Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

<<

Anoniem32

Bericht 31 Jan 2014 14:38

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Exogenesis schreef:Die 'mensen' in je huis die je dan ziet... je herkende ze, schrijf je. Zijn dat mensen die je zelf hebt gekend? Of herken je ze, omdat het steeds dezelfden zijn?

Ik vind het wel heel knap dat je je gave inzet om mensen te troosten. Dat lijkt me heel mooi en tegelijk zeer zwaar. Fijn dat je je weg daar in hebt gevonden.


Het zijn idd bekende maar ook onbekende die ik vaker terug zien.
Mijn oom is hier heel vaak. Zeker op de momenten dat ik hem hard nodig heb. En mijn oma ook. Dat zijn 2 mensen die heel belangrijk ook voor me zijn.
Die andere 2 ken ik niet uit het leven en zijn ook niet altijd hier. Toevallig die avond wel. Wie het zijn geen idee.

Ik heb hele mooie ervaringen ook met mijn oom o.a. In de periode dat ik het zwaar had en met heel veel verdriet naar bed ging, kwam hij heel vaak op mijn kamer. Hij stond naast mijn bed en legde zijn hand op mij. Ik voelde dat en werd daar ontzettend rustig van. Hierdoor kon ik ook slapen en mijn verdriet even los laten.

Mijn oom is gestorven aan zelfmoord en hij heeft wat voor mij gedaan vroeger waar ik hem ontzettend dankbaar voor ben. De dag van de crematie ben ik niet geweest omdat ik met het grote deel van de familie geen contact had. Ik heb me daar echt heel lang schuldig om gevoeld. Dat hij nu vaak bij me is en ook zegt dat hij het begreep en het niet erg vond, geeft me wel op die manier troost dat ik het schuldgevoel kon los laten.
Ik mis hem nog elke dag onwijs!

Mijn gave inzetten op mijn werk gebeurt ook vaak automatisch. Maar soms gebruik ik ook mijn reiki erbij en dat heeft me al heel wat bijzondere momenten opgeleverd. Zeker wanneer een patiënt onrustig was. Ik werd op de neuro dan naar die kamer gestuurd omdat mijn collega's vonden dat ik een bepaalde rust had en de patiënten daar ook op reageerde.
Het enige wat ik doe is naast het bed staan en mijn hand opleggen. Even praten indien dat nog gaat.
Ik ben wel blij met mijn gave alleen komt het vaak te pas en te onpas.
<<

Anoniem315

Bericht 31 Jan 2014 14:45

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Ik kreeg me toch net een enorme kippenvel-aanval van je verhaal, Stuiter. Ik vind het zo bijzonder en mooi!
<<

Anoniem32

Bericht 31 Jan 2014 14:53

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Vind ik ook en ik heb al best veel mensen kunnen helpen ermee en daar krijg ik weer heel veel energie en kracht van! Ik hoef er niet eens veel moeite voor te doen.

Mocht ik iemand van het forum moeten helpen dan wil ik dat best doen. In mijn onderschrift staat de link naar mijn facebook pagina alle informatie is daarop te vinden!
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 31 Jan 2014 20:08

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Exogenesis schreef:Nee. Die staat er (nog) niet.

Zelda, wil je dat nog een keer met ons delen? :)

Ja dat wil ik best hoor. Even zoonlief op bed gooien en dan ga ik het neerplempen :)
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 31 Jan 2014 20:25

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Ik dacht ineens aan het "man op de achterbank" verhaal toen ik gisteren in het donker naar huis reed. Echt heel fijn!! NOT
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 31 Jan 2014 20:25

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Als ik bij Stuiterbal slaap dan slaap ik echt áltijd slecht, om welke reden dan ook. Ik heb daar nooit een keer fatsoenlijk geslapen, terwijl ik de sfeer in huis wel altijd fijn vind bij haar.
<<

Anoniem32

Bericht 31 Jan 2014 23:48

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Schat je moet.ook gewoon naast mij kruipen :-D
Ik bescherm je wel.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 02 Feb 2014 14:38

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Ik schrok vanacht om 2:22 wakker omdat een van onze katten op het dak liep. Nadat ik naar de wc was geweest durfde ik amper te slapen omdat ik aan dit topic dacht, en ik het een apart tijdstip vond dat ik wakker werd. Alsof onze kat het erom deed :eyes:.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem17

Bericht 02 Feb 2014 14:39

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Shit, Zelda, heb ik nu het verhaal gemist?
<<

Anoniem 53

Bericht 02 Feb 2014 15:10

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Ik heb het ook nog niet gezien volgens mij hoor.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 02 Feb 2014 16:19

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Stuiterbal dat gestuiter met een bal geluid heb ik ook gehoord in mijn oude huis. Het was boven het plafond. Op een gegeven moment ging het over in getrippel van kleine beestjes (leken wel muizen stappen). En daarna ging het over in een gestamp wat leek op een kudde olifanten. Het was echt doodeng. En het was steeds 's nachts rond een uur of 2. Het was boven mijn slaapkamer destijds maar daar zat een soort vliering. Ik vind het nog steeds vaag. Maar in dat huis spookte het ook.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem38

Bericht 02 Feb 2014 16:31

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

@stuiterbal ik heb je een email gestuurd!
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 02 Feb 2014 16:37

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Stuiterbal ik herken alles wat je zegt. We hebben volgens mij dezelfde gave. Foto's lezen, dingen aanvoelen etc. Allemaal herkenbaar. Maar ik wijd er verder ook niet uit op het forum.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem32

Bericht 02 Feb 2014 20:10

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Jip jij bent dat dus via mijn prive site toch he?
Ik ga dadelijk als de kleine in bed ligt meteen voor je kijken.

Lady Starstruck: Ik snap je wel. Ik vind het soms best lastig om iets aan te geven omdat ik veel al aan voel, of weet van te voren of juist door krijg. Het maakt niet uit hoe of wat. Maar veel mensen zijn er of bang voor, of sceptisch of te nuchter en dan word het al snel als iets raars afgedaan.

Jammer want ik heb toch al veel mensen kunnen helpen, al was het een bepaalde richting in sturen. Wat fijn dat je het herkend, ik heb opzich best veel mensen om mij heen met ook gaves en daar kan ik mijn ei wel heel vaak kwijt. Anders zou ik me echt alleen daarin voelen.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 02 Feb 2014 20:13

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Dat klopt inderdaad. Ik heb het er ook nooit over. Want heel veel mensen staan er niet open voor en vinden het veel hocus pocus. Maar gelukkig weet ik wel beter. Mooi om te lezen dat je zoveel doet met je gave. Ik in ontwikkeling. Ik ontdek steeds meer.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem32

Bericht 02 Feb 2014 20:16

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Het is ook mede door de reiki die ik geef. De daarbij behorende gave is heel fijn. En in mijn werk gebeurt het vaak zonder dat ik erbij stil sta. Ik heb het niet altijd in de hand en ben ook nog erg groeiende erin.

Ik blijf het bijzonder vinden. :)
<<

Kruidkoek

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 03 Sep 2013 00:25

Bericht 02 Feb 2014 23:29

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

De broodje aap verhalen kan ik wel om lachen, bij veel ligt het er dik bovenop dat ze niet echt zijn.
Ik ben sowieso niet zo bang aangelegd. Mijn vriend en ik wonen ivm zijn werk midden in het bos in het rustgebied.
Om hier te komen moet je over smalle bospaadjes en ja dat is dus afgelegen en 's avonds laat pikke donker.
Toch rij ik hier uit een late dienst nog gerust rond en laat als ik thuis ben de hond nog uit, ga dan niet het bos in maar loop wel op de oprit met aan weerzijde bos.
In het begin vond ik het ook wel wat eng maar nu niet meer.
Schrik me alleen wel in de maand september regelmatig het apezuur omdat het dan bronst is en er dus van die idioten in legerpakjes of in zwart gekleed rondom ons huis in de struiken/onder de bomen liggen omdat er voor ons huis een groot veld is waar de herten tegen elkaar staan te burlen of vechten.
Daarmee zijn ze in overtreding (want na zonsondergang mag je het bos niet in en het is rustgebied) vriend en collega bekeuren ze ook als ze het constateren maar toch blijven mensen de gok nemen.
Onze hond is heel waaks maar ze slaat alleen aan als er echt iets is, zij hoort/ruikt en ze ziet de nachtbrakers veel sneller dan ik dus dan loop je in het donker en dan begint ze opeens heel hard te blaffen.

Wat ik laatst ook niet zo tof vond was dat ik in het donker hout ging pakken uit de voorraad buiten, "gewapend" met zaklamp en opeens "oeps betrapt! hoorde. Zaten er 2 mannen in het stikdonker op een bankje onder een boom in onze tuin naar de herten op het veld te kijken met een nachtkijker.
Ik had hen nog niet gezien maar zij mij dus wel door de zaklamp. Ik schrok me rot en heb uit reflex heel hard gevloekt wat mij vriend hoorde en ook naar buiten kwam omdat hij dacht dat ik een houtblok op mijn voet had laten vallen ofzo.
Afbeelding
<<

Anoniem31

Bericht 03 Feb 2014 18:26

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Stuiterbal,

Ik ben het via je prive site op je facebook. En je hebt heel veel dingen heel erg gelijk in. Ga nu op zoek naar salie om de energieën weg te halen in ons huis
<<

Anoniem32

Bericht 03 Feb 2014 19:59

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

liesje schreef:Stuiterbal,

Ik ben het via je prive site op je facebook. En je hebt heel veel dingen heel erg gelijk in. Ga nu op zoek naar salie om de energieën weg te halen in ons huis


Ik dacht al had je in eerste instantie met iemand anders door elkaar gehaald haha.
Ik heb je een prive bericht gestuurd!
Fijn dat je het herkende en wat aan gehad hebt tot nu toe!
<<

Anoniem315

Bericht 04 Feb 2014 14:13

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Kruidkoek, woon je op de Veluwe?

Ik heb bij mijn ouders thuis ook eens iets heel engs gehoord. Het was midden in de nacht en ik hoorde iets op de zolder rennen. Echt heel snel, alsof er een peuter (met van die typische snelle pasjes) van de ene naar de andere kant rende. Ik heb echt minutenlang met het hart in m'n keel op bed gelegen. Uiteindelijk heb ik het niet weer gehoord, maar wel heb ik wekenlang slecht geslapen. Brrr...

Ook heb ik een keer gedaantes in de mist gezien op een stuk weiland. Ik fietste naar huis in het avondschemer. In eerste instantie 'hoopte' ik dat het mijn overleden paard was geweest, maar toen ik het mijn vader vertelde, zei hij op een redelijk serieuze toon dat op die plek vroeger een paar koeien door de bliksem zijn getroffen. Dat vond ik wel erg bijzonder.
<<

Anoniem32

Bericht 04 Feb 2014 15:57

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Van het spelend kind vind ik toch wel bizar. Ik heb het hier ook gehad, lady S heeft het eens gehoord en jij nu ook exo.
Zou daar een betekenis achter zitten vraag ik me dan af?
Hier werd echt elke nacht met een bal gespeeld. Rond de klok van 3:00 uur wordt ik standaard elke nacht wakker. En toen het appartement leeg stond, hoorde ik een stuiterende bal.

Ik moet zeggen dat mij dat toen ook wel wat angst aanjaagde hahaha
<<

Anoniem315

Bericht 04 Feb 2014 16:14

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

In mijn beleving was het geen kind (ik wist alleen niet hoe ik het geluid anders moest omschrijven), maar zag ik voor me dat er een menspersoon a la het meisje uit de Exorcist over de kop (die scene dat ze de trap af komt) over de zolder denderde. Ik kreeg er in elk geval behoorlijk de kriebels van :pale:

Spoiler: weergeven
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Anoniem315 op 04 Feb 2014 18:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem315

Bericht 04 Feb 2014 16:16

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Brrr.. echt eng, die bal. Voornamelijk omdat je het vaker hoort.
Dat wat ik hoorde kan ik nog wijten aan een op hol geslagen fantasie of een droom en daar kan ik wel mee leven. Maar als het frequent voorkomt... Brr!
<<

Anoniem32

Bericht 04 Feb 2014 16:27

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

ah getver exo die foto. Bleeehhhh en nu ben ik dus wel bang. Bah de rillingen lopen over mijn rug!
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 04 Feb 2014 17:59

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Stuiterbal schreef:ah getver exo die foto. Bleeehhhh en nu ben ik dus wel bang. Bah de rillingen lopen over mijn rug!


Ik ook. Ik kan ook echt slecht tegen die film.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers