Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oudercommissie kdv

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 24 Jan 2014 13:39

Oudercommissie kdv

Wie zit er hier in de oudercommissie van het kdv? Wat houdt het precies in en vind je het leuk?

De leidster vroeg vandaag of ik er in wilde, maar ik heb dus geen idee wat het is.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jan 2014 14:31

Re: Oudercommissie kdv

Een oudercommissie is de schakel tussen de organisatie en de ouders. Ze spreken namens de ouders met de organisatie en zorgen ervoor dat informatie bij ouders terecht komt. Ze behartigen de belangen van de ouders en zien toe op de kwaliteit. Ze hebben ook een formele positie als het gaat om adviezen rondom bijvoorbeeld prijsverhogingen. De belangenvereniging heet Boink en op hun site staat alles uitgelegd:
http://www.boink.info/boink-voor-ouderc ... rcommissie

Ik zat bij ons vorige KDV in de commissie; wij kwamen ongeveer eens per 2 maanden samen en bespraken dan de lopende zaken. Het is natuurlijk een tijdinvestering; het voordeel is dat je goed op de hoogte bent van alles wat er speelt. Zo wist ik eerder dat er een faillissement aan zat te komen.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 24 Jan 2014 19:32

Re: Oudercommissie kdv

Ik ben ook gevraagd deel te nemen aan de oudercommissie. Over twee weken is de eerste vergadering dus ben benieuwd. De moeder die ik erover sprak zei dat het weinig werk was, 4x per jaar vergadering en iets organiseren op de dag van de leidster.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Anoniem13

Bericht 24 Jan 2014 19:49

Re: Oudercommissie kdv

Ik ben ook gevraagd om deel te nemen aan de oudercommissie. Dinsdag as staat de eerste vergadering gepland. Volgens mij komen ze 4 keer per jaar bijeen.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 24 Jan 2014 21:14

Re: Oudercommissie kdv

Ik zit nu een jaar in de oc van de opvang van D. Wij organiseren als oc het paasfeest van de opvang, halen cadeautjes met de dag vd leidsters. En we hebben 4-6 x per jaar een vergadering. Meestal worden zaken zoals communicatie, kwaliteit vve en eventuele klachten besproken.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem133

Bericht 24 Jan 2014 21:24

Re: Oudercommissie kdv

Ik zit nu zo'n 2,5 jaar in de ouderraad van het kdv van mijn kinderen. Wij komen meestal eens in de twee maanden samen. Wat we iedere vergadering bespreken zijn het activiteitenplan en signalering van ons of van andere ouders. Er is ook altijd een pedagogisch medewerker bij van het kdv. Soms worden we gevraagd om te helpen bij een activiteit, maar het lastige is dat ik op mijn werkdagen moet werken (logisch ja) en op mijn vrije dagen kan ik wel helpen, maar mag ik mijn kinderen niet meenemen, en ik ga geen oppas zoeken om te helpen op het kdv :wink:. Wel zorgen we voor een attentie voor de dag van de leidster, sturen we namens de ouders een kaartje naar bijv een pedagogisch medewerkster die ziek is en denken we mee over de invulling van activiteiten. Ik vind het in ieder geval erg leuk om te doen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers