Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Iemand verstand van auto's?

<<

Anoniem50

Bericht 26 Jan 2014 19:24

Iemand verstand van auto's?

Misschien is dit helemaal niet de plek om het te vragen, maar ik waag een poging.

Vanmiddag heb ik zonder nadenken de ruitenwissers aangezet. Zonder nadenken, want de ruitenwissers zaten door de sneeuw vastgevroren aan de ruit. Eén ruitenwisser kwam iets omhoog en stopte daarna, waarna de ruitenwissers helemaal niets meer deden en nu niet meer doen. Wat kan dat zijn?

Ik vermoed zelf dat het motortje naar zijn grootje is, maar dat hoop ik toch niet, want dat kost me weer goud geld. Daarnaast heb ik het motortje 3 jaar geleden moeten laten vervangen, omdat hij toen ook al stuk was (en dat koste me toen 180 euro, zit ik echt niet op te wachten nu). Of kan het motortje bevroren zijn? Het vriest hier wel en het vriest hier niet, dus het smelt en zet weer aan...

Ik baal hier weer zo van...
<<

Anoniem12

Bericht 26 Jan 2014 19:31

Re: Iemand verstand van auto's?

Als het motortje bevroren was waren je ruitenwissers niet van hun plek gekomen denk ik. Ik denk dat het motortje inderdaad stuk gegaan is.
<<

Anoniem50

Bericht 26 Jan 2014 19:40

Re: Iemand verstand van auto's?

Had al gehoopt dat je zou reageren, alleen niet gehoopt dat te lezen dat het waarschijnlijk toch echt het motortje is. Morgen maar langs de garage rijden. Als ie überhaupt van zijn plek komt, want de accu doet ook al moeilijk. (Had een aanloop nodig om aan te gaan en kmteller staat op nul, dus dan weet ik het wel.)
<<

Anoniem253

Bericht 26 Jan 2014 19:46

Re: Iemand verstand van auto's?

Ai! Dat heb ik ook eens gehad, was gelukkig niet de motor die kapot was maar volgens mij een zekering die vervangen moest worden.
<<

Anoniem50

Bericht 26 Jan 2014 19:48

Re: Iemand verstand van auto's?

Ik neem aan dat een zekering vervangen goedkoper is? Want dan wil ik dat. :P
<<

Anoniem12

Bericht 26 Jan 2014 20:10

Re: Iemand verstand van auto's?

Haha. Ja een zekering kost bijna niets en dat kan je zelf ook checken zelfs. Even Google voor hulp vragen welke zekering het is voor jouw type auto.

Zou wel mooi zijn als het de zekering is maar met zulk weer gaan er een hoop motortjes stuk helaas.. :(
<<

Anoniem50

Bericht 26 Jan 2014 20:19

Re: Iemand verstand van auto's?

Je bent vanavond wel van het goede nieuws hè, Rush. :P

Zal even googlen naar het motortje en waar ik dat ding kan vinden. En dan de motorkap open en ruitenwisser aan om te horen of ik het motortje hoor. Ik wil dat het de zekering is. :P

Dacht ik drie maanden rust te hebben qua kapotte dingen (vooruitziend oog of hoopvol oog :P) en dan begint die auto weer te kloten.
<<

Anoniem187

Bericht 26 Jan 2014 20:29

Re: Iemand verstand van auto's?

Daarom zegt mijn vader altijd.. 'Als het koud is, maak eerst je ruitenwissers voorzichtig met de hand los.. Anders trek je ze stuk.' :)
Nu snap ik waarom ;)

Klote Marley!! Hoop dat het repareren geen al te duur grapje wordt..
<<

Anoniem50

Bericht 26 Jan 2014 20:33

Re: Iemand verstand van auto's?

Ja, dan kom je er weer achter dat vaders toch best wel vaak gelijk hebben. ;)

Normaal haal ik ze ook eerst los, maar nu echt niet bij stil gestaan. Ik zet hem aan en dacht gelijk:"Ow kut, had ze eerst even los moeten halen". Maar ja, kan ik niet meer terugdraaien. Nu maar hopen dat de kosten heel erg mee gaan vallen.
<<

Anoniem12

Bericht 26 Jan 2014 20:45

Re: Iemand verstand van auto's?

Sorry!! Haha.

Ik hoop natuurlijk dat het met een paar euro gedaan is. Of beter dat het morgen spontaan weer werkt!
<<

Anoniem50

Bericht 26 Jan 2014 20:51

Re: Iemand verstand van auto's?

Dat hoop ik ook!

Het enige geluk dat ik heb is dat ik altijd een vaste klant ben van welk bedrijf ik ook bezoek en dus zal mijn garage zeer zeker met mij meedenken om het alsnog te kunnen betalen. Maar die onderhandeling wilde ik pas aangaan als ik weer voor de APK moest. En eigenlijk heb ik afgelopen jaar beloofd dat we die onderhandeling in 2014 niet zouden aangaan. Aan mijn woord houden is ook altijd zo'n probleem. Kunnen ze het nog zo begrijpen, ik heb het liever niet.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 26 Jan 2014 21:57

Re: Iemand verstand van auto's?

als blijkt dat het motortje stuk is dan ga je toch naar de autosloop waarom dief van je eigen portemonnee >?
<<

Anoniem50

Bericht 26 Jan 2014 22:30

Re: Iemand verstand van auto's?

expressob schreef:als blijkt dat het motortje stuk is dan ga je toch naar de autosloop waarom dief van je eigen portemonnee >?

Nou ja, die autosloop vind ik geen enkel probleem, maar wie gaat dat motortje in mijn auto zetten?
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 27 Jan 2014 00:51

Re: Iemand verstand van auto's?

Nou dat doen ze daar hoor.
<<

Anoniem50

Bericht 27 Jan 2014 10:06

Re: Iemand verstand van auto's?

Ja? Bij de sloop? Dan moet ik toch eens even mijn netwerken gaan gebruiken. Heb toevallig een 'vriend' werken bij de sloop. Want dan zou het wel erg goedkoop opgelost kunnen worden.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 27 Jan 2014 11:43

Re: Iemand verstand van auto's?

bij de meeste hier wel, dus zal daar ook vast wel zijn
zou ff informeren!
<<

Anoniem12

Bericht 27 Jan 2014 11:51

Re: Iemand verstand van auto's?

Maar voordat je dat doet. Check je zekering :wink: !
<<

Anoniem50

Bericht 27 Jan 2014 11:58

Re: Iemand verstand van auto's?

Ja, leek mij ook handig. ;)

Ik heb net de klep open gehad. En het motortje doet niets meer. :( Stond toevallig een buurman en die heeft ook even gekeken en geluisterd, maar ook hij hoorde niets. Hij kon wel raden wat ik gisteren fout had gedaan. Zegt ie:"Zeker de ruitenwissers aangedaan terwijl ze nog vastgevroren zaten?" Ja.... Fuck! :thumbdown:

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers