Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mirena Spiraal

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 02 Jul 2019 12:27

Re: Mirena Spiraal

Ja, denk het ook Harri.. ik loop er al maanden tegenaan te hikken. Had steeds geen zin om 160 euro uit te geven (plus eigen risico) dus stelde het steeds uit maar nu is ie sowieso niet betrouwbaar meer.

Sam, het eerste half jaar vond ik 'm vreselijk maar daarna 5,5 jaar geen problemen gehad en nooit meer ongesteld geweest. Heel fijn!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 02 Jul 2019 12:55

Re: Mirena Spiraal

Ja maar als je bedenkt dat je dus 160 euro betaald voor 5 jaar chiller leven dan is dat een kleine investering :)
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 02 Jul 2019 12:59

Re: Mirena Spiraal

Ja weet ik haha.. Ben het volledig met je eens hoor, ben af en toe een beetje vreemd qua logisch denken ;) En gaf 't liever uit aan nieuwe motorspullen haha. Nu weet ik zeker dat ik vóór m'n 38e geen kinderen krijg, anders is 't zonde van de investering :')
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Jul 2019 19:08

Re: Mirena Spiraal

Bij mij gaat het nu 3/4 jaar later ook nog steeds iets beter. Ben nu iets vaker dan elke maand ongesteld, gaat de goede kant op. En een stuk minder labiel/hormonaal. Hopelijk blijft het zo of verbetert het nog verder. Wel tevreden tot nog toe, zo makkelijk!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 02 Jul 2019 20:14

Re: Mirena Spiraal

Ik heb nu ruim een half jaar een nieuwe, maar ik reageer op deze toch echt wel anders dan m'n vorige. Toen in het begin (eerste 4 maanden of zo) veel tussendoor bloeden, maar daarna jaren niet en met deze heb ik tot nu toe wel echt weer menstruaties, hoewel gelukkig nog altijd veel minder dan voor m'n spiraaltjes. Maar waar ik met de vorige echt geen tampon of maandverband nodig heb, heb ik dat met deze wel soms nodig.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 03 Jul 2019 09:21

Re: Mirena Spiraal

Zora, ik lees dat je tijdens de mirena last van je stemmingen hebt/had. Zijn er meer meiden die hier last van hebben ondervonden?
Mijn arts verzekerde me dat hormonen alleen in de baarmoeder zouden blijven, en dus neerslachtigheid/eetbuien etc niet door de spiraal zouden komen. Nu ben ik sowieso al gevoelig voor wisselingen in mn stemming, maar gaat t de laatste weken veel minder goed dan ik zou willen. Ik vond t al raar, wijdde t een beetje aan werk/veel kinderen/met mezelf bezig zijn, maar zou t dan toch door de mirena kunnen komen?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Jul 2019 11:52

Re: Mirena Spiraal

Ja ik had zeker last van de hormonen. Ben wel benieuwd hoe het zou kunnen dat hormonen alleen in je baarmoeder blijven. Ze worden opgenomen door je bloed neem ik aan. Heeft de arts dat uitgelegd? Een koperspiraal zou dan wel een optie kunnen zijn geloof ik.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 03 Jul 2019 13:22

Re: Mirena Spiraal

Ik merk echt heel veel verschil nu de hormonen uitgewerkt zijn maar in negatieve zin. Hormonen onderdrukken mijn ernstige PMS. Heb laatst 2 weken non stop gehuild, en op de dag van menstruatie liep ik onbewust ineens te fluiten. Geloof het dus totaal niet dat die hormonen geen invloed hebben.
<<

Anoniem276

Bericht 13 Jul 2019 06:23

Re: Mirena Spiraal

De eerste twee keer dat ik een spiraal had werd ik helemaal niet meer ongesteld. Toen dacht ik na de geboorte van de jongste, hup weer zo een ding erin. Toen heb ik maanden, 10 ongeveer elke dag bloed verlies gehad, en hem er op aanraden van de huisarts uit gehaald. Wel balen want het beviel eerst zo goed. Misschien dat ik het nu wel weer een keer ga proberen
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 13 Jul 2019 07:05

Re: Mirena Spiraal

Ik heb begin dit jaar ook weer een Nu eens laten plaatsen na de zwangerschap.
Vorige keren was ik meteen niet meer ongesteld. Nu was ik het opeens twee weken achter elkaar. Baalde er ontzettend van. Gelukkig is de ongesteldheid na vier maanden nu helemaal verdwenen. Ik ben er nu dus weer blij mee :)
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 17 Jul 2019 07:45

Re: Mirena Spiraal

Balen Aagje!

Ik zou ‘m gister laten zetten bij de huisarts maar na 10 minuten prutsen en veel pijn en bloedingen heeft ze me toch maar doorgestuurd naar de gyn nu. Baarmoeder ligt blijkbaar gekanteld dus ze moest heel hard trekken om erbij te kunnen waardoor ik bijna begon te hyperventileren. Oude is er nu wel uit!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 25 Jul 2019 12:12

Re: Mirena Spiraal

Ik heb een afspraak gemaakt. Ik ga voor de mirena, omdat mijn grootste reden voor het nemen van een spiraal hevig menstrueren is. Zit er wel een beetje mee dat ik gevoelig ben voor hormonen en er hoofdpijn van krijgen. Maar dat zien we wel. Weet je pas als je het probeert he.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jul 2019 20:25

Re: Mirena Spiraal

Succes Sam. Ik heb door de spiraal heen inderdaad bijna geen menstruatie meer en dat hoor je vaker. Ik hoop voor je dat het doet wat je hoopt dat het doet.
Let's discover the world together.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 06 Aug 2019 11:41

Re: Mirena Spiraal

Nou, hij is net weer geplaatst bij me in het ziekenhuis. Roesje kon helaas niet (was misgecommuniceerd) en aangezien ik niet wéér wilde wachten toch maar gewoon gedaan. Wel verdoving van baarmoedermond gekregen maar eerlijk gezegd maakte dat niets uit en heb ik weer heel hard gehuild en lag ik enorm te trillen. Gyn wilde stoppen omdat ze het niet meer verantwoord vond maar heb mezelf gelukkig genoeg kunnen kalmeren en nu is het toch gelukt.

Wel enorme bloedingen nu. Zit er nu nu 1,5u in en moet nu alweer maandverband verwisselen, hopelijk is dat snel weer wat rustiger. Pijn begint nu ook te komen, rotgevoel.

Nu hopen dat m'n PMS klachten gaan afnemen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Aug 2019 14:27

Re: Mirena Spiraal

Jeetje wat klinkt dat vervelend. Sterkte met het herstel, hopelijk bloed je gauw niet meer en nemen je klachten ook af.
Let's discover the world together.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 06 Aug 2019 15:37

Re: Mirena Spiraal

Ja, moet wel eerlijk toegeven dat ik vannacht wakker werd van de pijn in m'n lichaam (ga ik vrijdag voor naar de dokter) dus dat m'n mentale pijngrens ook echt wel bereikt is en ik dit er even slecht bij trok. Gelukkig wel hele lieve gyn die constant 'och meisje' zei en me hielp met adem halen enzo.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 06 Aug 2019 20:17

Re: Mirena Spiraal

Wat heftig Feline, hopelijk gaat het vanaf nu beter, zowel qua pijn als qua bloeden. Sterkte!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 26 Aug 2019 19:10

Re: Mirena Spiraal

Ik heb sinds 2 weken een spiraal. Zetten was niet meer dan vervelend, gelukkig.
Alleen nu ben ik al 1.5 week 'ongesteld'. Zo irritant...
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 23 Sep 2019 08:35

Re: Mirena Spiraal

Ik heb mijn 2e menstruatie inmiddels ook gehad met de spiraal, maar ik heb echt NIKS aan pms gemerkt. En dat was wel zo ontzettend fijn! Dus ik hoop dat het menstrueren ook af gaat nemen, want het is al veel minder heftig dan de 1e met spiraal.

Feline, wat heftig dat het plaatsen zo lastig is :( Hoop dat het wel weer fijn gaat helpen, anders is al die ellende ook zo "zinloos" geweest.

Sam, getver! Je hebt 'm wel in je menstruatie laten zetten? Ik was na het plaatsen wel iets sneller dan normaal weer ongesteld, maar nu zat er gewoon weer 26 dagen tussen. Hopelijk houdt het bloeden snel op!
22112014 / 10042019
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 23 Sep 2019 08:43

Re: Mirena Spiraal

Wat fijn Oreo! Hier gaat het goed. Volgens mij duurt m´n PMS een stuk korter al, heb in ieder geval minder woede uitbarstingen. Hopelijk blijft het bij jou ook een stijgende lijn :)
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 26 Sep 2019 12:46

Re: Mirena Spiraal

Vraag aan de dames die het spiraal al even hebben zitten. Ik heb die van mij nu 3,5 jaar. En ik merk dat ik ineens weer wat kwaaltjes krijg die ik heel lang niet heb gehad. (ivm pcos was ik al heel onregelmatig ongesteld, en nu met spiraal is dat zo gebleven).
Ik heb nu ineens heel veel puisten op mijn kin, heb ik normaal echt nooit. Ook had ik een week lang pijnlijke borsten en nu vanmorgen zette de menstruatie door. Pijnlijke borsten zijn nu weg alleen de puisten blijven zich vermenigvuldigen :12:

Zou dit kunnen omdat het spiraal bijna op zijn einde is? En kan het ook zo zijn dat hij nu gewoon al uitgewerkt is? Er staat 4 jaar voor toch?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 26 Sep 2019 12:52

Re: Mirena Spiraal

Er staat 5 jaar voor toch?

Ik ben nog niet heel blij. Als 6 weken bloedverlies :thumbdown: maar het lijkt nu af te nemen. Ik hoop het zoo erg.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 26 Sep 2019 13:16

Re: Mirena Spiraal

Oh 5 jaar?! Dan zou het daar niet aan kunnen liggen denk ik..

Ik heb wel 6 maanden af en aan bloedverlies gehad. Continu oud bloed. Werd er ook heel ongelukkig van, maar gelukkig is het bij mij toen veel beter geworden. Heel weinig echt ongesteld. Behalve dus nu :thumbdown:
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Sep 2019 14:39

Re: Mirena Spiraal

Na een aantal jaar neemt de hoeveelheid hormonen die het afgeeft minder. Ik heb die van mij nu ruim 4 jaar en ik merk echt wel dat ik meer 'andere' hormonen in mijn lichaam heb zitten. Ik ben sinds 2 maanden weer een beetje ongesteld ( is weg geweest).
Afgelopen keer behoorlijke PMS gehad voor 1 dag. Allemaal dingen die ik jaren niet gehad heb. Het is voor nu even zo en we gaan nog bekijken wat ik ga doen. Een nieuwe zetten of even aan de pil. Ik vind het namelijk zonde geld om er over een half jaar een nieuwe in te zetten en die dan een half jaar later weer te laten verwijderen vanwege een kinderwens.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 26 Sep 2019 19:20

Re: Mirena Spiraal

Elisabeth schreef:Oh 5 jaar?! Dan zou het daar niet aan kunnen liggen denk ik..

Ik heb wel 6 maanden af en aan bloedverlies gehad. Continu oud bloed. Werd er ook heel ongelukkig van, maar gelukkig is het bij mij toen veel beter geworden. Heel weinig echt ongesteld. Behalve dus nu :thumbdown:

Minimaal 5 jaar zelfs. voor veel mensen waarschijnlijk tot 7 jaar maar 5 jaar is de veilige grens.

Ik merkte na 4 jaar dat de kwaaltjes langzaam terug kwamen. De klachten waren wel minder dan na het verwijderen(na bijna 5jaar) dus de hormonen deden nog wel iets. De bescherming van de mirena zit hem niet alleen in de hormonen, ook het ding zelf helpt een zwangerschap voorkomen dus wat bescherming betreft kan het geen kwaad.
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers