Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vergeten groente

<<

Anoniem9

Bericht 20 Jan 2014 18:03

Vergeten groente

Pastinaak, schorseneren.. Ooit van gehoord? Ik alleen van naam, nooit gehad, tot afgelopen vrijdag (schorseneren). En wat waren die eigenlijk lekker!

Zijn er mensen die deze groenten regelmatig eten? Pastinaak lijkt me namelijk ook wel lekker! Hoe komen jullie aan deze groenten? Want ik heb naar mijn idee nog nooit pastinaak en schorseneren in de winkel zien liggen.
<<

Anoniem23

Bericht 20 Jan 2014 18:15

Re: Vergeten groente

Pastinaak en schorseneren kun je hier gewoon in de supermarkt krijgen. Sinds ze als vergeten groenten zijn bestempeld zijn het geen vergeten groenten meer hier, haha!
Pastinaak eet ik wel regelmatig maar schorseneren maak ik eigenlijk nooit zelf, terwijl het wel echt lekker is inderdaad!
<<

Anoniem130

Bericht 20 Jan 2014 18:17

Re: Vergeten groente

Hmm, niet echt vergeten, maar nu heb ik zo'n in postelein!
<<

Anoniem23

Bericht 20 Jan 2014 18:18

Re: Vergeten groente

Haha Whatever, toen ik jouw reactie las dacht ik Ohh dat heb ik al lang niet gehad! Maar dat is helemaal niet waar, ik heb laatst nog postelein salade gemaakt. Maar geen gekookte postelein, jammiee! Dat ga ik binnenkort weer eens maken.
<<

Anoniem9

Bericht 20 Jan 2014 18:20

Re: Vergeten groente

Postelein?? :wtf:

Hmmm.. ik denk dat we 'hier in het hoge noorden' dan nog achter lopen ofzo. Ik heb van de week mijn schoonvader gevraagd of hij het wilde verbouwen in zijn groentetuin. Hij wist vast ook niet wat hij hoorde, want ik eet meestal geen gekke groenten die hij maakt.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Jan 2014 18:24

Re: Vergeten groente

Harrison schreef:Pastinaak en schorseneren kun je hier gewoon in de supermarkt krijgen. Sinds ze als vergeten groenten zijn bestempeld zijn het geen vergeten groenten meer hier, haha!

Nou dit inderdaad, je wordt er mee doodgegooid sinds een paar jaar.
Laatst gewijzigd door Urban Naked op 20 Jan 2014 19:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
#teammaple🍁
<<

Anoniem185

Bericht 20 Jan 2014 18:46

Re: Vergeten groente

Schorseneren eet ik regelmatig. Oké nu niet meer, maar voorheen op mijn werk wel.
<<

Anoniem186

Bericht 20 Jan 2014 19:24

Re: Vergeten groente

Schorseneren vind ik echt niet lekker. Bah, aparte smaak zit er aan.

Postelein, pastinaak, raapstelen, aardperen en ik vergeet er vast nog meer, lust ik wel graag.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 20 Jan 2014 19:26

Re: Vergeten groente

Ik vind schorseneren echt heel lekker en pastinaak ook. Aardpeer maak ik soep van. Ik weet niet hoe het zit met rapen? Ik doe altijd; venkel, raap, schorseneren in de oven met een goei stuk eend. Hmmmm.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 20 Jan 2014 21:51

Re: Vergeten groente

Forti schreef:Postelein?? :wtf:

Hmmm.. ik denk dat we 'hier in het hoge noorden' dan nog achter lopen ofzo. Ik heb van de week mijn schoonvader gevraagd of hij het wilde verbouwen in zijn groentetuin. Hij wist vast ook niet wat hij hoorde, want ik eet meestal geen gekke groenten die hij maakt.


Nee hoor, ik ken het ook gewoon. Heerlijk!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem 52

Bericht 20 Jan 2014 21:54

Re: Vergeten groente

De vitatas is ook leuk, als je 's iets anders wilt en 't niet erg vindt om je te laten verrassen!
<<

shopelle

Noob

Berichten: 65

Geregistreerd: 10 Nov 2013 16:57

Bericht 20 Jan 2014 21:59

Re: Vergeten groente

Pastinaak eet ik regelmatig! Is heerlijk!
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 21 Jan 2014 12:11

Re: Vergeten groente

Pastinaak en schorseneren ligt hier sowieso bij de groenteboer, en "mijn" Jumbo & AH XL verkoopt het ook wel. Maar nog lang niet overal hoor.

Ik heb nu ook de Vitatas en morgen kan ik een tas ophalen met Cavolo Nero, zwarte kool. Dat schijnt ook een vergeten groente te zijn, die heel erg op boerenkool lijkt. Heb al een lekker recept gevonden om er een hartige taart van te maken of een maaltijdsoep :).
<<

Anoniem29

Bericht 21 Jan 2014 19:56

Re: Vergeten groente

Pastinaak (in de vorm van) frietjes (uit de oven). Lekker! :D

Aardperen zag ik ook liggen, maar toch weet ik het niet. Ik koop ze steeds niet :P
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 22 Jan 2014 00:10

Re: Vergeten groente

Ik las vandaag ook dat gele bieten onder de vergeten groente vallen. Ik had nog nooit van gele bieten gehoord. Maar volgens Google bestaan ze dus echt.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 22 Jan 2014 00:51

Re: Vergeten groente

Schorseneren? Nooit van gehoord!

Pastinaak heb ik vorige week voor het eerst op. Mijn huisgenoot had ze in plakjes gesneden, paprikapoeder, chilipeper en wat olijfolie erover in in de oven gebakken. Damn, da was lékker. Bijna beter dan chips.
Mijn huisgenoot werkt op de markt bij de groente en fruit kraam, echt leuk! Ze neemt iedere week dingetjes mee en zo eet ik nu vanalles wat ik nog nooit had gehad. Ik ga deze week ook voor het eerst zoete aardappel eten! Dat heb ik dus ook nooit gehad, ik wil het al zo lang eten maar zie het nooit liggen in de supermarkt. Wedden dat ik het na deze week ineens overal zie liggen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 22 Jan 2014 01:14

Re: Vergeten groente

Toet; lange stengels. Je handen worden bruin van het sap als je ze zelf schilt.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 22 Jan 2014 01:31

Re: Vergeten groente

Ik vind dat je pastinaak een beetje hetzelfde kan bewerken als wortelen. Idd roosteren is heel lekker, met tijm, olijfolie en knoflook.
Zoete aardappel kan lekker puree van mAken, of aardappelsalade met spekjes en lente-ui.
Schorseneren zijn lekker om de frituren (lange dunnen repen, en dan frituren) of helemaal schillen en dan met room en salie koken.
Aardpeer of topinamboer ook wel genoemd, kan je heerlijke soep of puree van maken, maar chips of roosteren gaat ook goed!
Gele biet is lekker in een zoutkorst te bereiden, heb laatst ook Italiaanse bieten gegeten (chioggia), ziet er supermooi uit, leuk voor in een salade!
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 22 Jan 2014 10:38

Re: Vergeten groente

Pastinaak, aardpeer en postelein ligt hier gewoon bij de groenteboer. Dat is dus een boerderijwinkel. Die mensen verbouwen zelf de groenten en ze verkopen ze ook aan grote winkels.
Maar goed, pastinaak wordt hier regelmatig klaargemaakt, aardpeer sinds kort ook en postelein moet ik nog proberen.
Schorseneren hebben ze niet, maar die krijg je ook op andere plaatsen. Je wordt er inderdaad mee doodgegooid sinds ze als 'vergeten groenten' zijn betiteld :P

Pastinaak is heerlijk uit de oven; in dunne plakken snijden en er wat olijfolie over smeren en eventueel wat kruiden erover heen. Ik maak er ook vaak genoeg soep van.
Aardpeer is lekker onder de puree, maar ik kreeg de tip om ze goed te wassen, dan hoef je ze niet te schillen. Dan in dunne plakjes snijden en even bakken in de pan! Lekker!
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 22 Jan 2014 15:49

Re: Vergeten groente

Aardpeer is echt lekker :hulde:
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem133

Bericht 22 Jan 2014 16:04

Re: Vergeten groente

Wij hebben een groentetas en regelmatig van deze groenten in de tas. Schorsenen heb ik nog nooit gegeten, maar de voorbeelden die verder genoemd hebben, vind ik prima te eten.
<<

Anoniem186

Bericht 22 Jan 2014 16:48

Re: Vergeten groente

Ik had deze salade van avocado en schorseneren gemaakt:
http://www.rozemarijnkokenenfoto.nl/lau ... adosalade/
<<

Anoniem119

Bericht 22 Jan 2014 17:06

Re: Vergeten groente

Haha ja vergeten groenten zijn de populaire groenten van tegenwoordig. Ik ken ze met name uit Engeland, daar worden ze (pastinaak iig) gewoon dagelijks geserveerd. En de supermarkten hebben ze tegenwoordig ook gewoon hier. Ik vind pastinaak altijd heerlijk zoet. Koolrabi en koolraap haal ik altijd door elkaar,maar zijn ook lekker. Ik hou wel van wortel- en knolachtigen.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 22 Jan 2014 20:35

Re: Vergeten groente

Wat een ideeën allemaal. Ik wil schorseneren frituren. Lijkt me heerlijk.
Marin: Oh ja natuurlijk het is parsnip. Dat heb ik een keer in Engeland gehad. Maar ik vond het echt niet te eten.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 27 Jan 2014 21:43

Re: Vergeten groente

Pastinaak eet ik regelmatig. Vind het de lekkerste groente die er is.
Postelein wel eens klaargemaakt maar niet echt lekker te noemen.
Schorseneren nog nooit zelf klaar gemaakt. Maar vind ze wel lekker.
Aardperen hadden ze laatst bij appie. Wilde ik maken maar uiteindelijk niet aan toe gekomen.
Afbeelding
Afbeelding
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers