Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tot wanneer kreeg jouw kindje een fles?

<<

Anoniem171

Bericht 18 Jan 2014 23:27

Tot wanneer kreeg jouw kindje een fles?

Tot welke leeftijd kreeg jouw kindje een fles? Waarom ben je ermee gestopt?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 18 Jan 2014 23:34

Re: Tot wanneer kreeg jouw kindje een fles?

Tot anderhalf kreeg hij de melk in de fles. Daarna in een gewone beker.
M:21072011
J :08012014
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 18 Jan 2014 23:37

Re: Tot wanneer kreeg jouw kindje een fles?

Tot ze 1 was. Ze kon toen goed uit een rietjesbeker beker drinken dus ben ik daar halfvolle melk in gaan doen 's ochtends en 's middags. Ze at toen ook goed met de pot mee en kreeg een toetje dus vond ik een fles voor het slapen ook niet meer nodig.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem144

Bericht 18 Jan 2014 23:47

Re: Tot wanneer kreeg jouw kindje een fles?

Tot 12 maanden. We zijn er toen mee gestopt , omdat ze goed at en voldoende andere dranken dronk.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 19 Jan 2014 00:13

Re: Tot wanneer kreeg jouw kindje een fles?

L. krijgt nu (hij is morgen 10 maanden) 's ochtends nog een papfles, 's middags krijgt hij zijn (opvolg)melk in een rietjesbeker en 's avonds hangt er een beetje vanaf hoe moe hij is en hoe laat het is want hij drinkt zijn beker langzamer dan zijn fles. Maar meestal geef ik die laatste dus ook in een rietjesbeker.

Ik heb geen streven naar wanneer die ochtendfles er af moet. Het is voor mij nu ook gewoon het prettigst om het zo te doen, hij ontbijt bij mij in bed, zo kan ik rustig opstaan. Ik bedacht me laatst alleen dat de papfles misschien ook wel in een rietjesbeker kan, dat moet ik maar eens gaan uitproberen.
<<

Anoniem26

Bericht 19 Jan 2014 00:39

Re: Tot wanneer kreeg jouw kindje een fles?

Ze krijgt 's ochtends en 's avonds een flesje dreumesmelk met pap.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 19 Jan 2014 02:00

Re: Tot wanneer kreeg jouw kindje een fles?

Nog steeds, 's ochtends en 's avonds.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 19 Jan 2014 05:29

Re: Tot wanneer kreeg jouw kindje een fles?

Parisienne schreef:Nog steeds, 's ochtends en 's avonds.

+1
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem123

Bericht 19 Jan 2014 06:53

Re: Tot wanneer kreeg jouw kindje een fles?

Jezzie schreef:Tot ze 1 was. Ze kon toen goed uit een rietjesbeker beker drinken dus ben ik daar halfvolle melk in gaan doen 's ochtends en 's middags. Ze at toen ook goed met de pot mee en kreeg een toetje dus vond ik een fles voor het slapen ook niet meer nodig.

Zo ging het hier ook. Poedermelk na 1 jaar geven vind ik echt zonde van het geld, want nodig hebben ze het niet meer.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 19 Jan 2014 07:22

Re: Tot wanneer kreeg jouw kindje een fles?

Steep schreef:
Parisienne schreef:Nog steeds, 's ochtends en 's avonds.

+1


Hier ook nog 's ochtends en 's avonds. Hij krijgt dan normale halfvolle melk met pap uit de fles.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 19 Jan 2014 07:26

Re: Tot wanneer kreeg jouw kindje een fles?

SarahKey schreef:
Jezzie schreef:Tot ze 1 was. Ze kon toen goed uit een rietjesbeker beker drinken dus ben ik daar halfvolle melk in gaan doen 's ochtends en 's middags. Ze at toen ook goed met de pot mee en kreeg een toetje dus vond ik een fles voor het slapen ook niet meer nodig.

Zo ging het hier ook. Poedermelk na 1 jaar geven vind ik echt zonde van het geld, want nodig hebben ze het niet meer.


En als ze nou niet goed reageren op 'gewone' melk en echt niet lekker vinden?
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 19 Jan 2014 07:42

Re: Tot wanneer kreeg jouw kindje een fles?

Tot 15 maanden. Toen wilde ze de avondfles niet meer en hebben we de ochtendfles meteennvervangen voor een (rietjes)beker.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem123

Bericht 19 Jan 2014 07:46

Re: Tot wanneer kreeg jouw kindje een fles?

Limburg schreef:
SarahKey schreef:
Jezzie schreef:Tot ze 1 was. Ze kon toen goed uit een rietjesbeker beker drinken dus ben ik daar halfvolle melk in gaan doen 's ochtends en 's middags. Ze at toen ook goed met de pot mee en kreeg een toetje dus vond ik een fles voor het slapen ook niet meer nodig.

Zo ging het hier ook. Poedermelk na 1 jaar geven vind ik echt zonde van het geld, want nodig hebben ze het niet meer.


En als ze nou niet goed reageren op 'gewone' melk en echt niet lekker vinden?

gewone melk niet lekker vinden zou voor mij geen reden zijn om door te gaan met poedermelk. Dan leer je het drinken of anders maar niet. Zou s er niet tegen kunnen qua krampen enzo dan is het anders. Maar dat is hier beide niet aan de orde geweest. S drinkt vanaf zijn eerste verjaardag i de ochtend een beker (warme) melk en kan er ook tegen.
<<

Anoniem219

Bericht 19 Jan 2014 07:54

Re: Tot wanneer kreeg jouw kindje een fles?

Vanaf 11,5 maand krijgt ze gewone melk en hebben we de flessen weg gedaan. Daarvoor kreeg ze alleen nog maar melk uit de fles denk 6 maanden dronk ze water, thee etc uit een rietjes beker....
<<

anoniem196

Bericht 19 Jan 2014 08:30

Re: Tot wanneer kreeg jouw kindje een fles?

Tot ruim 2,5 jaar elke ochtend en avond een fles peutergroeimelk.
Vanaf 2,5 alleen in de ochtend omdat ze anders in de bed plaste.

Vanaf 3 jaar drink ze gewone warme melk uit de fles.
Echt een geniet momenttje van haar.
S' ochtend op de bank met een fles warme melk.
<<

Anoniem24

Bericht 19 Jan 2014 08:46

Re: Tot wanneer kreeg jouw kindje een fles?

Tot ze bijna 3 was wilde ze nog een fles (peutermelk) voor ze ging slapen. We gaven het omdat ze dan veel beter sliep en omdat dat het enige aan zuivel was wat ze dronk/at. Gewone melk lust ze echt niet, ze is door haar koemelkallergie (waar ze overheen gegroeid is) soja melk gewend en kan gewoon niet aan de smaak wennen.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 19 Jan 2014 08:47

Re: Tot wanneer kreeg jouw kindje een fles?

Nog steeds we zijn nu aan het afbouwen. En al die tijd poedermelk kan wel diurder zijn maar er zitten stoffen in die mijn dochter hard nodig had.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 19 Jan 2014 08:56

Re: Tot wanneer kreeg jouw kindje een fles?

Volgens mij tot 1 jaar ongeveer, toen kreeg hij halfvolle melk uit een rietjesbeker.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

loesje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:50

Woonplaats: achterhoek

Bericht 19 Jan 2014 08:58

Re: Tot wanneer kreeg jouw kindje een fles?

bij mijn zoontje tot 1 jaar en mijn dochter drinkt nog uit de fles die snapt de beker nog niet.
Mama van een knappe zoon van 3,5 en een mooi prinsesje van 1,5 jaar
<<

Anoniem57

Bericht 19 Jan 2014 09:00

Re: Tot wanneer kreeg jouw kindje een fles?

Tot 11 maanden, toen weigerde ze al haar flessen (kreeg alleen nog ochtend en avond). Zijn overgegaan naar een zachte tuit en nu nog steeds een bidon van Nuby. Ze kan wel drinken uit een normale beker, maar dit zorgt niet voor zoveel zooi en ze drinkt meer.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 19 Jan 2014 09:39

Re: Tot wanneer kreeg jouw kindje een fles?

Nog steeds s ochtends en s avonds, maar al 2 jaar is die fles alleen maar gevuld met warm water...

Mijn dochter duimt niet, nooit een fopspeen gehad. Voor haar is die fles echt een tutmoment heb ik het idee. Geeft haar warmte en rust, ik vind het prima.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem113

Bericht 19 Jan 2014 10:09

Re: Tot wanneer kreeg jouw kindje een fles?

Vanaf 14 maanden wilde hij geen fles meer. Geen papfles of melkfles.

Nu krijgt hij elke ochtend nog steeds nutrilon met pap maar dan uit een kommetje met een lepel. Ik geef trouwens nog steeds nutrilon omdat er toch veel goede vitamines etc inzitten. Normale melk drinkt hij trouwens niet. En we doen nu erg lang met zo'n bus. Ik denk dat we goedkoper zijn met een bus nutrilon dan met elke keer pakken melk.
<<

Anoniem57

Bericht 19 Jan 2014 10:18

Re: Tot wanneer kreeg jouw kindje een fles?

Normale melk drinkt L trouwens niet, net als poedermelk, dat wilde ze ook echt niet meer.
Nu drinkt ze vaak Yoki en anders melk met diksap.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 19 Jan 2014 10:26

Re: Tot wanneer kreeg jouw kindje een fles?

18 maanden.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem26

Bericht 19 Jan 2014 10:56

Re: Tot wanneer kreeg jouw kindje een fles?

Sarahkey, Dat is fijn voor jou dat hij het goed drinkt, maar dat is natuurlijk niet altijd. Hier wil ze het echt niet hebben wat ik ook probeer. Nou prima dan krijgt Ze gewoon poedermelk. Ze vind dat lekker en ik ben blij daarom. Jammer dan dat het meer kost.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Snirp