Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat te doen op een babyshower? :D

<<

Anoniem187

Bericht 21 Jan 2014 22:14

Wat te doen op een babyshower? :D

Hoi allemaal..

Twee vriendinnen van mij organiseren een babyshower voor een vriendin van ons. Nu hebben ze wat hulp nodig voor leuke activiteiten of andere dingen die we niet mogen vergeten rondom een babyshower.

We willen een bellypaint regelen (degene die dat doet, maakt ook meteen mooie foto's) en een zwangerschapstaart is ook al geregeld.

Maar dan.. We willen haar rond lunchtijd verrassen en zorgen dan voor lekkere hapjes + de taart natuurlijk.
En dan? Ja, leuke activiteiten.. Maar wat? Ik weet er wel een paar (thanks to de babyborrel van Weetjewel een paar jaar terug), maar jullie weten vast meer..

De ideeën die er nu zijn:
- Iedereen neemt een foto mee van haar als baby, de zwangere moet raden wie wie is.
- Zelf wat fruit en groenteprakjes maken en blindelings proeven
- Iets met blindelings een pop verschonen
- Een stuk touw afknippen op hoe groot dat jij denkt dat de buik van de zwangere is..

Hellup, we hebben echt meer ideeën nodig!
<<

Anoniem156

Bericht 21 Jan 2014 22:15

Re: Wat te doen op een babyshower? :D

Een quiz over baby's, met van die weetjes uit zwangerschapsboeken?
<<

Anoniem187

Bericht 21 Jan 2014 22:17

Re: Wat te doen op een babyshower? :D

Oh ja, leuk idee Poubelle. Dat ik daar niet aan gedacht heb :D

Ik kan natuurlijk op google kijken trouwens, maar hier weten veel meiden vast uit ervaring wat wel en wat niet leuk is dacht ik...
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 21 Jan 2014 22:19

Re: Wat te doen op een babyshower? :D

Bij mijn babyshower hadden ze voor iedereen een flesje met diksap en een speen met het kleinste gaatje en dan wie het eerst het op had.

Was erg leuk maar koste me wel wat zere kaken!
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem 77

Bericht 21 Jan 2014 22:55

Re: Wat te doen op een babyshower? :D

Ik moest al bellend een luier verschonen. Anderen activiteiten die al genoemd zijn deden we ook, het was erg leuk vond ik.

Geboortedatum raden en naam en/geslacht raden.

Bij een vriendin van me had iedereen een ketting met speentje gekregen. Het woord 'baby' was verboden. Iedereen die dat woord zei moest zijn ketting afgeven aan de gene die het als eerst opmerkte.
Laatst gewijzigd door Anoniem 77 op 21 Jan 2014 23:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem16

Bericht 21 Jan 2014 23:04

Re: Wat te doen op een babyshower? :D

hahaha wat leuk allemaal.

Ik heb nog eventueel wel teksten wat een aankomende papa NIET mag zeggen tijdens de bevalling. Zitten erg leuke dingen tussen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Jan 2014 23:11

Re: Wat te doen op een babyshower? :D

Wij hebben een high tea georganiseerd in een restaurant. Van te voren alles versierd met ballonnen en gekleurde muisjes. Een groot cadeau namens iedereen gegeven en sommigen hadden nog wat kleinigheidjes mee. Was erg geslaagd!

Afbeelding
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem219

Bericht 21 Jan 2014 23:15

Re: Wat te doen op een babyshower? :D

Ik had pas een baby shower en daar hebben we een 'ik hou van Holland baby editie ' gespeeld. Erg leuk!
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 22 Jan 2014 00:28

Re: Wat te doen op een babyshower? :D

Ik heb wel eens een slinger moeten versieren die elk jaar weer gebruikt kon worden op bijvoorbeeld de verjaardag. (iedereen 1 vlaggetje)
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Churrito

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:48

Bericht 22 Jan 2014 02:00

Re: Wat te doen op een babyshower? :D

Wedstrijdje bij babyborns ;Wie kan het snelste een luier omdoen!superleuk!
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 22 Jan 2014 04:13

Re: Wat te doen op een babyshower? :D

Op mijn babyshower deden we:

- Raad welke bekende mama ik ben. Dan moet je een kaartje trekken, daarop staat een bekende moeder (zeg Angelina Jolie) die moet je dan dmv hint uitleggen en de rest moet raden.

- Raad de geboortedatum

- babietje prik je. Ezeltje prik je maar dan moet je een speen zo dicht mogelijk bij de mond van de baby plakken.

- quiz over babyfeitjes (wisten jullie dat baby's zonder knieschijven geboren worden?).

- maak het baby liedje af. Allemaal ouderwetse kinderliedje waarvan een paar zinnen op papier staan. In die zinnen zijn woorden weggelaten en die moeten (individueel) worden ingevuld.

Mijn vriendinnen hadden een box gekocht Internet met al die spelletjes erin, geen idee hoe het heet, misschien kun je het googlelen?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem171

Bericht 22 Jan 2014 08:16

Re: Wat te doen op een babyshower? :D

Babyshowers waar ik geweest ben (of heb gehad) vond ik het leukst zonder hysterische spelletjes maar gewoon met veel eten (iedere gast maakt wat lekkers), veel thee en een mand kadootjes. Zo is er voor de zwangere lekker veel tijd om bij te kletsen met haar gasten.
<<

Anoniem12

Bericht 22 Jan 2014 09:43

Re: Wat te doen op een babyshower? :D

Ik vind het altijd wel leuk om te raden hoeveel cm de buikomvang is, beetje hetzelfde idee als met dat touw dus.
Lekker thee met hapjes, veel cadeautjes om uit te pakken.

Al bellend een luier verschonen is wel een leuke trouwens haa.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 22 Jan 2014 09:47

Re: Wat te doen op een babyshower? :D

De babyshowers die wij hier organiseren zijn altijd zonder hele gekke spellen.
Iedereen maakt een lekker hapje en neemt een drankje mee. Koopt een cadeautje (op het cadeautje plakt iedereen een babyfoto. Cadeau mag pas uitgepakt worden als er geraden is wie er op de foto staat)
Ook maken we vaak een spenen slinger. Daar worden roze of blauwe (ligt aan geslacht) spenen van te voren gemaakt.
Daar mag iedereen dan zn eigen naam, verwachtte babynaam en verwachtte geboortedatum op raden.
Verder gewoon gezellig kletsen, cadeautjes en eten en drinken.

Foto's van spenenslinger:

Afbeelding
Hier liggen ze klaar om geschreven te worden

Afbeelding
Hier hangt de slinger
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem100

Bericht 22 Jan 2014 10:37

Re: Wat te doen op een babyshower? :D

Onlangs ben ik op een babyshower van een vriendin geweest. Wat wij hebben gedaan:
- babyfoto's van ons raden en dan cadeautje uitpakken
- mandje met luiers gemaakt met daarop leuke/grappige teksten als in "deze is voor papa, ik heb extra m'n best gedaan"
- we hadden meer cadeautjes dan foto's...rest van de cadeautjes ging ingepakt mee naar huis en tot de (ongeveer) uitgerekende datum mocht ze om de zoveel dagen een cadeautje uitpakken.

Verder lekkere hapjes, roze en blauw drankje om te proosten.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 22 Jan 2014 12:11

Re: Wat te doen op een babyshower? :D

-bellypaint
-rompers versieren met textielverf
- quiz
- babyvoeding proeven
- met touw iedereen stuk af laten knippen hoeveel cm ze denken dat de zwangere haar buik is.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 08:44

Bericht 22 Jan 2014 12:48

Re: Wat te doen op een babyshower? :D

Voor mij laatst ook een babyshower georganiseerd! Was een succes en ik wist helemaal van niets!
Spelletjes die we gedaan hadden en ik moest doen:
-babyfotos raden en daarna cadeautje uitpakken.
-het verjaardagsfeest van ik hou van Holland maar dan met zwangerschaps- en geboortevragen.
- groentehapjes proeven geblinddoekt
-rompertjes versieren. Erg leuk!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 22 Jan 2014 13:21

Re: Wat te doen op een babyshower? :D

Op mijn babyshower had iedereen een andere naam, een naam van een voorwerp of iets wat met de baby verband had. Mijn schoonzusje noem ik nog steeds wel eens tutpopje haha.

Verder moest je naar de gang en dan met ja en nee antwoorden proberen te raden wat je was, veel eten, cadeautjes, buik omtrek gokken.

Het leukste vond ik dat iedereen op een kaartje de verwachte naam en datum moest zetten. Die kreeg ik later met een fotoboekje in een leuk blauw doosje.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem301

Bericht 22 Jan 2014 14:59

Re: Wat te doen op een babyshower? :D

Lady schreef:Wij hebben een high tea georganiseerd in een restaurant. Van te voren alles versierd met ballonnen en gekleurde muisjes. Een groot cadeau namens iedereen gegeven en sommigen hadden nog wat kleinigheidjes mee. Was erg geslaagd!


Leuk, daar hou ik van! Persoonlijk ben ik niet zo van de 'jolige' spelletjes. Voor mijn vriendin heb ik ook zoiets georganiseerd, alleen dan bij haar thuis. Ze wist echt van niks, zo leuk toen ze binnenkwam. Alles roze en de tafel met roze hapjes. Lekker gegeten samen, sommigen dronken prosecco en zij die bubbeltjeswijn van de HEMA. Daarna nog een romantische comedy gekeken over zwangere vrouwen. Was zeer geslaagd!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Jan 2014 15:06

Re: Wat te doen op een babyshower? :D

Carrie schreef:
Lady schreef:Wij hebben een high tea georganiseerd in een restaurant. Van te voren alles versierd met ballonnen en gekleurde muisjes. Een groot cadeau namens iedereen gegeven en sommigen hadden nog wat kleinigheidjes mee. Was erg geslaagd!


Leuk, daar hou ik van! Persoonlijk ben ik niet zo van de 'jolige' spelletjes. Voor mijn vriendin heb ik ook zoiets georganiseerd, alleen dan bij haar thuis. Ze wist echt van niks, zo leuk toen ze binnenkwam. Alles roze en de tafel met roze hapjes. Lekker gegeten samen, sommigen dronken prosecco en zij die bubbeltjeswijn van de HEMA. Daarna nog een romantische comedy gekeken over zwangere vrouwen. Was zeer geslaagd!


Mijn vriendin was ook helemaal verrast! We dachten allemaal dat ze zou gaan huilen, maar zij bleef vrij rustig en wij zaten allemaal te snotteren, haha! We hadden ook haar moeder, zusje, schoonmoeder, schoonzus en tante uitgenodigd trouwens. Ik ben ook niet van spelletjes enzo. Ik zou het liefst een babyshower met veel wijn krijgen, maar ja, dat mag niet als je zwanger bent hè.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Poeke

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:35

Bericht 22 Jan 2014 15:09

Re: Wat te doen op een babyshower? :D

Haha idd Lady, lekker wat eten en een paar flessen wijn op tafel! Maar dit gaat helaas niet.

Heb het zelf 2x georganiseerd en hebben een keer High Tea gedaan met kado's ed en een keer een etentje en gewoon lekker gekletst met alle vrouwen onder elkaar en foute kado's gegeven. Ladies Night dus!
<<

winkelt

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 01 Mei 2016 22:01

Bericht 01 Mei 2016 22:04

Re: Wat te doen op een babyshower? :D

@Aagje, heb je wellicht nog de vragen van het Ik hou van Holland spel die jullie hebben gebruikt?

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers