Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor de kinderlozen

<<

Anoniem27

Bericht 22 Jan 2014 15:30

Voor de kinderlozen

Ben je de enige kinderloze in je vriendengroep? Of juist een van de velen? Ik ben zelf eind twintig en mijn vriendinnen zijn begin dertig of wat jonger dan ik. Gewoon niemand in mijn vriendinnengroep is bezig met kinderen. Iedereen gaat nog flink stappen bijna elke week en niemand praat nog over kinderen. Is dat bij veel mensen op het yesforum zo? Ik was gewoon nieuwsgierig omdat ik op Facebook elke dag wel een babybericht voorbij zie komen uit mijn oude dorp.
<<

Anoniem19

Bericht 22 Jan 2014 15:36

Re: Voor de kinderlozen

De meerderheid bij zowel mijn vriendinnen als de vrienden van mijn vriend heeft nog geen kinderen, maar aan de andere kant heb ik ook 1 vriendin met een dochter van 4 en mijn vriend heeft een vriend met de tweede op komst. Best "gemengd" dus zeg maar haha. Op 1 vriendin na die vrijgezel is en er niet mee bezig is, gaat het bij de anderen wel al-tijd over trouwen en baby's en vraag ik me af wie in de komende drie jaar de eerste zwangere van ons wordt ;) Ik ben 26.

Overigens word ik ook wel gebombardeerd met baby foto's op facebook van oud-klasgenootjes. Veel waren ook jonge moeders en die heb ik weer niet echt in mijn directe omgeving.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 22 Jan 2014 15:42

Re: Voor de kinderlozen

Het begint nu langzaamaan een beetje te komen. Ik heb nu drie vriendinnen met een kindje. 2 vriendinnen (waarvan 1 al moeder is) zijn op dit moment zwanger.
Het zijn echter wel allemaal moeders die al langere tijd een relatie hebben met hun partner, al een tijdje klaar zijn met de studie en een baan hebben. Dus ze hebben er wel bewust voor gekozen nadat ze alles op de rit hadden.
Ik ben 25 en eigenlijk wel een van de jongste van mijn vriendinnen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Jan 2014 15:42

Re: Voor de kinderlozen

Bij ons is het aardig fifty-fifty.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 22 Jan 2014 15:44

Re: Voor de kinderlozen

Ik ben dan nu zelf zwanger en eind 20. We hebben 1 stel vrienden met een kindje en de 2e is nu op komst.
Voor de rest hebben ze nog geen kinderen. Ik heb ook nog veel vriendinnen die vrijgezel zijn. Of die net beginnen met samen wonen.
2014 2016
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 22 Jan 2014 15:47

Re: Voor de kinderlozen

Ik ben 29 en bij mij is het ook gemengd. Uit de vriendengroep van mijn vriend zijn de meesten getouwd en er zijn ook al wat kinderen (en op komst). Bij mijn vriendinnen is het heel wisselend. Een hele goede vriendin is zwanger, één heeft een kindje van twee, er zijn wat vriendinnen getrouwd en het komende jaar staan er weer een paar bruiloften gepland. Maar ik heb ook vriendinnen die er niet zo mee bezig zijn.
Laatst gewijzigd door Teun op 22 Jan 2014 15:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem119

Bericht 22 Jan 2014 15:48

Re: Voor de kinderlozen

Één vriendin van mij is zwanger. En m'n schoonzus bevalt elk moment van dr tweede, maar zij is ook zes jaar ouder dan ik.
Ik denk niet persé dat ik de eerste ben van m'n Nederlandse vriendinnen, maar wel één van de eerste. Wij willen over twee jaar ongeveer aan kinderen beginnen. Ik denk wel dat ik de eerste van m'n broers en zussen ben, dus dat m'n ouders dan voor t eerst opa en oma worden. Vind ik toch wel leuk (al maakt t me anders ook niet uit, maar ik verwacht het niet anders eigenlijk)
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 22 Jan 2014 18:23

Re: Voor de kinderlozen

Nee nog helemaal niemand. Volgens mij ben ik straks de eerste. Ik heb wel allemaal oudere vrienden. 32-42. Maar die hebben geen kinderwens blijkbaar. Maar ja dat moeten ze zelf weten. Van mijn basisschool en middelbare school zijn er al wel wat ouder.
Laatst gewijzigd door Lady starstruck op 23 Jan 2014 11:30, in totaal 2 keer gewijzigd.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem23

Bericht 22 Jan 2014 18:27

Re: Voor de kinderlozen

Een vriendin is nu zwanger en dat is het.
<<

No. 3

Bericht 22 Jan 2014 18:29

Re: Voor de kinderlozen

Het is bij mij 80-20, denk ik. Ik ben zelf 30. Heb er nu ook wel zin in, het is wel tijd voor.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 22 Jan 2014 18:34

Re: Voor de kinderlozen

Ik ben 27 en van mijn betere vriendinnen ( van mijn studie) is nog niemand bezig met kinderen, van mijn middelbareschool vriendinnen heeft er nu 1 een kind en de 2e is zwanger. Maar dat zijn qua type toch ook wel heel anders en die band is al minder. Ik hoop dat mijn andere vriendinnen er ook over een jaar of 4 aan willen beginnen, dat lijkt me wel gezellig.
Smile, it's free!
<<

Anoniem29

Bericht 22 Jan 2014 18:42

Re: Voor de kinderlozen

Van mijn vrienden is nog niemand zwanger.

Ik lees wel steeds vaker op Facebook of hoor via via dat er oud klasgenootjes van de middelbare school zwanger zijn. Dat vind ik toch best gek klinken haha. Dan denk ik 'Help! Is het al zover!' :D
<<

Anoniem238

Bericht 22 Jan 2014 18:43

Re: Voor de kinderlozen

Van mijn vriendinnen is één vriendin moeder van 3 meiden, maar zij is ook 6 jaar ouder dan ik.
De rest is of net getrouwd, woont samen of is vrijgezel.
Zelf ben ik nu 27 en mijn oudste vriendin is 33 en de jongste 26.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 22 Jan 2014 20:07

Re: Voor de kinderlozen

Ik heb een collega/vriendin die moeder is, verder nog niemand met kindjes.
Niet mee bezig zou ik niet gelijk zeggen, maar willen toch allemaal nog even wachten.

Wel veel mensen op FB met wie ik vroeger in de klas heb gezeten oid die zwanger/moeder zijn.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem273

Bericht 22 Jan 2014 21:28

Re: Voor de kinderlozen

Een aantal vriendinnen is moeder, de meeste hebben al twee kinderen. Zij zijn ietsje ouder dan ik. Ik ben bijna 30.
Van m'n oude klasgenoten lees ik nu steeds meer op FB dat ze moeder worden of net geworden zijn. Wij zijn er zelf totaal niet mee bezig. Waarschijnlijk willen we zelf geen kinderen.
Twee stellen waar we vaak mee afspreken om mee te eten e.d. hebben ook geen kinderen en willen die ws. ook niet. Is toch wel heel fijn om ook vrienden te hebben die er hetzelfde in staan.
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 22 Jan 2014 22:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 22 Jan 2014 22:09

Re: Voor de kinderlozen

Wij zijn de eersten van onze vriendengroep die een kindje krijgen. Al heb ik bij een paar wel het gevoel dat het bij hen ook niet meer zolang zal duren.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem9

Bericht 22 Jan 2014 22:14

Re: Voor de kinderlozen

Van mijn 4 vriendinnen van de opleiding zijn wij de eerste die gaan trouwen maar of we de eerste zijn die kindjes krijgen weet ik niet. Van mijn middelbare school zijn er al 2 zwanger en 1 heeft al een kindje (allen 22). Best bijzonder :)
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Jan 2014 22:32

Re: Voor de kinderlozen

Van onze vriendengroep zijn wij de 3e die een kindje krijgen. Na ons komen nog 2 stelletjes die zwanger zijn.
De rest is er nog niet mee bezig.

In vergelijking met oud vrienden uit mijn oude woonplaats zijn wij super laat. Ik ben bijna 30, zij hadden voor hun 25e al één of meerdere kinderen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem16

Bericht 22 Jan 2014 22:34

Re: Voor de kinderlozen

Wij hebben vrijwel alleen maar vrienden met kinderen, iedereen kreeg ongeveer rond dezelfde tijd kindjes. Het oudste kindje is ongeveer 4.5 en de kleinste 6 mnd.
<<

Anoniem151

Bericht 22 Jan 2014 22:41

Re: Voor de kinderlozen

Vriendinnen van mij hebben nog geen kinderen, maar er wonen er ook nog maar 2 samen en we zijn 23/24, dus da's ook niet zo vreemd.
Van de vrienden van mijn man hebben een aantal wel kindjes, denk de helft ongeveer.
Van mijn basisschool- en middelbareschoolklas heeft nog niemand kinderen
<<

Anoniem16

Bericht 22 Jan 2014 22:43

Re: Voor de kinderlozen

Blue Phone; dat scheelt een hoop denk ik. Bij ons heeft, voor zover ik mensen nog ken van basisschool etc, echt 99% kinderen. ( dat zijn allemaal dus mensen van 29-30)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Jan 2014 23:03

Re: Voor de kinderlozen

Van mijn vriendinnen heeft nog niemand kinderen. Een vriendin van mij wil wel graag kinderen maar haar vriend is een stuk jonger dus dat word hem nog niet. Ik denk dat ik uiteindelijk de eerste zal zijn. Van mijn middelbare school heeft nog niemand kinderen. Van de basisschool heeft er 1 kinderen en is er 1 zwanger.
Moet zeggen van mijn vriendinnen woont er ook pas 1 samen en heeft meer dan de helft geen relatie.
2015 💙
<<

Anoniem27

Bericht 23 Jan 2014 00:07

Re: Voor de kinderlozen

Ik denk dat van mijn basischoolklas en van de vriendinnen uit mijn jeugd van een andere school of buurkinderen uit die tijd, 80% kinderen heeft en getrouwd is. Dt zijn ook degenen die in het oude vertrouwde dorp zijn blijven wonen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 23 Jan 2014 00:19

Re: Voor de kinderlozen

Ik ben dan wel niet kinderloos, maar ik heb wel vriendinnen :laughcry:. Bij mij begin het dus echt te komen dat vriendinnen kinderen krijgen. De oudste van alle kindjes is alweer 3 en heeft net een zusje gekregen, en één vriendin is hoogzwanger. Ik heb ook een vriendin met een kindje van maar 1,5 maand ouder. Een andere probeert zwanger te raken (helaas al een hele tijd) en dan zijn er nog een aantal die er (volgens mij) nog helemaal niet mee bezig zijn.

Ik vind overigens allebei leuk vriendinnen met of zonder kinderen. Ik vind het best fijn om ook eens over wat anders te praten. Hoewel ik natuurlijk zelf niet echt veel anders mee maak dan mijn kind, dus ik hoop echt dat ik mijn vriendinnen niet te veel verveel met Lucas-gepraat :razz: .
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 23 Jan 2014 07:14

Re: Voor de kinderlozen

Mijn vrijgezelle vriendinnen zijn kinderloos...
Maar de getrouwde of samenwonende vriendinnen hebben wel allemaal al kinderen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron