Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 29 Jan 2014 20:44

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Nou nou..... :drunken:
<<

Anoniem32

Bericht 29 Jan 2014 20:56

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Zelda schreef:Nou nou..... :drunken:


:good:
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 30 Jan 2014 01:44

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Weet je wat ook relaxt is.. Dat er net keihard hallo wordt geroepen in mijn huis. En ik ben alleen met de kinderen.. Dus.. Ik ben de hond op pad gestuurd want die was in alle Staten, maar die kwam terug met lege handen. Hoe moet ik nou slapen vannacht? Mijn man is wel onderweg naar huis gelukkig.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem315

Bericht 30 Jan 2014 12:12

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Steep! Leef je nog? :omg:
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 30 Jan 2014 12:29

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Jemig Steep wat freaky.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 30 Jan 2014 13:21

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Ja haha ja leef nog. Maar ik heb echt onwijs slecht geslapen. Hopelijk was dit iets 1 maligs want vrijdag avond ben ik weer akten thuis..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem173

Bericht 30 Jan 2014 14:05

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Wat eng. Was het een kennis ofzo, of kan het in je droom zijn geweest? Of heb je vaker dit soort dingen thuis?

Ben wel benieuwd naar het verhaal van stuiterbal!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Jan 2014 15:24

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Ik had gister zoiets toevalligs, ik moest gelijk aan dit topic denken

Ik wilde op Netflix een film kijken. Ik weet heel zeker dat deze nog nooit is 'geopend'. Maar toen ik hem opende begon hij op 21:21 te spelen. Ik heb hem terug gespoeld en ben gaan kijken. Even later ging de deurbel, ik drukte de film op pauze en hij stond precies op 21.21 :wtf:
R. 2013
D. 2016
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 30 Jan 2014 20:20

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

[quote"Atelier Madame"]Wat eng. Was het een kennis ofzo, of kan het in je droom zijn geweest? Of heb je vaker dit soort dingen thuis?

Ben wel benieuwd naar het verhaal van stuiterbal![/quote]

Nee het was geen kennis, geen buren en ik was klaarwakker want Mirthe wilde nog niet slapen. Dit soort dingen gebeuren nooit, alleen een periode dat er foto's van de kast vielen..

Ik ben ook nog steeds benieuwd naar het verhaal van Stuiterbal.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 30 Jan 2014 21:29

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

What the fuck Steep, door jouw verhaal kreeg ik wel even een rilling :pale:
<<

Anoniem 53

Bericht 30 Jan 2014 21:33

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Brr Steep krijg de kriebels van jouw verhaal!
<<

Anoniem32

Bericht 30 Jan 2014 21:56

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Jakkes Steep dat zou me echt de angst aanjagen.

AM: Hier in mijn appartement gebeuren met enige regelmaat wel rare dingen. Ik weet zelf wel waar het vandaan komt alleen niet iedereen gelooft daarin.
Zelda is wel getuige ervan geweest, het gebeurde bij haar thuis toen ook toen ik daar bleef slapen.

Ik voel me vaak bekeken. Toen ik bij zelda bleef slapen was er iemand vanuit de bank mij aan het aankijken. Ik kreeg er een heel onpasselijk gevoel van. Die middag was ik haar dat aan het vertellen en op dat moment vloog er echt met een onwijs harde klap een raam dicht. Zonder enige aanleiding, geen wind, geen tocht niks.

Thuis bij mij is ongeveer een jaar geleden een mandje van de muur afgevlogen. En echt letterlijk gevlogen. Ik dacht dat het spijkertje eruit was gevallen. Het mandje lag aan de andere kant van de kamer. Het spijkertje zat echter gewoon in de muur.

Daarnaast heb ik pas geleden nog gehad dat ik iemand in de nacht hoorde spelen met een bal. Mijn boven buren zijn verhuisd en dat was een leegstaand appartement. Alleen elke keer in de nacht stuiterde een bal op de grond in een bepaald ritme. Zelda heeft het ook gehoord en die heeft geen oog dicht gedaan hier hahaha.

Op mijn tussendeur (gang naar woonkamer) hangt een krans. De deur heeft een raam erin. Als je een beetje met de deur rammelt dan komt die krans zeg maar steeds er tegen aan wat best een hard geluid maakt.
Die deur rammelt vaker hier. De ramen en deuren zijn overal gesloten als ik thuis ben en zeker in de winter.
Ik ben een keer in de nacht echt moeten opstaan. De deur werd heen en weer gerammeld in het slot en de krans klapte steeds tegen het raam aan. Ik stond er recht voor (dacht eerst dat het mijn zoon was) En op dat moment werd er flink met de deur gerammeld.
Ik zweer je ik heb gerend en heel hard geroepen dat ze ermee moesten stoppen. En toen was het in 1x over.

En dan van de week dat het deur op onverklaarbare wijze dicht gegooid werd. Dit is een kleine greep uit de situaties die ik met regelmaat mee maak.
<<

Anoniem32

Bericht 30 Jan 2014 22:00

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Weet je wat het is, je kunt overal vast een verklaring voor vinden. In mijn geval weet ik zeker waar het vandaan komt. Ik zal er verder ook niet op in gaan tenzij iemand het me vraagt. Ik weet dat groot deel hier heel nuchter is.
Dus wil er verder ook geen ja en nee spelletje van maken.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 30 Jan 2014 22:32

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Ik krijg van jou verhaal rillingen! Het klinkt niet alsof je er bang voor bent. Knap! Zou je niet willen dat het zou stoppen?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem26

Bericht 30 Jan 2014 22:45

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Oh ik krijg echt de rillingen van jullie verhalen steep en stuiterbal.
<<

Anoniem32

Bericht 30 Jan 2014 23:14

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Steep: Nee ik ben er idd niet meer bang voor. Ik schrik soms wel nog maar dan weet ik gewoon meteen hoe laat het is.
Het is ook niet elke dag gelukkig al heb ik wel even op het punt gestaan de tussen deur er van ellende maar uit te halen haha.
Ik weet gewoon waar het aan ligt en dat zorgt ervoor dat de angst weg gaat.
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 30 Jan 2014 23:40

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Stuiterbal schreef:Weet je wat het is, je kunt overal vast een verklaring voor vinden. In mijn geval weet ik zeker waar het vandaan komt. Ik zal er verder ook niet op in gaan tenzij iemand het me vraagt. Ik weet dat groot deel hier heel nuchter is.
Dus wil er verder ook geen ja en nee spelletje van maken.


Ik vind de voorbeelden die je geeft wel eng en ik denk dat ik zelf heel bang zou zijn - ik vind het knap hoe jij ermee omgaat. Ik heb ooit eens ergens gelezen/gehoord dat als je een aanwezigheid voelt, je dan heel duidelijk 'ga weg' moet roepen. Ik heb zelf nog nooit zoiets meegemaakt en kan dus ook niet zeggen of ik erin geloof of niet. Ik hoop ook nooit zoiets mee te maken omdat ik er wel bang voor ben. Ik ben trouwens wel benieuwd waar het vandaan komt maar als je het niet wil vertellen dan hoeft dat natuurlijk niet.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Anoniem23

Bericht 31 Jan 2014 00:43

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Waarom lees ik de verhalen van steep en stuiterbal nou net als ik alleen thuis ben vannacht!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 31 Jan 2014 00:46

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Ik heb vanavond de achterbank gecheckt toen ik na het tanken weer instapte :redface:
2015 💙
<<

Anoniem32

Bericht 31 Jan 2014 02:24

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Nien_ schreef:
Stuiterbal schreef:Weet je wat het is, je kunt overal vast een verklaring voor vinden. In mijn geval weet ik zeker waar het vandaan komt. Ik zal er verder ook niet op in gaan tenzij iemand het me vraagt. Ik weet dat groot deel hier heel nuchter is.
Dus wil er verder ook geen ja en nee spelletje van maken.


Ik vind de voorbeelden die je geeft wel eng en ik denk dat ik zelf heel bang zou zijn - ik vind het knap hoe jij ermee omgaat. Ik heb ooit eens ergens gelezen/gehoord dat als je een aanwezigheid voelt, je dan heel duidelijk 'ga weg' moet roepen. Ik heb zelf nog nooit zoiets meegemaakt en kan dus ook niet zeggen of ik erin geloof of niet. Ik hoop ook nooit zoiets mee te maken omdat ik er wel bang voor ben. Ik ben trouwens wel benieuwd waar het vandaan komt maar als je het niet wil vertellen dan hoeft dat natuurlijk niet.


In het begin was ik wel alijd heel bang. nu weet ik niet meer beter. Ik ben zelf ook gegroeid daarin, in die zin dat ik heel gevoelig ben geworden en veel om mij heen oppik.
Ik zie en hoor en kan ook communiceren met overleden mensen. Voor iemand die er niet in geloofd klinkt het als lariekoek, maar goed ik heb er dusdanig ervaring in dat ik er niet om heen kan.
Toen van de week mijn deur dicht vloog, zag ik 4 mensen op mijn gang staan. Ik ben daar niet bang voor omdat ik weet en zag wie het waren en dat voelde meteen vertrouwd.
Als ik het niet prettig vind kan ik dat idd aangeven en dan gaat het ook weg.

De laatste tijd merk ik dat ik er nog gevoeliger voor ben geworden. Ik geef ook reiki wat mij nog gevoeliger maakt natuurlijk.
Ik kan b.v. andere mensen aanvoelen. Dat als iemand verdriet heeft, voel ik dat ook. Heeft iemand ergens pijn, voel ik die pijn ook.
In mijn werk kom ik dat dagelijks tegen. Niet altijd prettig gelukkig kan ik me er steeds beter voor afsluiten.

Ik weet soms ook op voorhand al wat gaat gebeuren. En zo is er nog meer. Geef mij b.v. een foto van iemand en ik kan die persoon helemaal omschrijven.
Nu heb je een beetje beeld erbij ;-)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 31 Jan 2014 10:07

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Jeej Stuiter, dat jij uberhaupt nog je werk kan uitvoeren. Dan moet je wel heel veel dingen voelen, die je niet bepaald gelukkig maken volgens mij.

Verder heb ik wel een nuchter persoon, maar deze verhalen geven mij toch een grote twijfel aan wat echt kan zijn. Oke, gebibber hier. Ik hoor weleens mijn naam geroepen worden. Ook zo vreemd.
<<

Anoniem32

Bericht 31 Jan 2014 13:38

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Ik kan me nu meer ervoor afsluiten gelukkig. Maar toen ik op de neuro werkte was het echt niet meer leuk soms.
Er lag toen een patiënt op sterven en veel collega's dachten dat ze het nog even zou trekken.
Toen ik de kamer binnen kwam werd ik overvallen door aanwezigheid daar die stonden te wachten om haar mee te nemen.
Ik voelde angst bij haar en ben naast haar gaan zitten. Heb haar hand gepakt en gepraat en verteld dat het goed is dat ze gaat en het leven achter zich laat. Tijd voor rust.
Op dat moment zuchtte ze diep en kneep zachtjes in mijn hand. Waarna ze binnen een uur kwam te overlijden.
Dat.vond ik.toen wel heel mooi maar ook heel heftig.

Afgelopen nacht was het ook raak. Patiënt met na weeën en rugklachten. Ik was nog niet goed en wel binnen of ik had het ook.
Het heeft.ook nog ff geduurd voor ik het kon weg sturen. Dat vind ik dan minder grappig.
<<

Anoniem315

Bericht 31 Jan 2014 14:01

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Die 'mensen' in je huis die je dan ziet... je herkende ze, schrijf je. Zijn dat mensen die je zelf hebt gekend? Of herken je ze, omdat het steeds dezelfden zijn?

Ik vind het wel heel knap dat je je gave inzet om mensen te troosten. Dat lijkt me heel mooi en tegelijk zeer zwaar. Fijn dat je je weg daar in hebt gevonden.
<<

Anoniem59

Bericht 31 Jan 2014 14:04

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Heb ik nou het verhaal van Zelda's schilderij gemist?
<<

Anoniem315

Bericht 31 Jan 2014 14:06

Re: Urban Legends: NIET lezen als je alleen bent

Nee. Die staat er (nog) niet.

Zelda, wil je dat nog een keer met ons delen? :)
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers