Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Borstvoeding - Steeds minder drinken

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Jan 2014 13:16

Borstvoeding - Steeds minder drinken

Ik vind het zo lastig om goede informatie te vinden, borstvoeding.com is in mijn ogen iets te fanatiek, zelfde geldt voor dragen&voeden.

R eet best goed vind ik zelf, 2 keer per dag 1 boterham (met boter/appelstroop/pindakaas/boter&kaas), 1 of 2 stuks fruit en 's avonds groente met pasta of aardappel. Ook eet hij tussendoor vaak een soepstengel, rijstwafel of goodies-koekje.

Hij drinkt als hij wakker wordt, maar als ik dan al naar het werk ben drinkt hij als ik thuis kom 10/11 uur (hij staat rond half 9 op). Voor zijn slaapje wil hij meestal niet drinken, erna vaak wel maar ook niet altijd. Het einde van de middag drinkt hij dan weer en 's avonds voor het slapen. Hij drinkt soms 0 keer en soms 3 keer 's nachts.

Nu vind ik het niet erg als hij maar 2 keer nog zou drinken, maar moet ik dan geen water aanbieden? Ik bied wel borst aan maar dat drinkt hij dus niet. Kolven en het in een beker geven terwijl ik thuis ben zie ik op deze leeftijd niet meer zitten.

Ik vind het nu zo lastig, ik blijf hem maar aanleggen in de hoop dat hij drinkt.. Alleen als er spannende dingen gebeuren (mama meeting bijvoorbeeld) wil hij regelmatig een slokje en valt hij ook aan de borst in slaap.

Heel verhaal, maar mijn vraag is dus; Mag hij al naar 2/3 voedingen en moet ik hem al water of thee aanbieden?
R. 2013
D. 2016
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 20 Jan 2014 13:20

Re: Borstvoeding - Steeds minder drinken

Als ik uit ga van fv wel, dan krijgen 's morgens en 's avonds nog een fles en 's middags bij het brood. Hij eet ook goed ander eten dus het zal wel goed zitten. Als hij dorst heeft zal hij eerder om de borst vragen dan om een beker water denk ik zo.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 20 Jan 2014 14:17

Re: Borstvoeding - Steeds minder drinken

Ik ben op een gegeven moment ook begonnen met aanbieden van water (naast de bv dus), als ik twijfelde of hij genoeg dronk. Het kan natuurlijk zijn dat hij het nog wel heel fijn vindt om bij jou te drinken maar dat hij al gauw volraakt van de bv,omdat hij ook al zo goed eet. Rond het jaar gaf ik nog 3x per dag bv: 's morgens als 'ontbijt', 's middags voor het slaapje en 's avonds voor het slapen gaan. 'sOchtend en 'smiddags na het slaapje kreeg hij dan water of sterk verdunde roosvicee. Op een gegeven moment wilde hij 's avonds ook niet meer drinken,ws ook omdat hij al vol zat van het avondeten. Prima. Zo werden het steeds minder voedingen. Met 16 maanden ben ik toen helemaal gestopt.
Het is ook net wat je zelf wil natuurlijk. Als je het bv wel nog wilt doorzetten en eigenlijk niets anders tussendoor wil geven dan zou ik denk ik wat vaker een slokje aanbieden, misschien wil hij op een ander moment wel drinken, of kleine beetjes per keer.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Jan 2014 14:39

Re: Borstvoeding - Steeds minder drinken

Weet je, het ergste wat kan gebeuren is dat hij doordat je water aanbiedt nog minder gaat drinken bij jou. Dat is de reden dat ze dat bij borstvoeding.com zo afraden, daar vinden ze dat je borstvoeding zo lang mogelijk in stand moet houden volgens mij.
Of het echt veel kwaad kan om het niet te doen weet ik ook niet, hij gaat natuurlijk steeds efficiënter uit de borst drinken. Maar als je 2/3 flesvoedingen geeft dan geef je ook water extra bij omdat dat te weinig is.
L. zit inmiddels op 3 flesvoedingen en begint de avondfles af en toe te weigeren. Hij heeft dan dus geen honger meer omdat hij zo goed bijvoeding eet. Dat betekend niet dat hij geen behoefte heeft aan vocht, maar wel dat hij minder behoefte heeft aan vullend vocht. De fles, de borst is allemaal een soort vullend vocht, het is naast drinken ook eten voor ze.

Ik zelf zou eens proberen wat er gebeurd als je hem op een tijd dat hij sowieso nooit bij je drinkt (dus niet in plaats er van maar extra) water aanbieden. Bijvoorbeeld tijdens de lunch. Lucas drinkt dan gewoon wat extra, niet substantieel veel hoor. En als hij geen dorst heeft is het ook prima. Ik bied het aan voor als hij er behoefte aan heeft.
Misschien gaat het met water bij R. wel net zo als met de borst, heeft hij gewoon niet meer behoefte dan wat hij al krijgt.
Dan zou ik gewoon doorgaan met alleen de borst weer en ook als hij duidelijk minder aan de borst gaat drinken omdat hij water krijgt. Maar als hij gewoon aan de borst blijft drinken dan zou ik 'm tussendoor ook water aanbieden.

Anyway, ik blijf natuurlijk een leek, maar dit is hoe ik er naar kijk.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 20 Jan 2014 16:48

Re: Borstvoeding - Steeds minder drinken

Wat is je 'doel' met de bv.
Ik wil zelf bv geven totdat Niels gewone melk mag. (Nu zeg ik ook iets waar ze op borstvoedings.com niet vrolijk van worden, maar ik bedoel met gewone melk dus koemelk ;)).
Bij Lotte was ik al eerder gestopt, volgens mij heb ik bij haar een maand of 9 volgehouden, maar kreeg ze overdag altijd al flesjes kv.
Als jouw doel is zo lang mogelijk zou ik niet snel voedingen "nu al" vervangen door water, maar het kan eigenlijk geen kwaad. Met fv zitten ze nu inderdaad ook op maximaal 3 voedingen, met bv kan dat in principe ook.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 20 Jan 2014 16:49

Re: Borstvoeding - Steeds minder drinken

Zou het een idee zijn om gewoon bij zijn eten water aan te bieden?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 20 Jan 2014 17:04

Re: Borstvoeding - Steeds minder drinken

Ik lees nu het nieuwste boek van kleintjes. Via de bieb :smile:

Hij zegt tot 10 maanden bied je eerst de borst aan en daarna de bijvoeding, vanaf 10 maanden kan je dit anders gaan doen. Ik weet niet hoelang je nog bv wil geven?, bij de ene vrouw is de productie nu stabiel, bij de ander kan dit instorten.
Fruit en yoghurt is ook vocht trouwens, dus dat kan je meetellen.

M. heeft tot 9 maanden bv gehad, hij kreeg al eerder water/thee. Bij J. wil ik in principe ook tot 1 jaar geen ander vocht aanbieden. Bij mij zorgde het rond 8 maanden ervoor dat mijn productie instorte en ik gestopt ben. Op dat moment vond ik het best.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem97

Bericht 20 Jan 2014 17:17

Re: Borstvoeding - Steeds minder drinken

Ik zou hem bij het eten ook een bekertje water geven.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Jan 2014 18:55

Re: Borstvoeding - Steeds minder drinken

Mijn doel is een jaar, niet zo lang mogelijk. Ik zou het eigenlijk wel fijn vinden als hij het rond een jaar zelf niet meer wil. Ik denk dat mijn productie het wel trekt als hij wat minder drinkt, en anders kan ik het altijd weer wat ophogen (heb steeds eerder te veel dan te weinig melk).

Ik heb een rietjesbeker gekocht net, omdat uit een gewoon bekertje nog wel wat lastig is en ik het hem zelf wil laten drinken en niet in zijn mond wil gieten zeg maar. Ik dacht dat het wel even zou duren voor hij het zou snappen maar hij pakte hem aan en dronk een paar grote slokken.
R. 2013
D. 2016
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 21 Jan 2014 00:30

Re: Borstvoeding - Steeds minder drinken

T. Dronk met 10mnd 3flessen gekolfde melk. Ik kolfde 4x. Smorgens, smiddags en savonds rond de tijdstippen dat T. dronk, en nog 1x voordat ik zelf naar bed ging. Volgens mij gaven we hem geen ander drinken. Als je bang bent dat hij te weinig vocht binnen krijgt kun je hem wat water of thee aanbieden maar ik denk dat hij voldoende binnenkrijgt anders kreeg hij vanzelf dorst en zou hij wel bij je willen drinke .

Als je met een jaar wilt stoppen op jouw verzoek zou ik wel gaan oefenen met ander drinken en andere drink technieken, wil je stoppen op zijn verzoek zou ik t bjj de borst laten.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem186

Bericht 21 Jan 2014 09:13

Re: Borstvoeding - Steeds minder drinken

2 à 3 voedingen op deze leeftijd vind ik wel weinig. In principe is melk het eerste jaar het belangrijkste. Tot een jaar hebben ze 500 tot 600 cc zuivel nodig. Met 3 voedingen zal hij daar misschien wel aan komen, maar met 2 voedingen betwijfel ik dat.
Extra ander vocht zou ik sowieso wel aanbieden.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers