Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


No poo!

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 27 Jan 2014 05:53

No poo!

Nee, geen topic over obstipatie.. Ik ben benieuwd of andere forummers hier met mij de 'no poo' uitdaging aan willen gaan, de uitdaging van je shampoo uit het raam gooien en alleen nog maar water gebruiken om je haar te wassen.

Ik reis nu rond in een camper en heb helaas niet meer de dagelijkse luxe van een warme douche. Thuis douchte ik altijd elke dag en waste ik ook mijn haar elke dag. Ik hou echt van schoon gewassen haar. Helaas ben ik gezegend met extreem snel vet haar (na 1 dag hangt het in sliertjes en in een staart lijkt het of ik nat haar heb) en dus wilde ik het ook echt elke dag wassen. Hier kan dat niet.

We leven hier heel gezond (verse groentes, veel vlees, weinig bewerkt, etc) en dus lijkt het me leuk om ook eens naar mijn shampoogebruik te kijken.

Vanochtend ben ik begonnen met een douche met baksoda en appelazijn. Het was even wennen maar boven verwachting is m'n haar niet vet (ik kwam van 2 dagen ongewassen vet haar). Ik wil het nu vol proberen te houden (vooral omdat ik hiervoor nu in de ideale situatie zit). Wil af van de jeuk en het enorme vette haar wat ik nu steeds heb.

Durft iemand het aan om mee te doen en je ervaringen hier te delen?

Hieronder nog een paar websites met meer informatie:

http://ge-zonder.nl/2013/05/gewoon-zond ... uitgelegd/

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/lif ... ampoo.html
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 27 Jan 2014 07:21

Re: No poo!

Ik zou dat ook heel graag willen. Ik ga het pas proberen in de zomervakantie. Heeft mijn haar 6 weken tijd om er aan te wennen.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem173

Bericht 27 Jan 2014 08:03

Re: No poo!

Op viva is daar een topic over. Het schijnt echt geweldig te werken. Mensen die prachtig haar kregen na een paar maanden.
<<

Anoniem29

Bericht 27 Jan 2014 10:25

Re: No poo!

Haha ik durf mijn haar daar niet mee te wassen. Het is nu zo mooi 'gezond' blond. Ben bang dat ik dan echt sto haar krijg (helemaal omdat het nu nooit vet is waar het blond is).

Maar iedereen die mee gaat doen. Veel sterkte ;)
<<

Anoniem100

Bericht 27 Jan 2014 10:51

Re: No poo!

Ik durf het nu ook (nog) niet aan, misschien idd iets voor in de vakantie.

Maar sowieso gebruik ik al heel minimaal shampoo. Was m'n haar max. 2x per week (hooguit 3x soms), juist omdat daar m'n haar vet van word. Werkt voor mij prima.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 27 Jan 2014 11:12

Re: No poo!

Ik ga er even over na denken. Mijn haar is ook enorm snel vet. Ik was het altijd 's ochtends en 's avonds is het dan alweer vet. Ik wil dit wel eens gaan proberen. Alleen kan je baking soda echt alleen maar online bestellen??
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem23

Bericht 27 Jan 2014 11:23

Re: No poo!

Oh cool! En hoe vaak was je het dan met dat goedje?
Ik was mijn haar nu 1x in de week (wel met gewone shampoo).
<<

Anoniem186

Bericht 27 Jan 2014 11:27

Re: No poo!

Baking soda koop je bij de drogist, toko, natuurwinkel, reform enz.

Ik ga het ook proberen! M'n haar ziet er na 2 zwangerschappen toch al niet meer uit. Van de week even een fles appelazijn kopen.
<<

Anoniem40

Bericht 27 Jan 2014 11:27

Re: No poo!

Ik zou dat ook wel willen, maar dan helemaal niks gebruiken. Het nadeel is alleen dat je haar dan eerst heel vet wordt en pas later mooier. Dat houdt mij tegen, ik kan moeilijk met vet haar naar mijn werk. Misschien doe ik het volgend jaar wel als we voor langere tijd op reis gaan.
<<

anoniem213

Bericht 27 Jan 2014 11:27

Re: No poo!

Lady starstruck schreef:Ik ga er even over na denken. Mijn haar is ook enorm snel vet. Ik was het altijd 's ochtends en 's avonds is het dan alweer vet. Ik wil dit wel eens gaan proberen. Alleen kan je baking soda echt alleen maar online bestellen??

Een ander woord ervoor is 'zuiveringszout', ik koop dat bij de DA. Veel toko'a en natuurwinkels hebben het ook.

Hoe doe je dit dan na het sporten? Ik hoef niet per se met zweterig haar rond te lopen. Of gebruik je dan dat goedje?
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 27 Jan 2014 11:38

Re: No poo!

Dank je June. Ik ga even bij de plaatselijke reform zaak kijken. Ik ben ook benieuwd of ze dat appelspul hebben. Hebben jullie ook zo'n last van een jeukende hoofdhuid? Ik word er soms gek van.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 27 Jan 2014 11:58

Re: No poo!

Hee wat leuk, al die enthousiaste reacties! Ik zal ook wat foto's plaatsen gedurende de week! Hier verkopen ze baksoda gewoon in de supermarkt! Je maakt gewoon een papje van 2 eetlepels en wat water en dat masseer je over je hoofdhuid. Azijn verdun ik met water en gooi ik alleen over de punten!

Harrie, wat heerlijk dat je het maar 1 x per week wast. Dat verklaard misschien ook wel jouw volume :)

Edit: LS, ik heb dus ook altijd jeuk na 1 dag niet wassen.. en slierten langs m'n hoofd!
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 27 Jan 2014 12:45

Re: No poo!

Ik zou wel willen, maar ik ben ook een beetje bang voor die eerste fase waar je dan door moet. Ik heb een redelijk representatieve functie, maar goed een staart/vlecht kan dan ook makkelijk natuurlijk.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 27 Jan 2014 13:05

Re: No poo!

Oh nee haha! Ik vind het heel dapper dat jullie dat doen maar ik trek dat echt niet. Ik was ze ook iedere dag en nu met en goede shampoo heb ik redelijk volume. Voor mijn type haar dan.

Maar succes! Ben benieuwd naar jullie resultaten :-)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Jan 2014 13:08

Re: No poo!

June schreef:
Lady starstruck schreef:Ik ga er even over na denken. Mijn haar is ook enorm snel vet. Ik was het altijd 's ochtends en 's avonds is het dan alweer vet. Ik wil dit wel eens gaan proberen. Alleen kan je baking soda echt alleen maar online bestellen??

Een ander woord ervoor is 'zuiveringszout', ik koop dat bij de DA. Veel toko'a en natuurwinkels hebben het ook.

Hoe doe je dit dan na het sporten? Ik hoef niet per se met zweterig haar rond te lopen. Of gebruik je dan dat goedje?


Je kunt je haar ook gewoon met water uitspoelen, dan gaat het zweet er echt wel uit.
Ik heb ook na één dag al vette slierten en jeuk!! Ik was het elke dag. Daarmee houd ik het ook in stand. Ik heb wel eens geprobeerd om naar om de dag wassen te gaan en dan zo dat ik op dagen dat ik niks had niet waste, maar helaas heb ik het niet volgehouden want mijn haar werd er wel minder snel vet van. Ik wil eigenlijk ook naar 1x in de week wassen.
Mijn haar ziet er niet uit, zeker niet na de zwangerschap.
Maar ik denk toch niet dat ik ingewikkeld ga doen met azijn en zo, ik ben altijd al blij als ik überhaupt tijd heb om even rustig te douchen. Maar ik ga dit topic wel in de gaten houden want ik ben heel benieuwd!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11585

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Jan 2014 13:23

Re: No poo!

Ben er al mee bezig, langzaam steeds meer er tussen laten. Mijn moeder zit inmiddels op 1 keer per week en haar haar ziet er zo veel beter uit.
2015 💙
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Jan 2014 13:27

Re: No poo!

Tulp schreef:Ben er al mee bezig, langzaam steeds meer er tussen laten. Mijn moeder zit inmiddels op 1 keer per week en haar haar ziet er zo veel beter uit.


Ja, dat kan bijna niet anders. Ik wil ook!
Misschien moet ik gewoon beginnen met om de dag te wassen weer en dan om de twee dagen als dat goed gaat.
Het schijnt dat als je jezelf de shampoo afwendt dat je het zelfs gewoon alleen met water kunt wassen.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 27 Jan 2014 13:33

Re: No poo!

Mijn vriend wast zijn haar ook bijna nooit met shampoo trouwens (vaak alleen uitspoelen met water). Hij heeft gewoon mooi haar, ziet er ook niet vet uit, maar toch vind ik zijn haar er altijd net wat mooier uitzien als hij het dan wel weer heeft gewassen. Ik heb net ook maar even alleen met water uitgespoeld (en een beetje conditioner in de punten anders kom ik daar nooit door met borstelen) kijken wat dat oplevert.
<<

Anoniem23

Bericht 27 Jan 2014 13:42

Re: No poo!

Van met water uitspoelen krijg ik juist wel vet haar trouwens, dus dan was ik het liever helemaal niet na het sporten (dat doe ik dus ook niet haha) Vies meisje ben ik :smile:
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 27 Jan 2014 14:07

Re: No poo!

Eerst maar eens proberen om een keer in de twee dagen te wassen vrees ik. Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie haar "gewend" is?
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

anoniem213

Bericht 27 Jan 2014 16:26

Re: No poo!

Harrison schreef:Van met water uitspoelen krijg ik juist wel vet haar trouwens, dus dan was ik het liever helemaal niet na het sporten (dat doe ik dus ook niet haha) Vies meisje ben ik :smile:

Nou inderdaad, ik krijg daar echt heel vet haar van. Ik was mijn haar om de dag of om de twee dagen. Dat gaat wel prima. Ik zie wel dat mijn haar minder mooi en gezond is wanneer ik het elke dag was.
<<

Anoniem29

Bericht 27 Jan 2014 17:28

Re: No poo!

Met blond haar (tot op de hoofdhuid) was ik het 1 a 2x per week. Maar nu ik weer donkere uitgroei krijg is het ook weer veel sneller vet.

Misschien probeer ik het toch een keer. Maar eerst mijn dure shampoo's opmaken van mijn vorige werk (A) haha.
<<

Anoniem 52

Bericht 27 Jan 2014 17:39

Re: No poo!

Oh dear, ik wil wel mee doen, maar dat betekent dus ook geen crèmespoeling?.. Ik weet niet of ik dat trek haha.
<<

Anoniem301

Bericht 27 Jan 2014 19:32

Re: No poo!

UN kwam hier van de week ook mee! Misschien dat ik het toch ga proberen, mijn haar is toch al een ramp. Ben benieuwd of het voor krullen ook zo goed werkt!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 27 Jan 2014 20:04

Re: No poo!

ik ga er niet aan beginnen..
Mijn haar wordt er gewoon echt niet blij van als ik het alleen met water was, heb het wel eens een tijdje geprobeerd.
Vette bende en geen land mee te bezeilen, ik kon er echt de deur niet mee uit.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers