Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Niet op het potje/WC willen

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 19 Jan 2014 16:47

Niet op het potje/WC willen

We zijn nu al een tijdje bezig met zindelijkheid. Louise kent het potje, gaat er ook op zitten, met een boekje, speelgoedje, tv, ...

Alleen, als ze effectief pipi of kaka moet doen, hurkt ze gewoon ergens neer. Ze zegt het ook "Pipi doen." om vervolgens dus ergens neer te hurken en haar behoefte te doen. Als we haar nog snel op het potje willen zetten krijst ze alles bij elkaar en komt ze er meteen weer af om ergens anders te plassen. :thumbdown:

Ook op de WC wilt ze niet.

Zijn er hier nog potweigeraars?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem275

Bericht 19 Jan 2014 19:14

Re: Niet op het potje/WC willen

T wil het ook nog niet. Hij voel wanneer hij gaat plassen of poepen, maar weigert op het potje te gaan..
Komt wel in de zomer..
<<

Anoniem73

Bericht 19 Jan 2014 19:23

Re: Niet op het potje/WC willen

Ik zou er nog niet te zwaar en tillen en teveel pushen. Hier kwam het vanzelf juist als ik niks van zei en gewoon haar 'ding' liet doen ging ze vanzelf aangeven om naar de wc te willen. Ok ze was dan met 2 jaar nog niet zindelijk maar het is echt nooit een drama geweest om naar de wc te gaan. Ruim voor haar 3e verjaardag was ze zindelijk en sindsdien heeft ze nog nooit een ongelukje gehad.
<<

Anoniem166

Bericht 19 Jan 2014 19:37

Re: Niet op het potje/WC willen

Mijn dochter kan het ook aangeven, vooral poepen dan, maar ze durft niet op het potje nadat ze haar eigen poepje eens heeft gezien toen ze wel op het potje had gepoept. Sindsdien is ze er erg bang ervoor. Ik heb het potje een tijdje in de woonkamer laten staan en ze durfde hem op een gegeven moment wel open en dicht te doen, maar erop zitten niet. Ik heb hem weggezet en wacht wel een paar maanden. Ik zou in jouw geval het potje laten staan, maar haar niet pushen. Het komt vanzelf wel.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 19 Jan 2014 19:39

Re: Niet op het potje/WC willen

Maar ze wilt ook geen luier meer aan. Dus drama alom. Ben heel de dag bezig met schoonmaken.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 19 Jan 2014 20:12

Re: Niet op het potje/WC willen

Wat een lekkere eigenwijze dame zeg! Ik zou haar denk ik ondanks de strijd de luier omdoen. Want dit kan ook niet. En het potje laten staan, maar verder niet aandringen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem7

Bericht 19 Jan 2014 20:14

Re: Niet op het potje/WC willen

En luierbroekjes?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 19 Jan 2014 20:15

Re: Niet op het potje/WC willen

Nope. Zelfs geen onderbroekjes (en ik heb er zo'n leuke!).


*dochterheeftoverhetalgemeen2isneekuren*
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem57

Bericht 19 Jan 2014 20:38

Re: Niet op het potje/WC willen

Ja weet je, als ze niet op het potje of de wc wil dan gaat echt gewoon die luier weer aan. Drama of niet. Ik ken het hoor, hoe hysterisch een kind kan doen als ze iets niet willen, maar ik weiger mezelf zo in de vingers te snijden.
<<

Anoniem275

Bericht 19 Jan 2014 21:48

Re: Niet op het potje/WC willen

Parel schreef:Ja weet je, als ze niet op het potje of de wc wil dan gaat echt gewoon die luier weer aan. Drama of niet. Ik ken het hoor, hoe hysterisch een kind kan doen als ze iets niet willen, maar ik weiger mezelf zo in de vingers te snijden.

dat zou ik ook doen inderdaad. óf op het potje óf de luier aan, weigert ze op het potje te gaan dan gaat de luier aan.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 19 Jan 2014 21:49

Re: Niet op het potje/WC willen

Ik ben blijkbaar echt een softie. Haha. Ik hou niet van drama tenzij ik zelf hem zelf maak.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 19 Jan 2014 22:00

Re: Niet op het potje/WC willen

Parel schreef:Ja weet je, als ze niet op het potje of de wc wil dan gaat echt gewoon die luier weer aan. Drama of niet. Ik ken het hoor, hoe hysterisch een kind kan doen als ze iets niet willen, maar ik weiger mezelf zo in de vingers te snijden.



Dit vind ik ook. En dan een broek aan die ze zelf niet weer uit kan trekken ;)

In dit geval ben jij toch wel de baas en dat moet ze ook leren. OF je gaat plassen op het potje OF je krijgt een luier aan. Is eventueel een luierbroekje geen oplossing? Die kan je staand aantrekken.

Ik vind haar nog wel erg jong hiervoor, ze is pas net twee toch?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 19 Jan 2014 22:03

Re: Niet op het potje/WC willen

Ja, maar ze zegt echt duidelijk wanneer ze moet gaan. En ze houdt het ook op als ik er een keer in slaag haar toch op het potje te zetten. Dan houdt ze het gewoon op tot ze een kans ziet om eraf te rennen. Ze plast ook pas als de luier uitgaat.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 19 Jan 2014 22:08

Re: Niet op het potje/WC willen

Mmmm lastig maar ik zou toch proberen haar wel te leren dat ze niet zomaar overal kan plassen. En dat wanneer ze dat doet ze echt de luier om krijgt. Ik ben daarin erg hard misschien maar dan krijsen ze maar, daar heb ik dan echt geen boodschap aan. OF plassen op het potje en een onderbroekje aan OF luier aan maar niet op de grond plassen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 19 Jan 2014 22:18

Re: Niet op het potje/WC willen

We hebben nog wat dagen te gaan.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 19 Jan 2014 22:21

Re: Niet op het potje/WC willen

Slakje schreef:We hebben nog wat dagen te gaan.


Hoe bedoel je?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 19 Jan 2014 22:24

Re: Niet op het potje/WC willen

Daar moest nog zware tussen :p
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 20 Jan 2014 20:23

Re: Niet op het potje/WC willen

hahha ik dacht al.. ik mis iets..

In dit geval, maar dat vind ik veel vaker ( in het algemeen he) , heeft een kind gewoon niets te willen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 20 Jan 2014 20:29

Re: Niet op het potje/WC willen

Goh, daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar dat weet je wel denk ik. Ze mag ook best aangeven dat ze iets niet leuk vindt en dan wil ik wel kijken of er een andere oplossing is. We zijn dus begonnen vandaag met een gesprekje, gezegd dat ik het wildpoepen niet leuk vond en dat ze mocht kiezen tussen potje of luier. Ze koos voor de luier, gaf aan wanneer ze moest poepen/plassen, dan gingen we snel naar boven om de luier uit te doen. Mét luier gaat ze wel op het potje. Gek kind. Maar geen drama meer vandaag *oef*.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem28

Bericht 20 Jan 2014 20:33

Re: Niet op het potje/WC willen

Fijn dat het vandaag beter is gegaan. Twee jaar is ook nog wel jong om al zindelijk te zijn, misschien zit ze nog volop in het proces van zindelijk worden, maar is op het potje poepen/plassen gewoon nog wat teveel gevraagd.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 20 Jan 2014 20:49

Re: Niet op het potje/WC willen

Ja, dat kan. Ach, ik kon maar proberen, he.
AfbeeldingAfbeelding
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5688

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 20 Jan 2014 21:03

Re: Niet op het potje/WC willen

Ik zou gewoon het potje in het zicht houden, dan kan ze er op eigen tempo aan wennen.
Als ik jou was zou ik het even zo laten, van de zomer zou ik het weer oppakken.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem16

Bericht 20 Jan 2014 21:16

Re: Niet op het potje/WC willen

Wat goed Slakje.

Ik vind ook echt wel dat kinderen (soms) mogen aangeven wat ze wel/ niet willen maar in sommige dingen geef ik ze geen keuze. Ik vind het bijvoorbeeld onzin wanneer iemand over een kleine baby zegt 'ze wil niet in bed slapen' hoezo neit willen? dat kind is 4 mnd ( gewoon een verzonnen voorbeeld dit he)

Of wanneer ze ouder zijn.. ze wil niet in het karretje zitten. Nou ja helaas dan sommige dingen moeten.

Dus nogmaals ze mogen, bijv in de klas maar ook R, best wel aangeven wat ze wel/niet leuk vinden oid maar dat wil niet zeggen dat ze dan het ook maar niet meer hoeven te doen. Soms heb je niets te willen en moet je gewoon iets..dat is het leven.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 20 Jan 2014 21:24

Re: Niet op het potje/WC willen

Ja, Printje, dan sta ik op dat vlak wel lijnrecht tegenover jou, haha.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 20 Jan 2014 21:32

Re: Niet op het potje/WC willen

Slakje schreef:Ja, Printje, dan sta ik op dat vlak wel lijnrecht tegenover jou, haha.



hahha dat geeft toch ook niet? maar vind jij dan dat alles maar ter discussie mag staan? Gewoon als vraag he, vind je dan niet dat soms gewoon iets moet. Ik ben benieuwd hoe jij dit dan ziet? En nogmaals R mag echt wel zeggen wat hij van dingen vindt maar soms heeft hij gewoon pech en niets te willen.

Ik leer mijn kleuters dat ook altijd, soms moet je iets, en nee dat is niet altijd leuk maar hoort gewoon wel bij het leven. Je kunt nu eenmaal niet alleen maar doen wat jijzelf wil.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers