Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


No poo!

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 23 Mrt 2014 21:04

Re: No poo!

misschien als je het twee keer doet achter elkaar en even in laat trekken? De azijn ontvet ook toch?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 23 Mrt 2014 21:15

Re: No poo!

Het wassen met baksoda bevalt mij nog steeds erg goed. Met als voornaamste reden dat niet meer om de dag hoef te wassen, maar nog maar twee keer per week. Perfect!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 23 Mrt 2014 21:18

Re: No poo!

Ik was weer met shampoo omdat ik afgelopen week met mijn hand niet nat mocht worden en dat werd me te ingewikkeld. Maar ik merkte dat het toch sneller vet wordt. Ik houd het nu wel vol om om de dag te wassen, eerst deed ik elke dag. Misschien stap ik wel weer terug naar baksoda.
<<

Anoniem215

Bericht 24 Mrt 2014 18:04

Re: No poo!

Pompoen schreef:misschien als je het twee keer doet achter elkaar en even in laat trekken? De azijn ontvet ook toch?


Ik ben de azijn helemaal vergeten :palm: Azijn ontvet inderdaad ook.
Ik ga het de volgende keer gewoon weer proberen.
<<

Anoniem187

Bericht 24 Mrt 2014 18:21

Re: No poo!

Ik lees het topic al vanaf dag 1 vol interesse. Zijn er ook meiden die hun haar verven en dit gebruiken? Ik ben zo bang dat de verf er snel uitgaat..
<<

Anoniem185

Bericht 24 Mrt 2014 18:50

Re: No poo!

Present. Ik heb van de week mijn haar blond geverfd en vond dat toch niks dus nu is het weer donkerder. Ben benieuwd of het mijn verf er sneller uit laat gaan. Mocht dit gebeuren dan horen jullie het. Ik was zelf ook een week gestopt met baking soda en azijn, in verband met verven - verven - zilver shampoo - zilver shampoo - verven. Daarna ben ik weer terug begonnen en heb het nu één keer weer gewassen er mee.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 27 Mrt 2014 21:00

Re: No poo!

Waarom zou je verf er sneller uitgaan? Normale shampoo/conditioner is toch veel agressiever?

Ik ben trouwens ook weer bezig, ik heb eerst iets van 3 weken no poo gedaan en net toen ik op het punt zat dat het niet meer vies/vettig was werd het carnaval enzo en toen ben ik weer overgegaan op gewone shampoo (want; makkelijker en ik bleef veel bij vriendinnen slapen). Nu doe ik dus weer no poo want ik merkte echt verschil toen ik weer shampoo gebruikte. Mijn haar was véél sneller vet en ik had veel jeuk op mijn hoofd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 27 Mrt 2014 21:02

Re: No poo!

Hmm ik heb het twee weken gedaan (=2x wassen in mijn geval), maar ik merkte geen verschil met anders. Mijn haar wordt sowieso niet vet.

Nu was ik het weer 1x per week met shampoo en conditioner.
#teammaple🍁
<<

Anoniem187

Bericht 27 Mrt 2014 21:30

Re: No poo!

Toet schreef:Waarom zou je verf er sneller uitgaan? Normale shampoo/conditioner is toch veel agressiever?



Ja, geen idee :P Ik wilde het even uitsluiten.
<<

Anoniem185

Bericht 28 Mrt 2014 19:41

Re: No poo!

In sommige blogs en sites wordt het wel aangegeven dat de mogelijkheid bestaat dat de verf er sneller uit gaat. Heb zelf tot op heden niet die ervaring.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 29 Mrt 2014 10:53

Re: No poo!

Feline, was jij zelf eigenlijk nog no phoo?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 29 Mrt 2014 10:59

Re: No poo!

Ik ben sinds kort ook aan het wassen met baksoda. De azijn als spoeling gebruik ik al langer.
Ik was nog altijd 3 keer in de week, wat ik voorheen eigenlijk ook deed. Merk dat mijn haar minder zacht is en hierdoor minder sluik. Verder merk ik geen verschil eigenijk, wel voelt het soms een beetje vettig, maar niet zo dat het ook zichtbaar vettig is. Ik ga gewoon nog even door en kijken of het nog wat resultaten oplevert.
<<

Anoniem170

Bericht 31 Mrt 2014 20:24

Re: No poo!

Vorige week ging ik het proberen. Het leek wel touw daarna, echt afschuwelijk :nopompom:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 31 Mrt 2014 20:25

Re: No poo!

Wel appelazijn gebruikt daarna?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 31 Mrt 2014 20:44

Re: No poo!

Ik ben ook weer opnieuw bezig. Ik stopte toen ik op skivakantie ging, toen was het makkelijker om gewoon shampoo mee te nemen. Daarna heb ik eigenlijk die shampoo opgemaakt maar juist toen ik terugging naar shampoo merkte ik dat het zwaarder en slapper werd. Ik bleef het wel om de dag wassen, maar het werd oprecht niet minder vet.

Ik gebruik nu de no poo weer sinds 1,5 week en ik ben weer net zo enthousiast. Als ik mijn hoofdhuid goed 'kras' met de baking soda, dan blijft het twee dagen mooi, vol, niet vet: gewoon lekker! En mijn haar is ook gewoon voller en minder sluik.
<<

Anoniem170

Bericht 31 Mrt 2014 20:49

Re: No poo!

Lady schreef:Wel appelazijn gebruikt daarna?


ja, maar niet uitgespoeld, maar dat hoorde ook niet toch? Ik ga binnenkort nog eens proberen, misschien niet de juiste verhouding gebruikt. Ik heb van zowel baking soda als appelazijn 1:2 gedaan
<<

Anoniem301

Bericht 31 Mrt 2014 20:57

Re: No poo!

Roos' schreef:
Lady schreef:Wel appelazijn gebruikt daarna?


ja, maar niet uitgespoeld, maar dat hoorde ook niet toch? Ik ga binnenkort nog eens proberen, misschien niet de juiste verhouding gebruikt. Ik heb van zowel baking soda als appelazijn 1:2 gedaan

De meesten spoelen het uit, maar ik niet. Wat gek dat het daarna net touw was! Wel de bakingsoda goed uitgespoeld?
<<

Anoniem185

Bericht 21 Apr 2014 20:39

Re: No poo!

Zijn er nog mensen aan het no poo'en?
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 21 Apr 2014 20:43

Re: No poo!

Ik! :banaan:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem185

Bericht 21 Apr 2014 20:49

Re: No poo!

En hoe gaat het bij jou?

Bij mij heb ik op het moment weer een dipje. Het ging wel goed en ik kreeg het redelijk schoon. Nu de afgelopen week krijg ik het na het douchen niet meer goed doorgekamd, zelfs niet als ik meer azijn gebruik. Ik trek gewoon mijn haar kapot er van. Ook aan de onderkant (zegmaar vanaf in mijn nek) wordt het weer snel slierterig en voelt het vet aan (terwijl het niet vet oogt). Zat te denken om vanavond de hoofdhuid maar met bs en azijn te doen, en de onderkant een keer met shampoo te wassen. Maar aan de ene kant wil ik dat ook niet omdat ik het nu al zo lang zonder shampoo doe!
<<

Anoniem301

Bericht 21 Apr 2014 21:45

Re: No poo!

Ik ben ermee gestopt. Mijn krullen hebben toch meer voeding nodig dan alleen azijn. Het werd echt te droog. Jammer!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 21 Apr 2014 21:56

Re: No poo!

Ik doe het wel nog, maar ik doe het puur omdat ik merk dat mijn haar er echt veel luchtiger van word. Ik baal alleen zo van het fijn dat het vet worden nog steeds niet minder wordt. Ik was ze nu om de dag als ik naar mijn werk ga, en dan de tweede dag heb ik ze standaard vast omdat ik het anders niet fijn aan vindt voelen. De weekenden probeer ik als ik niet weg hoef ze gewoon niet te wassen en nu heb ik een aantal dagen thuis gezeten en heb ik ze al sinds donderdag niet gewassen. IEHHH. Ik vind het zó vies maar ik hoop nog steeds dat mijn haren dan een keer leren dat ze gewoon niet zo vet moeten worden! Vraag me wel af hoe ik mijn vet-kop morgen schoon ga krijgen..
<<

Anoniem185

Bericht 21 Apr 2014 22:13

Re: No poo!

Bij mij wordt te ook niet meer minder vet. Heb nu wel dat ik twee dagen met mijn haar kan doen (maandag avond wassen en dan woensdagavond weer) in plaats van iedere ochtend (omdat het na er slapen al vet werd).

Ik denk er wel over om terug naar shampoo te switchen. Is toch makkelijk, minder werk en ruikt lekkerder. Maar ik wil die extra dag niet-vet niet kwijt!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Apr 2014 22:39

Re: No poo!

Ik waste het elke dag, heb een tijdje met bakingsoda gewassen en kon dan om de dag wassen. Toen ik aan mijn hand geopereerd werd ben ik toch teruggegaan naar shampoo. Ik was het nu nog steeds om de dag dus ik heb in elk geval iets gewonnen. Ik twijfel nog steeds of ik het nog een tijdje ga proberen met bakingsoda, mijn haar werd er wel erg zacht van. Misschien een beetje te want mijn haar is al zo zacht en pluizig. Misschien toch nog maar eens een poging doen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Apr 2014 23:27

Re: No poo!

Ik doe het nog steeds! Hoef mijn haar nog maar twee keer per week te wassen, perfect. Zelfs mijn vriend gebruikt het, dat had ik nooit verwacht. Hij heeft zelfs ontdekt dat pure citroensap een goede vervanger voor gel is, haha.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers