Ja verschrikkelijk he, hoe ze leven én hoe ze sterven :snik:
Sinds ik dat allemaal weet ben ik wel bewuster geworden en voor mezelf koop ik echt nooit kip, het is dat mijn vriend het af en toe eet maar ik hoef het niet.

Van zalm wist ik het niet en ben er echt van geschrokken, ik at het ook maar heel af en toe maar wil het nu niet meer.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem186

Bericht 28 Jan 2014 20:31

Re: Wat je niet wilde weten over de zalm op je bord.

Marin schreef:Ik vind het allang fijn dat ze vis kweken en dus niet zoveel meer uit de zee vissen. Weet je, je kan wel tegen zo'n kwekerij zijn, maar het alternatief van de zee leeg vissen is ook niet goed.


Dat er kwekerijen bestaan vind ik ook goed, maar ik schrik wel van de omstandigheden waarin dat gebeurt. En alle medicatie enzo. Brrrr....
<<

Anoniem40

Bericht 28 Jan 2014 21:02

Re: Wat je niet wilde weten over de zalm op je bord.

Ik heb hier echt nog nooit van gehoord. In de fjord waar we eerst aan woonden waren ook zalmkwekerijen, maar ik heb zoiets nooit gezien. Wij visten ook gewoon uit dezelfde fjord en aten dat op. Noorwegen is een extreem streng land en de wetten voor voedsel zijn hier naar mijn idee een stuk strenger dan in NL. Ik kan me dus ook niet echt voorstellen dat het er zo extreem aan toe gaat als op de foto's.
Ik eet trouwens geen zalm, dus ik maak me niet druk :)
<<

Anoniem186

Bericht 29 Jan 2014 20:57

Re: Wat je niet wilde weten over de zalm op je bord.

Ik zag dat wakker dier het bericht ook had gedeeld. Ik had gehoopt dat het een overdreven artikel zou zijn, maar ik twijfel er nu echt aan.
Bah... Ik zal geen zalm meer eten... Nog even en een vitaminepil is gezonder dan normaal voedsel.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 29 Jan 2014 20:59

Re: Wat je niet wilde weten over de zalm op je bord.

Ik eet gewoon zalm. Tegenwoordig is alles slecht lijkt het wel. Ik zou ook het liefste mijn eigen tuintje willen hebben met een paar dieren voor consumptie, maar daar heb ik geen tijd en ruimte voor.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem186

Bericht 29 Jan 2014 21:06

Re: Wat je niet wilde weten over de zalm op je bord.

Ik ga er overigens wel vanuit dat bio zalm wel goed zal zijn, maar daar zit natuurlijk een prijskaartje aan.

Ik at zalm omdat ik het lekker vind, maar vooral ook omdat ik dacht dat het gezond was. Maar als dit waar is, dan geloof ik niet dat het nog gezond is. Dan eet ik het liever niet. Ik verzin wel wat anders lekkers.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 29 Jan 2014 21:26

Re: Wat je niet wilde weten over de zalm op je bord.

Ik ken het bericht maar het verbaasd me niets dit is toch informatie wat we toch kunnen weten?
Het gebeurd ook bij kippen, varkens en koeien etc. Deze beesten krijgen ook heel veel anti biotica, en groeihormonen. En ook hun vlees wordt gekleurd en bij kip extra vocht ingespoten.
Afbeelding
<<

Anoniem51

Bericht 29 Jan 2014 21:28

Re: Wat je niet wilde weten over de zalm op je bord.

Het verbaast me eigenlijk niet zo veel, ik wist het nog niet, maar nu ik erover na ga denken, denk ik eigenlijk dat er in alle vlees en vis meer troep dan natuurlijk vlees zit.
<<

Anoniem187

Bericht 29 Jan 2014 22:20

Re: Wat je niet wilde weten over de zalm op je bord.

Ik heb het half gelezen.. Bleh..
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 31 Jan 2014 23:03

Re: Wat je niet wilde weten over de zalm op je bord.

Ik heb er snel over heen gelezen, ben blij dat ik geen zalm lust!
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem16

Bericht 31 Jan 2014 23:10

Re: Wat je niet wilde weten over de zalm op je bord.

Ow gadver, ben ik blij dat ik niet van vis hou..
<<

Anoniem36

Bericht 03 Feb 2014 00:12

Re: Wat je niet wilde weten over de zalm op je bord.

Oh bah, en ik vind zalm juist zo lekker! Maar dit vind ik ook wel weer heel erg...hmm
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 03 Feb 2014 00:22

Re: Wat je niet wilde weten over de zalm op je bord.

Ik heb de link niet eens geopend, maar het is wel de grote reden dat ik geen vlees en vis eet.
Buiten het feit, dat dieren ook verschrikkelijk behandeld worden in die industrie.
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers