Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Snackbar / Frituren

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Jan 2014 17:01

Re: Snackbar / Frituren

Ik denk gemiddeld 1 keer in de twee maanden ofzo. Net hoe het uitkomt eigenlijk, ik denk dat het nu al wel weer langer geleden is en soms is het ook wel eens korter achter elkaar. We halen het dan af. We hebben zelf geen frituurpan en die willen we ook niet.
Als we thuis patat willen eten maken we wel ovenfriet. We eten denk ik gemiddeld wel 1 keer in de week ovenfrietjes/aardappelkroketjes/schijfjes/rostirondjes oid uit de oven. Maar dan eten we er gewoon groente en vlees/vis/vega bij. Als we afhalen met een snack en soms een salade ofzo erbij.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 27 Jan 2014 17:03

Re: Snackbar / Frituren

Bij ons is vrijdag 'ongezonde dag'.Wat we dan eten is heel verschillend. De ene keer friet, andere keer pizza of kibbeling enz. We aten eigenlijk regelmatig ongezond vanwege drukke avonden en laat thuis van het werk en dan geen zin meer om te koken. Maar dat hebben we afgeschaft..nu maken we dan maar iets meer eten en bewaren de prakjes voor als we geen tijd hebben om te koken.

Maar mennnn wat hou ik van vet eten!! Gelukkig dat mijn vriend al aankomt door ernaar te kijken..dat houdt mij ook van het vet af :).
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem38

Bericht 27 Jan 2014 17:05

Re: Snackbar / Frituren

@ed als ik na zo'n inspanning patat direct zou eten, dan komt het er net zo hard weer uit..

Wij eten 1 keer per week patat met 1 snack. Tijd terug waren wij verbaasd dat vrienden wel twee of drie snacks namen...en zij dat wij maar 1 snack wilden.
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Bericht 27 Jan 2014 17:09

Re: Snackbar / Frituren

Wij eten 1 keer in de week of om de week patat met snacks van de snackbar. We hebben wel een frituurpan, maar gebruiken deze maar weinig. Ik denk hooguit om de maand om bittergarnituur te maken.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 27 Jan 2014 17:12

Re: Snackbar / Frituren

Goh, wij kunnen dat 3 maanden niet eten en dan eens in één week 3 keer.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem273

Bericht 27 Jan 2014 17:12

Re: Snackbar / Frituren

Voorheen haalden we bijna elke week wel een keer patat, maar de laatste tijd steeds minder. Het valt gewoon niet altijd lekker en dat is een goede reden om flink te minderen. We halen nu hooguit 2x per maand patat en snacks bij de snackbar en soms bak ik ze zelf, van vers gesneden biologische aardappelen. Dat blijft eigenlijk toch de lekkerste friet! Maar wel wat werk ;) Dit doe ik zo'n 1x per maand. Heel soms eten we bij de Mac, maar dat vind ik achteraf altijd niet zo'n succes en ik heb dan 's nachts alsnog honger.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 27 Jan 2014 17:18

Re: Snackbar / Frituren

Wij hebben alleen een FEBO in de buurt en die friet en snacks vind ik echt niet lekker! Ik denk dat we 6 keer friet gehaald hebben in de afgelopen 3 jaar en drie keer daarvan was tijdens de verbouwing. Een frituurpan hebben we niet.
Maar ik maak wel om de week denk ik een keer ovenfriet, lekker met stoofvlees of zo, heerlijk!!!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem273

Bericht 27 Jan 2014 17:19

Re: Snackbar / Frituren

Ik vind Febo ook echt niet lekker, bah.
<<

Anoniem23

Bericht 27 Jan 2014 17:21

Re: Snackbar / Frituren

minoessepoes schreef:Wij hebben alleen een FEBO in de buurt en die friet en snacks vind ik echt niet lekker! Ik denk dat we 6 keer friet gehaald hebben in de afgelopen 3 jaar en drie keer daarvan was tijdens de verbouwing. Een frituurpan hebben we niet.
Maar ik maak wel om de week denk ik een keer ovenfriet, lekker met stoofvlees of zo, heerlijk!!!

Haha nou je het zegt, wij hebben ook een FEBO aan het eind van de straat, ben er nog nooit geweest.
<<

Anoniem273

Bericht 27 Jan 2014 17:33

Re: Snackbar / Frituren

Ik heb nu trouwens heel veel zin om naar de snackbar te gaan! :laughcry: Gelukkig staat de soep al op het vuur en zijn de vega saucijzenbroodjes al klaar (zooo lekker!). De kinderen uit m'n groep waren vanochtend ook al 'patatjes' voor me aan het bakken van ijs/sneeuw en een broodje vegetarische hamburger. Ze bakken eigenlijk nooit taarten voor me, haha. Ze weten wel dat ik niet van zoetigheid houd.
<<

Anoniem23

Bericht 27 Jan 2014 17:37

Re: Snackbar / Frituren

Haha wat schattig Azi!
Ik heb nu zin in een saucijzenbroodje 8-|
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:37

Bericht 27 Jan 2014 17:38

Re: Snackbar / Frituren

Ik heb een actifry, maar die gebruik de laatste tijd amper. Volgens mij heb ik hem nog niet gebruik sinds ik hier woon en dat is nu alweer acht maanden. Ik eet eigenlijk alleen friet als ik samen met een vriendin ben en dan gaan we soms naar de snackbar, maar we halen ook weleens een menu bij de mac. Ik denk dat we dat gemiddeld eens in de drie weken doen.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Anoniem 53

Bericht 27 Jan 2014 17:44

Re: Snackbar / Frituren

Ik heb geen frietpan, dus zelf iets bakken doe ik nooit. Ik heb een snackbar op de hoek, maar daar ben ik in het jaar dat ik hier woon pas 2 keer geweest. Als ik al iets van een vette hap pak is het op het werk in de pauze, maar daar wil ik ook mee stoppen.
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:37

Bericht 27 Jan 2014 17:49

Re: Snackbar / Frituren

Vroeger aten we thuis trouwens elke week friet, volgens mij was vrijdag vaste frietdag. We hebben heel lang bij de snackbar gehaald, maar toen ik wat ouder werd frituurden we thuis. Sommige mensen kijken gek op als ik zeg dat we vroeger wekelijks friet aten, maar ik zie hier dat er meer mensen zijn die het wekelijks eten. En dan hadden we ook nog een wekelijke pannenkoekendag, maar mijn vader bakte altijd heerlijke pannenkoeken van boekweitmeel.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 27 Jan 2014 17:52

Re: Snackbar / Frituren

Wij eten vaak op zaterdag patat, bakken het dan zelf. Patat en snacks van de snackbar vallen bij mij niet altijd goed dus we halen eigenlijk nagenoeg nooit.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:06

Bericht 27 Jan 2014 17:55

Re: Snackbar / Frituren

Ongeveer 1 keer per twee weken. We halen het dan bij de snackbar. Een frituurpan hebben we niet.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 17:24

Bericht 27 Jan 2014 18:00

Re: Snackbar / Frituren

halen doen we eigenlijk nooit, in de 2 jaar dat ik hier woon ben ik 1 keer bij de snackbar geweest. Frituren doen we ook heel weinig. Heel soms gaan we naar de burger king of de mac maar vind dat niet eens zo heel lekker. Ik haal wel 1 keer per maand ofzo eens een kroket op mijn werk.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 27 Jan 2014 18:09

Re: Snackbar / Frituren

wij hebben geen frituurpan, als we patat eten dan halen we, ik denk zo'n 2 a 3x per jaar. Bij de mac komen we hooguit 1x per jaar...
Pizza daarentegen eten 1x per week
Afbeelding
<<

Anoniem57

Bericht 27 Jan 2014 18:15

Re: Snackbar / Frituren

Zelf frituren we Max 2x in de maand, soms ook een maand niet.
Mijn ouders en zus nog steeds elke zaterdag en/of zondag. Dan vaak wel zelfgesneden friet.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 27 Jan 2014 18:16

Re: Snackbar / Frituren

Ik maak ongeveer 1 x per 2 weken vers gesneden friet, ik frituur die gewoon in een braadpan. Maar de porties zijn niet zo groot. Denk de helft van wat je bij de snackbar in een bakje krijgt. Vind ze van de snackbar echt niet meer lekker sinds ik ze zelf maak. Afgelopen zaterdag wel afgehaald ivm verbouwen maar ik kreeg ze niet weg.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 27 Jan 2014 18:25

Re: Snackbar / Frituren

Bijna elke week in het weekend. De ene keer thuis en de keer in de friettent. Daarbij vind ik het leuk als ik onderweg ben om een willekeurige friettent uit te proberen. Ze verschillen nml nog al veel in projs, smask, hoeveelheid en sfeer. De beste tot nu toe zit in Eindhoven (Zwerts). Heerlijke verse friet. Bijna net zo lekker als in België want daar mag nog in dierlijk vet (ossevet of zo) gebakken worden en dat smaakt toch wat lekkerder. Al is het wel ongezonder. Het is overigens de saus die de friet ongezond maakt. Friet zelf is niets mis mee.
<<

Anoniem29

Bericht 27 Jan 2014 18:30

Re: Snackbar / Frituren

Wij hebben geen frituurpan en ik kom nooit in de snackbar.

Ik woon hier nu 6 jaar en er zit een snackbar om de hoek, nog nooit geweest haha.


Bij de Mac kom ik ook al nooit (of BK of KFC).

Wat een saaie stumpert ben ik he :D
<<

Anoniem111

Bericht 27 Jan 2014 18:32

Re: Snackbar / Frituren

Jip83 schreef:@ed als ik na zo'n inspanning patat direct zou eten, dan komt het er net zo hard weer uit..

Wij eten 1 keer per week patat met 1 snack. Tijd terug waren wij verbaasd dat vrienden wel twee of drie snacks namen...en zij dat wij maar 1 snack wilden.

Ik snap ook nooit als mensen meerdere snacks nemen. Ik bestel soms zelfs überhaupt geen snack omdat ik dat niet op krijg in combinatie met een klein bakje friet.

Wij eten zo'n drie keer per maand friet.
<<

Anoniem123

Bericht 27 Jan 2014 18:42

Re: Snackbar / Frituren

maar de snackbar gaan we denk ik 2 keer per jaar. Soms wel vaker voor een softijsje in de zomer. Maar echt patat/snacks doen we niet vaak. Vind dat namelijk veel te duur want we hebben zelf thuis een frituurpan. Die staat sowieso 1 keer per week aan voor bittergarnituur.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Jan 2014 18:47

Re: Snackbar / Frituren

Door dit topic heb ik trouwens wel echt ontzettend zin in patat gekregen! Dus misschien dat wij dit weekend wel een keer patat gaan halen! :P
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers