Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Partner logeren in het ziekenhuis na ks

<<

Anoniem75

Bericht 24 Jan 2014 20:44

Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Ik sprak vandaag in het ziekenhuis met een verpleegkundige die mij oa gaat begeleiden voor en na de keizersnede. Ik kreeg verder ook een korte uitleg + foto's hoe een geplande ks gaat hier in het ziekenhuis. Je krijgt een luxe eenpersoonskamer wat een beetje op een huiskamer lijkt incl. een slaapbank. De verpleegkundige vertelde mij dat het eigenlijk een soort van 'verplicht' was dat de partner 3 dagen na de ks 's avonds bleef slapen. Ook omdat ik bij de Pop poli zit hoort dit bij de 'beschermende' manier van begeleiden maar ook voor vrouwen die niet bij de Pop poli zitten werd dit aangeraden. Eerst hadden ze voor 's nachts een soort van aparte ruimte dat baby's daar de eerste nacht naar toe konden omdat je de eerste dag van de ks in bed moet liggen en als je kindje dus huilt hem/haar niet kon pakken en dus moest bellen voor hulp. Nu hebben ze dat niet meer en blijft het kindje 24u per dag bij je.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier van moet vinden. We hebben natuurlijk nog een zoon waar mijn man voor moet zorgen als ik er niet en eigenlijk zat mijn man er niet op te wachten. Plus is dit natuurlijk wel erg makkelijk voor het ziekenhuis. Ik hoef 's nachts niemand te bellen voor hulp maar ik hoef m'n man maar wakker te maken. Nu heb ik hem zover gekregen dat hij de eerste nacht bij ons blijft slapen en de tweede nacht komt mijn moeder. Nacht 3 ga ik ws dan toch alleen doen.

Meer meiden die een ks hebben gehad waarbij er iemand mocht blijven logeren in het ziekenhuis?
<<

Anoniem16

Bericht 24 Jan 2014 20:50

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Mmm ik snap je gevoel. Ik zou het ook lastig vinden vooral omdat je er thuis al eentje hebt rondlopen en in het ziekenhuis zijn ze er natuurlijk voor om je te helpen eventueel.

Ik denk dat je het slim hebt opgelost met de nachten. Zo zou ik het denk ik ook het beste vinden.
<<

Anoniem 82

Bericht 24 Jan 2014 20:53

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Hier geen geplande ks, en ik hoop helemaal geen ks als alles goed verloopt. Maar ik moet wel minimaal 2 dagen blijven na de bevalling. Sinds kort is er een geboortecentrum geopend in het ziekenhuis en mag de partner ook blijven slapen, je verblijft dan in een soort kraamsuite met je gezin. Ik kreeg hier niet de indruk dat het verplicht is voor de partner om te blijven. Mijn vriend wil dat wel graag en waarschijnlijk gaan we dit ook doen. Al vind ik het helemaal niet zo handig, want A mag niet blijven en dus hebben we voor haar opvang nodig. Die is wel te regelen, maar het zal wel onrustig worden voor haar een paar dagen. Dus eigenlijk heb ik mijn vriend liever overdag bij mij en 's nachts bij A, maar als hij het echt zo graag wil mag hij uiteraard ook blijven slapen. Wel heel fijn dat het kan, alleen helemaal niet zo handig wanneer je nog meer kinderen thuis hebt.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 24 Jan 2014 20:57

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Zeg, dat die verpleegsters jou eens komen helpen en stoppen met mekkeren. Het is hun job. Ze kunnen jouw partner niet verplichten te blijven.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 24 Jan 2014 20:59

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Slakje schreef:Zeg, dat die verpleegsters jou eens komen helpen en stoppen met mekkeren. Het is hun job. Ze kunnen jouw partner niet verplichten te blijven.


Ja dat zei mijn man dus ook op de terug weg :laughcry:
<<

Anoniem16

Bericht 24 Jan 2014 21:00

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Razz schreef:
Slakje schreef:Zeg, dat die verpleegsters jou eens komen helpen en stoppen met mekkeren. Het is hun job. Ze kunnen jouw partner niet verplichten te blijven.


Ja dat zei mijn man dus ook op de terug weg :laughcry:


Maar aan de ene kant klopt dat natuurlijk wel. Vooral omdat jullie al een kind hebben rondlopen. Maar wat vind jij zelf? Jij moet je er ook goed bij voelen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 24 Jan 2014 21:09

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Mijn vriend mocht blijven, we hebben hier wel voor gekozen. Ik kon echt helemaal helemaal niks zelf.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem286

Bericht 24 Jan 2014 21:10

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Het was na mijn ks ook zo, mijn man sliep echter als een blok door de huilende baby heen dus ik moest toch steeds bellen, dat vonden de verpleegsters duidelijk erg irritant. Maar zeker als je een kindje hebt kan ik me voorstellen dat juist je man thuis bij je kindje wilt blijven. Succes ermee, volgens mij heb je het zo goed opgelost.
<<

Anoniem75

Bericht 24 Jan 2014 21:11

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Printje schreef:
Razz schreef:
Slakje schreef:Zeg, dat die verpleegsters jou eens komen helpen en stoppen met mekkeren. Het is hun job. Ze kunnen jouw partner niet verplichten te blijven.


Ja dat zei mijn man dus ook op de terug weg :laughcry:


Maar aan de ene kant klopt dat natuurlijk wel. Vooral omdat jullie al een kind hebben rondlopen. Maar wat vind jij zelf? Jij moet je er ook goed bij voelen.


Ik vind het opzich wel fijn en vertrouwd. Vooral de eerste nacht. Maar die andere 2 nachten hoeft het voor mij opzich niet en heb ik denk ik ook wel genoeg aan een verpleegster en snap ik mijn vriend zijn reactie ook wel. En voor onze zoon is het natuurlijk al wennen en als papa dan ook nog eens 3 nachten weg is..
<<

Anoniem28

Bericht 24 Jan 2014 21:11

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Als het jullie eerste was, dan had ik het niet vreemd gevonden, maar nu jullie er nog eentje rond hebben lopen vind ik het wel wat vreemd dat ze het min of meer verplichten. Ik denk dat jullie nu een mooie oplossing hebben.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 24 Jan 2014 21:25

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Bij M. bleef mijn vriend ook slapen, bij J, niet omdat hij met M. gewoon thuis sliep. Door familieomstandigheden kon M niet uit logeren. De verpleging heeft echt niet moeilijk gedaan. Ik heb trouwens maar 2 nachten er geslapen. Bij ons mag je na 48 uur naar huis na een ks.
M:21072011
J :08012014
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 24 Jan 2014 23:40

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Bij ons in het ziekenhuis mag de partner blijven slapen maar dit is niet verplicht.
<<

Anoniem331

Bericht 25 Jan 2014 00:18

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Wat doen de zusters dan gedurende de nacht? Ze zijn er toch júist voor moeder en kind, je bent patiënt, je hebt een flinke operatie gehad. En dan moet je man die nachtelijke zorg op zich nemen?
Deed ik echt niet, hoe prettig is het voor de oudste dat de vader er wél is.
<<

Anoniem57

Bericht 25 Jan 2014 00:47

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Ik zou dat niet kunnen eigenlijk, dan moet mijn dochter het dus maar uitzoeken? Lekker tegennatuurlijk ook, allemaal bij je nieuwe kind blijven en je andere zoekt het maar uit. Ik vind het ronduit belachelijk en zou dat zeggen ook.
<<

Anoniem186

Bericht 25 Jan 2014 00:54

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Parel schreef:Ik zou dat niet kunnen eigenlijk, dan moet mijn dochter het dus maar uitzoeken? Lekker tegennatuurlijk ook, allemaal bij je nieuwe kind blijven en je andere zoekt het maar uit. Ik vind het ronduit belachelijk en zou dat zeggen ook.


Mee eens.

De geboorte van onze zoon was voor dochter een heftige gebeurtenis. Ik had er niet aan moeten denken om haar ergens te moeten "dumpen" zodat we samen bij zoon konden zijn. Zij had juist een vertrouwd iemand om haar heen nodig.
<<

Anoniem57

Bericht 25 Jan 2014 01:15

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Ja precies! Ik ben niet snel pissig, maar ik word hier gewoon plaatsvervangend pissig van haha
<<

Anoniem32

Bericht 25 Jan 2014 01:20

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Ik werk op de kraam en dus ook met 1 persoonskamers.
Partners kunnen ook blijven slapen maar het is geen verplichting.
Wel wordt verwacht dat als de partner blijft slapen, hij dan ook de zorg op.zich neemt van de kleine die nacht.
Maar dat vind ik ook logisch.

Razz je hebt het prima opgelost zo. Wellicht als je de dag na ok voor het eerst gaat mobiliseren voel je je al veel beter en kun je al meer zelf doen met de kleine.

Mocht je meer willen.weten over het herstellen, verzorgen ect kan ik je evt vertellen. Ik heb inmiddels de.nodige ervaring op een kraam afdeling. Al is het per ziekenhuis wel verschillend.
<<

Anoniem44

Bericht 25 Jan 2014 01:28

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Haha, het zou wat zijn dat zo'n vader dan lekker de hele nacht lekker ligt te snurken en dat de verpleegsters het dan allemaal mogen oplossen. Uuh?! Ik vind de oplossing dat je eerste kindje een paar nachtjes bij opa/oma slaapt, of bij een vertrouwd ander iemand trouwens een stuk logischer. Die kunnen dan gerust iedere dag even langskomen om te kijken hoe het met mama en de baby gaat. Ik ga ervan uit dat je als vader ook wilt wennen aan je nieuwe kindje? Lijkt me zo vreemd om een kind gekregen te hebben en daar dan de eerste dagen niet bij in de buurt te zijn.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 25 Jan 2014 09:10

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Zoal je weet had Ik Een geplande. Mijn man sliep gewoon thuis bij F. Ik vond het wel prima zo hoor, vind het ook wel een beetje gemakkelijk van het ziekenhuis.
Y. Sliep 's nachts trouwens wel op de babykamer waardoor ik dus maar weinig hoefde te 'bellen'. Ze brachten haar bij me als ze honger had.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem162

Bericht 25 Jan 2014 09:22

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Zo werkte het hier bij mij in het ziekenhuis inderdaad. Mijn man bleef alle nachten bij me en deed alles. Wij zagen 's nachts niemand (en overdag ook heel weinig). Maar dat was ons eerste kindje. Met een tweede zou ik kiezen voor zo'n oplossing als wat jij nu hebt gedaan, ik zou het voor mijn eerste kindje ook fijn vinden als papa gewoon thuis is.
<<

Anoniem331

Bericht 25 Jan 2014 09:24

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Hé ED. Je bent terug!

Ik heb binnenkort een nieuwe cursus op mijn werk, waar ik wat stellingen moest beargumenteren. Een stelling was dat je als kind zijnde je ouders tot op bepaalde hoogte moet komen verzorgen in het verzorgingstehuis, zodat personeel minder last heeft van de werkdruk.

Beide keren is dat tóch belachelijk?
<<

Anoniem106

Bericht 25 Jan 2014 09:40

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Bij de eerste heb ik een ks gehad en I stond bij mij op de kamer. Mijn man kon niet blijven slapen, omdat ik op een tweepersoonskamer lag. Als er wat was kon ik de verpleging bellen.
Bij de tweede natuurlijk bevallen en een nacht op de kraamsuite doorgebracht. Mijn man mocht blijven slapen en heeft dat ook gedaan. Zelfs I had mogen blijven slapen, alleen hadden we dan een campingbed moeten meenemen. Maar daar wil I niet in slapen, dus hij heeft die nacht bij mijn ouders geslapen. Die zijn heel vertrouwd voor hem.
Wederom mocht ik de verpleging bellen als er wat was. Dit deed ik alleen bij de voedingen om het aanleggen te leren of om de kolf te vragen. Of als ik een andere medische vraag had.

Dus om de vader dan ook te verplichten alle taken op zich te nemen, dat vind ik dan niet kunnen. Je blijft niet voor niks nog een of meerdere nachten. Het is niet te vergelijken met een thuisbevalling.
<<

Anoniem75

Bericht 25 Jan 2014 14:37

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Hoe meer ik er over nadenk is het natuurlijk wel makkelijk voor het ziekenhuis. Maar toch omdat ik bij de Pop poli zit vind ik het toch eigenlijk wel super fijn dat er een vertrouwd iemand bij me is 's nachts. Ik ga het gewoon doen hoe ik hierboven heb beschreven. 1 nacht mijn man, 1 nacht mijn moeder en de derde nacht doe ik het alleen. S. gaat dan de eerste nacht bij m'n ouders slapen (wat hij dus al een paar keer heeft gedaan) en de andere 2 nachten is hij gewoon thuis bij mijn man.
<<

Anoniem32

Bericht 25 Jan 2014 15:45

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

lintje schreef:Dus om de vader dan ook te verplichten alle taken op zich te nemen, dat vind ik dan niet kunnen. Je blijft niet voor niks nog een of meerdere nachten. Het is niet te vergelijken met een thuisbevalling.


Wat werd dan verstaan onder alle taken?

Ik neem aan dat de verzorging omtrent de moeder gewoon door verpleging wordt gedaan. En de zorg omtrent de baby door de vader?

In dat geval vind ik dat zeker wel normaal. Het is niet zo dat de verpleging dan niet meer hoeft te komen, want indien er vragen zijn of hulp nodig is ga ik ervan uit dat je gewoon op de verpleging terug kan vallen.
Maar vader heeft niks aan zijn handen en als je thuis zou bevallen zou de zorg in de nacht ook door vader/moeder gedaan moeten worden.
<<

Anoniem106

Bericht 25 Jan 2014 16:04

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Ik zit nu echt heel stijf na te denken hoe het precies gegaan is. Straks eens aan mijn man vragen hoe hij het ervaren heeft. Maar zelf heb ik het idee dat de verpleging ons geen verplichtingen op heeft gelegd. Ook niet in de verzorging van de baby. Ze vroegen steeds: "wilt u het zelf doen of zal ik het doen?" als er iets moest gebeuren.

Maar dit is hoe ik het ervaren heb. Ik weet niet hoe de regels precies zijn en of mijn ervaring overeenkomt met de werkelijkheid.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers