Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

<<

July

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 103

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:49

Bericht 23 Jan 2014 22:11

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Wij zijn er wel op achteruit gegaan, ik werkte eerst 38 uur en nu nog 24. Het scheelt zo'n 500 euro per maand.
Dit bedrag kunnen wij nu minder sparen en uitgeven aan uitstapjes e.d
Nog steeds kunnen wij gelukkig 200 euro sparen en ook voor onze kleine meid sparen we per maand een bedrag. We hebben sinds gister besloten haar ook naar het kinderdagopvang te brengen ipv de oppas waar ze nu heen gaat dus die kosten komen er nu nog bij.

Ik was voor de geboorte van I. bang dat het allemaal krap zou worden en we weinig meer konden, maar het valt mij allemaal erg mee. Je gaat ook anders leven en leven naar wat je hebt. De uitstapjes die je anders deed doe je ook gewoon minder snel omdat je anders oppas oid moet regelen. Tenminste zo staan wij erin.
Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 23 Jan 2014 22:24

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Wij zijn er ook op achteruit gegaan, maar niet schrikbarend veel. Ik ben van 40 uur werken naar 20 uur gegaan en mijn vriend heeft inmiddels een andere baan waarbij hij geen (zwarte) overuren meer maakt dus die extraatjes vallen ook weg. Daarentegen verdient hij hier wel meer, dus dat weegt dan wel weer een beetje tegen elkaar op. Toch had ik verwacht dat we meer achteruit zouden gaan, maar eigenlijk kunnen wij nog steeds best goed sparen.
2012 & 2016
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 23 Jan 2014 23:10

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Sanne schreef:Lana, voor mensen met weinig geld is er kindgebonden budget, een soort toeslag.
Voor ouders die beide werken en waarvan de minstverdienende meer dan om en nabij € 4.500 verdient, is er de inkomensafhankelijk combinatiekorting. Die korting wordt hoger naarmate je meer werkt en dus ook meer verdient. Die korting is bedoeld om werken te stimuleren.


Dank je wel. Nu begrijp ik het. Die combinatiekorting wist ik niet helemaal.
Maar dat is wel een hoog bedrag wat de minstverdienende moet verdienen.
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 23 Jan 2014 23:12

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

_Lana_ schreef:
Sanne schreef:Lana, voor mensen met weinig geld is er kindgebonden budget, een soort toeslag.
Voor ouders die beide werken en waarvan de minstverdienende meer dan om en nabij € 4.500 verdient, is er de inkomensafhankelijk combinatiekorting. Die korting wordt hoger naarmate je meer werkt en dus ook meer verdient. Die korting is bedoeld om werken te stimuleren.


Dank je wel. Nu begrijp ik het. Die combinatiekorting wist ik niet helemaal.
Maar dat is wel een hoog bedrag wat de minstverdienende moet verdienen.


Nee juist niet. Die 4500 is per jaar.
Het is wel hoe meer je verdient, hoe meer je krijgt (tot een max uiteraard). Ik weet zeker dat jij er ook recht op hebt.
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 23 Jan 2014 23:39

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Wij hielden juist meer over omdat we niet meer elk weekend uitgingen en uiteten werd ook veel minder. Nu met 2 kindjes misschien wel tov 0 ivm kosten van de opvang.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 24 Jan 2014 06:53

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Wij roken allebei niet meer bedacht ik me, dat was zo'n 50 euro per week bij elkaar en als we uit gingen nog veel meer. Scheelt ook weer!
R. 2013
D. 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 24 Jan 2014 08:35

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Wij zijn er niet heel veel op achteruit gegaan. Voor dat L er was had Ik een 0-uren contract. En nu sinds een paar maanden heb ik een contract van twaalf uur en ben daarnaast gastouder. Mijn schoonmoeder past meestal op dus hebben we geen kosten voor de opvang.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 24 Jan 2014 11:46

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Jans schreef:
_Lana_ schreef:
Sanne schreef:Lana, voor mensen met weinig geld is er kindgebonden budget, een soort toeslag.
Voor ouders die beide werken en waarvan de minstverdienende meer dan om en nabij € 4.500 verdient, is er de inkomensafhankelijk combinatiekorting. Die korting wordt hoger naarmate je meer werkt en dus ook meer verdient. Die korting is bedoeld om werken te stimuleren.


Dank je wel. Nu begrijp ik het. Die combinatiekorting wist ik niet helemaal.
Maar dat is wel een hoog bedrag wat de minstverdienende moet verdienen.


Nee juist niet. Die 4500 is per jaar.
Het is wel hoe meer je verdient, hoe meer je krijgt (tot een max uiteraard). Ik weet zeker dat jij er ook recht op hebt.


Ik voel me nu echt een beetje dom, haha. Maar dan hebben we daar zeker recht op! Ik ga het zo meteen even aan mijn man vragen.
Afbeelding
<<

Anoniem113

Bericht 24 Jan 2014 11:52

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Die combinatiekorting kregen wij vorig jaar terug tegelijk met de belastingteruggave van de hypotheek. Ook kregen we extra terug van de belasting vanwege het ouderschapsverlof dat ik 8 uur per week opneem. Het was echt een heel leuk bedrag wat we zo even extra kregen. Geloof bijna 3000 euro excl hypotheekteruggave.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 24 Jan 2014 12:18

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Een vriend van mijn man heeft de afgelopen keren de aangifte gedaan ( accountant ), omdat ik ook ouderschspsverlof heb gehad enz. Dus ik ga er wel vanuit dat dit is meegenomen.
Het is dus wel flink de moeite!
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 24 Jan 2014 14:02

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Wij zijn er iets op achteruitgegaan, maar niet schrikbarend veel. Mijn man werkt hetzelfde aantal uren dan voorheen en ik ook, alleen neem ik straks een halve dag ouderschapsverlof op, waardoor ik een paar tientjes moet inleveren (krijg bijna 50% van die dag doorbetaald). Ook leveren we 200 euro in voor opvang (2 volledige dagen kdv, 200 euro terug van de belasting).
<<

Anoniem 77

Bericht 24 Jan 2014 22:14

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Ja, maar hoeveel precies weet ik niet. Het was in het begin even wennen maar redden het prima. 1 dag kdv, dag minder werken, luiers, voeding kleertjes enz.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5097

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 24 Jan 2014 22:16

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Ja we zijn er echt wel op achteruit gegaan, ik ben 10 uur minder gaan werken en we nemen 2 dagen kinderopvang af voor 2 kinderen, dus het bedrag wat naar het kinderdagverblijf gaat is behoorlijk.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jan 2014 22:41

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Wij zijn er financieel wel op achteruitgegaan, ja. We zijn niet minder gaan verdienen maar de kosten voor de opvang zijn gewoon enorm hoog. Maar goed, tegelijkertijd geven we veel minder geld uit aan drankjes in de stad, etentjes, reisjes en feestjes, dus het voelt allemaal niet zo zwaar.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot]

cron