Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

<<

Anoniem15

Bericht 23 Jan 2014 13:29

Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Omdat je minder ging werken misschien , kinder opvang kosten, meer kosten, verlies baan.

En konden jullie het toen ook makkelijk redden ?

Ben benieuwd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Jan 2014 13:33

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Niet heel veel. Of jawel, maar ik geef nu minder uit aan avondjes weg, uit eten en nieuwe kleding. Want daarvoor moet je weer oppas regelen en alles dus dat is niet handig en nieuwe kleding kan ik blijven kopen omdat ik door de bv zo af val.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem15

Bericht 23 Jan 2014 13:33

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Nu redden wij het echt makkelijk.
Als ik een berekening maak door diverse omstandigheden gaan wij er 1100 euro op achteruit.
We zullen dan niet meer normaal kunnen sparen en redden het dan maar net allemaal.

Wil heel graag een kindje en dat krijgen we ook maar dat weinig geld hebben vind ik zo ontzettend eng ook.
Geen idee hoe we dat moeten gaan doen.

Man is zijn baan binnenkort kwijt en moet voor veel minder gaan werken +- 400 euro. Dit zagen we absoluut niet aankomen.

Ik ga van 30 uur na 20 uur doordat ik kortere diensten heb gekregen van 6 uur sinds aankomende maand zal ik bij 30 uur 5 dagen moeten werken en daar kies ik niet voor met een kind. ( voorheen waren dit 9 urige diensten) dus als kindje er is 3 dagen werken. Ga er dan wel 450 per maand op achteruit.

+ kinderopvang 2 a 3 dagen per week. Dat zal rond de 250 /300 gaan liggen met de toeslagen eraf berekend.

Ik haal dit stukje straks weer weg dus graag niet quoten.
Laatst gewijzigd door Anoniem15 op 23 Jan 2014 13:43, in totaal 5 keer gewijzigd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Jan 2014 13:34

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Heb je de kinderbijslag, kindgebonden budget en kinderopvang toeslag meegerekend?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem20

Bericht 23 Jan 2014 13:35

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Stel de kinderen zouden nu pling verdwijnen, zouden wij er per maand zo'n 900 op vooruit gaan.
Kdv, salaris, kinderbijslag, var. lasten etc meegerekend.
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 23 Jan 2014 13:40

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

ik ben 8 uur minder gaan werken toen de oudste kwam. Dat was ongeveer 300 euro minder. Hadden/hebben geen opvang nodig. en verlies 1 van zijn baan hebben we een woonlastenverzekering die dit dekt voor de helft van de hypotheek.

Wij zijn er niet echt op achteruit gegaan als we de kinderbijslag erbij doen. Nu met 3 kinderen ook niet. Mijn man verdient nu meer dan 4 jaar geleden en ik ben er ook op vooruit gegaan met mijn salaris
We redden het dus wel als we geen stomme aankopen doen. Wat mijn man soms weleens doet.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Anoniem286

Bericht 23 Jan 2014 13:40

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Valt mee, we zijn beiden blijven werken en ik ben na 9 maanden met een andere baan begonnen waardoor ik juist meer ben gaan verdienen. Uiteraard zijn er kosten bijgekomen, opvang, flesvoeding en luiers, maandelijks zo'n 400 euro(met toeslag meeberekend( en dat is dan nog zonder kleding etc. Ik denk dat we nu met het nieuwe salaris gelijk staan aan de pre-baby periode :) Dus uiteindelijk zijn we er even op achteruit gegaan en staan we inmiddels weer gelijk.
Laatst gewijzigd door Anoniem286 op 23 Jan 2014 13:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 23 Jan 2014 13:41

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Ik ben sinds de geboorte van mijn dochtertje thuisblijfmoeder, hiervoor werkte ik parttime.
Wij hebben mijn inkomsten niet meer, maar ook geen extra kosten voor opvang, dus die konden we mooi tegen elkaar afstrepen.
Wel heb je natuurlijk de extra kosten die een kindje met zich meebrengt zoals luiers, verzorgingsspullen en melk als je geen borstvoeding kan of wil geven.

Wij redden het nog steeds makkelijk en hoeven ook niet heel erg op het geld te letten. Al zijn we daar nu wel mee bezig omdat mijn man binnenkort niet meer overwerkt en er dus ook minder geld binnenkomt in de maand.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Jan 2014 13:42

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Ik ben wel vors minder gaan verdienen, werk 12 uur minder per week en ben een euro minder gaan verdienen per uur. Dat is wel zuur.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem15

Bericht 23 Jan 2014 13:44

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

juani schreef:Stel de kinderen zouden nu pling verdwijnen, zouden wij er per maand zo'n 900 op vooruit gaan.
Kdv, salaris, kinderbijslag, var. lasten etc meegerekend.


Beetje vergelijkbaar dus.

Hoe ging dit bij jullie ineens veel minder?
<<

Flip Fluitketel

Kwebbel

Berichten: 311

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:41

Bericht 23 Jan 2014 13:47

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Bij ons is het gelijk gebleven of zelfs meer ondanks dat ik 8u per week minder ben gaan werken. Sinds de kinderen er zijn draai ik over het algemeen alleen maar avond en nachtdiensten. Wij hebben geen kinderopvang nodig en daar besparen we ook het nodige op doordat mijn man thuis is en oma's/opa/schoonzussen oppassen mocht dit nodig zijn.
No language can express the power and beauty of a mothers love
Grote zus oktober 2010
Kleine zus januari 2013
<<

Anoniem15

Bericht 23 Jan 2014 13:48

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Het is gewoon balen dat man zijn baan kwijt gaat raken en dan opnieuw kan gaan solliciteren.
Hij had daar best wat jaren opgebouwd.
Bij andere vacatures vragen ze alleen maar beginners dus als hij een nieuwe baan wil gaat hij een heel stuk minder verdienen anders nemen ze gewoon een schoolverlater aan.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 23 Jan 2014 13:50

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

We zijn er ongeveer 800 euro op achteruit gegaan. Minder gaan werken (van 34 naar 20 uur) en L. gaat een halve dag per week naar de opvang.
We redden dit prima, kunnen ook nog goed sparen, maar houden wel rekening met de uitgaven zodat dit ook prima blijft.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem20

Bericht 23 Jan 2014 13:50

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem20 op 22 Feb 2014 20:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 23 Jan 2014 13:51

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Echt vervelend Rituals dat je man zijn baan kwijt raakt! Hopelijk vindt hij snel een leuke baan waarbij hij niet teveel op salaris achteruit gaat!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem113

Bericht 23 Jan 2014 13:52

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Wij zijn er 750 euro op achteruit gegaan. Ben 8 uur minder gaan werken en we hebben 2 dagen opvang. Toeslag is hier al bij berekend.

De kosten voor luiers voeding etc heb ik niet meegenomen. We kunnen nu nog leuk leven. Al sparen we niet per maand. Wij sparen wel jaarlijks ons vakantiegeld en belastingteruggave van de hypotheek. Dit komt vaak in mei en juni binnen. Dus we kunnen wel een buffer opbouwen.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 23 Jan 2014 13:52

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Ik lees wel vaker over het kindgebonden budget, maar wat is dat nu precies?

Opzich merken we er niet zoveel van, we doen nog steeds wel wat we willen.
Alleen is onbewust ons uitgavenpatroon anders geworden. Voorheen gingen we heel vaak uiteten en waren we vaak weg.
Nu koop je luiers, 2 mondjes meer om te vullen ;).
Maar het gaat allemaal zo geleidelijk aan.

Feitelijk zijn we er wel ongeveer 1000 euro op achteruit gegaan door opvang en minder werken.

Edit: We gaan evengoed nog wel uiteten hoor, maar nu zo af en toe.
Laatst gewijzigd door _Lana_ op 23 Jan 2014 13:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 23 Jan 2014 13:55

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Welke toeslagen krijgen jullie allemaal dan?

Wij alleen voor de kinderopvang, ja en natuurlijk kinderbijslag.
Afbeelding
<<

Anoniem20

Bericht 23 Jan 2014 14:00

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Alleen kdvmtoeslag en combinatiekorting
<<

Anoniem13

Bericht 23 Jan 2014 14:04

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Ik ben 14 uur minder gaan werken (van 40 uur naar 26 uur), dat scheelt zo'n 500/600 euro (volgens mij), waar we voorheen ruim konden sparen is dat nu teruggebracht naar 300 euro per maand en dan heb je nog de kosten van de opvang. Voor de opvang zijn we ongeveer 150 euro per maand kwijt (20 uur per week). Dan heb je nog de kosten van de luiers, voeding e.d. Dus ik denk dat wij al met al ook zo'n 800/900 euro hebben moeten inleveren. Ik was heel erg bang of we nog wel leuke dingen konden doen en of ik nu op elke cent zou moeten letten, maar eigenlijk is het mij 100% meegevallen.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 23 Jan 2014 14:16

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Ik ben van 32 naar 12 uur per week gegaan. + 0 uren contract, gemiddeld 8 uur per week extra maar of ik dat ga werken straks met 2 kids dat weet ik nog niet. In het begin zowieso niet.

We hebben 1 kdv dag. Ik ben gemiddeld 300 euro erop achteruit gegaan + kdv kosten 110 euro. Mijn partner is wel wat meer gaan verdienen en we krijgen kinderbijslag en kindtoeslag van de belasting. Wij kunnen nog steeds sparen en we doen dit ook. Ook hebben we afgelost op de hypotheek waardoor de maandelijkse kosten zijn gedaald. We hadden 2 auto's en nu nog maar 1 maar we willen eigenlijk wel weer 1 erbij.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem193

Bericht 23 Jan 2014 14:32

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Carool schreef:Ik ben wel vors minder gaan verdienen, werk 12 uur minder per week en ben een euro minder gaan verdienen per uur. Dat is wel zuur.


Hoe kan dat dan?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Jan 2014 14:48

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Alibi schreef:
Carool schreef:Ik ben wel vors minder gaan verdienen, werk 12 uur minder per week en ben een euro minder gaan verdienen per uur. Dat is wel zuur.


Hoe kan dat dan?


Ik moest uit dienst en mocht na mijn verlof weer terug komen maar met een lager loon. Niet vanwege miin zwangerschap maar omdat dat de regeling is, niemand krijgt een vast contract.
R. 2013
D. 2016
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 23 Jan 2014 14:51

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

juani schreef:Alleen kdvmtoeslag en combinatiekorting


Wat houdt combinatiekorting in?
Sorry hoor, ik ben echt een leek ;).

Mijn man heeft het wel uitgezocht hoor, maar we hebben er geen recht op.
Alleen lees ik hier vaker over toeslagen enz. en dat veel mensen daar recht op hebben.
Afbeelding
<<

Anoniem166

Bericht 23 Jan 2014 15:05

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Lana, voor mensen met weinig geld is er kindgebonden budget, een soort toeslag.
Voor ouders die beide werken en waarvan de minstverdienende meer dan om en nabij € 4.500 verdient, is er de inkomensafhankelijk combinatiekorting. Die korting wordt hoger naarmate je meer werkt en dus ook meer verdient. Die korting is bedoeld om werken te stimuleren.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers