Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moestuintje

<<

Anoniem214

Bericht 27 Mrt 2017 17:14

Re: Moestuintje

Oh wat leuk Cotton!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 27 Mrt 2017 19:05

Re: Moestuintje

Ik ga dit jaar ook weer aan de moestuin. Moeten we alleen onze moestuinbakken nog verhuizen, met de inhoud. Zucht...

Maar goed, ik heb gisteren drie soorten cherrytomaatjes voorgezaaid. Daar laat ik het bij dit jaar want vorig jaar had ik zo megaveel tomaten, dat was niet bij te houden en ik kon ook niets anders meer neerzetten, ik wil dus niet meer dan 3 tomatenplanten. Verder wil ik dit jaar peultjes, die had ik vorig jaar ook, maar maar heel weinig want geen ruimte voor. En sperziebonen wil ik denk ik ook doen. En verder wortels en kruiden en oost-Indische kers. Ik had vorig jaar ook echt allemaal dingen die niet goed gingen door een slakkenplaag. En de wortels bleven heel klein. Ik ga ze nu rechtstreeks in de moestuinbak zaaien, ik denk dat dat beter is want de worteltjes beschadigen heel snel. Radijsjes vind ik niet zo lekker, dus denk dat ik dat maar laat deze keer. Misschien nog wat rucola of zo. En we krijgen straks ook weer die Moestuintjes van AH, daar ga ik misschien ook nog wat van zaaien, gewoon omdat het kan ;-).
<<

Anoniem204

Bericht 27 Mrt 2017 20:05

Re: Moestuintje

Vorig jaar had ik binnen alles laten ontkiemen en een plantje laten groeien en daarna buiten gezet.
Alles is toen mislukt door veel regenval en te harde wind.

Nu vroeg ik mij af zal zoiets goed en veel beter gaan ? En zet je hem dan in de zon of juist niet? Eerst binnen en dan pas buiten ?

https://www.vidaxl.nl/e/8718475837541/t ... ews-anchor
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 27 Mrt 2017 21:32

Re: Moestuintje

Laurie_ schreef:Wat voor moestuintje hebben jullie dan? Een van 1,5 are, maar daadwerkelijk ongeveer 1 are ivm tuinhuisje.
En staat het nu nog binnen? Ik heb afgelopen weekend courgette, komkommer, cherrytomaatjes, stokslabonen, savooiekool, bloemkool en broccoli (kan zijn dat ik wat vergeet) binnen gezaaid. Binnen in een mini plastic bakje met deksel. Buiten pas alleen aardbeiplanten, aalbessen, een zwarte bes en knoflook. Deze week hoop ik tuinbonen, radijs, wortel, spinazie, pluksla, veldsla e.d. buien te zaaien.
En zaaien jullie eerst in kleine potjes en verpotten jullie dan? Ja, eerst klein en hoop daarna direct naar buiten te kunnen. Vorig jaar tussendoor verspeend, maar merkte dat het minder goed deed aan de plant plus extra werk voor mij.
Of meteen in grote potten? Nee, door later zaaien, hoop ik dat ze al snel naar buiten kunnen. Grote potten nemen zoveel ruimte in beslag.


Zelf vind ik het nog lastig om te bepalen hoeveel ik van alles nodig heb, hier wil ik mij de komende tijd even in verdiepen.
<<

Laurie_

Noob

Berichten: 22

Geregistreerd: 26 Mrt 2017 18:57

Bericht 30 Mrt 2017 14:03

Re: Moestuintje

Ik zie wel van foto's van vorig jaar kweekbakken op poten voorbij komen.
Waar hebben jullie deze kocht?

En heeft iemand toevallig nog voor mij dat bestandje van de makkelijke moestuin?
2012 & 2015
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 01 Apr 2017 11:20

Re: Moestuintje

Zo, ik ben ook weer langzamerhand aan de slag. Ik heb een nieuwe moestuinbak besteld, die komt 21 april, een klein beetje aan de late kant, maar goed. Heb straks twee bakken van 120 en een bak van 90 cm dus ik kan aardig wat kwijt.
Van vorig jaar heb ik geleerd dat ik van sommige dingen gewoonweg te weinig had om er goed van te kunnen eten en van andere dingen juist te veel. Ik kwam om in de tomaten, heel lekker, maar de kinderen eten ze nauwelijks. Komkommer lukte niet zo goed, dat ga ik dit jaar ook weer proberen, want dat vinden ze juist wel hele lekker. De wortels gingen vorig jaar ook niet goed, ik weet niet precies waarom maar ik ga het nu anders doen en we wat meer houden aan de 'regels' want vorig jaar was ik een beetje aan het freestylen.
Ik verheug me weer helemaal op het moestuinieren, ondanks dat vorig jaar veel dingen ook mislukten door de slakkenplaag werd ik echt helemaal blij van wat ik wél oogste.
<<

Laurie_

Noob

Berichten: 22

Geregistreerd: 26 Mrt 2017 18:57

Bericht 03 Apr 2017 12:28

Re: Moestuintje

Pompoen, waarvan had jij dan bijv te weinig?
2012 & 2015
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Apr 2017 22:02

Re: Moestuintje

Laurie_ schreef:Pompoen, waarvan had jij dan bijv te weinig?


Als je bijvoorbeeld 1 peulenplantje hebt dan heb je wel elke keer peultjes en uiteindelijk ook best veel, maar niet in 1x genoeg voor een maaltijd, dat schiet niet echt op. Tomaatjes daarvan is 1 plant dan op zich wel weer prima, hoewel ik er nu dus 3 aan het kweken ben. Maar die snoep je gewoon op zeg maar. Stamboontjes (sperziebonen) daarvan had ik ook te weinig, ik had steeds een handvol, dus dat schoot ook niet erg op. Ik had 1 moestuinvak daarvoor gebruikt.

Als ik er over nadenk is er best veel niet gelukt vorig jaar. Voornamelijk doordat de slakken alles gelijk opvraten wat op kwam. En mijn pompoen deed het best goed maar de bloemen werden opgegeten door de slakken en de koriander werd gelijk opgegeten zodra het opkwam en de bietjes en de sla ook en ga zo maar door. Dus dat was niet erg leuk. Had het ook pas laat in de gaten trouwens, ik had bijvoorbeeld helemaal niet door dat de koriander was opgekomen omdat die gelijk alweer opgegeten was.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: High Heels