Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cosleeper van Ikea bedje

<<

Anoniem 45

Bericht 26 Jan 2014 20:13

Cosleeper van Ikea bedje

Ik heb vaker hier gelezen dat ervan een Ikea bedje een cosleeper gemaakt kan worden. Hoe gaat dat precies in zijn werk? Moeten wij daarvoor dingen zelf aanpassen aan het bedje?

Hoe doe je dat met bedje laag opmaken want dan ligt de baby toch niet op mijn hoogte?
<<

Anoniem272

Bericht 26 Jan 2014 20:42

Re: Cosleeper van Ikea bedje

Heb je al een bedje? Je hebt een bepaals Ikea-bedje waarbij de zijkant eruit kan voor als je kindje groter is. Wij hebbwn die niet en hebben een zijkant eraf gehaald, de spijlen eraf gezaagd en het onderste gedeelte van de zijkant weer terug eraan voor de stevigheid (klinkt vaag zo zo he?). Kort opmaken is inderdaad onhandig, maar moet wel i.v.m. wiegendood voorkomen. Als oplossing leggen wij I. omgekeerd in bed, dus met het voeteneinde bij ons hoofdeinde.
<<

Anoniem272

Bericht 26 Jan 2014 20:45

Re: Cosleeper van Ikea bedje

Zo ziet het eruit, maar dan kort opgemaakt en met het voeteinde andersom: Afbeelding
<<

Anoniem 45

Bericht 26 Jan 2014 21:29

Re: Cosleeper van Ikea bedje

Nee wij hebben nog geen bedje. Wij hebben de leander hangwieg maar mijn dochter wil alleen bij ons slapen. Omdat ik het toch gevaarlijk vind willen we een co sleeper aanschaffen. Vind het wel erg zonde van de wieg.

We hadden inderdaad een bed gezien waar de zijkant uit kon.Maar ze hadden ook een bedje van 35 euro en voor die prijs willen we het wel proberen.
<<

Anoniem272

Bericht 26 Jan 2014 21:42

Re: Cosleeper van Ikea bedje

Zou ik zeker doen, het ombouwen is best makkelijk en zo'n co-sleeper is ideaal! Hoe oud is je dochter?
<<

Anoniem 45

Bericht 26 Jan 2014 22:25

Re: Cosleeper van Ikea bedje

Mijn dochter is nu een maand. Aan een kant denk ik misschien moet ik het wiegje nog even de kans geven maar vind zelf het samen slapen ook wel prettig.

Heb in de zwangerschap al getwijfeld over een cosleeper en nu spijt dat wij zo'n dure wieg gekocht hebben.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 26 Jan 2014 23:06

Re: Cosleeper van Ikea bedje

Ik heb een co-sleeper gemaakt van een ikea bedje waar de zijkant uit is, dat was echt heel makkelijk en is later ook nog gewoon als ledikantje te gebruiken en daarna nog als peuterbedje.
Alleen L. ging op een gegeven moment toch naar zijn eigen kamer omdat we slecht sliepen allebei. Ik heb de co-sleeper laten staan voor de momenten dat hij wel bij mij ligt. Nu speelt hij er 's ochtends meestal in. Hij heeft eerst nog een tijdje in zijn (grote) wieg op zijn kamertje geslapen en inmiddels heb ik dat goedkope bedje wat filoria laat zien er extra bij gekocht. Dat staat nu op zijn kamer. Als hij toe is aan een peuterbedje dan zet ik de co-sleeper in zijn kamertje zonder zijkant. Tegen die tijd is hij ook oud genoeg om gewoon naast me in bed te liggen denk ik.
<<

Anoniem97

Bericht 27 Jan 2014 09:31

Re: Cosleeper van Ikea bedje

Wij hebben ook de zijkant van het bedje eruit gehaald en dan ziet het er zo uit als bij Filoria op de foto.
Heel makkelijk en je kan de ledikant later weer terug bouwen mocht je dat willen.
<<

Anoniem186

Bericht 27 Jan 2014 09:41

Re: Cosleeper van Ikea bedje

Dit is onze co-sleeper.
Afbeelding

Er gaan nu boxspringpoten onder zodat het bedje naar beneden kan. En er komt een hekje met schuifjes voor zodat hij niet steeds over me heen kan klimmen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Jan 2014 10:20

Re: Cosleeper van Ikea bedje

Handig Jans! L. Slaapt hier nu eigenlijk niet meer naast me. Maar hij ligt er wel elke ochtend in zodat ik even rustig wakker kan worden. Hij klimt inderdaad ook over me heen (en trekt aan mijn haren, knijpt in mijn neus, pikt mijn dekens etc. :smile:
<<

Anoniem186

Bericht 27 Jan 2014 10:22

Re: Cosleeper van Ikea bedje

E. heeft er ook al een poos niet meer geslapen, met name vanwege bovenstaande. Maar ook omdat ik dacht dat hij in z'n eigen kamer beter zou slapen, dat is dus niet zo, dus dan is het praktischer als hij weer bij ons komt liggen.
Dat hekje hadden we bij dochter ook, helaas heeft m'n man hem uit elkaar gehaald.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 27 Jan 2014 11:37

Re: Cosleeper van Ikea bedje

Ook hier een cosleeper van een ikeabed voor Puck:

Afbeelding

Staat nog even niet aan ons bed ivm niet handig voor verloskundige ivm bevalling.
Het is een Gulliver. Ik heb m tweedehands gekocht. Super simpel bed, dit is de bovenste stand. Ons geluk is dat die hoogte precies ter hoogte van ons bed is. Hij zit met gaatjes en schroeven waar bodem op leunt, dus als jullie bed iets hoger is, kan je ook zelf even gaatjes boren. Alleen als kindje gaat draaien en zitten ed moet ie op de onderste stand. Dan moet je de poten dus gaan verlengen. Ook heb ik ooit iemand gezien die een heel systeem had gemaakt om een hekje aan de voorkant ervoor te kunnen schuiven, als kindje s middags zelf dut ging doen zonder mama er naast en om te voorkomen dat kind hele bed door zou rollen...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem 45

Bericht 03 Feb 2014 15:24

Re: Cosleeper van Ikea bedje

Bedankt voor de adviezen. Wij hebben dit weekend ook een bedje gekocht van Ikea. We moeten nog een paar aanpassingen eraan maken voordat ze erin kan.
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 03 Feb 2014 16:39

Re: Cosleeper van Ikea bedje

Ik heb ook even een vraagje...J. begint te tijgeren en kan dus uit de co-sleeper komen. Voor nu komt ie nog niet veel verder maar ik ben bang dat hij over een paar weken ook van ons bed af kan tijgeren...heeft iemand een constructie gemaakt om de zijkant er weer tijdelijk terug in te zetten voor al je zelf niet (meer) in bed ligt?

Wij hebben de co-sleeper gewoon op peuterstand staan met dat plankje en daarna de poten verlengt zodat t op de hoogte van ons bed staat.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem28

Bericht 03 Feb 2014 16:43

Re: Cosleeper van Ikea bedje

Ik had vaak de babyfoon ervoor staan. Het eerste wat ze doen is naar de babyfoon grijpen en anders hoor je het wel als ie gaat schuiven/tijgeren.
<<

Anoniem28

Bericht 03 Feb 2014 16:43

Re: Cosleeper van Ikea bedje

Ooh, en hoog opmaken kun je wel doen als je het bedje als een matrozenbedje (zie google) opmaakt. Dan is het wel veilig.
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 03 Feb 2014 16:47

Re: Cosleeper van Ikea bedje

Ik ben bang dat als J. net zo snel wordt als T. dat hij al op de grond ligt voordat ik boven ben als ik hoor dat hij de babyfoon te pakken heeft.

Snoezel weet jij toevallig nog waar je dat systeem gezien hebt?
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 03 Feb 2014 18:03

Re: Cosleeper van Ikea bedje

Teddy: Zal wel op d&v zijn geweest, zal na het koken en eten eens kijken...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 03 Feb 2014 20:46

Re: Cosleeper van Ikea bedje

Mijn man had zelf een hekje gemaakt met schuifjes, ik kon het er zo voor zetten en weer weghalen, echt ideaal. Ik heb er geen foto meer van, hij heeft het een tijd geleden uit elkaar gehaald.
Ik heb nu een bedhekje bij babywalz besteld, zonder schuifjes, maar dat maakt me niet uit.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 03 Feb 2014 21:16

Re: Cosleeper van Ikea bedje

Kan het even niet meer zo snel vinden, misschien heb je hier iets aan?
http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=109500&hilit=cosleeper+gemaakt&start=15
http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=101582&hilit=cosleeper+gemaakt&start=30
http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=80669&start=15&hilit=cosleeper+gemaakt

Er was ook een topic waar een foto van stond, maar die kan ik dus niet vinden... Maar er zijn heel veel topics op d&v over cosleepers en dreumesen...
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers