Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gezond en gevarieerd of goedkoop?

<<

Anoniem186

Bericht 21 Jan 2014 16:05

Re: Gezond en gevarieerd of goedkoop?

Dat laatste ben ik wel met je eens, rush. Het is de toon die de muziek maakt
<<

Anoniem29

Bericht 21 Jan 2014 16:13

Re: Gezond en gevarieerd of goedkoop?

Volgens mij bedoelde AM het niet zo hoor haha. Forti had gezegd dat ze goedkoop een gezond wilde eten. AM die zegt dat een passata goedkoper en gezonder is. Dan is dat toch mooi meegenomen voor Forti? Dat zij er niets van wil weten is weer wat anders.

Volgens mij geeft AM later zelfs nog aan dat goedkoop voor haar bijna altijd belangrijker is dan gezond (tot bepaalde hoogte) dus ik denk echt dat zij forti niets door de strot wilde duwen.



En dat even gezond verhaal van mij is hetzelfde als 'opdringerigheid' die gevoeld wordt. Ik lees tussen de regels door, maar misschien moet ik dat dan ook niet doen.
<<

Anoniem17

Bericht 21 Jan 2014 16:18

Re: Gezond en gevarieerd of goedkoop?

Intoxicated, ik vind jouw reactie (niet je laatste maar die daarvoor) een schoolvoorbeeld van betweterig en vervelend doen over gezond eten. Tussen de regels door staat er dus eigenlijk dat iedereen die pastasaus uit een pot koopt er geen waarde aan hecht wat voor figuur ze heeft en niet goed voor zichzelf wil zorgen. Wat een onzin!
Laatst gewijzigd door Anoniem17 op 21 Jan 2014 17:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem12

Bericht 21 Jan 2014 16:18

Re: Gezond en gevarieerd of goedkoop?

Intoxicated schreef:Volgens mij bedoelde AM het niet zo hoor haha. Forti had gezegd dat ze goedkoop een gezond wilde eten. AM die zegt dat een passata goedkoper en gezonder is. Dan is dat toch mooi meegenomen voor Forti? Dat zij er niets van wil weten is weer wat anders.

Maar dat is denk ik het hele punt. Als je zegt dat je goedkoop en gezond wil gaan eten, dan is het mogelijk dat je tips krijgt. Alleen Forti was het niet voornemend, zei zei; wij eten goedkoop en gezond.

Misschien heeft AM het ook wel opgevat alsof ze gezonder wilde gaan eten, maar dat zie ik niet staan in die reactie.

Nouja. Anyway. Ik heb ook wel eens van AM zo`n soort reactie ontvangen en die zit me nog steeds vrij hoog. Misschien ben ik ook niet helemaal blanco nu in hoe ik er naar kijk. :laughcry:
<<

Anoniem29

Bericht 21 Jan 2014 16:25

Re: Gezond en gevarieerd of goedkoop?

Haha ach ja. Het blijft ook een forum, dus alles kan door iedereen ander begrepen worden.

Ik zal er in ieder geval wel op gaan letten. Wil niet overkomen als betweter of dat mensen zich ergeren aan mijn reacties terwijl ik ze goed bedoel :P haha.
<<

Anoniem17

Bericht 21 Jan 2014 16:33

Re: Gezond en gevarieerd of goedkoop?

Ik snap ook echt dat je het goed bedoelt hoor Tox! Alleen het komt dus wel een beetje vervelend over, alsof je je lichaam keihard verwaarloost als je pastasaus uit een pakje of pot eet.
<<

Anoniem193

Bericht 21 Jan 2014 17:00

Re: Gezond en gevarieerd of goedkoop?

Dit lijkt nu net zo'n borstvoeding cq flesvoeding topic :P
Tox is van de eatcleanmaffia.
<<

Anoniem28

Bericht 21 Jan 2014 17:11

Re: Gezond en gevarieerd of goedkoop?

minoessepoes schreef:
Rejoy schreef:Online boodschappen bestellen heb ik me eerlijk gezegd nog nooit in verdiept


Ik heb tijdens mijn studie een tijdje als gastouder gewerkt bij een gezin wat in een dorpje woonde zonder een supermarkt e.d, drie kinderen en beide ouders werkte onregelmatig. Zij lieten heel vaak de boodschappen bezorgen door Appie.
Die moeder zei ook altijd dat ze het echt niet zag zitten met drie kinderen die er geen zin in hebben, na een vermoeiende werkdag nog met de auto op en neer naar de supermarkt, dan waren die 5 euro bezorgkosten (laag tarrief) voor haar goed besteed!
Ik laat alleen boodschappen bezorgen met feestjes aangezien wij geen auto hebben, ideaal!

Wij wonen zo ver in the middle of nowhere dat de appie niet eens bij ons bezorgt..
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Jan 2014 17:15

Re: Gezond en gevarieerd of goedkoop?

Elliot schreef:Intoxicated, ik vind jou reactie (niet je laatste maar die daarvoor) een schoolvoorbeeld van betweterig en vervelend doen over gezond eten. Tussen de regels door staat er dus eigenlijk dat iedereen die pastasaus uit een pot koopt er geen waarde aan hecht wat voor figuur ze heeft en niet goed voor zichzelf wil zorgen. Wat een onzin!


Eens, ik vind het ook overkomen alsof mensen die niet met eten bezig zijn op de manier waarop jij ermee bezig bent erbij lopen als uitgezakte hobbezakken en weinig tot niks om hun voorkomen geven.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem193

Bericht 21 Jan 2014 17:18

Re: Gezond en gevarieerd of goedkoop?

Rejoy schreef:
minoessepoes schreef:
Rejoy schreef:Online boodschappen bestellen heb ik me eerlijk gezegd nog nooit in verdiept


Ik heb tijdens mijn studie een tijdje als gastouder gewerkt bij een gezin wat in een dorpje woonde zonder een supermarkt e.d, drie kinderen en beide ouders werkte onregelmatig. Zij lieten heel vaak de boodschappen bezorgen door Appie.
Die moeder zei ook altijd dat ze het echt niet zag zitten met drie kinderen die er geen zin in hebben, na een vermoeiende werkdag nog met de auto op en neer naar de supermarkt, dan waren die 5 euro bezorgkosten (laag tarrief) voor haar goed besteed!
Ik laat alleen boodschappen bezorgen met feestjes aangezien wij geen auto hebben, ideaal!

Wij wonen zo ver in the middle of nowhere dat de appie niet eens bij ons bezorgt..

Ik woon niet eens in the middle of nowhere en hier bezorgen ze ook niet helaas.
<<

Anoniem173

Bericht 21 Jan 2014 17:32

Re: Gezond en gevarieerd of goedkoop?

Intoxicated schreef:Haha ach ja. Het blijft ook een forum, dus alles kan door iedereen ander begrepen worden.

Ik zal er in ieder geval wel op gaan letten. Wil niet overkomen als betweter of dat mensen zich ergeren aan mijn reacties terwijl ik ze goed bedoel :P haha.



+1

Ik bedoelde de reactie naar forti alleen maar goed. Het valt mij op dat ze een aanbieding zoekt en geef graag een tip daarin.

Overigens ben ik erg benieuwd naar welke reactie je doelt rush. Want naar mijn weten heb ik nooit gelezen dat jij je irriteerde aan een reactie van mij. Maar goed :)
<<

Anoniem12

Bericht 21 Jan 2014 17:42

Re: Gezond en gevarieerd of goedkoop?

AM > viewtopic.php?f=14&t=3380&start=25

Hoeveel poppetjes of haha's je er ook achter zet, ik vind het niet normaal dat je er vanuit ging dat mijn vriend zeurt over dat hij veel vlees wil eten en dan maar zegt dat ik eens normale porties vlees in m`n gerechten verwerken. Terwijl ik in een post daarvoor al had gezegd dat ik 1. het niet erg vind om veel geld uit te geven aan vlees en 2. €40 per maand voor 2 personen gewoon knap vond.

Maar misschien ligt dan inderdaad aan de manier waarop je het brengt, of hoe ik het dan opvat. Ik vond het in ieder geval echt niet leuk, maar je hebt er daarna niet meer op gereageerd, dus kan wel kloppen dat je het niet weet :wink:.
<<

Anoniem29

Bericht 21 Jan 2014 17:48

Re: Gezond en gevarieerd of goedkoop?

Susan schreef:
Elliot schreef:Intoxicated, ik vind jou reactie (niet je laatste maar die daarvoor) een schoolvoorbeeld van betweterig en vervelend doen over gezond eten. Tussen de regels door staat er dus eigenlijk dat iedereen die pastasaus uit een pot koopt er geen waarde aan hecht wat voor figuur ze heeft en niet goed voor zichzelf wil zorgen. Wat een onzin!


Eens, ik vind het ook overkomen alsof mensen die niet met eten bezig zijn op de manier waarop jij ermee bezig bent erbij lopen als uitgezakte hobbezakken en weinig tot niks om hun voorkomen geven.


Ik vind jullie reacties eigenlijk kortzichtiger.

Letterlijk uit mijn post gehaald:
'Als je al deze bovenstaande dingen al minder belangrijk vindt of je prioriteiten ergens anders hebt liggen, kan ik het mij voorstellen dat je qua eten ook al snel denk 'prima zo'.'

Waar typ ik in hemelsnaam dat mensen erbij lopen als hobbezakken of geen waarde hechten aan hun figuur?

Het enige wat ik zeg is dat mensen het misschien minder belangrijk vinden. En voor zover ik weet is dat ook zo en is daar niets mis mee.

Nou. Ik ben echt even geschokt door jullie reacties. Alsof ik mezelf op een of andere berg zet en neerkijk op forumsters die niet eten zoals ik.
<<

Anoniem29

Bericht 21 Jan 2014 18:05

Re: Gezond en gevarieerd of goedkoop?

Huh.. Susan jij had toch net een reactie gepost?



Hmm dan ligt daar denk ik de kern van ons meningsverschil. Want ik denk dat de meeste gespierde/slanke vrouwen wel degelijk naar hun 'dieet' kijken.

En die eerste zin ga ik nog even over nadenken wat ik daarvan vind :). Ik ben nog niet overtuigd van het tegenovergestelde.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Jan 2014 18:10

Re: Gezond en gevarieerd of goedkoop?

Ja klopt, maar ik kan het niet duidelijk uitleggen, dus ik heb het weer weggehaald.

Even naar de laptop, dan kan ik beter typen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem156

Bericht 21 Jan 2014 18:13

Re: Gezond en gevarieerd of goedkoop?

Nou alle posts van Tox worden ook lekker uit z'n verband getrokken zeg!
Ik vind het helemaal niet vervelend of belerend overkomen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Jan 2014 18:19

Re: Gezond en gevarieerd of goedkoop?

Ik vind het helemaal niet verkeerd of overdreven om puur en bewust te eten, het gaat mij alleen wat ver om het te linken aan uiterlijke verzorging. Ik denk dat als je vaak sport, weinig tot niet snoept, verstandig omgaat met vet en suiker, enzovoort enzovoort, je gewoon een slank en afgetraind lijf kan hebben, ook als je af en toe uit pakjes en potjes kookt. Ik denk wel dat je je bewuster bent van smaken, en dat het op bepaalde gebieden misschien ook wel gezonder is, maar ik denk niet dat dat pure gebeuren noodzakelijk is voor een mooi figuur, dus ik vond het te kort door de bocht om te concluderen dat mensen die daar minder mee bezig zijn ook minder om uiterlijke verzorging geven. Ik denk dat je dat heel hoog op je prioriteitenlijstje kunt hebben staan en toch niet zo bewust met puur eten bezig kan zijn. Uiteraard prop je jezelf dan niet vol met van alles, maar je hoeft er denk ik niet mee bezig te zijn op de manier waarmee jij er mee bezig bent. Dat jij dat wel bent, daar heb ik geen negatief oordeel over, ik kan me best voorstellen dat het voor jezelf goed voelt om dat te zijn.

Verder was het niet de bedoeling om je te kwetsen en was mijn reactie inderdaad kort door de bocht, excuses daarvoor.
Laatst gewijzigd door Susan op 21 Jan 2014 18:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem156

Bericht 21 Jan 2014 18:20

Re: Gezond en gevarieerd of goedkoop?

Intoxicated schreef:Huh.. Susan jij had toch net een reactie gepost?



Hmm dan ligt daar denk ik de kern van ons meningsverschil. Want ik denk dat de meeste gespierde/slanke vrouwen wel degelijk naar hun 'dieet' kijken.

En die eerste zin ga ik nog even over nadenken wat ik daarvan vind :). Ik ben nog niet overtuigd van het tegenovergestelde.


Abs are made in the kitchen!
<<

Anoniem29

Bericht 21 Jan 2014 18:30

Re: Gezond en gevarieerd of goedkoop?

Daar kan ik wat mee Susan! Ik ben het dan ook 90% met je post eens.

Misschien had ik uiterlijke verzorging dan inderdaad iets specifieker moeten maken. Ik geloof met recht dat iemand er super leuk en mooi kan uitzien met of zonder gezonde voeding.

Ik geloof ook dat als 90% van leefstijl gezond is met verse producten e.d. en je in 10% van de gevallen kiest voor zakjes/snoepjes/chips je een mooi lichaam kan hebben. Ik laat het zelf ook zwaar varen op bepaalde moment en eet dan ook gewoon chocolade, chips en snoepjes.

Ik denk alleen wel, en daar blijf ik toch bij, dat als de strakheid van je lijf (en dan heb ik het bijvoorbeeld over zichtbare buikspieren en een echt laag vetpercentage) heel belangrijk voor je is, je gewoon niet kiest voor pakjes/zakjes of andere bewerkte producten tijdens hoofdmaaltijden. (Tuurlijk zullen deze personen, a la Doutzen ook wel eens iets slechts kiezen, maar ik geloof niet dat zij dat doen in de vorm van pakjes/zakjes maar dan eerder een dikke cheesburger wegduwen in hoge uitzondering, of dan dus iets kiezen wat echt heerlijk lekker maar ontzettend slecht is.)

Al met al zijn we het best met elkaar eens, op een klein grijs gebiedje na ;)

En ik wil ook niemand kwetsen. Peace :D (ik typte serieus peach :D ) hahaha. Toepasselijk.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Jan 2014 18:35

Re: Gezond en gevarieerd of goedkoop?

Het lijkt mij trouwens juist wel wat hoor, zo'n puur dieet, met veel fruit, yoghurt, volkoren/speltbrood en -pasta, rijst. Ik ben alleen juist bang dat ik dan aan zal komen omdat ik de afgelopen jaren koolhydraatarm heb gegeten en dan opeens weer meer koolhydraten zal binnenkrijgen dan nu, want toch wel vaker pasta, fruit, et cetera, en speltbrood bevat meer koolhydraten dan het brood dat ik nu eet (koolhydraatarm brood). Dus bij mij is het op het moment juist conflicterend zeg maar, al denk ik dat het op de langere termijn wel gezonder zal zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem17

Bericht 21 Jan 2014 19:48

Re: Gezond en gevarieerd of goedkoop?

Tox, ik bedoelde hetzelfde als Susan hierboven zo mooi heeft uitgelegd. Je zegt inderdaad niet letterlijk dat mensen die niet op voeding letten zoals jij dat doet hobbezakken zijn (haha, zou wat zijn), maar ik las dat tussen de regels van jouw post door.
<<

Anoniem58

Bericht 23 Jan 2014 08:50

Re: Gezond en gevarieerd of goedkoop?

Ik eet zo goedkoop, gevarieerd en gezond mogelijk. Ik heb het geld nou eenmaal niet om te eten wat ik wil, maar wil wel gevarieerd en gezond eten. Dus voldoende groenten en fruit. Ik eet wel soms uit pakjes, maar dat is gewoon omdat ik al dat zelfgemaakte spul niet lekker vind. Ik heb een tijdje geprobeerd sausjes zelf te maken maar dat smaakt echt nergens naar, dus dan maar zakjes en potjes. Gelukkig ben ik slank en strak van mezelf en ik hecht minder waarde aan zichtbare buikspieren.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers