Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slaapdrama

<<

Anoniem13

Bericht 18 Jan 2014 22:45

Slaapdrama

De laatste week is Levi veranderd in een waar anti-slaapmonster. Ongeacht het tijdstip, meneer zegt op voorhand "nee', niet slapen". Vervolgens moeten zijn knuffels het ontgelden en worden op de grond gegooid en aansluitend een en al tranen en geschreeuw. Ik vertel wat de planning is bv je mag nog even met de trein spelen en dan gaan we daarna slapen. Hij begrijpt het ook dondersgoed, want als ik vraag wat we zo gaan doen zegt hij slapen. Maar dan begint de ellende.. Hij wil niet gaan liggen, klimt uit bed, gaat schreeuwen en huilen en gooit met spullen. Ik weet niet zo goed hoe ik dit patroon kan doorbreken. Ik verhef mijn stem en geef duidelijk aan wat de regels zijn. Uiteindelijk geven wij hem een zoen en lopen de kamer uit, waarna hij nog harder begint te schreeuwen. Na 5 minuten ga ik weer terug en vraag of hij wil gaan slapen. Ik geef hem weer een zoen en loop weg. Meestal gaat hij na 15 minuten wel slapen, afgelopen donderdag heeft het ruim een uur geduurd, maar ik snap niet waarom hij zo moeilijk doet :nopompom:.

Herkenbaar? Hoe pakken jullie dit aan of hoe zouden jullie dit aanpakken? Nog tips? Levi slaapt meestal nog in de middag. Dan gaat het precies zoals bovenstaand beschreven.
<<

Anoniem20

Bericht 18 Jan 2014 22:50

Re: Slaapdrama

Hier was het rond die leeftijd ook erg problematisch. Hier kwam het door verlatingsangst. Huilt hij uit boosheid of uit verdriet?
<<

Anoniem13

Bericht 18 Jan 2014 22:56

Re: Slaapdrama

Boosheid. Ik probeer hem erop voor te bereiden dat het slapen eraan komt, afspraken maken en het herhalen wat de bedoeling is. Maar wat ik ook doe, het eindigt elke keer weer op dezelfde manier. Ik leg hem in bed, we nemen de dag door (wat hebben we gedaan enz) en dan moet hij gaan slapen. Maar nee, dan moet hij nog met de trein spelen of hij wil nog op de ipad of hij wil in ons bed slapen.
<<

Anoniem144

Bericht 18 Jan 2014 23:03

Re: Slaapdrama

D. Laat dat gedrag ook vaak zien , ondanks voorbereiden op wat komen gaat e.d. Ze heeft nu een periode van 2 maanden gehad dat het naar bed gaan perfect ging. Sinds een week is het weer niet zoals het moet. Ik merk wel als ze nadat we de pyama aan hebben gedaan, en ik zeg dat ze nog even op de bank mag zitten, ze daarna wel goed gaat slapen. Voor haar gevoel krijgt ze dan toch een beetje haar zin. Wij calculeren dat gewoon in qua tijd , wat dus inhoudt dat we de pyama voortaan iets eerder aan gaan doen. Ze ligt dan uiteindelijk op haar normale tijd in bed. Ik doe het pas sinds 2 dagen op deze manier, hopelijk blijft het werken haha.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 18 Jan 2014 23:18

Re: Slaapdrama

Misschien een boekje lezen? Lampje aan?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 18 Jan 2014 23:29

Re: Slaapdrama

Helemaal super herkenbaar!!

Het is hier sinds september drama, ik geef de speen de schuld die heeft ze sinds dien niet meer. Maar het wisselt nog al. Laatste weken is het helemaal drama, echt , krijsen schreeuwen en idd ook al nee roepen als we ik zei dat we naar bed gingen. Ik heb haar wel is gestraft door ff op de gang te zetten, streng toe te spreken, voor dat moment hielp het maar of het ging daarna weer door en anders de volgende dag wel.

Haar frustraties waren ook het dekbed wat steeds van haar afging. Sinds donderdagavond heb ik die overdwars gedaan. Donderdag avond hebben we hier ook een dieptepunt gehad, ze was helemaal wild, krijsen schreeuwen, huilen ik weet niet wat. Ik heb haar zus in mijn bed gelegd omdat die ook niet meer kon slapen, daar werd ze nog bozer van. Maar ik kreeg haar gewoon niet stil, het lukte niet. Uiteindelijk na anderhalf uur werd ze rustiger en rustiger en heb ik haar zus ook weer terug gelegd. Ze is vanaf die donderdagavond snachts niet meer wakker geworden dus het dekbed is geen frustratie puntje meer. Het inslapen is nog een dingetje maar lang niet zo erg als het is geweest...

Ik vind het heel lastig, doe alles rustig, boekjes worden gelezen, ingestopt, een liedje gezongen, maar dan is er toch iets wat er niet goed is volgens haar...
:heart: :heart: 2011
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 19 Jan 2014 00:10

Re: Slaapdrama

Hier ook herkenbaar! Wij bereiden hem ook voor, maar zodra het tijd is om naar bed te gaan begint hij keihard te gillen: neeee papa/mama, au, doet zeer, doet pijn!! (alsof we hem ernstig mishandelen). Hij weet dondersgoed dat we dit heel vervelend vinden.. We staan dan niet eens in zijn buurt overigens..
Verder wil hij eigenlijk altijd door degene naar bed gebracht worden die hem niet brengt (snap je het nog?) als ik hem wil brengen moet papa het doen en andersom.
Hij wil sowieso alles precies anders zoals het gaat, wel/geen dekbed, wel/geen speen, fles etc. Heel dramatisch en boos doen over alles. Gillen, schoppen etc..

Wat hier wel wat helpt is een beloningsposter met stickers. Hij blijft nu 's nachts in zijn bed, inslapen ging ook een tijdje goed zonder dat hij er 100 x uitkwam of moeilijk ging doen. Alleen gaat dit de laatste 2 avonden ook weer minder.
Wij denken er zelfs over om zijn ledikantje weer terug te zetten.

Ik lees dus mee voor tips en wil je ook sterkte wensen! ;) Hopelijk is het een faaaaaaase!
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 19 Jan 2014 03:15

Re: Slaapdrama

Is hij misschien bang voor iets? Een keer iets engs gedroomd? Verlatingsangst? Misschien kan je hem laten meedenken om tot een oplossing te komen waarmee hij wel kan gaan slapen?

Wat hier veel rust gaf aan dochter was dat ze het zelf mocht bepalen. 19.00 uur is bedtijd, die tijd bleef gewoon staan en ging ze in bed. Het kan voor komen dat ze nog niet moe genoeg zijn, zelf ben je ook niet op exact hetzelfde tijdstip moe. Ik gaf dochter dan iets meer 'vrijheid'. Zij wilde nog spelen, ik wilde haar graag op bed hebben. We spraken af dat ze nog even IN bed met haar knuffels/poppen mocht spelen. "Je mag IN bed nog even spelen. Als je moe wordt pak je zelf je speentjes, trek je zelf de deken over je heen en ga je zelf lekker slapen." in het begin was het natuurlijk erg leuk en bijzonder, het duurde dan ook wel wat langer. Maar nu is ze na 5 minuutjes al klaar. Ze gaat in de meeste gevallen na een paar minuten haar knuffels op hun plek leggen en lekker liggen. Dan valt ze al gauw in slaapt. Ik denk dat het onderwerp 'slapen' op deze manier wat minder beladen is. Net als met eten. Het is even oefenen, dat deed ik de eerste keer bij het middagdutje. Ze was ongeveer even oud als jouw zoontje. Even doorzetten, ze moeten het even doorkrijgen en zullen er in het begin 'misbruik' van kunnen maken, maar het is het proberen waard.
<<

Anoniem275

Bericht 19 Jan 2014 07:09

Re: Slaapdrama

T heeft ook zo zijn periodes dat hij moeilijk gaat slapen. Sinds een tijdje slaapt hij niet meer overdag..

Ik geef hem als hij niet wil gaan liggen de keus: ik leg hem in bed, of hij kruipt zelf onder de dekens. De eerste paar keer was het strijd en wilde hij niet blijven liggen, maar nu kruipt hij er vrijwel altijd zelf onder, omdat hij weet dat ik hem er anders toch wel in leg.

Na oud en nieuw zijn we een paar keer bij hem gebleven tot hij sliep ivm vuurwerk, dat hebben we geweten.. Daarna was het ook in bed leggen, dag door spreken, knuffelen en dan weg gaan. Wij hebben hem laten huilen (hij zei zelf ook dat we bij hem moesten blijven), regelmatig terug, in bed leggen, kus en weer gaan. De eerste dag vond ik het wel erg zielig, maar wij zijn niet van plan dat we elke dag bij hem moeten blijven tot hij slaapt, toen heeft het een uur geduurd voor hij sliep. De dag erna 5 min en daarna heeft hij al niet meer gehuild. Als hij moeilijk doet zeggen we ook dat hij moet gaan slapen (omdat hij 's middags niet meer slaapt is hij echt wel heel moe) en dat wij weg gaan van zijn kamer. Hij weet ook wel dat we thuis zijn en we hem horen als er wat is.

Hij heeft trouwens een nachtlampje en de lamp op de overloop houden we aan tot wij naar bed gaan, daar vraagt hij altijd om.
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 19 Jan 2014 10:02

Re: Slaapdrama

Herkenbaar. Hier ook opeens een groot drama. Hebben elke avond het zelfde ritueel Ze doet dr muziekbeer aan. Zegt van he ik moet nog in bed en dan begint het. Papa mama bed slapen, is niet donker buiten wn ga zo maar door.
Als we naast dr blijven zitten valt ze in slaap, maar ga daar niet aan beginnen. Is heel onze avomd weg. Word ook opeens tig x wakker per nacht. Vd week wel weer drie goeie nachten er tussen gehad. Dus hopelijk gaan we weer de goede kant op.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers