Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Je kindje niet aan anderen willen geven.

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 31 Jan 2014 15:11

Re: Je kindje niet aan anderen willen geven.

Fijn Lady!

@Aimee, misschien dachten die mensen dan dat jij dacht dat zij geen zin meer hadden om de baby vast te houden. Zeker mensen die zelf nooit bevallen zijn snappen denk ik niet dat je zelf graag weer je baby vast wil houden, en vatten het misschien op als: 'Heb je een lamme arm, ben je het zat?'
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 31 Jan 2014 15:13

Re: Je kindje niet aan anderen willen geven.

Tabbie schreef:En ik heb totaal geen zin om alle pagina's terug te lezen, maar wat is dan eigenlijk de filosofie erachter om de eerste tijd (soms tot 6 maanden zelfs begrijp ik ergens) niet willen dat iemand anders je kind even vasthoud? Oh en ik las ook ergens van op schoot zitten.. is dat dan ook bij wat oudere kinderen, peuters die niet op schoot mogen van hun tante? Even nieuwsgierig hier wat de achterliggende gedachte is.


Volgens mij gaat het bij de meeste mensen echt puur om de eerste weken. Ik heb nog nooit gehoord van peuters die niet bij hun tante op schoot mochten. Misschien als het een kettingrokende, alcoholistische tante is die nonstop een koortslip heeft en de reputatie dat ze constant kinderen laat stuiteren of zo, maar onder normale omstandigheden mogen grotere kinderen toch altijd wel op schoot.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem17

Bericht 31 Jan 2014 15:22

Re: Je kindje niet aan anderen willen geven.

Haha Susan! Ik moest een beetje lachen om jouw laatste post! Ik zie het al helemaal voor me, zo'n tokkiefiguur :wink:
<<

Anoniem44

Bericht 31 Jan 2014 15:54

Re: Je kindje niet aan anderen willen geven.

Aimee, dan moet je toch echt wat assertiever worden. Je kan ook gewoon zeggen dat je haar nu weer even wilt, of je verzint iets, dat ze voeding moet, of dat je haar wil verschonen, of dat ze nu weer even boven haar rust moet hebben, ofzo. Ik bedoel, JIJ bent toch de moeder, dus als je iets echt vervelend vindt, dan moet je dat gewoon aangeven!
<<

Anoniem28

Bericht 31 Jan 2014 16:17

Re: Je kindje niet aan anderen willen geven.

je bent lekker bezig hè, ED. Iedereen die zich kwetsbaar opstelt pak jij wel op één of andere manier. Chapeau meid, kun je trots op zijn!
<<

Anoniem44

Bericht 31 Jan 2014 16:23

Re: Je kindje niet aan anderen willen geven.

Ik vind het vervelend dat dit een schaduw heeft geworpen over haar kraamtijd, terwijl ze zelf had kunnen ingrijpen. Misschien heeft ze er iets aan voor een volgende keer. Er is namelijk niemand die je baby expres een half uur vasthoudt om een beetje vervelend te doen, ofzo. De mensen die dit al doen, zullen het doen, omdat ze denken te kunnen helpen. Als kraambezoek zou ik juist graag van de moeder horen wat zij wil.
<<

Anoniem112

Bericht 31 Jan 2014 17:51

Re: Je kindje niet aan anderen willen geven.

Ik ben het eens met de post van ED ik zie er niets verkeerds aan, aan haar post..

Rot voor je aimee je kunt dit ook aangeven bij je vk en kraamhulp
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 31 Jan 2014 18:16

Re: Je kindje niet aan anderen willen geven.

Rejoy schreef:je bent lekker bezig hè, ED. Iedereen die zich kwetsbaar opstelt pak jij wel op één of andere manier. Chapeau meid, kun je trots op zijn!


:palm:

Volgens mij bedoelt ze het alleen maar goed.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem28

Bericht 31 Jan 2014 18:42

Re: Je kindje niet aan anderen willen geven.

ik lees de hele dag al niks anders dan nare steken onder water en persoonlijke aanvallen op alles en iedereen, dus ik heb erg veel moeite om te geloven dat dit oprecht bedoeld is.
<<

Anoniem44

Bericht 31 Jan 2014 18:48

Re: Je kindje niet aan anderen willen geven.

Rejoy, ik vind het vervelend dat je mijn berichten zo interpreteert. Ik heb vandaag even op het forum gezeten en o.a. gepraat over groene smoothies, hardlopen en het leren van een nieuwe taal. Zou je alsjeblieft wat milder kunnen oordelen?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 31 Jan 2014 18:53

Re: Je kindje niet aan anderen willen geven.

Misschien als je er heel kinderachtig een smiley of dergelijks achterzet, komt het al minder op zo’n manier over. Verder zit er zeker een kern van waarheid in haar eerdere post in dit topic.
<<

Anoniem25

Bericht 31 Jan 2014 18:58

Re: Je kindje niet aan anderen willen geven.

Ik voel me ook niet aangevallen door de post van ED hoor :) Zoals ik al eerder schreef besef ik me echt wel dat het mijn eigen schuld was. Ik had gewoon duidelijker/assertiever moeten zijn. Helaas ben ik dat normaal al niet, en onder invloed van hormonen blijkbaar nog wat minder. Ik hoop gewoon voor mezelf ook dat ik dit keer duidelijker kan zijn en gewoon mijn kind 'durf' terug te vragen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 31 Jan 2014 19:51

Re: Je kindje niet aan anderen willen geven.

Aimee schreef:Ik voel me ook niet aangevallen door de post van ED hoor :) Zoals ik al eerder schreef besef ik me echt wel dat het mijn eigen schuld was. Ik had gewoon duidelijker/assertiever moeten zijn. Helaas ben ik dat normaal al niet, en onder invloed van hormonen blijkbaar nog wat minder. Ik hoop gewoon voor mezelf ook dat ik dit keer duidelijker kan zijn en gewoon mijn kind 'durf' terug te vragen.


Ik zou dit dan even met je vriend en kh delen. Dan kunnen zij deze taak van jou overnemen, mocht het je weer niet goed lukken assertief te zijn.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 31 Jan 2014 21:12

Re: Je kindje niet aan anderen willen geven.

Van mijn zoontje moest iedereen afblijven, alleen mijn ouders/schoonouders/mijn broer en beste vriendin mochten de eerste vier weken "zomaar" B. vasthouden. Voor de rest bleef ik boven als mijn vriend met B. naar beneden ging, hij gaf dan B. even aan de visite en zodra ik beneden kwam pakte ik B. weer over. Ik kon het niet uitstaan dat anderen "mijn" kind vasthielden, hij was van mij! Zo voelde het echt, ik was echt als een leeuwin zo waaks. Langzaam is dat gesleten al bleef ik bij sommige mensen nog steeds niet gemakkelijk. Er kwam op een gegeven moment een oud collega langs, waarom ik het deed weet ik niet maar zij zat binnen 5 minuten met B. op schoot en een fles in haar hand. Dat voelde goed blijkbaar. Iedereen die er last van had dat hij/zij B. niet mochten vasthouden, pech! Ik volg graag mijn gevoel en uiteindelijk merkte ik dat als het voor mij goed voelde het voor B. ook goed was.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan