Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Te zware kinderen

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Jan 2014 11:41

Te zware kinderen

Ik vraag me iets af en vraag me af hoe jullie daar als moeders tegen aan kijken. Gister was ik met mijn vriend in het zwembad en wat me opviel was dat daar een heel groot deel van de kinderen best wel stevig was. Er waren zelfs kinderen die echt al zo'n hangbuik hadden. Ik ben daar best wel van geschrokken. Wat ik me nu afvraag heb ik gewoon een verkeerde selectie aan kinderen gezien of is het zo dat tegenwoordig er zo veel kinderen zijn die te stevig zijn. Wat ik me namelijk van vroeger kan herinneren was dat ik de enige was. En met hoe ik er toen uit zag zou ik daar nu niet meer zijn opgevallen.
2015 💙
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 18 Jan 2014 11:46

Re: Te zware kinderen

Ik werk zelfs als dietist en helaas komt overgewicht bij kinderen steeds vaker voor.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Jan 2014 12:03

Re: Te zware kinderen

Ik vond dat echt heel triest om te zien. Een vriend vroeg zich zelfstandig wat normaler is. En er stond daar een mooi slank meisje. De vraag was toen vinden we dit nu te dun of ia dit eigenlijk gezond. De conclusie was toen dat het gezond was maar dat we het verkeerd gaan zien. Best heel erg om dat te moeten concluderen.
2015 💙
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Jan 2014 12:19

Re: Te zware kinderen

Ja en ik vraag me altijd af: Hoe komt dat? en hoe voorkom je dat?
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 18 Jan 2014 12:20

Re: Te zware kinderen

Kinderen krijgen hebben tegenwoordig meer overgewicht net zoals hun ouders. Helaas, want als een kind al vroeg overgewicht heeft, zou het zijn hele leven in strijd zijn met zijn gewicht las ik laatst.
Afbeelding
<<

Anoniem7

Bericht 18 Jan 2014 12:21

Re: Te zware kinderen

Toch zijn de meeste kinderen die ik ken, ook op de bso, keurig op gewicht en maak ik meer te lichte kinderen op m'n werk mee.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 18 Jan 2014 12:22

Re: Te zware kinderen

Pompoen schreef:Ja en ik vraag me altijd af: Hoe komt dat? en hoe voorkom je dat?


goede gezonde voeding,net als wat jij of ik moeten doen denk ik. Met name is de inname van suikers de afgelopen jaren enorm gestegen.
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Jan 2014 12:26

Re: Te zware kinderen

Zwilling schreef:
Pompoen schreef:Ja en ik vraag me altijd af: Hoe komt dat? en hoe voorkom je dat?


goede gezonde voeding,net als wat jij of ik moeten doen denk ik. Met name is de inname van suikers de afgelopen jaren enorm gestegen.


En misschien het stil zitten? Meer computeren en dat soort dingen?
Ik wil er echt op letten, ik wil echt niet dat mijn kind te dik word. A.'s middelste is altijd te dik geweest en dat heeft echt een hoop ellende opgeleverd. En ondanks sporten, diëten en pillen (van de kinderarts) is hij nog steeds te dik.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 18 Jan 2014 12:31

Re: Te zware kinderen

Dat denk ik ook Pompoen! Mijn oudste is 's zomers gewoon een normaal lekker buitenspelend kind met een goed gewicht. Maar nu, in de winter... Hij is aardig zwaarder geworden, speelt veel binnen op de wii of tablet, kijkt veel meer tv. Nog sport hij gewoon en eet hij hetzelfde, maar hij is gewoon veel minder buiten.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem19

Bericht 18 Jan 2014 12:34

Re: Te zware kinderen

Als de moeder te zwaar is tijdens de zwangerschap, schijnen hun kinderen ook sneller obesitas te krijgen dan kinderen van moeders met een gezond gewicht
<<

Anoniem7

Bericht 18 Jan 2014 12:37

Re: Te zware kinderen

We're doomed :nopompom:
<<

Merle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 18 Jan 2014 13:19

Re: Te zware kinderen

Zie het niet zo veel om me heen. Ik heb zelf wat te zwaar maar sinds we kinderen hebben ben ik gezonder gaan eten en gaan sporten om het goed voorbeeld te geven. Ik wil absoluut niet dat mijn kinderen overgewicht krijgen.
J. 06-04-09
R. 20-06-11
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Jan 2014 13:27

Re: Te zware kinderen

Wij drinken zelf sinds R is geboren alleen maar water overdag, ik denk dat al die wicky drankjes en andere rare vruchtendranken veel invloed hebben.
R. 2013
D. 2016
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:10

Bericht 18 Jan 2014 13:42

Re: Te zware kinderen

Wij waren vorige week in het zwembad en ons viel precies hetzelfde op!

Ik denk dat de grootste schuld bij de ouders ligt. Zij halen het eten/snoep immers in huis. M'n nichtje is ook te zwaar maar dat zijn haar ouders ook. Zij houden ook van lekker eten en snoepen en kunnen heel slecht nee zeggen tegen hun dochter. Zo zonde want het meisje is echt te zwaar!

Moet wel zeggen dat dit natuurlijk vast niet bij ieder te zwaar kind het geval is. Zo heeft mijn andere neefje (11) een periode gehad waarin hij te zwaar was. Hij kreeg gewoon heel veel honger en at ook steeds meer. Zijn lichaam was zich echt op een groeispurt aan het voorbereiden want een aantal maanden later schoot hij zowat de lucht in. Nu heeft hij weer een normale bouw en is niks te zwaar meer.
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Anoniem186

Bericht 18 Jan 2014 13:58

Re: Te zware kinderen

Ik vind dat zo erg om te zien, zo sneu. Dat je je eigen lijf dik laat worden, dat is tot daar aan toe. Maar je kinderen kunnen daar zelf nog niet voor zorgen, dus moet je als ouder dat zien te voorkomen. En dan heb ik het met name over geen lichaamsbeweging en slechte voeding.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Jan 2014 14:00

Re: Te zware kinderen

Darcy schreef:Als de moeder te zwaar is tijdens de zwangerschap, schijnen hun kinderen ook sneller obesitas te krijgen dan kinderen van moeders met een gezond gewicht


:nopompom:
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 18 Jan 2014 14:00

Re: Te zware kinderen

Jans schreef:Ik vind dat zo erg om te zien, zo sneu. Dat je je eigen lijf dik laat worden, dat is tot daar aan toe. Maar je kinderen kunnen daar zelf nog niet voor zorgen, dus moet je als ouder dat zien te voorkomen. En dan heb ik het met name over geen lichaamsbeweging en slechte voeding.


+1
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem186

Bericht 18 Jan 2014 14:01

Re: Te zware kinderen

Ik vind het sowieso best erg om te zien hoeveel mensen er overgewicht hebben. Iemand had op een willekeurige zomerse dag eens een foto op het strand gemaakt. Echt bizar om te zien hoeveel mensen er veel te zwaar waren.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Jan 2014 14:08

Re: Te zware kinderen

Ik voorzie de nieuwe mensen op mijn werk altijd van kleding, echt erg om te zien hoeveel 16 jarige meisjes maat 42 of groter dragen. Zelfs meegemaakt dat er meiden geen broeken van ons passen, dus geen maat 48 of zelfs de grootste herenmaat (58) niet.

Broeken in maat 34 hebben we bijna niet op voorraad, die worden echt zo weinig gedragen. Terwijl het voornamelijk gewoon jonge meiden zijn.
R. 2013
D. 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Jan 2014 14:10

Re: Te zware kinderen

Jans schreef:Ik vind het sowieso best erg om te zien hoeveel mensen er overgewicht hebben. Iemand had op een willekeurige zomerse dag eens een foto op het strand gemaakt. Echt bizar om te zien hoeveel mensen er veel te zwaar waren.


Wat ik ook bizar vind is dat toen ik 75 kg woog en ik nog steeds 5 kg overgewicht had mensen serieus vonden dat ik niet nóg meer moest afvallen omdat er dan niets van me overbleef. Eh... hallo, ons beeld van een gezond gewicht is echt totaal naar de maan!
<<

Anoniem7

Bericht 18 Jan 2014 14:14

Re: Te zware kinderen

Ja, maargoed, in hoeverre kun je bij een 16-jarige nog de ouders erop aankijken? Mijn moeder was/is altijd van het gezonde eten, een maaltijd zonder groenten was geen maaltijd. Maar toch kwam ik tussen mijn 15e en 18e heel veel aan omdat ik een serieus eetprobleem kreeg. Maar ik at alles in het geheim, dus mijn ouders hadden er niet eens grip op.

Ik ben trouwens wel faliekant tegenstander van flessen van 210cc bij baby's/dreumesen omdat ik ervan overtuigd ben dat dat één van de oorzaken kan zijn waardoor maagjes uitgerekt raken en kinderen geen natuurlijk vol-gevoel leren ervaren.
<<

Anoniem7

Bericht 18 Jan 2014 14:19

Re: Te zware kinderen

Pompoen schreef:
Jans schreef:Ik vind het sowieso best erg om te zien hoeveel mensen er overgewicht hebben. Iemand had op een willekeurige zomerse dag eens een foto op het strand gemaakt. Echt bizar om te zien hoeveel mensen er veel te zwaar waren.


Wat ik ook bizar vind is dat toen ik 75 kg woog en ik nog steeds 5 kg overgewicht had mensen serieus vonden dat ik niet nóg meer moest afvallen omdat er dan niets van me overbleef. Eh... hallo, ons beeld van een gezond gewicht is echt totaal naar de maan!

Nouja, dit vind ik dan ook weer een omgekeerde wereld, ik geloof namelijk niet dat een gezond gewicht op 5 kilo meer of minder hangt, en 75 kilo is afhankelijk ban je lengte écht niet zo ongezond. Als ik weer uit zou komen op 70 kilo bij mijn 1,62 dan heb ik ook overgewicht maar ga ik niet meer ten koste wat het kost de 60-65 kilo proberen te halen. Mijn lichaam hield bij 70 kilo gewoon op met lichter worden, en ik moet mezelf ook niet uit gaan hongeren omdat ik een gezond getalletje op m'n weegschaal wil zien. Als ik met 70 kilo gezond eet dan ben ik nog altijd gezonder dan wanneer ik met 85 kilo ongezond eet.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Jan 2014 14:26

Re: Te zware kinderen

Maple schreef:
Pompoen schreef:
Jans schreef:Ik vind het sowieso best erg om te zien hoeveel mensen er overgewicht hebben. Iemand had op een willekeurige zomerse dag eens een foto op het strand gemaakt. Echt bizar om te zien hoeveel mensen er veel te zwaar waren.


Wat ik ook bizar vind is dat toen ik 75 kg woog en ik nog steeds 5 kg overgewicht had mensen serieus vonden dat ik niet nóg meer moest afvallen omdat er dan niets van me overbleef. Eh... hallo, ons beeld van een gezond gewicht is echt totaal naar de maan!

Nouja, dit vind ik dan ook weer een omgekeerde wereld, ik geloof namelijk niet dat een gezond gewicht op 5 kilo meer of minder hangt, en 75 kilo is afhankelijk ban je lengte écht niet zo ongezond. Als ik weer uit zou komen op 70 kilo bij mijn 1,62 dan heb ik ook overgewicht maar ga ik niet meer ten koste wat het kost de 60-65 kilo proberen te halen. Mijn lichaam hield bij 70 kilo gewoon op met lichter worden, en ik moet mezelf ook niet uit gaan hongeren omdat ik een gezond getalletje op m'n weegschaal wil zien. Als ik met 70 kilo gezond eet dan ben ik nog altijd gezonder dan wanneer ik met 85 kilo ongezond eet.


Nou maar dit is precies volgens mij wat er gebeurd, dat mensen tegenwoordig gewoon de standaard voor zichzelf hebben opgeschoven. Natuurlijk ben je als je met 70 kg gezond eet nog altijd gezonder dan wanneer je met 85 kg ongezond eet. Sterker nog, als je met 85 kg gezond eet ben je nog altijd gezonder dan als je met 90 kg ongezond eet. Maar je hebt dan dus nog steeds overgewicht. Dat betekend dus niet dat je gezond bént en géén overgewicht hebt. Nee geen zware obesitas misschien, maar het gaat mij er juist om dat mensen het normaal vinden om 'te zwaar' te zijn. Dat mensen denken dat ze zich moeten uithongeren om een gezond gewicht te krijgen.
Terwijl ik denk dat als je vanaf het begin af aan een gezonde levensstijl hebt het ten eerste niet zo ver zal komen dat je 30 kg te zwaar weegt en ten tweede denk ik dat als je écht gezond leeft dat je dan ook je gezonde gewicht kunt bereiken. En dan bedoel ik niet uithongeren maar gewoon heel veel beweging én gezond en lekker eten.
Maar wij doen altijd consessies, zoveel bewegen we niet, zeker niet als we kijken naar wat we eten.

En ja, mijn lijf hield bij 75 kg ook op met lichter worden. Omdat ik geen verdere consessies wilde doen. Ik wilde niet nog meer sporten of nog meer veranderen aan wat ik at. Maar ik weet zeker dat ik ook gewoon op een gezond gewicht had kunnen komen hoor, als ik écht gezond had geleefd. Ik doe daarin consessies, daarom weeg ik dan 75 kg, wat ik al heel erg fijn vond na jarenlang 90 kg te hebben gewogen. Maar zeggen dat ik niet nog meer moet afvallen omdat er dan niks van me over blijft...nou sorry maar ik blijf er bij, dan heb je een vertekend beeld van wat een gezond gewicht is en hoe een gezond gewicht er uit ziet.
<<

Anoniem7

Bericht 18 Jan 2014 14:36

Re: Te zware kinderen

Maar jij geeft dus aan dat je niet écht gezond leefde. Ik deed dat dus wel, zou ik nog meer concessies doen dan zou ik doorslaan in het andere ongezonde, het uithongeren. Dus heb ik toen besloten en besluit ik nu opnieuw voor mezelf, als ik weer op zo'n punt beland dan ga ik gewoon door zoals ik bezig ben. En dat is goed. Gewicht is maar een getalletje, overgewicht is ook maar een getalletje. Elk lichaam is anders waardoor elk ideaal gewicht ook weer anders bepaald zou moeten worden. Tegenwoordige die hele BMI-richtlijn ook weer een discussie-onderwerp. En terecht, ik denk dat het voor iedereen persoonlijk is wat een gezond gewicht is. Je kunt daar echt niet één lijn voor trekken en ik zou dan echt niet over vijf kilo meer of minder verbaasd gaan zijn als mensen vinden dat je wel oké zit qua gewicht, maar jij vindt van niet. Je kunt dan natuurlijk ook gewoon een vertekend beeld van je eigen gewicht hebben. Want jij ziet je spiegelbeeld met die 75 kilo in je achterhoofd en vindt dat te zwaar, je omgeving ziet een slanke jou, hoort vervolgens dat je nog 75 kilo weegt maar vindt dat die slanke jou gewoon prima is zoals ze is. Als jij een compliment krijgt dat je zo mooi slank bent en jij zegt dat je toch nog 75 kilo weegt en je nog vijf kilo eraf wilt, zal men niet ineens zeggen: "oh, 75 kilo, ja nu je het zegt, die vijf kilo móéten er echt af". Jij bent de enige die met dat getalletje in je hoofd zit, je omgeving baseert z'n mening op je voorkomen, op hoe je er nu uit ziet.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 18 Jan 2014 14:40

Re: Te zware kinderen

Darcy schreef:Als de moeder te zwaar is tijdens de zwangerschap, schijnen hun kinderen ook sneller obesitas te krijgen dan kinderen van moeders met een gezond gewicht


En toch vraag ik me af hoe dit dan komt. Zwangerschapssuiker kan leiden tot overgewicht bij kinderen, een te hoog geboortegewicht kan leiden tot overgewicht bij kinderen, sondevoeding kan leiden tot overgewicht bij kinderen en nu kan overgewicht van de moeder tijdens de zwangerschap ook leiden tot overgewicht. Van enkele van het hiervoor genoemde heb ik wat onderzoeksresultaten gelezen, of ik alle onderzoeken betrouwbaar vond/vind weet ik niet.

Volgens mij ben je als ouder verantwoordelijk voor wat je kind eet/drinkt en hoe(veel) het beweegt. Wij gaan heel bewust om met de voeding van B., volgens sommigen slaan we hierin door maar hey, wij zijn zijn ouders dus deal with it.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron