Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Auto weg doen

<<

Anoniem 53

Bericht 06 Sep 2013 12:05

Auto weg doen

Ik heb er al een paar keer aan zitten te denken om de auto de deur uit te doen. Nu sta ik serieus op het punt om het ook daadwerkelijk te doen. Ik woon midden in de stad, supermarkten, werk, ouders, alles is op fietsafstand. Als het slecht weer is eventueel loopafstand met een plu. Busstation is om de hoek, dus als ik wat verder weg moet kan dat ook makkelijk. En het belangrijkst waarom ik het wil doen is dat ik gewoon meer geld overhoud in de maand.

Wat zouden jullie doen?
<<

Anoniem44

Bericht 06 Sep 2013 12:08

Re: Auto weg doen

Ja hoor, je kan prima zonder auto als je in de stad woont. Ik zie niet in waarvoor je een auto nodig hebt eigenlijk. Ik heb sinds kort wel een auto en dat is natuurlijk superfijn en luxe, maar hiervoor heb ik het zonder auto ook acht jaar lang goed gered!
<<

Anoniem12

Bericht 06 Sep 2013 12:09

Re: Auto weg doen

Ik heb mijn auto een paar weken terug weggedaan en ik mis 'm zo. Ik koop zo snel mogelijk weer een andere.

Ik mis gewoon m`n vrijheid. Ik zou het sowieso niet zonder auto gaan doen en wel een andere kopen, maar nu die echt weg is mis ik 'm zeker.
<<

Anoniem103

Bericht 06 Sep 2013 12:11

Re: Auto weg doen

Wij hebben wel een auto maar die heeft mijn man altijd mee naar zijn werk dus ik doe doordeweeks altijd alles op de fiets of lopend en dat gaat prima. We hebben twee auto's gehad maar ik vond het zonde dat die tweede auto zoveel voor niks voor de deur stond want ik gebruikte hem amper.
Je kan een maandje proberen hoe het is zonder auto door gewoon een maand lang alles zonder auto te doen. Als dat bevalt kun je hem wegdoen.
<<

Anoniem321

Bericht 06 Sep 2013 12:14

Re: Auto weg doen

Auxo, in jouw geval zou ik de auto wel wegdoen. Je geeft aan het zonder prima te kunnen redden. In dat geval zou ik gaan voor meer geld in de maand.
<<

Anoniem44

Bericht 06 Sep 2013 12:15

Re: Auto weg doen

Rush schreef:Ik mis gewoon m`n vrijheid.

Heb je zonder auto geen vrijheid dan? Die snap ik even niet.
<<

Anoniem17

Bericht 06 Sep 2013 12:16

Re: Auto weg doen

Niet als je in een dorpje woont, zonder goede OV-verbindingen en waar niet veel op loop- en/of fietsafstand is.
<<

Anoniem12

Bericht 06 Sep 2013 12:17

Re: Auto weg doen

-ED- schreef:
Rush schreef:Ik mis gewoon m`n vrijheid.

Heb je zonder auto geen vrijheid dan? Die snap ik even niet.

Als er geen auto is, kan ik niet altijd weg. En als de auto er wel is, zal ik het toch moeten overleggen.

Ik kan niet zo 'hop' in de auto springen en weg gaan. Dus dat stukje vrijheid ontbreekt.
<<

Anoniem44

Bericht 06 Sep 2013 12:18

Re: Auto weg doen

Ja, als je ergens in een dorp woont, dan klopt dat misschien wel, maar midden in de stad kun je gewoon 'hop' op de fiets springen en ben je binnen een minuut of 5-10 overal waar je wil zijn.
<<

Anoniem 53

Bericht 06 Sep 2013 12:21

Re: Auto weg doen

Ik kan het inderdaad prima redden, het is gewoon het stukje luxe wat ik nu gewend ben door het hebben van een auto. Ik open dit topic, maar ik denk eigenlijk dat ik de beslissing al gemaakt heb.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 06 Sep 2013 12:22

Re: Auto weg doen

Als alle dingen waar jij naar toe wilt bereikbaar zijn zou ik het overwegen. Alleen ik zou de auto ook echt missen, omdat het voor langere afstanden wel ontzettend makkelijk is dan. Plus het feit dat ov maar tot een bepaalde tijd rijdt.
Hier zou ik niet zonder auto kunnen, maar ik woon in een dorp met slechte ov verbinding.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem87

Bericht 06 Sep 2013 12:24

Re: Auto weg doen

Als je hem niet gebruikt zou ik hem lekker wegdoen! Ik heb geen rijbewijs en dus ook geen auto en mis het totaal niet. Ik ben nu wel bezig met rijlessen en kan de auto van m'n vriend gaan gebruiken, maar dat ga ik alleen doen om naar mn werk te gaan. Dat doe ik nu met het OV, met de auto ben ik 15 min. minder kwijt, dus dat scheelt.
Wij gebruiken de auto nu alleen voor boodschappen en familiebezoek, maar dat deed ik voorheen ook altijd met OV of fiets, dus de auto is puur luxe.
Laatst gewijzigd door Anoniem87 op 06 Sep 2013 12:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 53

Bericht 06 Sep 2013 12:24

Re: Auto weg doen

Weet je wat het ook is. Ik ben natuurlijk maar alleen, heb geen kinderen oid die ik mee moet nemen ergens naartoe. Heb wel een kat, maar als zij een keer naar de dierenarts zou moeten kan ik echt wel wat regelen. Het zal wel wennen zijn, maar ik heb m nu echt puur voor het gemak.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 06 Sep 2013 12:25

Re: Auto weg doen

Dan zou ik voor het extra geld in de maand gaan en de auto lekker weg doen :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem12

Bericht 06 Sep 2013 12:27

Re: Auto weg doen

-ED- schreef:Ja, als je ergens in een dorp woont, dan klopt dat misschien wel, maar midden in de stad kun je gewoon 'hop' op de fiets springen en ben je binnen een minuut of 5-10 overal waar je wil zijn.

Nou, niet misschien ;). Zeker.

Ik denk gewoon dat wanneer je altijd een auto tot je beschikking hebt gehad om even 'hop' ergens heen te gaan dat je het echt wel gaat missen. En de 1 zal er snel aan wennen en de ander misschien nooit. Dat moet je zelf testen.
<<

Anoniem 53

Bericht 06 Sep 2013 12:35

Re: Auto weg doen

Ik zal echt wel moeten wennen en misschien een beetje spijt krijgen, maar ik moet keuzes maken.
<<

Anoniem12

Bericht 06 Sep 2013 12:37

Re: Auto weg doen

Moet je meer geld overhouden of wil je meer geld overhouden? Want in het eerste geval is het vrij simpel, weg doen. In het tweede geval zou ik er nog wel een paar nachtjes over slapen.
<<

Anoniem 53

Bericht 06 Sep 2013 12:41

Re: Auto weg doen

Moet, dat gaat me meer rust geven als ik een keer een mindere maand heb gedraaid op het werk.
<<

Nyx

Bericht 06 Sep 2013 12:42

Re: Auto weg doen

Als we hier een treinstation zouden hebben, het ov goed zou rijden (of überhaupt zouden rijden) en alles met de fiets te doen was, dan zou ik mijn auto direct de deur uitdoen. Helaas is dat hier niet het geval. Een auto wordt hier omschreven als een stuk vrijheid wat je krijgt op het moment dat je je rijbewijs haalt, daarvoor kom je hier amper weg. :laughcry:

Dus als alles goed te doen is zonder auto dan zou ik de auto de deur uit doen. Je zou altijd later ervoor kunnen kiezen om weer een auto te kunnen kopen.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 06 Sep 2013 12:44

Re: Auto weg doen

Als je overal zo heen kunt en dat geen probeem is dan zou ik hem ook weg doen. Mocht later blijken dat je hem toch wel echt nodig had in die periode kan je er altijd weer 1 aanschaffen, indien je dit financieel red natuurlijk.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Sep 2013 12:44

Re: Auto weg doen

In jou geval zou ik hem ook weg doen auxo.
Jammer genoeg kan ik niet zonder ivm mijn werk.
2014 2016
<<

Anoniem12

Bericht 06 Sep 2013 12:48

Re: Auto weg doen

Nyx schreef:Dus als alles goed te doen is zonder auto dan zou ik de auto de deur uit doen. Je zou altijd later ervoor kunnen kiezen om weer een auto te kunnen kopen.

Ja, zo zou ik het dan ook doen!
<<

Anoniem 53

Bericht 06 Sep 2013 12:49

Re: Auto weg doen

Nyx schreef:
Dus als alles goed te doen is zonder auto dan zou ik de auto de deur uit doen. Je zou altijd later ervoor kunnen kiezen om weer een auto te kunnen kopen.

Dat zou altijd kunnen inderdaad. Maar dat is iets voor later zorg.

Kreeg net te horen dat ik mijn auto ook kan laten schorsen en eventueel bij een garage (heb een familielid met een autogarage) kan stallen. Zo heb ik de auto nog wel, maar betaal ik niet meer mijn maandelijkse kosten, om te kijken of ik het red. Maar omdat ik van binnen mijn keus al gemaakt heb weet ik niet of ik dit moet doen.
<<

Anoniem44

Bericht 06 Sep 2013 12:50

Re: Auto weg doen

Lekker verkopen die auto, als ik je zo hoor. Ben je er ook vanaf en mocht je 'm toch teveel missen dan kun je altijd weer sparen voor een andere.
<<

Anoniem12

Bericht 06 Sep 2013 12:52

Re: Auto weg doen

Auxo, dat zou ik niet doen. Schorsen kost ook geld (het schorsen an sich) en daarnaast komt er ook nog wel wat onderhoud (en dus kosten) kijken bij een auto die voor langere tijd stil staat.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron