Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Elk huisje heeft zijn kruisje

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 22 Jan 2014 00:46

Elk huisje heeft zijn kruisje

Welk kruisje heeft jouw huisje?

Oftewel welke heftige dingen zijn er in jouw gezin gebeurd, of welke moeilijke periodes hebben jullie meegemaakt? En wat heeft dit met jou gedaan? Hoe sta je nu in het leven?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 22 Jan 2014 00:55

Re: Elk huisje heeft zijn kruisje

Ik zal beginnen:
- mijn zus heeft een fobie gehad en is hiervoor in therapie geweest
- mijn moeder heeft een burn-out gehad en is bijna 3 jaar herstellende geweest (wat veel impact op het gezin heeft gehad)
- mijn ouders stonden op het punt van scheiden, ze hebben uit elkaar gewoond (wederom heel veel impact op het gezin gehad)
- drie gezinsleden zijn gediagnosticeerd met ADHD en één ook met Autisme
- mijn broertje is een "probleemkind", hij heeft een bijzonder aanpak nodig en is vaak van school gewisseld etc. Ook is er hulp van allerlei instanties in huis.
- ik ben depressief geweest en zit nu nog steeds in therapie

En toch ben ik best normaal. Maar soms denk ik echt wow, lekker veel risicofactoren. Maar dan denk ik wel eens: ieder huisje heeft zijn kruisje. Maar daar word vaak niet over gepraat.

Al deze risicofactoren hebben er uiteindelijk voor gezorgd dat ik ook brak en depressief werd. Nu ben ik had op weg om te kunnen omgaan met al deze emoties/problemen en niet meer altijd te willen zorgen en goed willen doen voor een ander maar soms ook nee te kunnen zeggen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 22 Jan 2014 00:59

Re: Elk huisje heeft zijn kruisje

Volgens mij hebben wij niet echt een kruisje.. Ik vind ziektes er niet onder vallen en verder blijft er weinig over! Ik kom uit een heel fijn gezin!
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 22 Jan 2014 01:03

Re: Elk huisje heeft zijn kruisje

Weg.
Laatst gewijzigd door Leaf op 22 Jan 2014 16:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 22 Jan 2014 01:19

Re: Elk huisje heeft zijn kruisje

Jeetje Poppy, niet raar dat jij er helemaal doorheen zit :hug: Maar weet dat dingen ook beter kunnen worden, dat je er mee kan leren omgaan, maar dat heeft wel veel tijd nodig. Sterkte.
<<

Anoniem50

Bericht 22 Jan 2014 02:02

Re: Elk huisje heeft zijn kruisje

*edit
Laatst gewijzigd door Anoniem50 op 22 Jan 2014 16:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 22 Jan 2014 08:48

Re: Elk huisje heeft zijn kruisje

...
Laatst gewijzigd door Lady op 22 Jan 2014 23:45, in totaal 2 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem23

Bericht 22 Jan 2014 08:53

Re: Elk huisje heeft zijn kruisje

--
Laatst gewijzigd door Anoniem23 op 22 Jan 2014 15:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 22 Jan 2014 08:54

Re: Elk huisje heeft zijn kruisje

Jeetje Marley, dat is allemaal niet niks zeg :( Ik heb veel wel meegekregen maar alles zo onder elkaar ziet er wel heftig uit..
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 22 Jan 2014 10:43

Re: Elk huisje heeft zijn kruisje

Kruisjes genoeg. Maar ik denk dat iedereen die wel heeft.
Laatst gewijzigd door Marie op 22 Jan 2014 15:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem 52

Bericht 22 Jan 2014 10:49

Re: Elk huisje heeft zijn kruisje

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 52 op 22 Jan 2014 15:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem12

Bericht 22 Jan 2014 10:58

Re: Elk huisje heeft zijn kruisje

Goh, dat je (als in; mensen die hier reageren) dit zo allemaal op internet zet...
<<

Anoniem 52

Bericht 22 Jan 2014 11:03

Re: Elk huisje heeft zijn kruisje

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 52 op 22 Jan 2014 15:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem19

Bericht 22 Jan 2014 11:06

Re: Elk huisje heeft zijn kruisje

Rush schreef:Goh, dat je (als in; mensen die hier reageren) dit zo allemaal op internet zet...


Ik dacht dat het aan mij lag...
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:33

Bericht 22 Jan 2014 11:07

Re: Elk huisje heeft zijn kruisje

Rush schreef:Goh, dat je (als in; mensen die hier reageren) dit zo allemaal op internet zet...


Nou ja, dat dacht ik ook wel even, dit zijn echt heel persoonlijke dingen. Dat je hier persoonlijke dingen wil delen, snap ik, maar om nou de meest persoonlijke dingen wat misschien je echte omgeving niet eens van je weet, hier allemaal onder elkaar neer te zetten... Daarnaast denk ik dat het absoluut niet helpend is om alle ellende uit je leven op te sommen, ik kan me niet voorstellen dat je daar gelukkiger van wordt. Maar goed, ik ben zelf dan ook een groot voorstander van verdringing.
<<

Anoniem17

Bericht 22 Jan 2014 11:07

Re: Elk huisje heeft zijn kruisje

Ik hou sowieso niet van dit soort topics. Alsof iedereen tegen elkaar aan het opbieden is wie het ergste levensverhaal heeft.
<<

Anoniem 52

Bericht 22 Jan 2014 11:12

Re: Elk huisje heeft zijn kruisje

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 52 op 22 Jan 2014 15:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem17

Bericht 22 Jan 2014 11:16

Re: Elk huisje heeft zijn kruisje

Nee dat snap ik Baz, ik zeg ook niet dat iedereen die in dit topic post dat doel heeft, maar zo komen dergelijke topics altijd op mij over. Net als van die topics waarin iedereen alles opsomt wat ze mankeert. Het lijkt gewoon een beetje alsof iedereen elkaar aan het overbieden is. Is vast niet de bedoeling, maar zo komt het over.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 22 Jan 2014 11:47

Re: Elk huisje heeft zijn kruisje

Het klopt dat ik niet vrolijker word nu ik al deze moeilijke jeugdervaringen lees. Ik denk dat ik hier in geïnteresseerd ben omdat ik zelf in therapie zit er er dus achter aan het komen ben wat voor uitwerking je jeugd/risicofactoren kunnen hebben. Ik had ook niet perse deze situaties verwacht, misschien had ik beter kunnen vragen of je huisje een kruisje heeft en heeft dit geen toelichting nodig. Voor mijzelf vind ik het niet erg dit op te schrijven omdat ik toch niet bekend/herkent word hier.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:33

Bericht 22 Jan 2014 12:04

Re: Elk huisje heeft zijn kruisje

En dan? Dan krijg je van de meeste mensen te horen dat ze wel eens rotdingen hebben meegemaakt en van een klein deel dat ze dat niet hebben. Dat heeft toch niet zoveel toegevoegde waarde, of wel? Kijk, de invloed van nare jeugdervaringen is enorm persoonlijk, het is een interactie met jouw biologische en psychologische make-up (uitgaande van het vulnerability-stress model, waar behoorlijk wat empirisch bewijs voor is). Sommige mensen hebben een grote kwetsbaarheid in biologische en psychologische make-up, wat betekent dat zij bij objectief minder ernstige life events in psychische nood kunnen raken. Anderen hebben juist een heel hoge drempel, en komen heel ernstige life events door zonder kleerscheuren. Dus ja, eigenlijk heeft het heel weinig zin jezelf te vergelijken met anderen. Ik denk zelfs dat dat voor heel veel niet-helpende gedachtes zou kunnen zorgen. Je kunt dan tot de conclusie komen dat anderen veel ergere dingen hebben meegemaakt, dus waarom zou jij je dan zo naar voelen, of je kunt tot de conclusie komen dat jij veel ergere dingen hebt meegemaakt dan anderen, en waarom overkomt dat jou dan allemaal?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 22 Jan 2014 12:11

Re: Elk huisje heeft zijn kruisje

Gelukkig niet zoveel hier.
*
Laatst gewijzigd door Slakje op 22 Jan 2014 17:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem 52

Bericht 22 Jan 2014 12:13

Re: Elk huisje heeft zijn kruisje

.
Laatst gewijzigd door Anoniem 52 op 22 Jan 2014 15:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 22 Jan 2014 14:51

Re: Elk huisje heeft zijn kruisje

Vooropgesteld dat jullie allemaal volwassen en zelfstandig zijn en ik mij er wellicht niet mee moet willen bemoeien, doe ik het ongevraagd toch even.

Ik vind dat de burgermeesters dit topic moeten sluiten en moeten verwijderen.
Jullie alle drie, Poppy, Marley en Bazinga zijn door foto's en verhalen hartstikke bekend en makkelijk vindbaar online.
Je legt hier niet alleen je eigen leven bloot maar ook die van verwanten en familie en anderen mensen die mrt deze verhalen te maken hebben.
Als ik kwaad in de wil heb of rete nieuwsgierig ben dan kan ik middels verschillende social media doorklikken naar jullie moeders, broers, ooms, vaders etc. Alles ligt hier nu voor iedereen open. En het zijn nogal wat heftige gebeurtenissen en verhalen.
Ik vind dit persoonlijk echt te ver gaan en vraag mij af of jullie wel goed nadenken over wat je online plempt. Ook nieuwe werkgevers speuren tegenwoordig internet af naar informatie over nieuwe medewerkers.

Zo. Moeder Theresa heeft gesproken. Ik ben er dan ook best wel van onder de indruk.
<<

Poeke

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:35

Bericht 22 Jan 2014 15:06

Re: Elk huisje heeft zijn kruisje

Wat een heftige verhalen hier zeg! Wij hebben ook wat kruisjes maar vind het altijd naar om het op te sommen of te bedenken. Gelukkig ben ik zelf aardig normaal geworden uiteindelijk :smile:
<<

Anoniem12

Bericht 22 Jan 2014 15:08

Re: Elk huisje heeft zijn kruisje

Happinaz schreef:Vooropgesteld dat jullie allemaal volwassen en zelfstandig zijn en ik mij er wellicht niet mee moet willen bemoeien, doe ik het ongevraagd toch even.

Ik vind dat de burgermeesters dit topic moeten sluiten en moeten verwijderen.
Jullie alle drie, Poppy, Marley en Bazinga zijn door foto's en verhalen hartstikke bekend en makkelijk vindbaar online.
Je legt hier niet alleen je eigen leven bloot maar ook die van verwanten en familie en anderen mensen die mrt deze verhalen te maken hebben.
Als ik kwaad in de wil heb of rete nieuwsgierig ben dan kan ik middels verschillende social media doorklikken naar jullie moeders, broers, ooms, vaders etc. Alles ligt hier nu voor iedereen open. En het zijn nogal wat heftige gebeurtenissen en verhalen.
Ik vind dit persoonlijk echt te ver gaan en vraag mij af of jullie wel goed nadenken over wat je online plempt. Ook nieuwe werkgevers speuren tegenwoordig internet af naar informatie over nieuwe medewerkers.

Zo. Moeder Theresa heeft gesproken. Ik ben er dan ook best wel van onder de indruk.

Ik kan niet anders zeggen dan; Eens. :hulde:
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers