Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Partner logeren in het ziekenhuis na ks

<<

Anoniem44

Bericht 25 Jan 2014 16:33

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Ik kan eigenlijk geen reden bedenken waarom je als vader niét je eigen kind en vrouw zou verzorgen, zo vlak na de bevalling. Ja, of je moet gehandicapt zijn en lichamelijk of geestelijk niet in staat om iets te doen, maar in alle andere gevallen lijkt het me juist de normaalste zaak van de wereld.

Natuurlijk zijn er dingen waarbij een kraamhulp/verzorging superhandig is, zoals vragen die je hebt, de borstvoeding etc. etc. maar ik neem aan dat de verpleging daarvoor ook gewoon beschikbaar is.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Jan 2014 16:40

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Ik neem aan dat als je niemand hebt om je andere kind(eren) op te vangen, ze wel een uitzondering maken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem32

Bericht 25 Jan 2014 17:04

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Hier in ons ziekenhuis is dat uiteraard wel Susan. Wanneer er niemand blijft slapen is de verpleging uiteraard de persoon die de zorg op zich neemt. Daarvoor zijn wij er ook.

Maar wanneer er wel een partner of familie lid blijft slapen, gaan we ervan uit dat deze dan ook de zorg voor het kind op zich kan nemen.
In die zin luier verschonen, voeding geven (fles) enz.
Zijn er vragen of ergens hulp bij nodig kan dat ook gewoon.

Maar ik vind het juist niet kunnen dat een partner blijft slapen, deze de hele nacht ligt te slapem, niet wakker wordt en niet de zorg op zich neemt en alles overlaat aan verpleging of moeder. Dan kan deze persoon in mijn ogen net zo goed thuis gaan slapen.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 25 Jan 2014 17:15

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Ik ga ook een geplande keizersnee krijgen. We hebben besloten dat mijn man 's nachts gewoon thuis slaapt bij Luuk. Ik vind dat voor mijn zoon belangrijk.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem272

Bericht 25 Jan 2014 18:31

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Mijn man wilde graag bij onze oudste, thuis zijn omdat het voor onze zoon allemaal ook best heftig was (spoedkeizersnede, mama en zusje met de ambulance naar een academisch ziekenhuis, daar nog een week gebleven...) Mijn moeder en zusje zijn allebei een nachtje in het ZH komen logeren om me te helpen. Ik vond het een fijn idee dat mijn zoon lekker thuis bij zijn papa was :) Razz, weet jij mensen die je i.p.v. je partner bij kunnen staan 's nachts?
<<

Anoniem75

Bericht 25 Jan 2014 20:17

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Filoria schreef:Mijn man wilde graag bij onze oudste, thuis zijn omdat het voor onze zoon allemaal ook best heftig was (spoedkeizersnede, mama en zusje met de ambulance naar een academisch ziekenhuis, daar nog een week gebleven...) Mijn moeder en zusje zijn allebei een nachtje in het ZH komen logeren om me te helpen. Ik vond het een fijn idee dat mijn zoon lekker thuis bij zijn papa was :) Razz, weet jij mensen die je i.p.v. je partner bij kunnen staan 's nachts?


Ja alleen m'n moeder. Maar 1 nacht is wel voldoende vind ik. Die laatste nacht hoop ik het alleen te kunnen doen.
<<

Anoniem272

Bericht 26 Jan 2014 07:58

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Dapper hoor. Zou je moeder ook beide nachten kunnen eventueel? Was je de vorige keer ook zo snel weer op de been? Maar dan zou ik het zo doen inderdaad, man lekker thuis bij de oudste en jij met je moeder in het ziekenhuis.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 26 Jan 2014 09:09

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Hier doet de verpleging de zorg voor je baby. Ze doen toch steeds de controles liever zelf. Voeden moet je wel zelf doen.
M:21072011
J :08012014
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 26 Jan 2014 11:03

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Filoria schreef:Dapper hoor. Zou je moeder ook beide nachten kunnen eventueel? Was je de vorige keer ook zo snel weer op de been? Maar dan zou ik het zo doen inderdaad, man lekker thuis bij de oudste en jij met je moeder in het ziekenhuis.


Maar hoezo dapper? Je ligt toch niet voor niets in het ziekenhuis. Er is toch verpleging.
Ik moest na de geboorte van Luuk ook een nacht blijven en had het 's nacht prima zelf kunnen doen maar de verpleging heeft me overal bij geholpen. Hoefde vaak er niet eens om te bellen.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem272

Bericht 26 Jan 2014 12:07

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Ik heb dat net zo ervaren Amber, maar wat ik van Razz begrijp is dat het beleid in hun ziekenhuis anders is en er minder verplegend personeel beschikbaar is. Dan vind ik het wel dapper als je de tweede nacht al alleen wilt doen. Ik zie het mezelf nog niet doen na een keizersnede, maar bij mij was het ook anders omdat I. op de neonatologie lag en ik veel zorgen over haar had.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jan 2014 12:16

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Het is het idee dat je partner zoveel mogelijk zelf op zich neemt, als dat niet mogelijk is dan doet de verpleging het vast wel, maar het lijkt me niet de bedoeling dat je zelf ervoor kiest om het die nacht alleen te doen en dat de verpleging het dan alsnog moet doen. Als er iets is zullen ze je niet laten stikken, maar ik denk dat ze er niet blij mee zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 26 Jan 2014 12:21

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Filoria schreef:Dapper hoor. Zou je moeder ook beide nachten kunnen eventueel? Was je de vorige keer ook zo snel weer op de been? Maar dan zou ik het zo doen inderdaad, man lekker thuis bij de oudste en jij met je moeder in het ziekenhuis.


Ik heb dus beide nachten alleen geslapen, niks dappers aan. Ik was al blij dat miin vriend met M. Thuis sliep. De vp heeft me overal mee geholpen, het was gewoon gezellig.
M:21072011
J :08012014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jan 2014 12:42

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Ik denk trouwens niet dat het een kwestie is van lekker makkelijk voor het ziekenhuis, maar dat er gewoon niet meer genoeg geld is om voldoende verplegend personeel in te zetten om iedereen volledig te verzorgen. Toen Ezra in het ziekenhuis lag zeiden ze ook dat ouders echt nodig waren, ook 's nachts. Tijden zijn wat dat betreft gewoon veranderd door alle bezuinigingen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem44

Bericht 26 Jan 2014 12:59

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Huh? Wat is er dapper aan alleen slapen in een ziekenhuis?
<<

Anoniem272

Bericht 26 Jan 2014 13:33

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Ik bedoel alleen te zeggen dat ik uit ervaring weet hoe je eraan toe kunt zijn twee dagen een keizersnede en dat ik dan goed verzorgd zou willen worden, ook 's nachts. In de meeste ziekenhuizen is daar verpleging voor, maar in het ziekenhuis van Razz vinden ze blijkbaar dat partners 's nachts veel moeten helpen. Als dat betekent dat er minder snel personeel naar je toekomt, vind ik het dapper van Razz dat ze de tweede nacht alleen wil doen.
<<

Anoniem32

Bericht 26 Jan 2014 13:50

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

-ED- schreef:Huh? Wat is er dapper aan alleen slapen in een ziekenhuis?


Niet het alleen slapen, maar alleen de zorg doen de 2e nacht naar een keizersnede. Dat is idd dapper want er komt nogal wat pijn bij kijken.
En dan heb ik de oververmoeidheid, en onzekerheid nog niet mee geteld.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 26 Jan 2014 13:52

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Stuiterbal schreef:
-ED- schreef:Huh? Wat is er dapper aan alleen slapen in een ziekenhuis?


Niet het alleen slapen, maar alleen de zorg doen de 2e nacht naar een keizersnede. Dat is idd dapper want er komt nogal wat pijn bij kijken.
En dan heb ik de oververmoeidheid, en onzekerheid nog niet mee geteld.


Ik vind het eigenlijk best vreemd dat er ziekenhuizen zijn waar de zorg volledig op jezelf ligt. Dan kun je net zo goed naar huis gaan.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem272

Bericht 26 Jan 2014 14:05

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Ik lees trouwens nu de openingspost pas goed en zie dat het om de derde nacht gaat. Maar ook dan ben je nog niet fit en ik ben het met de andere meiden eens dat het personeel gewoon zou moeten helpen! Mijn vraag zou zijn hoe de nacht gaat als er niemand blijft slapen, komt er dan wel een verpleegster als de baby huilt en jij je bed niet uit kan? Heb je dat al gevraagd Razz?
<<

Anoniem75

Bericht 26 Jan 2014 14:08

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Het gaat om de derde nacht die ik alleen wil gaan doen. De eerste en de tweede nacht heb ik wel logees. Ik was bij S. vrij snel weer op de been. Nouja op de been niet maar dat kwam door iets anders maar ik had vrij weinig last van de wond en ik kon de derde dag al goed zelf uit bed komen en een stukje lopen. En omdat dit oms tweede kindje is gok ik dat ik die derde nacht wel alleen aan kan of ik moet gigantisch doorlekken en een schoon bed nodig hebben maar dan verwacht ik eigenlijk wel dat er gewoon verpleging is om me te helpen. Maar misschien lukt het me toch niet om de een of andere reden en regel ik de derde nacht ook wel iemand. Maar dat zie ik die dag wel.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jan 2014 14:11

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Het lijkt mij wel dat ze dan helpen, maar ik denk wel dat zij van je verwachten dat je je uiterste best doet om iemand te regelen die blijft slapen. Lukt dat echt niet, dan is het overmacht en dan laten ze je heus niet stikken, maar het is niet de bedoeling dat je beslist om het alleen te proberen omdat je toch terug kunt vallen op de verpleging. De nachtverpleging is er voor dingen die de partners niet kunnen doen en voor pas bevallen vrouwen bij wie er gewoon niemand de mogelijkheid heeft om te overnachten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Ellebel

Noob

Berichten: 234

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:12

Bericht 26 Jan 2014 14:46

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Stuiterbal schreef:
-ED- schreef:Huh? Wat is er dapper aan alleen slapen in een ziekenhuis?


Niet het alleen slapen, maar alleen de zorg doen de 2e nacht naar een keizersnede. Dat is idd dapper want er komt nogal wat pijn bij kijken.
En dan heb ik de oververmoeidheid, en onzekerheid nog niet mee geteld.


Maar de zorg doe je toch niet alleen, daar is de verpleging voor. Ik lag in 'jouw' ziekenhuis na mijn keizersnede en mijn man is de eerste 2 nachten thuis gaan slapen. Lach me maar uit, maar onder andere om voor ons huiskonijn te zorgen maar ook omdat we het beide niet zagen zitten om met z'n drieën in dat kleine hok te slapen. Ik heb goede hulp gehad van je collega's en ben de nachten prima door gekomen. Moet er wel ook ff bijzeggen dat mijn herstel erg snel ging en ik 24 uur na de keizersnede de kleine al zelf deed verschonen etc, de tweede nacht is de verpleging dan ook alleen geweest om flesjes te komen brengen.

Overigens huilde zoon die eerste 2 nachten erg veel en heb ik nauwelijks geslapen, de 3e nacht is mijn man dan ook blijven slapen om de zorg op zich te nemen e toen sliep zoon tussen de voedingen netjes door.
17-05-2013
<<

Anoniem32

Bericht 26 Jan 2014 14:53

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

amber- schreef:
Stuiterbal schreef:
-ED- schreef:Huh? Wat is er dapper aan alleen slapen in een ziekenhuis?


Niet het alleen slapen, maar alleen de zorg doen de 2e nacht naar een keizersnede. Dat is idd dapper want er komt nogal wat pijn bij kijken.
En dan heb ik de oververmoeidheid, en onzekerheid nog niet mee geteld.


Ik vind het eigenlijk best vreemd dat er ziekenhuizen zijn waar de zorg volledig op jezelf ligt. Dan kun je net zo goed naar huis gaan.


Maar wat bedoelen je dan met zorg volledig op jezelf?
Gaat het om de kleine verzorgen of om de kraamvrouw?

Want de zorg om de kraamvrouw wordt echt niet van de partner verwacht dat kan ik me niet voorstellen.
Wbt de kleine wel, maar dat is toch ook normaal?
Verschonen, evt tempen en voeding geven. Als dat nog niet meer kan hoe moet dat thuis dan gaan als de verpleging er niet meer in de nacht is?
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 26 Jan 2014 15:32

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Ik bedoel ook de zorg van de kleine. Nee ik vind het niet normaal dat ik dat meteen zelf zou moeten doen. Ik lig in het ziekenhuis om te herstellen van een keizersnee. Dan verwacht ik dat ik niet meteen mijn bed uit moet de kleine uit zijn bedje moet halen en hem moet verschonen.
Maar gelukkig hoeft dat in mijn ziekenhuis niet. Toen ik er met Luuk 1 nacht lag werd echt alles voor me gedaan.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Jan 2014 15:35

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

Toen Ezra in het ziekenhuis lag deden we de gewone dagelijkse verzorging gewoon zelf, de medische zorg en het verschonen van het bed werd wel door de verpleging gedaan. Zoiets stel ik me hier ook bij voor, dus de dingen die je doet als je vrouw gewoon ziek thuis is doet de partner (en dat zijn natuurlijk weer andere dingen dan bij een kind) maar de partner hoeft natuurlijk geen hechtingen te controleren of een katheter in te brengen of zoiets, en ook geen ziekenhuisbed te verschonen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem32

Bericht 26 Jan 2014 16:59

Re: Partner logeren in het ziekenhuis na ks

amber- schreef:Ik bedoel ook de zorg van de kleine. Nee ik vind het niet normaal dat ik dat meteen zelf zou moeten doen. Ik lig in het ziekenhuis om te herstellen van een keizersnee. Dan verwacht ik dat ik niet meteen mijn bed uit moet de kleine uit zijn bedje moet halen en hem moet verschonen.
Maar gelukkig hoeft dat in mijn ziekenhuis niet. Toen ik er met Luuk 1 nacht lag werd eu cht alles voor me gedaan.


Ja maar daarvoor is de partner dan toch aanwezig om de.kraamvrouw te ontlasten.
Ik verwacht echt niet van een kraamvrouw met keizersnede dat ze het zich maar moeten uitzoeken.
En er wordt ook begeleiding gegeven bij de.kleine.
En als partner niet kan komen logeren wordt die zorgt toch gewoon door de verpleegkundige gedaan?!?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron