Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Melk introduceren

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Jan 2014 21:27

Re: Melk introduceren

Jans schreef:Ik voer yoghurt (had er laatst nog een topic over geopend, omdat voeren niet m'n sterkste punt is, haha). En anders combineer je het. En sausjes door het avondeten, zure room, kaas enzo tellen ook mee.


Haha, I know, ik voer yoghurt ook, maar L. graait naar de lepel, wil de lepel zelf in zijn mond doen maar draait dan halverwege de lepel om en dat soort ongein. Natuurlijk hoort kliederen er bij en hij mag dat ook wel van mij. Maar ik wil niet élke dag dat onmens geklieder hebben. Sommige dagen eet ik liever wat 'schoner' eten :laughcry:.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 21 Jan 2014 22:46

Re: Melk introduceren

Ik deed eerst de yoghurt in een beker, hij dronk het dan. Nu eet hij wel met lepel maar netjes niet :palm:
M:21072011
J :08012014
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 22 Jan 2014 00:59

Re: Melk introduceren

Wij geven N. nu sinds 5 maanden (weet het niet meer precies) geitenmelk. Ze krijgt 's morgens een papfles en 's avonds eigenlijk nooit meer een fles, alleen als ze nog enorm honger heeft geven we haar een fles. Na haar avondeten krijgt ze yoghurt en heel soms kwark. Wij geven N. het liefst geen pure koemelk, geitenmelk is een mooie middenweg vinden wij. Bewerkte koemelkproducten vinden wij geen probleem.

Ik heb haar van de één op de andere dag gewoon een fles geitenmelk gegeven, en ze heeft eigenlijk zonder problemen de overstap gemaakt. Bij haar boterham in de middag krijgt ze water, sap of diksap.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 22 Jan 2014 09:50

Re: Melk introduceren

Jans schreef:Waarom kiezen jullie voor melk en niet voor yoghurt? Dat laatste is beter te verteren dan melk. Ik ga zoon alleen maar yoghurt geven.


Ik kies voor melk en niet voor yoghurt omdat ze nu ook (opvolg)melk krijgt. Ze eet ook graag yoghurt, maar voeren is hier ook geen succes. Zelf laten eten wordt helemaal zo'n gesmeer, daar heb ik gewoon niet altijd zin in.

Ik ben er nog niet uit wat ik precies van melk vind, maar ik vind het te drastisch om haar straks (met 1 jaar) al geen melk meer te geven. Ik drink zelf ook wel eens melk.

Hoeveel zuivel moeten ze ongeveer met 1 jaar per dag binnen krijgen? dat red je toch nooit met alleen yoghurt?

Ik vind geitenmelk ook wel een optie, maar geldt daar niet hetzelfde voor als met koemelk?
<<

Anoniem186

Bericht 22 Jan 2014 10:56

Re: Melk introduceren

Vanaf 1 jaar is het advies 300 cc per dag. Daar kom je best snel aan.
Geitenzuivel schijnt inderdaad ook makkelijker te verteren te zijn dan koe.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 22 Jan 2014 11:08

Re: Melk introduceren

Lars vond halfvolle melk en sojamelk helemaal niets. Karnemelk daarentegen vindt hij heerlijk. Hij drinkt nu ongeveer 200 cc karnemelk en hij krijgt n toetje van 100

kaas eet hij wel maar niet elke dag en max een plakje per dag
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 22 Jan 2014 12:33

Re: Melk introduceren

Jans schreef:Waarom kiezen jullie voor melk en niet voor yoghurt? Dat laatste is beter te verteren dan melk. Ik ga zoon alleen maar yoghurt geven.


Inderdaad, als je zo tegen koemelk bent, waarom dan geen ander alternatief?

Ik zou trouwens echt geen gewone melk geven voor de leeftijd van 1 jaar. Waarom zou je dat doen?
En wat is er mis met opvolgmelk Olivia?

Wij geven de kinderen gewone melk ( met pap ) en bij hun broodje krijgen ze karnemelk.

Als je zeker melk voor een jaar wil geven, kun je het toch gewoon proberen? Eerst een klein beetje en dan zie je hoe ze erop reageert.

Maar nogmaals, ik zou echt wachten tot een jaar.
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 22 Jan 2014 12:35

Re: Melk introduceren

Olivia schreef: Ik ben niet zo dol op de opvolgmelk.



Waarom ben je niet zo dol op opvolgmelk?
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 22 Jan 2014 12:38

Re: Melk introduceren

_Lana_ schreef:
Olivia schreef: Ik ben niet zo dol op de opvolgmelk.



Waarom ben je niet zo dol op opvolgmelk?


Daar zit suiker in vlgs mij. daarom adviseerd stefan kleintjes nummer 1 ipv nummer 2
M:21072011
J :08012014
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 22 Jan 2014 12:49

Re: Melk introduceren

Happydobby schreef:
_Lana_ schreef:
Olivia schreef: Ik ben niet zo dol op de opvolgmelk.



Waarom ben je niet zo dol op opvolgmelk?


Daar zit suiker in vlgs mij. daarom adviseerd stefan kleintjes nummer 1 ipv nummer 2


Oh okee, dat is wel zo natuurlijk.
Maar als je tegen koemelk bent, dan is het toch kiezen tussen 2 kwaden zeg maar.
Nummer 2 schijn je toch ook te kunnen blijven geven?

Edit: Sorry ik lees verkeerd, in nummer 2 zit ook suiker en nummer 1 kun je niet zo lang blijven geven, denk ik?
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 22 Jan 2014 13:28

Re: Melk introduceren

Ik ben niet tegen koemelk hoor... Maar ik ben niet zo'n fan van kunstvoeding in het algemeen, dus ik wil daar graag snel vanaf, voel me er ongemakkelijk bij omdat het zo bewerkt is en omdat het zo zoet is.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3851

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 22 Jan 2014 13:35

Re: Melk introduceren

Wij drinken zelf ook koemelk! Ik ben er niet op tegen.. ik weet juist niet goed wat ik van alle gezondheidsadviezen over koemelk moet vinden. Het voelt voor mij raar om mijn kind geen melk te geven.
<<

Anoniem186

Bericht 22 Jan 2014 13:41

Re: Melk introduceren

Olivia schreef:Wij drinken zelf ook koemelk! Ik ben er niet op tegen.. ik weet juist niet goed wat ik van alle gezondheidsadviezen over koemelk moet vinden. Het voelt voor mij raar om mijn kind geen melk te geven.


Een opgroeiend kind heeft ook echt dierlijke zuivel nodig. Dus helemaal niks geven is inderdaad niet verstandig.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 22 Jan 2014 15:18

Re: Melk introduceren

Hoe zouden jullie overigens de overgang van opvolgmelk naar gewone melk doen?
Mijn zoontje (14 maanden) drinkt 's morgens nog een flesje van 180 en 's avonds een flesje van 120. Zou ik dan bijvoorbeeld in zijn flesje van 's morgens 90 cc water + poeder doen en 90 cc melk of gewoon in één keer overstappen?
2012 & 2016
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 22 Jan 2014 15:52

Re: Melk introduceren

Ik gaf melk ipv opvolgmelk, ik heb het nooit gemengd.
M:21072011
J :08012014
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 23 Jan 2014 12:24

Re: Melk introduceren

Ik zou gewoon beginnen met los van de flessen melk te introduceren, laten proeven en drinken, kijken hoe hij reageert en dan gewoon vervangen. Ik zou het niet mengen. Maar goed, ik heb makkelijk praten. Ik heb L. gisteren wat melk laten drinken en hij vind het hartstikke lekker, ook al kwam het ijskoud uit de koelkast.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Jan 2014 13:03

Re: Melk introduceren

Pompoen schreef:Ik zou gewoon beginnen met los van de flessen melk te introduceren, laten proeven en drinken, kijken hoe hij reageert en dan gewoon vervangen. Ik zou het niet mengen. Maar goed, ik heb makkelijk praten. Ik heb L. gisteren wat melk laten drinken en hij vind het hartstikke lekker, ook al kwam het ijskoud uit de koelkast.


Ik dacht "huh?! Melk is toch altijd koud?". Duurde even voordat het kwartje viel dat opvolgmelk altijd warm wordt gedronken :eyes: R drinkt gekolfde melk altijd koud, zo uit de koelkast. Ik denk alleen niet dat hij gewone melk lekker gaat vinden, bv is natuurlijk hartstikke zoet.

Als je nog borstvoeding geeft, moet je dan 300 ml per dag geven na het eerste jaar? Of moet je naast de borstvoeding nog 300ml zuivel geven? En aangezien ik geen maatstreepjes op mijn borsten heb (die zitten gek genoeg op mijn buik..), hoe weet je of je genoeg hebt gegeven?
R. 2013
D. 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 23 Jan 2014 13:09

Re: Melk introduceren

Carool schreef:en wat melk laten drinken en hij vind het hartstikke lekker, ook al kwam het ijskoud uit de koelkast.


Ik dacht "huh?! Melk is toch altijd koud?". Duurde even voordat het kwartje viel dat opvolgmelk altijd warm wordt gedronken :eyes: R drinkt gekolfde melk altijd koud, zo uit de koelkast. Ik denk alleen niet dat hij gewone melk lekker gaat vinden, bv is natuurlijk hartstikke zoet.

Als je nog borstvoeding geeft, moet je dan 300 ml per dag geven na het eerste jaar? Of moet je naast de borstvoeding nog 300ml zuivel geven? En aangezien ik geen maatstreepjes op mijn borsten heb (die zitten gek genoeg op mijn buik..), hoe weet je of je genoeg hebt gegeven?[/quote]

Hahaha, oh Caroool lekker ding :palm: .
Maar opvolgmelk is ook hartstikke zoet, het plakt ook helemaal als je per ongeluk lekt oid. Echt vies spul. Maar L. vind gewone melk dus ook lekker. En water en rooibosthee zijn ook niet zoet en dat drinkt hij ook gewoon.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Jan 2014 13:14

Re: Melk introduceren

Hahah ja niet helemaal wakker nog denk ik. Maar hoe komt dat zo zoet en plakkerig dan? Zit er veel suiker in?
R. 2013
D. 2016
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 23 Jan 2014 13:56

Re: Melk introduceren

Met 1 jaar meerdere keren later proeven. Ze vond het niet zo lekker, toen gemengd en in 1 week tijd naar volledige melk gegaan. Ze is nu verzot op melk.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 23 Jan 2014 14:04

Re: Melk introduceren

Carool schreef:Hahah ja niet helemaal wakker nog denk ik. Maar hoe komt dat zo zoet en plakkerig dan? Zit er veel suiker in?


Nou ik het is geloof ik geen geraffineerde suiker, maar er zit wel iets in wat het zoet en plakkerig maakt.
<<

Anoniem186

Bericht 23 Jan 2014 15:47

Re: Melk introduceren

Pompoen schreef:
Carool schreef:Hahah ja niet helemaal wakker nog denk ik. Maar hoe komt dat zo zoet en plakkerig dan? Zit er veel suiker in?


Nou ik het is geloof ik geen geraffineerde suiker, maar er zit wel iets in wat het zoet en plakkerig maakt.


Er zit best veel lactose (= melksuiker) in borstvoeding, dat smaakt zoet.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 23 Jan 2014 17:26

Re: Melk introduceren

Jans schreef:
Pompoen schreef:
Carool schreef:Hahah ja niet helemaal wakker nog denk ik. Maar hoe komt dat zo zoet en plakkerig dan? Zit er veel suiker in?


Nou ik het is geloof ik geen geraffineerde suiker, maar er zit wel iets in wat het zoet en plakkerig maakt.


Er zit best veel lactose (= melksuiker) in borstvoeding, dat smaakt zoet.


Haha, ik had het over kunstvoeding natuurlijk :P.
<<

Anoniem186

Bericht 23 Jan 2014 17:34

Re: Melk introduceren

Oh haha, ik dacht dat Carool zich afvroeg waarom bv zo zoet en plakkerig is.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 23 Jan 2014 17:44

Re: Melk introduceren

Jans schreef:Oh haha, ik dacht dat Carool zich afvroeg waarom bv zo zoet en plakkerig is.


Haha, nou misschien ook wel, maar ze vroeg het zich dus vooral af van de kunstvoeding omdat ik zei dat die ook zoet was ;-). Maar dat wist je al wat je hebt teruggelezen :wink:.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers