Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

<<

Anoniem73

Bericht 23 Jan 2014 15:15

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

nee niet echt. Wij hoeven geen oppas te regelen die geld kost (oppas hebben we aan huis van de oma´s) en dat scheelt heel veel. Het enige waar we geld aan kwijt waren was flesvoeding (nutrilon) en luiers.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 23 Jan 2014 15:21

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Mijn man is meer gaan verdienen in de loop van de jaren, ik ben redelijk gelijk gebleven.
Wel kost het ons meer luiers en flesvoeding. D&j eten niet bar veel dus dat zijn de kosten ook niet.

Wel nemen we binnenkort mijn loon en de opvangkosten onder de loep omdat heel erg het gevoel heb dat ik werk om onze go te betalen omdat wij een redelijk inkomen hebben en niet veel opvangteoslag krijgen.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 23 Jan 2014 15:25

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Wij zijn er alleen maar op vooruit gegaan omdat vriend ook is gaan werken.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem144

Bericht 23 Jan 2014 15:27

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Wij gingen er redelijk op achteruit. Waar wij eerst altijd zo'n * euro per maand hadden om op te brassen en ook nog een ander bedrag spaarden, hielden we nu in totaal ongeveer * over voor leuke dingen en konden we minder of zelfs niet sparen. Toen D. 8 maanden was, zijn wij verhuisd van onze koopflat naar ons koophuis en is onze hypotheek ook wat duurder geworden natuurlijk. Nu met een 2e wordt het nog wat krapper, maar eigenlijk zijn wij gewoon te verwend. We hebben * euro voor boodschappen, sparen nog * per maand op onze rekening , * p.p voor de kinderen, rijden 2 auto's en houden ongeveer * over voor leuke dingen/kleding voor ons. Ik denk dat wij eigenlijk niets te klagen hebben, maar gewoon nog moeten wennen aan het feit dat wij niet meer zomaar kunnen kopen zonder erover na te denken. En ja eerlijk, ik mis dat wel.

Edit, niet quoten, haal de bedragen zometeen weg.
Laatst gewijzigd door Anoniem144 op 23 Jan 2014 21:20, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Jan 2014 15:33

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

250 euro om te verbrassen is echt veel in mijn ogen! Ik geef misschien 50 euro uit per maand.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem144

Bericht 23 Jan 2014 15:44

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Carool schreef:250 euro om te verbrassen is echt veel in mijn ogen! Ik geef misschien 50 euro uit per maand.

Maar van die 250 euro moeten we ook kleding, schoenen,winterjassen, etentjes, een keer naar de bios e.d. betalen. Een avondje stappen kost al gauw 60 euro. Natuurlijk is het erg fijn om dit extra bedrag te hebben. Er zijn genoeg mensen die dat niet hebben.
<<

Anoniem186

Bericht 23 Jan 2014 15:55

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Ja, wij zijn er heel veel op achteruit gegaan. Ik denk ruim 1500 euro netto per maand.
Mijn man is van 37,5 uur per week naar 30 uur per week werken gegaan. En ik van 36 uur naar 24 uur (en nu tijdelijk werkloos). En we zijn verhuisd en onze hypotheek is bijna verdubbeld.
<<

Anoniem66

Bericht 23 Jan 2014 15:58

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb. Nou ja, qua inkomen zijn we er alleen maar op vooruit gegaan maar dag komt omdat we bij de eerste ook wel echt een minimaal inkomen hadden. En toch konden we dat ook redden hoor.

Ik zou mijn kinderwens niet laten schieten omdat ik weinig zou overhouden in de maand in ieder geval. Er zijn altijd mouwen aan te passen.

TO, kun je niet gewoon 4 dagen werken dan? Mooie tussenweg?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Jan 2014 16:22

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Als je moet kiezen tussen rijk met zijn tweeën of arm met zijn drieën, even kort gezegd, kies je als je een kinderwens hebt al snel voor het tweede denk ik.

Star, ik dacht niet logisch na, mijn vriend verdient een stuk meer dan ik en hij betaald uit eten, dagjes weg en mijn h&m rekening. Ik koop zelf alleen maar kleding voor R en een broodje ofzo als ik alleen met hem weg ben. Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoeveel hij vrij te besteden heeft, ik denk dat wij samen wel iets minder dan 250 uitgeven maar heel erg veel zou het ook weer niet schelen. Ik heb niet zo'n goede dag als het op lezen aan komt vandaag.
R. 2013
D. 2016
<<

Ellebel

Noob

Berichten: 234

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:12

Bericht 23 Jan 2014 16:32

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Dit topic heb ik ook geopend vlak voordat de pil de deur uit ging. Ik heb toen ook berekend dat we er zo'n €1000 op achteruit zouden gaan en toevallig heb ik gisteren de financieen eens goed onder de leop genomen en uiteindelijk hebben we 300 minder te besteden dan voor de komst van onze zoon.

Ik werk 32 uur ipv 24 uur. Hier zag ik wel een beetje tegenop maar het valt me heel erg mee. Ik krijg wel hulp in het huishouden van mijn moeder als zij komt oppassen en ik heb veel verlofdagen. Ik neem dan ook 1 keer in de 4 weken een vrije dag op, naast de vakantieweken (4 x per jaar) en soms nog een extra verlofdag.
En ipv van een kinderdagverblijf gaat mijn zoon naar een gastouder die niet (meer) aangesloten is bij een bureau en dus eigenlijk zwart werkt. Dit is de tante van een vriendin en haar zoon gaat er ook naatoe, dus dit bevalt erg goed. Maar dat moet je maar net willen en zo iemand in je omgeving hebben. Maar op de opvang besparen we dus erg veel.
Tenslotte is mijn man meer gaan verdienen. Al met al valt het me dus erg mee.
17-05-2013
<<

Anoniem144

Bericht 23 Jan 2014 16:41

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Carool schreef:Als je moet kiezen tussen rijk met zijn tweeën of arm met zijn drieën, even kort gezegd, kies je als je een kinderwens hebt al snel voor het tweede denk ik.

Star, ik dacht niet logisch na, mijn vriend verdient een stuk meer dan ik en hij betaald uit eten, dagjes weg en mijn h&m rekening. Ik koop zelf alleen maar kleding voor R en een broodje ofzo als ik alleen met hem weg ben. Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoeveel hij vrij te besteden heeft, ik denk dat wij samen wel iets minder dan 250 uitgeven maar heel erg veel zou het ook weer niet schelen. Ik heb niet zo'n goede dag als het op lezen aan komt vandaag.

Haha , dan begrijp ik die 50 euro wel, als het alleen voor af en toe een broodje of wat kleding is. Ik vond het al zo knap van jou :P
<<

Anoniem25

Bericht 23 Jan 2014 16:45

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Ik zag heel veel beren op de weg wbt financiën voordat Luuk er was, maar weetje wat het is... Voorheen ging ons geld op, en nu nog steeds. Toen aan kleding, uitjes, luxe onnodige andere dingen. Nu gaat het op aan de kinderopvang en luiers. Als we zouden willen kunnen we nog besparen op boodschappen en de hobby van mijn vriend. Maar voor nu vind ik het prima zo.
<<

Anoniem24

Bericht 23 Jan 2014 17:23

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Wij zijn er alleen maar op vooruit gegaan de afgelopen 3 jaar. Toen J geboren werd studeerde ik nog en had ik (ook) geen inkomen. Ik werk nu ook niet maar mijn man is de laatste paar jaren wel flink gestegen in inkomen. En hoewel onze hypotheek omhoog gegaan is met de verhuizing zijn we veel meer gaan letten op onze uitgaven waardoor we nu voor ons gevoel veel meer overhouden dan 2 jaar geleden.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11209

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 23 Jan 2014 17:33

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Eigenlijk niet. Ik verdien wat minder, mijn man gaat juist omhoog in inkomen. Opvang kost ons geen geld, de opa's en oma's passen op. Veel spullen hebben we gekregen of tweedehands gekocht. We krijgen kinderbijslag en kindgebonden budget wat we opzij zetten voor als onze dochter wat duurs nodig heeft.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem331

Bericht 23 Jan 2014 17:39

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Ik heb werkelijk geen idee. Het is niet dat we nu het eind van de maand niet halen, of geen geld opzij kunnen zetten. Ook sparen we maandelijks voor de kinderen, dus heb zeker niet het idee dat we er op achteruit gegaan zijn.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Jan 2014 17:54

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Ja, wij zijn er flink op achteruit gegaan.
Waar we voorheen een 800/900 euro konden sparen (als we dan wel erg netjes en zuinig leefden), redden we nu amper de 100 euro om te sparen.
Ik ben 2 dgn minder gaan werken, ze gaat 2 dgn naar de gastouder, enz.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 23 Jan 2014 20:49

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Wij zijn beiden minder gaan werken. Allebei 4 uur per week minder. Betalen per maand 200 euro aan de opvang, hebben wel de kinderbijslag maar geen kind gebonden budget. Dus houden dus netto een 200-400 euro minder over.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem16

Bericht 23 Jan 2014 20:50

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Ja we gingen er flink op achteruit.. ik ging van 5 naar 3 dagen werken. Opvangkosten etc etc..
<<

Anoniem26

Bericht 23 Jan 2014 20:55

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Qua inkomen 380,- op achteruit. En de opvang is 70,- per maand.
En natuurlijk luiers en eten erbij.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 23 Jan 2014 20:56

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Qua inkomens is het bij ons gelijk gebleven, we zijn niet minder gaan werken. Wel twee dagen kinderopvang die we nu betalen.
#teammaple🍁
<<

Anoniem28

Bericht 23 Jan 2014 21:08

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Ik studeerde nog toen wij de oudste kregen en ik vond mijn eerste baan toen ik zwanger was van de jongste. Onze inkomsten zijn dus alleen maar gestegen met de komst van de kinderen. Maargoed, als we geen kinderen hadden gehad, dan hadden we denk ik wel tussen de 1000 en 1500 euro meer per maand te besteden, doordat ik nu parttime werk, kinderopvangkosten hebben en andere uitgaven hebben voor de kinderen.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 23 Jan 2014 21:23

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Wij hebben ook ingeleverd,ik ging van 4 naar 2,5 dag werk , opvang kwam erbij en een kindje brengt natuurlijk ook kosten met zich mee.mn man is recent wel iets meer gaan verdienen dus dat scheelt weer!
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 23 Jan 2014 21:28

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Ja, behoorlijk.. Ben minder gaan werken, 2 dagen p/w flexibele opvang, luiers, voeding. Bij de 2e werd alleen de opvang nóg duurder..
<<

Anoniem166

Bericht 23 Jan 2014 21:42

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Wat we precies hebben ingeleverd, weet ik niet. Mijn vriend is van 40 naar 36 uur gegaan, dat scheelt zo'n 300 euro geloof ik, maar hij krijgt van de belastingdienst ook weer ouderschapsverlofkorting. Ik ben 36 uur blijven werken, dus ging er niet op achteruit. Verder hebben we de maximale inkomensafhankelijke combinatiekorting, kinderbijslag. Kinderopvang kost zo'n € 550 netto per maand voor 3 dagen. Inmiddels zijn we allebei ook weer meer gaan verdienen en we wonen heel goedkoop, dus financieel is het prima te doen.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 23 Jan 2014 22:04

Re: Gingen jullie er veel op achteruit bij een baby?

Wij zijn er niets op achteruit gegaan, we zijn hetzelfde blijven werken en mijn vriend is er zelfs op vooruit gegaan. Tot nu toe hebben we ook geen kosten gehad aan kinderopvang, deze komen er vanaf maart wel bij, maar is ook geen schrikbarend hoog bedrag.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers