Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Groepsreizen

<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 22 Jan 2014 09:56

Groepsreizen

Ik ben van plan om dit jaar met een groepsreis op vakantie te gaan. Ik ga dan wel alleen mee, niet met een vriend of vriendin (dus eventueel, als dat mogelijk is, een singlesreis). Nu ben ik me een beetje aan het oriënteren op een locatie en een organisatie. Heb gisteren de site van Shoestring zitten bestuderen, maar je hebt er natuurlijk nog veel meer.

Wat zijn jullie ervaringen met groepsreizen en met welke organisatie was dat? Wat was de gemiddelde leeftijd in je groep? Ikzelf ben 30 en het hoeven echt niet alleen maar mensen van 30 te zijn, maar op vakantie met een groep 50-ers zie ik niet echt zitten.
<<

Anoniem321

Bericht 22 Jan 2014 10:37

Re: Groepsreizen

Ik heb 2 x een groepsreis meegemaakt. De eerste keer heb ik een rondreis geboekt via Summum. Dit is heel goed bevallen. Ik had gekozen voor een bepaalde vertrekdatum. Summum belde mij op een gegeven moment dat in die groep alleen maar ouderen zaten en of ik niet een week later kon vertrekken, want daar zaten veel meer jonge mensen bij. Ik vond dit heel attent en ben akkoord gegaan.
De reis was erg mooi en het reisgezelschap was ook geweldig! Er waren 5 andere meiden van rond mijn leeftijd die ook alleen hadden geboekt en met z'n zessen hadden we het heel gezellig.

De 2e keer heb ik via SNP geboekt, maar deze keer samen met mijn vriend. De reis was erg mooi, het was allemaal goed georganiseerd, maar het reisgezelschap is erg tegengevallen. Wij vielen echt buiten de groep, hadden met niemand een klik. Dat was wel jammer, maar gelukkig hadden we elkaar nog.

Ik ben nog bijna meegegaan op een rondreis via Sawadee, maar die reis ging toen niet door omdat ik de enige was die zich had aangemeld. Ik kon wel een paar weken later vertrekken, maar daar zaten alleen maar mensen van 50 jaar en ouder in. En dat zag ik niet zitten, dus heb ik dat afgeblazen.

Ik zou best nog wel eens met een groepsreis mee willen, maar dan zou ik bewust voor een reisorganisatie met een 'jonge' uitstraling kiezen of met een singlesreis mee gaan.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 22 Jan 2014 10:41

Re: Groepsreizen

Ik ben vorig jaar met Djoser weggeweest en dat is heel goed bevallen! Ik was met mijn vriend en wij waren wel veruit de jongsten in de groep maar hadden toch met een groot deel van de groep ontzettend leuk contact. Mijn ervaring is dat iedereen met hetzelfde doel op reis gaat (het land ontdekken) en dat schept al een band. Leeftijd is dan minder belangrijk.
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:25

Bericht 22 Jan 2014 13:53

Re: Groepsreizen

Ik ben met baobab en shoestring op reis geweest. Baobab bestaat alleen niet meer, maar goed. Shoestring is me ook goed bevallen. Was een single reis, heb pas geboekt toen de reis bijna vol zat en ik dus de leeftijden kon zien. Het was een overwegend jonge groep, maar ook met de oudere mensen (eentje van 75 bv) had ik leuk contact.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 22 Jan 2014 13:55

Re: Groepsreizen

Helemaal met Prosecco eens. Het is natuurlijk leuker om een paar mensen van je eigen leeftijd er bij te hebben maar op vakantie heb je toch dezelfde interesses en heb ik het eigenlijk altijd leuk gehad met mensen van alle leeftijden. Het hangt ook best wel van de bestemming af hoe de leeftijden zijn. Ik ben nog nooit met een single reis mee geweest dus weet niet hoe dat is, ik vind een gemixte groep eigenlijk altijd wel leuk, is eigenlijk altijd goed gegaan. Op veel sites kun je de leeftijd al zien en soms ook man/vrouw erbij. Als je mailt geven ze vaak ook wel door of het om stellen, of singles gaat die geboekt hebben.

Eigenlijk is elke reisorganisatie wel goed. Ik vergelijk meestal de bestemmingen: kies waar ik naar toe wil en vergelijk dan de reizen van de diverse organisaties, de prijzen en het reisprogramma en kies dan met wie ik ga.

Shoestring is denk ik gemiddeld iets jonger dan bv Koning Aap en Djoser. Shoestring is ook iets goedkoper en de groepen zijn vaak een paar personen groter dan bij Djoser. Koning Aap is van dezelfde organisatie als Shoestring maar gericht op een iets ouder publiek (boven de 40). Je hebt mensen die elk jaar een Djoser reis maken dus al jaren met ze meegaan maar er zaten ook altijd wel twintigers bij.

Fox ken ik niet maar moet wel goed zijn met volgens mij wat grotere groepen. Sawadee is ook prima. Sommige organisaties zijn meer gericht op wandelen. Summum is vorig jaar failliet gegaan en gaat door onder Sawadee. Baobab is ook doorgegaan.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 22 Jan 2014 17:33

Re: Groepsreizen

Ik heb met Fox, Mambo en Shoestring groepsreizen gemaakt, waarbij ik wel moet zeggen dat die van Fox singlesreizen waren en die van Mambo ook toevallig met mensen die alleen reisden.

Alle reizen zijn mij goed bevallen. Je moet een beetje mazzel hebben met de groep en vooral ook de reisleider, maar qua leeftijden kon ik het inderdaad prima met ook de wat oudere mensen vinden. Zelf kijk ik inderdaad wel van te voren of ik niet de enige ben tussen allemaal 50+ers, dat gaat me te ver, maar een beetje mix is prima.

De singlesreizen zijn overigens geen relatiereizen, het zijn over het algemeen gewoon hele leuke mensen die alleen reizen en zeker niet bedoeld om een partner te vinden. Ik vond het zelf eerlijk gezegd leuker met een singlesreis (of althans een reis met alleenreizenden) mee te gaan dan met een groepsreis met stelletjes en vriendinnen erbij, omdat die toch wat meer op hun zelf waren. Op zich prima natuurlijk en snap ik ook wel, maar ik vond het leuke juist aan die andere reizen dat we veel met de groep deden juist omdat we allemaal alleen waren. Al is het wel onvermijdelijk dat je wat subgroepjes krijgt maar dat is ook wel weer leuk om af en toe met kleinere groepjes te gaan eten bijvoorbeeld.

Bij Fox betaal je meer dan bij andere organisaties, zeker bij singlesreizen omdat je dan je eigen kamer verplicht boekt (zit bij de prijs inbegrepen, terwijl je bij anderen vaak een kamer deelt of eventueel tegen extra betaling een eigen kamer kan nemen), maar ik vond de kwaliteit van de hotels wel beduidend beter dan bij Mambo of Shoestring.

Oh ja, de groepsgrootte verschilde bij mij per reis. Kleinste was 13, grootste was 20. De "gewone" groepsreizen van Fox hebben vaak een maximum van 30 mensen, de singlesreizen 20.
<<

Anoniem238

Bericht 22 Jan 2014 17:51

Re: Groepsreizen

Ben in 2005 naar Turkije, in 2006 naar Bulgarije en in 2007 naar Karpathos (Grieks eiland) met de reisorganisatie Beter Uit geweest.

Het waren 3 fantastische vakanties! Zelf zo fantastisch dat ik tijdens de vakantie naar Karpathos een jongen heb leren kennen, we verliefd werden en nu alweer 6,5 jaar samen :love:.

De eerste twee vakanties heb ik alleen geboekt, dus wist toen ook niet bij wie ik op de kamer kwam en beide keren was het een gezellige kamergenoot.
In 2007 had ik van te voren al contact met een aantal reisgenoten en toen hebben een ander meisje en ik doorgegeven samen bij elkaar op de kamer te willen slapen en we zijn nu alweer bijna 7 jaar vriendinnen :smile:.

Alledrie de vakanties waren jongerenvakanties en de leeftijd lag tussen de 20 jaar en 35 jaar.
De groepen waren ongeveer 20/25 mensen.
Beter Uit is naar verhouding wel een duurdere reisorganisaties, maar ik vind het wel dat het het geld waard is.
Ik zou het zo aanraden aan iemand die wel graag op vakantie wil, maar nog geen reisgenoten heeft.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 22 Jan 2014 22:40

Re: Groepsreizen

hahah boekenwurm je weet wat ze van beteruit zeggen he? Namelijk beterbruid ;)
Ik ben er nu zelf 3 x mee op vakantie geweest (1x alle leeftijden en 2x jongeren), erg leuk.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 23 Jan 2014 21:14

Re: Groepsreizen

Ik ben vorig jaar met Kras geweest. Daar gaan heel veel bejaarden mee, dus je moet wel even goed kijken welke reis je boekt. Maar op de site kun je per datum bekijken in welke leeftijdsgroep de mensen vallen die al geboekt hebben. Ik heb dus bewust gekozen voor een reis waar meer jongeren mee gingen. Wij hadden echt een gemengde groep, van 20-75 ofzo. Ik heb een super leuke vakantie gehad en zou het ook zeker wel aanraden.
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 24 Jan 2014 09:13

Re: Groepsreizen

Thanks voor jullie antwoorden. Ik ga eerst een kijken waar ik precies heen wil en dan even verschillende reisorganisaties af. Zat gisteren toevallig op de site van Fox te kijken en daar zag ik bij wat leuke reizen dat er zich alleen maar mensen van 55+ zich hadden aangemeld. Dat vind ik dan toch wel een beetje jammer, ook al ben je allemaal met hetzelfde doel daar.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Jan 2014 09:32

Re: Groepsreizen

Ik ben in het najaar met een groepsreis naar Jordanië geweest. Ik vond het op zich wel gezellig, maar bij ons merkte je echt een verschil tussen de mensen van onder de rivieren en boven de rivieren. Dat onderlinge contact was minimaal.
Verder was op zich alles goed geregeld, alleen vond ik onze reisbegeleidster was minder. Deed vrij weinig en als we klachten hadden was haar antwoord. Hotel doet er toch niks aan. Ik vind wel dat zo iemand je reis kan maken of niet.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem238

Bericht 24 Jan 2014 10:29

Re: Groepsreizen

Monte schreef:hahah boekenwurm je weet wat ze van beteruit zeggen he? Namelijk beterbruid ;)
Ik ben er nu zelf 3 x mee op vakantie geweest (1x alle leeftijden en 2x jongeren), erg leuk.

Die van 'beter-bruid' kende ik nog niet :smile:. Maar dit vooroordeel over Beter Uit heerst helaas wel.
Had het van te voren ook nooit bedacht en toch is het mij overkomen.
Top dat jij de vakanties bij Beter Uit ook leuk vond!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9784

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 24 Jan 2014 10:35

Re: Groepsreizen

Silly-One schreef:Ik ben in het najaar met een groepsreis naar Jordanië geweest. Ik vond het op zich wel gezellig, maar bij ons merkte je echt een verschil tussen de mensen van onder de rivieren en boven de rivieren. Dat onderlinge contact was minimaal.
Verder was op zich alles goed geregeld, alleen vond ik onze reisbegeleidster was minder. Deed vrij weinig en als we klachten hadden was haar antwoord. Hotel doet er toch niks aan. Ik vind wel dat zo iemand je reis kan maken of niet.


Dat merk ik ook best vaak. Echt dit land bestaat stiekem uit twee landen :eyes: (of vier, als je Friesland en Zeeland ook apart neem)
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 24 Jan 2014 10:53

Re: Groepsreizen

Pippin schreef:Thanks voor jullie antwoorden. Ik ga eerst een kijken waar ik precies heen wil en dan even verschillende reisorganisaties af. Zat gisteren toevallig op de site van Fox te kijken en daar zag ik bij wat leuke reizen dat er zich alleen maar mensen van 55+ zich hadden aangemeld. Dat vind ik dan toch wel een beetje jammer, ook al ben je allemaal met hetzelfde doel daar.


Kijk je bij de gewone groepsreizen of bij de "single maar niet alleen" reizen? Want bij die laatste ligt de gemiddelde leeftijd over het algemeen een stuk lager, al hangt het wel een beetje af van de bestemming en de periode waarin je wilt reizen.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 24 Jan 2014 10:58

Re: Groepsreizen

Tabbie schreef:
Silly-One schreef:Ik ben in het najaar met een groepsreis naar Jordanië geweest. Ik vond het op zich wel gezellig, maar bij ons merkte je echt een verschil tussen de mensen van onder de rivieren en boven de rivieren. Dat onderlinge contact was minimaal.
Verder was op zich alles goed geregeld, alleen vond ik onze reisbegeleidster was minder. Deed vrij weinig en als we klachten hadden was haar antwoord. Hotel doet er toch niks aan. Ik vind wel dat zo iemand je reis kan maken of niet.


Dat merk ik ook best vaak. Echt dit land bestaat stiekem uit twee landen :eyes: (of vier, als je Friesland en Zeeland ook apart neem)


Ook die ervaring heb ik helemaal niet. Bij ons zaten 4 belgen in de groep en verder kwam iedereen verspreid uit nederland maar het was gewoon gezellig met de meesten onderling. Ook stelletjes en alleen reizenden mengden gewoon met elkaar.
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 24 Jan 2014 10:59

Re: Groepsreizen

iloverocknroll1984 schreef:
Pippin schreef:Thanks voor jullie antwoorden. Ik ga eerst een kijken waar ik precies heen wil en dan even verschillende reisorganisaties af. Zat gisteren toevallig op de site van Fox te kijken en daar zag ik bij wat leuke reizen dat er zich alleen maar mensen van 55+ zich hadden aangemeld. Dat vind ik dan toch wel een beetje jammer, ook al ben je allemaal met hetzelfde doel daar.


Kijk je bij de gewone groepsreizen of bij de "single maar niet alleen" reizen? Want bij die laatste ligt de gemiddelde leeftijd over het algemeen een stuk lager, al hangt het wel een beetje af van de bestemming en de periode waarin je wilt reizen.



Ik moet zeggen dat ik dat niet eens meer weet. Zal van de week nog wel eens kijken en daar op letten.
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 24 Jan 2014 19:36

Re: Groepsreizen

Ik ben twee keer met Mambo geweest, daar heb je categorieën van (ik geloof) 18-25 en 20-35. Je hebt daar groepsreizen en single reizen, mijn ervaring is dat de groepsreizen ook grotendeels geboekt worden door mensen alleen. Mij is het goed bevallen, heb twee hele leuke vakanties gehad.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 29 Jan 2014 11:47

Re: Groepsreizen

iloverocknroll1984 schreef:
Pippin schreef:Thanks voor jullie antwoorden. Ik ga eerst een kijken waar ik precies heen wil en dan even verschillende reisorganisaties af. Zat gisteren toevallig op de site van Fox te kijken en daar zag ik bij wat leuke reizen dat er zich alleen maar mensen van 55+ zich hadden aangemeld. Dat vind ik dan toch wel een beetje jammer, ook al ben je allemaal met hetzelfde doel daar.


Kijk je bij de gewone groepsreizen of bij de "single maar niet alleen" reizen? Want bij die laatste ligt de gemiddelde leeftijd over het algemeen een stuk lager, al hangt het wel een beetje af van de bestemming en de periode waarin je wilt reizen.


Mijn zusje gaat met fox single op vakantie naar Costa rica. Wat ik zo van haar hoor een gemengde groep mensen.
En mijn onze ouders hebben we ook een aantal reizen met fox gemaakt. De gemid. leeftijd was toen 30-35.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers