Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afspraak huisarts gemist

<<

Anoniem50

Bericht 23 Jan 2014 14:26

Afspraak huisarts gemist

Verdomme!

Vanochtend zat ik om 09.45u aan de koffie met een broodje, om 10.00u stond ik onder de douche, om 10.15u in de make-up, om 10.30u heb ik opgeschreven wat ik zeker aan de huisarts wilde vragen, om 10.40u had ik mijn statiegeld in de boodschappentas gedaan en om 10.45u zat ik in de auto. Normaal zou ik lopend gaan, loopafstand 5 minuten, maar nu dacht ik dat het handiger was om met de auto te gaan, omdat ik daarna door moest naar een supermarkt in een andere plaats. En vraag me niet hoe ik het heb gehad, maar ik zat dus om 11.01u op een stoel. Te laat. Want hij loopt altijd uit, maar hij blijkt me net voor 11.01u te hebben opgeroepen (Volgens assistent loopt hij inderdaad altijd uit, maar heeft hij het nu drukt waardoor hij op tijd loopt). Hij wilde me ook niet meer ontvangen, wat in principe logisch is... maar net nu ik alles op een rijtje had van waar ik het over wil hebben... Loop ik een afspraak mis...

De assistent zei dat ik volgende week woensdag weer langs mocht komen, maar shit zolang kan ik helemaal niet wachten. De enige andere optie was dat hij mij vanmiddag zou bellen en dat heb ik dan maar aangenomen. Ik baal zo verschrikkelijk en heel erg kinderachtig, heb er aardig wat tranen om gelaten.

Jullie kunnen er niets mee, maar het moest me van het hart.
<<

Anoniem60

Bericht 23 Jan 2014 14:27

Re: Afspraak huisarts gemist

En je had die afspraak om 11.00?
Dat vind ik dan wel een beetje flauw.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 23 Jan 2014 14:31

Re: Afspraak huisarts gemist

Vind ik ook wel flauw eigenlijk. Bij ons doen ze gelukkig niet zo moeilijk. Je wordt meestal na een paar minuten nog een keer geroepen of een andere patiënt gaat dan voor. Ik kan mij voorstellen dat je hiervan baalt zeg!
<<

expressob

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2005

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 23 Jan 2014 14:31

Re: Afspraak huisarts gemist

Nou inderdaad zeg! denk als het hier gebeurd dat je dan gewoon moet wachten totdat je weer aan de beurt bent en niet pas volgende week woensdag! belachelijk!

Bij de tandarts was ik ook eens telaat, toen moest ik wachten tot degene na mij (die al geholpen werd) klaar was.
Kreeg wel een standje van mijn tandarts haha ben al 2x telaat gekomen. De 2e keer zei hij dat het nog net kon.
<<

Anoniem50

Bericht 23 Jan 2014 14:31

Re: Afspraak huisarts gemist

Ja, ik had de afspraak om 11.00u. Ik was echt 1 minuut te laat. Maar ja, hij had me opgeroepen en ik was er niet, dus weg afspraak.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 23 Jan 2014 14:35

Re: Afspraak huisarts gemist

Ik vind dit wel heel overdreven van de huisarts!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem50

Bericht 23 Jan 2014 14:38

Re: Afspraak huisarts gemist

Ik was er wel om 11.01u, zag ik op mijn telefoon, maar ik heb me pas bij de assistent gemeld om 11.09u, omdat ik het vreemd vond dat de huisarts zijn kamer nog niet uit was geweest. Meestal loopt hij dusdanig uit dat hij nog 1 á 2 personen oproept voor ik aan de beurt ben, nu zag ik hem helemaal niet. Een consult (of hoe je het ook noemt) duurt maar 10 minuten en als hij om 11.10u ook nog een cliënt had, dan paste ik er niet meer tussen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Jan 2014 14:43

Re: Afspraak huisarts gemist

Wat raar zeg van je huisarts. Die ene minuut. En vooral als die normaal altijd uitloopt.
Afbeelding
<<

ChiQ

Bericht 23 Jan 2014 14:44

Re: Afspraak huisarts gemist

Marley, ik kan 't moeilijk geloven. Als jij om 11:00 je afspraak had en om 11:01 roept de huisarts om, en jij bent er niet, neemt hij dan denk je de persoon na jou het kamertje in? En zo ja, als jij er dan 11:01 al bent kan jij toch op de plek van degene na jou? Of ging de huisarts pauze houden of weg?
<<

ChiQ

Bericht 23 Jan 2014 14:45

Re: Afspraak huisarts gemist

Marley schreef:Ik was er wel om 11.01u, zag ik op mijn telefoon, maar ik heb me pas bij de assistent gemeld om 11.09u, omdat ik het vreemd vond dat de huisarts zijn kamer nog niet uit was geweest. Meestal loopt hij dusdanig uit dat hij nog 1 á 2 personen oproept voor ik aan de beurt ben, nu zag ik hem helemaal niet. Een consult (of hoe je het ook noemt) duurt maar 10 minuten en als hij om 11.10u ook nog een cliënt had, dan paste ik er niet meer tussen.


O, dit had ik nog niet gelezen, sorry.
<<

Anoniem33

Bericht 23 Jan 2014 14:50

Re: Afspraak huisarts gemist

Ben ik dan de enige die het wel snapt van de arts?

Als alle mensen altijd maar denken voor een ander zou het een zooitje ongeregeld worden! 11 uur is 11 uur en niet 1 over 11.

Ik moet iedere 2weken naar de huisarts, ook mijn huisarts loopt altijd uit maar ik zorg wel dat ik een paar minuten voor de tijd dat ik een afspraak heb er ben. Gister heb ik zelfs 55 minuten moeten wachten, ivm een spoedgeval tussendoor.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 23 Jan 2014 14:54

Re: Afspraak huisarts gemist

Pien: maar als je zo redeneert had hij haar niet voor 11 uur mogen oproepen... Marley zat er om 1 minuut over 11 uur. Als die huisarts haar precies om 11 uur zou hebben opgeroepen dan had ze dit wel gehoord voordat ze ging zitten lijkt me. Ik bedoel dus op het moment dat ze de wachtkamer inliep.
<<

Anoniem33

Bericht 23 Jan 2014 14:55

Re: Afspraak huisarts gemist

nou ja, dat hoeft natuurlijk niet. een huisarts komt eruit gelopen, roept iemand op en gaat weer terug. kwestie van 15seconde....
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 23 Jan 2014 14:58

Re: Afspraak huisarts gemist

Ja dat bedacht ik mij net ook. Ze kunnen elkaar precies zijn misgelopen. Vergeet mijn post dan maar haha!
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 23 Jan 2014 15:04

Re: Afspraak huisarts gemist

Ik vind dit echt ontzettend flauw, haha kom op het gaat over een minuutje! Ik snap het dus ook echt niet van die huisarts.
<<

Anoniem130

Bericht 23 Jan 2014 15:27

Re: Afspraak huisarts gemist

Sugarfall schreef:Ik vind dit echt ontzettend flauw, haha kom op het gaat over een minuutje! Ik snap het dus ook echt niet van die huisarts.

Maar op het moment dat het ontdekt werkt was het al 10 minuten, minstens een heel consult, later en was de arts hoogstwaarschijnlijk al twee patiënten verder. Ik snap het deels wel, als hij/zij tijd over had gehad was het vast geen probleem geweest.

Marley: ik denk dat het de volgende keer gewoon een stuk slimmer is als je je bij binnenkomst direct meldt. Overal waar ik wel eens geweest/gewerkt heb is dat standaard, dan loop je een patiënt ook niet mis als die even naar buiten is gelopen of naar het toilet is. In ieder geval wel fijn dat je vanmiddag nog een telefonisch consult kunt krijgen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 23 Jan 2014 15:30

Re: Afspraak huisarts gemist

Mijn huisarts komt dan gewoon even later weer terug. Wel vreemd idd dat ze niet nog een keer zijn geweest om te kijken.
2015 💙
<<

Anoniem50

Bericht 23 Jan 2014 15:35

Re: Afspraak huisarts gemist

Whatever, dat had ik me later ook bedacht. Als ik gelijk toen ik geconstateerd had dat ik te laat was me had gemeld, dan was het waarschijnlijk heel anders gelopen. Ik neem hierin ook geheel mijn verantwoordelijkheid. Ik was te laat punt. Maar ik had hem nu echt eens een keer heel erg hard nodig. Ik stond naast mijn bed toen mijn wekker afging, stond onder de douche zodat ik nog genoeg tijd had mocht ik nog iets moeten doen dat ik zou vergeten en heb voorwerk gedaan, alles opgeschreven wat ik wilde bespreken, en dan mis ik verdorie de afspraak.

Het enige wat ik hierin geleerd heb is dat ik wel over zelfredzaamheid beschik en me niet alles hoef laten voor te kauwen. Is het toch nog een voordeel dat hij me niet meer te woord wilde staan. Vanmiddag belt hij alsnog, zal over een half uurtje wel zijn, en dan kan ik hem nog vragen wat ik net heb ontdekt en waarover ik twijfel. Maar in principe heb ik voor nu wel een oplossing gevonden.
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 23 Jan 2014 15:53

Re: Afspraak huisarts gemist

Oh ik zie nu Marleys latere reactie pas, 10 minuten snap ik opzich ook wel. Ik zou me volgende keer ook meteen even melden aan de balie.
<<

Anoniem57

Bericht 23 Jan 2014 16:51

Re: Afspraak huisarts gemist

En voortaan gewoon zelf ruim op tijd zijn, ik ben altijd te vroeg. Maar liever te vroeg dan te laat.

Ik vind het wel echt heel raar dat je pas volgende week woensdag weer kan.
<<

Anoniem50

Bericht 23 Jan 2014 17:08

Re: Afspraak huisarts gemist

Hij heeft het druk. Vroeger belde je om 08.00u en kon je dezelfde dag nog terecht, dat redt hij niet meer. Soms is hij weken vol. Maar nu moet ik ook zeggen dat als mijn huisarts niet op cursus is, dat hij ziek is. Toevallig weet ik dat hij morgen weer een cursus heeft. Hij is er gewoon niet zo vaak.

Hij heeft me inmiddels teruggebeld. We hebben een klein stappenplan uitgezet. Allereerst word ik doorgestuurd naar een slaapinstituut. En m.b.t. het niet verliezen van gewicht had hij twee mogelijkheden; Of ik was te lui (door het slaapprobleem) en eet niet goed (nou dat is zo ongeveer wel bekend) of ik heb last van mijn schildklier. Maar hij wil eerst het één onderzoeken voor hij verdergaat met het ander.
<<

Anoniem108

Bericht 23 Jan 2014 18:17

Re: Afspraak huisarts gemist

Hoop dat je iig nog iets aan het telefonische consult hebt gehad. Ik zou laatst ook te laat zijn gekomen door vertraging met het OV. Voor een consult rekent mijn huisarts geloof ik 10 minuten en ik zou er om max. 11.05 zijn. Dat had ook geen zin, want hij was druk en mijn consult zou dan te kort zijn. Ik had het geluk dat het niet zo noodzakelijk was dat ik niet wat langer kon wachten, maar in jouw geval wel zuur. Ik vind het niet zozeer kinderachtig, want als hij/zij jou dan toch ontvangt en je de voorgeschreven tijd nodig zou hebben, loopt hij automatisch uit bij andere patiënten. Wel rot voor jou.
<<

Anoniem50

Bericht 23 Jan 2014 18:30

Re: Afspraak huisarts gemist

Het is ook gewoon mijn eigen schuld, hoor. Ik baalde er gewoon gruwelijk van, omdat ik hem nu echt eens een keer nodig had en ik juist op tijd uit bed was, omdat ik de afspraak niet wilde missen. Gelukkig is hij dan wel weer zo aardig om een telefonisch consult te bieden. Had hij ook niet kunnen doen natuurlijk.
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 23 Jan 2014 18:31

Re: Afspraak huisarts gemist

Ik snap beide partijen wel. Een dokter heeft met veel mensen te maken die hem nodig hebben. Uitlopen is dan ook heel vervelend. Mijn dokter loopt ook altijd uit, maar ik kom wel gewoon op de afgesproken tijd. En niet oneerbiedig bedoeld, zeker als je thuis zit zie ik weinig redenen om niet op tijd te gaan.

Aan de andere kant. Jouw dokter kent je problematiek en in dat opzicht vind ik dat je heel lang moet wachten.
<<

Anoniem50

Bericht 23 Jan 2014 18:37

Re: Afspraak huisarts gemist

Ik ben op tijd weggegaan, Lynn. Ik woon op loopafstand van mijn huisarts, vijf minuten. Ik ben met de auto gegaan, wat ook vijf minuten is, omdat ik te maken heb met eenrichtingsverkeer. Ik ben niet te laat uit bed gestapt, niet te laat onder de douche gestapt, niet te laat in de auto gestapt, maar was wel te laat bij de huisarts. En of ik niets beters te doen heb, tja... Volgens mij ben ik de enige die daar over kan oordelen. Word er een beetje ziek van dat iedereen maar denkt dat ik zeeën van tijd heb, omdat ik thuis zit. Of dat ik me compleet moet schikken naar iedereen om me heen, omdat ik thuis zit. Snapt nu echt niemand dat ik niet voor niets thuis zit? Heb luie Evert niet op de rug... Sjees... Elke keer als ik een topic open dan ben ik de lul. Terwijl er toch echt meer forummers thuis zijn. Ziek zijn.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers