Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Laptop vind geen wifi-verbinding

<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 27 Jan 2014 16:11

Laptop vind geen wifi-verbinding

Hoii,

Mijn laptop (Sony Vaio) vind sinds zaterdag geen wifi verbinding meer. Ik heb alles al geprobeerd maar hij vind hem gewoon niet. Ik heb windows 8 en ik heb de router al uit en weer aan gedaan, van alles opgezocht op mijn laptop maar hij is op de één of andere manier niet te vinden :( Iemand die mij kan helpen?
Wat als het lukt
<<

Anoniem12

Bericht 27 Jan 2014 16:13

Re: Laptop vind geen wifi-verbinding

Vinden andere apparaten jouw wifi wel? Vindt je laptop wel andere verbindingen?
<<

Anoniem75

Bericht 27 Jan 2014 16:15

Re: Laptop vind geen wifi-verbinding

Heb je het knopje op de laptop aangezet?

Zo hebben wij een keer een hele dag lopen klooien en bellen naar Ziggo en wat waren we dus vergeten..
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 27 Jan 2014 16:27

Re: Laptop vind geen wifi-verbinding

@ Rush: Jaa mijn ipad, iphone en de twee computers die hier staan vinden allemaal de verbinding..

@ Razz: Goed dit klinkt echt dom..maar welk knopje? En waar zit 'ie dan? Ik had gisteren (bij mijn schoonvaders huis) wel gewoon wifi van daar dus ik denk dat dat wel aan staan..
Wat als het lukt
<<

Anoniem12

Bericht 27 Jan 2014 16:31

Re: Laptop vind geen wifi-verbinding

Ik zou denken dat je de wifi verbinding die je nodig hebt misschien per ongeluk geblokkeerd of verborgen hebt, maar ik weet ook niet zo 1,2,3 hoe dat precies zit en of dat uberhaubt kan (vast, maar hoe?).

Sommige laptops hebben inderdaad een knopje om wifi snel aan en uit te zetten, meestal ziet het knopje er net zo uit als het wifi tekentje. Maar als je laptop gisteren bij je schoonouders zo verbinding maakte, denk ik niet dat dat het is.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 27 Jan 2014 16:41

Re: Laptop vind geen wifi-verbinding

Ik weet niet wat ik heb gedaan maar hij zegt nu als gevonden probleem: "Een netwerkkabel is niet op de juiste manier aangesloten of is mogelijk beschadigd" maar we hebben alleen draadloos :P

Trouwens het lampje van wireless brand wel..
Laatst gewijzigd door Pannetoet op 27 Jan 2014 16:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
Wat als het lukt
<<

Anoniem75

Bericht 27 Jan 2014 16:44

Re: Laptop vind geen wifi-verbinding

Wat Rush zegt dus. Ergens op een toets staat ook een wifi tekentje die je in combinatie met een andere knop kan activeren. Na een uur aan de telefoon toen te hebben gehangen bij Ziggo voelde we ons ook echt behoorlijk dom haha :redface:
<<

Anoniem193

Bericht 27 Jan 2014 16:47

Re: Laptop vind geen wifi-verbinding

Aan de voorzijde heb je links een batterij ledje (opladen) en daar naast een ledje van je hdd, rechts daarvan zit de schuif-schakelaar waarmee je het draadloos (wireless) kunt in of uit schakelen, naar rechts is aan het ledje rechts daarvan gaat dan branden.
<<

Anoniem193

Bericht 27 Jan 2014 16:47

Re: Laptop vind geen wifi-verbinding

Heb je rechts in de taakbalk, bij de klok en datum, het netwerksymbool (ik noem het maar even een panfluit), zo ja klik daar rechts op en ga dan naar netwerkcentrum openen en kijk daar of er een rood kruisje staat tussen de naam van je router en het internet. Klik daar op en laat windows proberen je probleem op te lossen.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 27 Jan 2014 16:51

Re: Laptop vind geen wifi-verbinding

Hmm ik kan geen schuifje vinden :P
Wat als het lukt
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 27 Jan 2014 16:54

Re: Laptop vind geen wifi-verbinding

Mijn laptop zegt nu dat er problemen zijn met de router of toegangspunt en dat kan opgelost worden door de router voor minimaal 10sec uit te schakelen en weer aan te doen

EDIT: Hij doet het niet :(
Wat als het lukt
<<

Anoniem193

Bericht 27 Jan 2014 17:04

Re: Laptop vind geen wifi-verbinding

Wat ik zou doen.
Laptop helemaal uit.
Router helemaal uit, stekker eruit!
Modem helemaal uit (als je die apart hebt van de router, stekker eruit!
5 minuten de stekkers eruit laten.
Modem stekker erin. Wachten tot hij helemaal is opgestart
Router stekker erin, wachten tot hij helemaal is opgestart.
Laptop weer opstarten.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 27 Jan 2014 17:28

Re: Laptop vind geen wifi-verbinding

Ik heb er helaas ook al bijna een week last van (ook een sony vaio). Al van alles geprobeerd, maar niks helpt. Het lampje van de wifi schakelaar brandt ook niet, ook niet als ik een aantal keer schakel. Erg frustrerend!
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 27 Jan 2014 19:30

Re: Laptop vind geen wifi-verbinding

Ja mijn lampje van de wireless brand wel.. En na alles uit doen en later weer aan gedaan te hebben doet hij het nog steeds niet :(
Wat als het lukt
<<

Anoniem75

Bericht 01 Feb 2014 21:39

Re: Laptop vind geen wifi-verbinding

En is het nog gelukt?
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 01 Feb 2014 21:45

Re: Laptop vind geen wifi-verbinding

Dit is wel erg toevallig, hier ook een Sony Vaio met internet problemen!
Heel vreemd, het ene moment geen probleem en dan opeens heeft-ie er geen zin meer in of zo.. Vriend heeft ook een Sony en die heeft nergens last van.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 01 Feb 2014 23:57

Re: Laptop vind geen wifi-verbinding

Je netwerkkaart even updaten.
M:21072011
J :08012014

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers