Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Galstenen/galblaas operatie

<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 22 Mei 2014 21:39

Re: Galstenen/galblaas operatie

Hoe was het gesprek bij de chirurg Zonneschijn?

Hoe gaat het met de andere meiden in het topic?

Ik heb gisteren mijn brief gehad en ik word hoogstwaarschijnlijk 04 juni geopereerd. Het voelt heel raar om nu weer een datum te hebben. Deze keer een brief, dus het is wel definitiever dan een telefoongesprek. Wel staat er uiteraard in dat er wat tussen kan komen. Dus ik ben me maar weer aan het voorbereiden met spulletjes uitzoeken, mensen op de hoogte brengen e.d.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 22 Mei 2014 22:14

Re: Galstenen/galblaas operatie

Spannend zeg dat de datum vast staat. Niet te druk maken al he!

Ja hoe gaat het zonneschijn?
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 22 Mei 2014 23:18

Re: Galstenen/galblaas operatie

Ik ben gebeld dat het verzet moest worden dus nu kan ik 11 juni pas op gesprek komen.

Spannend Girli! Wel snel al een nieuwe datum gekregen dus.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 22 Mei 2014 23:24

Re: Galstenen/galblaas operatie

Waarom dan? Of weet je dat niet?
11juni duurt nog een tijd..
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 23 Mei 2014 23:20

Re: Galstenen/galblaas operatie

Een maand ongeveer sinds de vorige datum, maar het voelt vele malen langer. Ik vind het allemaal zeer stressvol en juist daarvan krijg ik aanvallen. Niet handig haha. Gelukkig hou ik me praktisch bezig, dat helpt veel.

Balen dat de afspraak is verzet! Heb je veel pijn?
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 23 Mei 2014 23:47

Re: Galstenen/galblaas operatie

Ff doorbijten nog! Hou jezelf bezig maar doe je zo te lezen al en laat het op je afkomen
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 24 Mei 2014 00:14

Re: Galstenen/galblaas operatie

Oh wat balen Girli dat je er last van krijgt ook als je stress hebt. Ik ben totaal niet van de ziekenhuizen dus ben al zenuwachtig voor dat gesprek, bah.

Ik heb nu de huisarts heeft aangegeven op te letten met chocola, koolsoorten en vet eten minder last ervan gelukkig. Het is nog wel uit te houden tot die tijd.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 24 Mei 2014 00:26

Re: Galstenen/galblaas operatie

Gelukkig kun je het wat uithouden nog en minder last door je eten aan te passen.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 26 Mei 2014 15:20

Re: Galstenen/galblaas operatie

Dat herken ik wel Zonneschijn. Wat ik zelf wel fijn vond was dat er redelijk wat tijd overheen gaat waardoor je ook wel tijd hebt om aan het idee te wennen en in het ziekenhuis rond te lopen. Je kan alvast nadenken over wat je wil vragen, mocht je vragen hebben. Ik vond wel dat de gesprekken snel voorbij waren. De vragen kwamen altijd achteraf pas.

@ Expresso hopelijk ben jij ook snel van je pijn af!
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 26 Mei 2014 16:04

Re: Galstenen/galblaas operatie

Ah dankjewel lief dat je dat even zegt!
Jij sterkte!
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 09 Jun 2014 12:11

Re: Galstenen/galblaas operatie

Girli, ben je nog geopereerd en hoe is het gegaan?

Ik moest woensdag ochtend naar de chirurg, ben benieuwd.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 09 Jun 2014 23:01

Re: Galstenen/galblaas operatie

Ja inderdaad, hoe gaat het nu ermee ben ik ook wel benieuwd naar!

Spannend zonneschijn! Komt goed :)
<<

Anoniem193

Bericht 10 Jun 2014 10:35

Re: Galstenen/galblaas operatie

Succes Zonneschijn!

Ik ben weer helemaal beter. Ben al op vakantie geweest, ik werk weer, doe alles weer.
Met eten en drinken pas ik wel op. Heb vorige week(op vakantie) nog een uur een aanval gehad door de tzaziki van de griek of van de wijn die ik daarbij dronk.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 10 Jun 2014 14:41

Re: Galstenen/galblaas operatie

Dankje meiden!

Oh wat rot Alibi dat je alsnog een aanval hebt gehad. Ik let nu heel erg op mijn eten en heb al weken geen aanval meer gehad. Even afwachten wat de chirurg morgen gaat zeggen.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 10 Jun 2014 16:22

Re: Galstenen/galblaas operatie

Ik ben vorige week woensdag geopereerd en ik mocht die donderdag weer naar huis. Ik zal vanavond mijn verhaal nog wat uitgebreider vertellen. Daar zijn tablets niet echt geschikt voor.
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 10 Jun 2014 17:43

Re: Galstenen/galblaas operatie

Alibi: lekkere vakantie gehad?! Op aanval na dan..
Goed dat het verder beter met je gaat.

Wat fijn Girli dat je zo snel weer naar huis mocht!
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 10 Jun 2014 23:42

Re: Galstenen/galblaas operatie

Succes met je gesprek morgen Zonneschijn! Komt helemaal goed.

@ Alibi vervelend dat je weer een aanval hebt gehad! Weet je ook hoe dat dan kan?

Ik zag verschrikkelijk op tegen de operatie en hier is het normaal dat je de dag voor de operatie al wordt opgenomen. Mijn vriend was er en ik heb alleen maar gezegd dat ik naar huis wilde. De volgende dag werd ik meegenomen, eerst naar de holding waar ze een infuus prikken en daarna naar de operatiekamer. Het viel me allemaal reuze mee. Er was niets te zien qua instrumenten e.d. Daar was ik wel bang voor. Iedereen was superaardig en ondanks dat ik mega zenuwachtig was en het ook verschrikkelijk eng vond, vond ik het prima te doen. Toen ik later wakker werd op de uitslaapkamer had ik meer last van mijn schouders door het gas dat ze gebruiken tijdens de operatie dan van mijn wondjes. Ik heb 4 kleine wondjes van de kijkoperatie. Ze hebben gelukkig geen grote wond hoeven maken. Qua pijn vond ik het meer voelen als flinke spierpijn in mijn buik.

Het enige wat me echt tegen is gevallen is de narcose. Toen ik weer op mijn kamer was, was ik ontettend misselijk en draaierig. Diezelfde avond kon ik al redelijk zelfstandig rondlopen en bijv. naar het toilet als ze me maar losmaakten van het infuus. Die donderdag thuis merkte ik toch wel meer van de pijn en mijn beperkingen. Ik kon niet goed zelf opstaan en verzitten. Ik moest ook in de stoel zitten, omdat ik niet zelfstandig uit de bank kon opstaan. In/uit bed was ook een ramp. Inmiddels kan ik wel alles zelf. Al ga ik nog steeds wel liever in de stoel zitten, omdat ik dan de leuningen heb om op te steunen als ik wil staan/zitten.

Ik mag niets tillen wat zwaarder is dan 5 kilo (zes weken) en ik merk dat ik me daar echt wel aan moet houden. Een pak sap voelt voor mij 3x zo zwaar als normaal. Daarnaast heb ik moeite met echt bukken als ik iets op de grond heb laten vallen en als ik moet strekken als ik ergens niet bij kan.

Mocht iemand nog vragen hebben, stel ze gerust!
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 11 Jun 2014 00:16

Re: Galstenen/galblaas operatie

Wat fijn dat het je achteraf wel is meegevallen! Hopen dat je snel de oude bent en weer goed uit de voeten kunt.
Is dat bij iedereen eigenlijk dat je 6 weken niet meer dan 5 kilo mag tillen? Vraag me af (als ik geopereerd word) hoe ik dat met mijn zoontje moet doen, kan hem dan niet eens s`middags voor zijn slaapje in en uit bed tillen als er niemand thuis is.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 11 Jun 2014 09:33

Re: Galstenen/galblaas operatie

Hè wat een verhaal :s zie het voor mij ook (stik al zo erg vd zenuwen voor morgen).
Doe rustig aan en luister naar je lichaam, snel opknappen, beterschap!!
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 11 Jun 2014 09:38

Re: Galstenen/galblaas operatie

Even van google.
Herstel
Afhankelijk van de operatiemethode, de grootte van de ingreep en uw persoonlijke factoren kunt u na ontslag nog enige tijd hinder ondervinden van het operatiegebied en de wondjes.

Dit is doorgaans bepalend voor het hervatten van uw dagelijkse activiteiten. Meestal krijgt u van de chirurg het advies dat u op de tweede of derde dag na de operatie weer vrijwel alle normale dagelijkse bezigheden kunt oppakken, en na één à twee weken weer naar uw werk kunt.

Zwaar tillen en dergelijke moet u in de eerste weken vermijden. Zwaar lichamelijk werk kunt u pas na zes weken hervatten. Bij laparoscopische operaties (kijkbuisoperaties) verloopt het herstel meestal sneller en is de pijn vaak minder dan bij een conventionele galblaasoperatie.
<<

Mikki

Noob

Berichten: 91

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:40

Bericht 11 Jun 2014 11:44

Re: Galstenen/galblaas operatie

Ik kon de eerste week mijn baby ook niet tillen, daarna wel. Bij mij was het advies zes weken niet zwaarder dan tien kilo tillen. Maar misschien is jouw kindje ook wel zwaarder dan dat? Heb je geen bedje waar de zijkant vanaf kan zodat hij er zelf uit kan? Of een camping bedje met een opening aan de achterkant?

Girli, wat fijn dat het meegevallen is! Rustig aan, en succes met je herstel.
3 mooie meiden!
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 11 Jun 2014 11:48

Re: Galstenen/galblaas operatie

Ben vanmorgen bij de chirurg geweest en moet geopereerd worden. Dit kan met 3 weken al maar in overleg laat ik het in augustus plannen, dan is mijn kleine mannetje voor 3 weken bij papa i.v.m. vakantie en kan ik die weken mooi rustig aan doen en hoef ik er niks voor te regelen.
Vind het best spannend allemaal. Moet eind juli naar de anesthesist.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 11 Jun 2014 13:32

Re: Galstenen/galblaas operatie

De 5 kilo is wat ze bij mij hebben gezegd. Ik weet niet hoe dat in andere ziekenhuizen gaat. Wel heb ik natuurlijk makkelijk praten, want ik heb geen kinderen.

Hoe vond je het gesprek gaan? Fijn dat je het zo kunt regelen dat je wordt geopereerd als je zoontje er niet is. Dan kun je misschien ook wat sneller herstellen, omdat je je geen zorgen hoeft te maken om zijn verzorging als je net uit het ziekenhuis bent. Logisch dat je het spannend vindt, een operatie is niet niks. Geef gewoon steeds aan dat je het erg spannend vind en daar houden ze rekening mee. Bij mij beschreven ze veel van wat ze deden, omdat ik heb aangegeven dat prettig te vinden. Ook als ik 20 vragen had hebben ze overal antwoord op gegeven en niet gedacht van oh hemel, nog meer vragen.

Iedereen bedankt voor de lieve reacties!

Voor de mensen die de operatie al gehad hebben, hebben jullie ook je galsteen/stenen mee naar huis gekregen?
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 11 Jun 2014 13:43

Re: Galstenen/galblaas operatie

Goed om te horen Girli!
Ik had inderdaad ook met opstaan en tillen, dat ik te snel wilde en dacht het gaat wel. (Wat dus helaas nog niet ging)

Ik heb inderdaad de stenen ook mee naar huis gekregen, foto van gemaakt en daarna weggegooid haha.

Ik vond het ook echt heel spannend en zag tegen de operatie op maar gelukkig hebben ze me daar echt goed mee geholpen.

Wat fijn dat je geopereerd kan worden als je zoontje bij zijn vader is zonneschijn, denk dat het zeker voor je herstel ook wat prettiger is!
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 11 Jun 2014 13:58

Re: Galstenen/galblaas operatie

Ja zeker fijn dat het op die manier geregeld kan worden!

Gesprek ging wel, vond de chirurg echt een botte man en ongeïnteresseerd. Je hebt pijn? Oké en waar zit de pijn? Ja dan zijn het zeker galstenen en gaan we opereren. En klaar was hij.
Wel veel informatie folders meegekregen, dat is wel fijn om het even rustig door te kunnen lezen ook voor de afspraak met de anesthesist.

Moesten jullie ook allemaal een nachtje blijven?
Trots op mijn stoere ventje!
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers